کود مناسب برای تقویت و شادابی گل‌های آپارتمانی کدامند؟

0

شناخت و تهیه کود گلهای آپارتمانی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها و پر چالش‌ترین خریدها برای کسانی است که به پرورش گلهای آپارتمانی علاقمندند. گلهای آپارتمانی یکی از حساس‌ترین و در عین حال دوست داشتنی‌ترین گل‌های موجود در طبیعت می‌باشند. این گل‌ها همان قدر که به خانه‌های شما زیبایی و طراوت می‌بخشند، همان قدر نیز حساس و شکننده بوده و نیاز به مراقبت و توجه‌ای خاص دارند. تمامی موجودات خانگی چه حیوان باشد و چه گیاه نیاز به پرورش و رسیدگی داشته تا روز به روز ما شاهد رشد و شکوفایی و همین‌طور سلامتی آنان باشیم. این رسیدگی و توجه برای گیاهان باید به شکل گسترده‌تر و حساس‌تر انجام گیرد زیرا گیاه با بافت‌های نرم و لطیفی که دارد خیلی سریع دچار پژمردگی و آفت شده و در نهایت دچار مرگ و نابودی می‌شود.

 

برای مراقبت و تقویت گلهای آپارتمانی اقداماتی همچون استفاده از انواع کود گلهای آپارتمانی، تعویض هوای درون اتاق، تأمین کردن نور کافی و مناسب، آبیاری اصولی و مرتب گیاه، تنظیم درجه حرارت و رطوبت هوا، استفاده از خاک مناسب برای گلدان، تعویض مرتب گلدان و تمیز کردن و براق نمودن روی برگ‌ها ضرورت دارد. انتخاب کود گلهای آپارتمانی کار بسیار دشواریست چون به علم و آگاهی زیادی در زمینه گیاه شناسی نیازمند است.

رونیکس

کودها انواع مختلف دارند که شامل کودهای شیمیایی، کودهای آلی ارگانیک، کود سبز، کمپوست، کود حیوانی، کود بیولوژیکی، کود ازت و… است. اینکه کدام یک از این کودها مناسب گلهای آپارتمانی است نیاز به تحقیق و بررسی دارد. کودها به دلیل ترکیبات خاصی که دارند هر یک برای تأمین نوعی از مواد غذایی گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کودها همگی در آب قابل حل بوده و به راحتی می‌توانند در خاک نیز نفوذ کنند. در نتیجه گیاهان به راحتی هر نوع کودی را جذب می‌کنند. به طور کل کودها باعث افزایش بازدهی گیاهان شده و غذای مورد نیاز گیاهان را فراهم می‌سازد. برخی از این کودها برای گیاهان دارای برگ مفید بوده و برخی دیگر جهت رشد و نمو گل‌ها و درختان به کار می‌رود.

گلهای آپارتمانی در استفاده از انواع کود مستثنی نبوده و به نوبه خود جهت رشد و نمو و تقویت نیاز به کودهای مقوی و مورد نیاز خود دارد. برای اینکه بهترین کود گل‌های آپارتمانی را بهتر بشناسید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطالب همراه ما باشید.

اصول انتخاب و خرید کود مورد نیاز گلهای آپارتمانی

برای انتخاب بهترین کود گلهای آپارتمانی اول لازم است که پی به نیاز گیاه خود ببرید و سپس نمونه درست و صحیح از انواع کودها را جهت تقویت گلهای آپارتمانی تهیه کنید. در انتخاب بهترین کود گلهای آپارتمانی عوامل بسیاری دخیل هستند که شناسایی هر کدام به ما در گزینش درست یاری خواهد کرد. در کل می‌توان گفت کودهای شیمیایی مایع، از مطلوب‌ترین کودها برای گلهای آپارتمانی محسوب می‌شوند زیرا در پرورش و رشد و نمو سریع گیاه بسیار تاثیرگذار بوده و غذای مقوی را به صورت یکسان به تمام قسمت‌های ریشه‌ی گیاه می‌رساند. کودهای مایع شیمیایی غالبا برای شاخه و برگ‌های گیاهان به صورت اسپری کاربرد دارند.

بهتر است در زمان‌های مناسب که هوا مطبوع‌تر است از انواع کود گلهای آپارتمانی استفده کنید تا گل‌هایی که در معرض آفتاب هستند دچار سوختگی نشوند. کودهای پودری که قابلیت انحلال با آب را دارند نیز از دیگر گزینه‌های مناسب جهت تقویت گل‌های آپارتمانی محسوب می‌شود. استفاده از این پودرها در زمان آبیاری موجب تقویت و رشد گلهای آپارتمانی شما شده و به این گیاهان طراوت و شادابی می‌بخشند. این نوع از کودها مناسب گیاهانی است که دچار پژمردگی شده‌اند زیرا به شکل سریع گل‌ها را شاداب و با طراوت می‌کند.

در ترکیبات انواع کود گلهای آپارتمانی اسیدهای آمینه‌ای وجود دارند که منجر به تجزیه و جذب بهتر مواد از راه ریشه می‌شوند. همچنین این کودها شامل ریز مغذی‌هایی به شکل مایع همچون آهن، روی، مس، منگنز، برم، مولیبدن و نیز عناصر n.p.k و… هستند که به تقویت گلهای آپارتمانی بسیار کمک می‌کنند. این کودها امکان مخلوط شدن با انواع مواد قلیایی و آفت کش‌ها را نیز دارند. برای گیاهان دارای گل، کودهایی که حاوی پتاسیم و فسفر زیاد هستند مناسب‌تر بوده و برای گلهای آپارتمانی با برگ‌های تزئینی کودهایی با نیتروژن زیاد مورد نیاز است.

برای مغذی کردن گیاه توجه داشته باشید که اگر گلهای آپارتمانی شما دچار پژمردگی و پلاسیدگی شده‌اند باید به صورت مداوم از کود گلهای آپارتمانی مناسب استفاده کنید اما اگر این گلهای آپارتمانی شاداب و با طراوت هستند به صورت کلی و در فصل رشد آنها از این کودها استفاده کنید. مثلا هر دو تا چهار هفته یک بار نیاز است که گلهای آپارتمانی خود را تقویت کنید. این کار را به صورت منظم و صحیح انجام دهید تا گیاه شما دچار پلاسیدگی و بد فرمی نشود. برخی از گلهای آپارتمانی مانند کاکتوس نیازی به کود ندارند اما اگر خواستید به این گیاهان کود دهید یک چهارم مقدار همیشگی کود را با غلظتی بسیار کم استفاده کنید تا گیاه شما آسیب نبیند.

 

در زمانی که گلهای آپارتمانی جدیدی را می‌خواهید بکارید یا قصد دارید گلدان‌های گل‌های خود را تعویض کنید بهترین موقع کوددهی یک ماه پس از کاشت این گیاهان است. زمان کود دادن به سن و نوع گیاه حتما توجه کرده و تمام بسته کود را به یکباره در یک نوبت استفاده نکنید. برای تقویت گلهای آپارتمانی جوان‌تر عمل کود دهی را در فواصل زمانی کوتاه‌تر انجام دهید تا گیاه سریع‌تر جان گرفته و رشد بهتری پیدا کند. در ادامه برخی از بهترین انواع کود گلهای آپارتمانی را به اختصار معرفی خواهیم کرد.

کود آهن فلیکسپر آلمان

کود آهن فلیکسپر آلمان در بدترین خاک‌های قلیایی قابل جذب می‌باشند، این کودها به دلیل فرم اورتو-اورتو پایداری و سرعت جذب به خاک را بیشتر می‌کند. در دسته میکرو ریز مغذی‌ها قرار دارند و برای رشد و طراوت گلهای آپارتمانی بسیار مناسب هستند. کمپانی تولید کننده این نوع کود گلهای آپارتمانی، فیلکسپر آلمان می‌باشد. این کود به صورت پودری تولید و عرضه می‌شود. تولید و بسته بندی آن کاملا اورجینال بوده و در بسته‌های کارتنی در بازار موجود هستند.

از کود آهن فلیکسپر آلمان علاوه بر تقویت گلهای آپارتمانی در مصارف کشاورزی و زراعی، باغی، گلخانه‌ای، ارگانیک و محصولات هیدروپونیک نیز استفاده می‌شود. ترکیبات و ریز مغذی اصلی این نوع کود گلهای آپارتمانی آهن بوده که خاصیت حلالیت در آب را دارد به صورت آبیاری، چال‌کود و خاکی می‌توان از آن استفاده کرد. این محصول منجر به جبران کمبود عناصر خاک گلهای آپارتمانی و گیاهان زراعی شده و به رنگ‌دهی بیشتر گیاه کمک می‌کند. همچنین خاک را حاصل‌خیز کرده و برای پیش‌رس کردن میوه بسیار مناسب است.

آمینو اسید مدل پابرا PLUS-33

کود آمینو اسید مدل پابرا PLUS-33 یکی دیگر از انواع کود گلهای آپارتمانی است که منجر به افزایش مقاوت گیاهان و گلهای آپارتمانی در برابر استرس‌های محیطی شده و باعث جذب هر چه بیشتر عناصر میکرو و ماکرو می‌گردد. آمینو اسیدهای موجود در این کود باعث می‌شود که جذب ریزمغذی‌هایی همچون آهن، روی و منگنز با سرعت بیشتری توسط گیاه انجام گیرد. این نوع کود گلهای آپارتمانی به شکل مایع تولید و در بازار عرضه می‌شود. در ترکیبات این محصول ازت، آهن، روی، منگنز، آمینواسید آزاد و عصاره جلبک دریایی بکار رفته است. این کود برای تقویت گلهای آپارتمانی گزینه ای بسیار مطلوب محسوب می‌شود.

کود بوریک اسید

یکی از کودهایی که نقش بسیار بالایی در فعالیت گیاهان گلخانه‌ای دارند کود بوریک اسید است. عنصر بور در متابولیسم اسید نوکلئیک، متابولیسم کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های موجود در گیاهان و نیز در تقسیم سلولی بافت مریستمی گیاه بسیار تاثیرگذار است و کمبود آن منجر به توقف رشد جوانه‌های انتهای گیاهان و گلهای آپارتمانی می‌گردد. جنس این نوع از کود گلهای آپارتمانی پودری بوده و باید در آب حل شود و بر خاک گلدان آبپاشی شود. از مواد ارگانیک و مواد شیمیایی تهیه شده است و در تغذیه و گل‌دهی و تقویت گلهای آپارتمانی نقش به سزایی دارد.

از ویژگی‌های خوب این نوع کود گلهای آپارتمانی این است که فاقد بو بوده و مناسب افرادی است که به بوی مواد شیمیایی حساس هستند. همچنین باید این نکته را هم خاطر نشان کنیم که این کود قابلیت نگهداری در آب را ندارد. این کود در رشد دانه گرده و لوله گرده بسیار موثر بوده و آن را افزایش می‌دهد. کود بوریک اسید مقاومت گلهای آپارتمانی را در برابر سرما و بیماری‌ها افزایش می‌دهد و منجر به عمر طولانی گل می‌شود.

 

کود مایع پتاسیم وهیومیک اسید سیفول

کود مایع پتاسیم و هیومیک اسید سیفول از نوعی جلبک دریایی مشتق شده است و حاوی انواع مواد مغذی، انواع اکسین‌های طبیعی، انواع پتامین، سیتوکنین و ویتامین‌های گیاهی می‌باشد. این کود تاثیر بسیار زیادی بر رشد گل‌های آپارتمانی داشته و در تحریک و افزایش گل‌دهی نقش بالایی را ایفا می‌کند به همین دلیل جزو بهترین کود گلهای آپارتمانی محسوب می‌گردد. همچنین کود مایع پتاسیم وهیومیک اسید سیفول در گیاهان زراعی موجب تشکیل میوه و افزایش حجم ریشه می‌شود.

استفاده از این کود به طریق کود آبیاری منجر به تحریک فعالیت و همچنین افزایش جمعیت میکروارگانیسم‌های مفید در خاک می‌شود. افزایش میکرو ارگانیسم‌های مفید در خاک باعث حاصل‌خیزی اطراف ریشه گیاهان شده و دسترسی راحت‌تر و مطلوب‌تر عناصر مغذی برای گلهای آپارتمانی و گیاهان زراعی و کشاورزی را فراهم می‌سازد. جنس این نوع از کود گلهای آپارتمانی معمولا از مایع بوده و از مواد ارگانیک و معدنی ساخته شده‌اند.

کود کلسیم مایع فرمولایف

کود کلسیم مایع فرمولایف کودی است که به دلیل ترکیبات غلیط اسید آمینه‌ای که دارد در رشد گلهای آپارتمانی بسیار موثر بوده و موجب جذب و انتقال مواد مغذی در تمامی قسمت‌های مختلف گیاه می‌شود. این نوع کود گلهای آپارتمانی به تشکیل برگ در گلهای آپارتمانی کمک کرده و در سرعت بخشیدن فرایند رسیدگی میوه‌ها نیز بسیار موثر است.

همچنین کود کلسیم مایع فرمولایف به حفظ تازگی گیاه و تقویت گلهای آپارتمانی و نیز به بالا رفتن استحکام و ماندگاری محصولات زراعی کمک شایانی می‌کند این کود اگر به شکل محلول پاشی مورد استفاده قرار گیرد به سرعت باعث غلیظ شدن کلسیم در تمامی اجزای گیاهان زراعی و گلهای آپارتمانی شده و از وقوع عوارض فیزیولوژیک مانند سوختگی جلوگیری می‌کند. این نوع کود گلهای آپارتمانی به دلیل داشتن ترکیبات آلی و خواصی بی‌نظیر به گیاهان و محصولات آنان رنگ و جلای خاصی می‌بخشد و در بهتر شدن محصول بسیار کمک خواهد کرد.

کود نیترات منیزیم کنجاله ساز مدل کریستال

کود نیترات منیزیم کنجاله ساز مدل کریستال از دیگر انواع کود گلهای آپارتمانی است که برای رشد و تقویت گلهای آپارتمانی و دیگر گیاهان زراعی بسیار موثر است. منبعی مناسب برای دریافت نیتروژن به فرم نیترات می‌باشد. این کود از مهم‌ترین منابع نیتروژن برای گیاهان محسوب شده و موجب جذب منیزیم می‌گردد. فرمولاسیون این کود در استفاده از سیستم‌های هیدروپونیک بسیار مناسب بوده و مواد مغذی را به تمامی اجزای گیاهان می‌رساند. کود نیترات منیزیم کنجاله ساز مدل کریستال علاوه بر اینکه به عنوان کود گلهای آپارتمانی بکار می‌رود. برای گیاهان زراعی، گلخانه ای، سبزیجات و صیفی‌جات نیز بسیار مناسب بوده و غالبا به شکل پودری در بازار یافت می‌شود. مواد تشکیل دهنده آن کاملا از مواد معدنی می‌باشد.

 

کود آمینو اسید گیاهان آپارتمانی مدل ارگانامین

کود آمینو اسید گیاهان آپارتمانی مدل ارگانامین یکی از بهترین کودها جهت تقویت گلهای آپارتمانی محسوب می‌شود. این نوع از کود گلهای آپارتمانی حاوی نوزده مدل اسید آمینه چیپگرد است که بر رشد و فعالیت گلهای آپارتمانی بسیار موثر است. تعداد بالای اسید آمینه در این نوع کود باعث شده است که آن را از سایر کودهای گلهای آپارتمانی متمایز سازد. کودهایی که در بازار عرضه می‌شود معمولا از یک یا دو اسید آمینه تشکیل شده‌اند که به شکل سنتزی تولید شده و مخلوطی از اسیدهای آمینه راسمیک هستند.

کود گلهای آپارتمانی آمینو اسید مدل ارگانامین با توجه به کارایی بالایی که دارد از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و خرید آن برای مشتریان مقرون به صرفه است. این کود غالبا به صورت مایع در بازار موجود می‌باشد و تنها کودی است که به صورت صد در صد از اسید آمینه چپگرد با منشاء حیوانی تولید شده است. این کود گلهای آپارتمانی از مواد ارگانیک ساخته شده و در تغذیه و گل‌دهی گلهای آپارتمانی بسیار تاثیرگذار است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این کود می‌توان به خاصیت ضد تنشی و محرک بودن آن در افزایش باردهی گیاهان زراعی و تقویت گلهای آپارتمانی اشاره کرد.

بهترین فروشگاه کودهای آپارتمانی و زراعی

شرکت سپاهان کشت با هدف رشد و توسعه کشاورزی و با بهره‌گیری از مدرن‌ترین دانش تکنولوژی کلیه خدمات و محصولات مورد نیاز گیاهان کشاورزی و زراعی و همچنین گلهای آپارتمانی و تزئینی را تهیه و به صنعت کشاورزی و گلخانه‌ای عرضه می‌کند. از جمله محصولات ارائه شده توسط این شرکت انواع کودهای زراعی و کود گلهای آپارتمانی است که در تنوعی بالا و با کیفیت و برندهای مختلف به منظور تقویت گلهای آپارتمانی و گیاهان زراعی در ویترین این فروشگاه موجود می‌باشند.

فروشگاه سپاهان کشت با کمک متخصصین و اساتید خبره جهت بهینه سازی سموم و کودهای کشاورزی و نحوه استفاده درست از منابع آب و خاک خدمات ارزنده‌ای را در غالب مشاوره و فروش محصولات کشاورزی ارائه می‌نماید. این خدمات برای شما هم به صورت اینترنتی قابل دریافت است و هم به شکل حضوری می‌توانید از خدمات شرکت استفاده نمایید. همچنین قیمت تمامی محصولات این شرکت با توجه به کیفیت بالای هر محصول برای مصرف کننده بسیار مقرون به صرفه بوده و همواره سعی می‌شود که رضایت تمامی مشتریان را با هر سلیقه و بودجه‌ای که دارند جلب نمایند تا خریدی شیرین و پر سود را تجربه کنند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.