سیستم‌های نوبت دهی در بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی چگونه کار می‌کنند؟

0

امروزه با پیشرفت های روز افزون تکنولوژی، فناوری های جدیدی در اختیار عموم مردم قرار گرفته است و مردم حالا دیگر کمتر وقت و هزینه خود را صرف کارهایی می کنند که قبلا باید وقت و هزینه زیادی را صرف می کردند.

از جمله کار هایی که با پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده و موجب سهولت کار عموم افراد شده، سیستم نوبت دهی بیمارستان ها، مراکز پزشکی و مطب پزشکان است که از سیستم نوبت دهی حضوری به رزرو‌ نوبت آنلاین تغییر کرده است. در ادامه بیشتر با این نوع نوبت دهی و نحوه کار آن آشنا می شویم.

در کمتر از چند دقیقه نوبت خود را رزرو کنید!

رزرو نوبت آنلاین پزشک نه تنها کار سختی نیست بلکه در کمترین زمان ممکن هم قابل انجام است. تنها کافیست مراحل زیر را برای رزرو نوبت در سیستم های نوبت دهی انجام دهیم.

رونیکس
  1. برای تکمیل مراحل نوبت گیری آنلاین، کارت ملی بیمار را به همراه داشته باشید.
  2. به سایت رزرو اینترنتی نوبت پزشکان وارد شوید.
  3. پس از مشاهده سایت اصلی، در منوی طراحی شده برای آن، گزینه رزرو نوبت را سرچ کرده و بر روی آن کلیک کنید.
  4. منوی باز شده حاوی اطلاعاتی از جمله مشخصات پزشکان، تاریخ های رزرو نشده، تخصص و نام پزشک است. کاری که شما باید انجام دهید این است که با توجه به نوع بیماری که باید مورد معالجه قرار گیرد، کادرهای خالی را تکمیل کرده و سپس برای هر کدام گزینه تایید را وارد کنید.
  5. در نهایت پس از پر کردن فیلد های مورد نظر در سایت گزینه رزرو را فشار دهید تا

نوبت مد نظر برای شما رزرو گردد.

  1. پس از فشردن گزینه رزرو مشخصات بیمار همراه با مشخصات پزشک مورد نظر در صفحه ای نمایش داده می شود که شخص باید مشخصات بیمار و پزشک را با آن مطابقت نماید و در صورت عدم تطابق گزینه تایید نهایی را فشار دهد.
  2. حال پس از تایید نهایی صفحه ای نمایان می شود که در آن تاریخ و ساعت نوبت رزرو شده را نمایش می دهد که بیمار در صورت لزوم می تواند آن را چاپ و به مراکز درمانی، مطب و یا بیمارستان به همراه خود داشته باشد.

اقدامات انجام گرفته از سوی مراکز درمانی برای رزرو نوبت های آنلاین

تمام مراحل بالا را که توضیح دادیم، توسط بیمار انجام می شود. حال به بررسی چگونگی رسیدگی به نوبت های رزرو شده توسط بیمارستان، مراکز پزشکی و مطب پزشکان می پردازیم.

پس از اینکه بیمار نوبت خود را در سایت مورد نظر به ثبت رساند، مدیران سایت و طراحان آن با توجه به پایگاه داده ای که طراحی کرده اند مشخصات هر فرد را پس از ثبت نهایی به مراکز درمانی مورد نظر بیمار ارسال کرده و مراکز درمانی نیز با توجه به لیست مورد نظر آن ها را به واحد های مربوطه ارسال می کنند.

بیمار هنگام مراجعه به مکان مورد نظر با در دست داشتن برگه رزرو نوبت خود که به صورت فیزیکی و یا الکترونیکی است، نسبت به رزرو نوبت خود اقدام می نماید. این اقدام مزایای بسیار زیادی را دارد که هم برای بیمار و هم برای پزشکان و مراکز درمانی بسیار مفید خواهد بود.

با مزایای سیستم رزرو آنلاین آشنا شوید

  1. دسترسی بسیار آسان و ساده به سایت های رزرو نوبت دهی: دسترسی به این سایت ها بسیار آسان است و در کمترین زمان تنها با چند کلیک ساده می توانید نوبت خود را رزرو کنید.
  2. رفت و آمد مراجعین (بیمار و یا همراه بیمار) بسیار کم می شود: هنوز هم برخی از پزشکان هستند که به صورت حضوری اقدام به نوبت دهی می نماید. در این صورت بیمار مجبور است یک بار برای گرفتن نوبت و دیگر بار برای درمان به مطب پزشک مراجعه کنند که اگر پزشک در شهر دیگر باشد، این مشکل تشدید می یابد.

۳-رفت و آمد بیمار که باعث ایجاد ترافیک شهری می شود بسیار کمتر می شود: در شهرهای بزرگی مانند تهران، مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا گریبان گیر مردم است. به همین دلیل برای کاهش ترافیک شهری و شلوغی های شهر لازم است که از روش های اینترنتی و آنلاین برای رزرو نوبت پزشک استفاده شود. رزرو نوبت آنلاین تا حدود زیادی می تواند از این مشکلات بکاهد.

۴-کاهش چشم گیر هزینه های رفت و آمد بیماری: طبیعی است که رفت و آمد بیمار برای گرفتن نوبت حضوری هزینه هایی به دنبال دارد که گاهی مشکلات مالی زیادی را برای بیمار ایجاد می کند. با رزرو آنلاین نوبت پزشک، از این هزینه های اضافی کاسته می شود.

۵-تسریع در عمل نوبت دهی آنلاین: حتما تا به حال با شلوغی های مطب پزشکان روبه رو شده اید. با مراجعه بیمار برای مداوا و یا نوبت گیری، ازدحام زیادی در مرکز درمانی به وجود می آید که نتیجه آن چیزی جز ایجاد تنش و معطلی فراوان نخواهد بود.

۶-در دسترس بودن اطلاعات پزشک معالج: در سایت نوبت دهی آنلاین تمامی اطلاعات پزشک مورد نظر به راحتی در اختیار بیمار قرار میگیرد.

۷-معرفی پزشک به بیماران: رزرو نوبت از طریق آنلاین باعث آشنایی بیشتر بیمار با پزشک و تخصص او می شود که معرفی پزشک را به جامعه در پی خواهد داشت.

۸-درج آدرس دقیق پزشک: مشخصات و آدرس دقیق مراکز درمانی که بیمار در آن ها نوبت خود را رزرو کرده است، به طور کامل نمایش داده می شود و به همین دلیل بیمار دچار سرگردانی برای پیدا کردن نشانی نمی شود.

۹-امکان استفاده از گوگل مپ: از دیگر مزایای استفاده از نوبت دهی اینترنتی، قرار دادن نقشه مراکز درمانی در گوگل مپ است که به راحتی با استفاده از تلفن همراه می توان محل دقیق مراکز درمانی را پیدا کرد.

۱۰-کاهش تنش کارکنان مراکز درمانی: پزشکان نیز با توجه به آنلاین بودن نوبت دهی دیگر نیازی به حضور منشی به صورت مداوم در محل مطب و یا مراکز درمانی ندارند و به همین دلیل از مشغله کارکنان نیز کاسته می شود.

۱۱-جذب بیشتر بیماران: در نوبت دهی آنلاین به دلیل سهولت در رزرو نوبت، مراجعه بیشتر بیماران به مراکز درمانی مجهز به این سیستم انجام می شود.

12-پرسش و سوال در خصوص تمامی سوالات در زمینه های مختلف: یکی از بهترین مزایای استفاده از سیستم های نوبت دهی این است که شما می توانید در منزل به راحتی این فرایند را ثبت کنید! یکی از اصلی ترین سوالاتی که عموما مشاوران با آن رو به رو هستند، سوالاتی در خصوص بارداری بدون دخول است! در پاسخ به این سوال باید گفت که:

در صورت باکره بودن و عدم امکان دخول در حین رابطه جنسی، سعی کنید از تماس مایع منی با محیط اطراف پرده بکارت جلوگیری کنید. چراکه در صورت انزال در نزدیکی پرده و یا تماس دست یا دستمال آغشته به مایع منی با آن، به دلیل متحرک بودن اسپرم‌ها، امکان ورود آن‌ها از طریق منافذ پرده بکارت و احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد.

حتی در صورت برقراری رابطه آنال (مقعدی) به دلیل نزدیک بودن مقعد به پرده بکارت، احتمال ورود مایع منی در اثر انزال در نواحی اطراف مقعد وجود دارد.

منبع: paziresh24.com

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.