با این پلاگین، مثل آب خوردن 3 بعدی طراحی کنید!

0

دنیای طراحی سه بعدی، یکی از جذاب‌ترین دنیاهایی است که می‌توانید با رایانه به آن سفر کنید. مخصوصاً اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که وقتی پای رایانه می‌نشینید و برنامه 3dmax را باز می‌کنید، دیگر یادتان می‌رود که ساعت چند است و چقدر زمان گذشته است!

به نظرتان اگر در همین حین که در این دنیای جذاب سِیر می‌کنید، ابزاری داشته باشید که بتواند سرعت کارتان را بیشتر کند، چقدر درآمدتان بیشتر می‌شود؟

مثلاً یک پلاگین کم‌حجم که روی نرم افزار 3dmax نصب شده و سرعت کارتان را بین 5 تا 20 برابر بیشتر کند! باور کنید این عدد 5 تا 20 برابر را همینطوری ننوشتیم، درواقع شما هم با مطالعه ادامۀ این مطلب مطمئن خواهید شد که با پلاگین TIK3D می‌توانید سرعت طراحی سه بعدی‌ را چند برابر کنید!

رونیکس

افزایش سرعت کار با 3dmax و طراحی 3 بعدی

خودتان بهتر از من می‌دانید که در طراحی سه بعدی و کار با 3dmax، یکی از زمان‌برترین کارها دسترسی داشتن به ابزارها، متریال‌ها، رده‌ها، المان‌های تصویری و… است.

خب درواقع پلاگین TIK3D که در این مقاله به شما معرفی می‌کنم، صرفاً یکی از وظیفه‌هایش این است که شما را به‌ راحت‌ترین شکل ممکن به دنیایی از ابزارها، تصاویر، متریال‌ها و هرچیزی که برای طراحی سه بعدی نیاز دارید، متصل کند!

TIK3D چیست؟

TIK3D یک پلاگین کم‌حجم اما پربار است که روی رایانه شما نصب می‌شود. پیشنهاد می‌کنم همین حالا برای مشاهده مزایای استفاده از این پلاگین و همینطور ویدیوهای معرفی‌اش، به وب سایت tik3d مراجعه کرده و از همین سایت هم پلاگین را دانلود کنید.

بعداز نصب این پلاگین که حجمش کم‌تر از 4 مگابایت است، می‌توانید در برنامه 3dmax به آن دسترسی داشته باشید. این پلاگین یک دیتابیس عظیم از تمام چیزهایی است که برای طراحی سه بعدی نیاز دارید. از جمله:

  • مدل‌های سه بعدی با فرمت‌های مختلف
  • متریال‌ها
  • بافت یا تکسچر
  • تصاویر HDRI
  • و…

جالب اینجاست که برای دسترسی به این همه‌چیز، فقط کافیست از طریق خود 3dmax روی آیکون پلاگین کلیک کرده و بعد از رفتن به منوی موردنظرتان، متریال‌ها و… را مشاهده و انتخاب کنید. اجازه بدهید در ادامه کمی هم در مورد مزیت‌های استفاده از این پلاگین صحبت کنم.

1_ افزایش سرعت کار با 3dmax

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، این برنامه سرعت طراحی سه بعدی را بسیار بالا می‌برد. چراکه به شما اجازه می‌دهد به تمام چیزهایی که برای یک طراحی تمام‌عیار نیاز دارید، در کم‌تر از 1 دقیقه دسترسی داشته باشید. این یعنی دیگر نیاز نیست برای دانلود کردن یک متریال خاص کل وب را بگردید، بلکه کافی است از طریق پلاگین به سراغ منوی متریال‌ها رفته و از میان صدها سوژه، فایل موردنظرتان را با یک کلیک به پروژه‌تان اضافه کنید.

2_ حجم پایین

4 مگابایت! حجم کل این برنامه 4 مگابایت است! باور کنید نه در مورد حجم پلاگین شوخی می‌کنیم نه در توضیح ویژگی‌هایش اغراق کردیم. درواقع این برنامه بعداز نصب شدن روی رایانه شما، یک دیتابیس عظیم آنلاین در اختیارتان قرار می‌دهد.

به این ترتیب هر زمانی که خواستید، می‌توانید ‌سراغ منوهای موردنیازتان در برنامه رفته، محتویات آنها را به‌صورت آنلاین مشاهده کنید و هرکدام را که دوست داشتید دانلود کنید. دقیقاً همین سیاست است که باعث شده حجم این پلاگین بسیار کم باشد و سرعت برنامه 3dmax و رایانه‌تان را کاهش ندهد.

3_ اتصال به شکل آفلاین

همانطور که بالا هم گفتیم، بعداز نصب برنامه می‌توانید به سراغ منوهای موردنظرتان در آن بروید و هر المانی را که می‌خواهید به‌طور آنلاین مشاهده کنید. اما نکته جالب‌تر این است که دیتابیس این برنامه به‌شکل آفلاین در دسترس‌تان است. این یعنی الزامی نیست که حتماً برای استفاده از آن اینترنت روشن داشته باشید، بلکه می‌توانید به راحتی در هر زمانی وارد 3dmax شده و متریال‌ها و… را مشاهده و استفاده کنید.

4_ قیمت مناسب!

در آپدیت جدید این برنامه، آن بخش از دیتابیس که کاربردی و پرمصرف است، چیزی نزدیک به 40 درصد، به‌شکل رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. یعنی دانلود و نصب و حتی استفاده از این برنامه تا درصدی رایگان است و می‌تواند نیاز 99 درصد از مخاطبان را برطرف کند و کارشان را راه بیندازد.

اما درصورتی که قصد داشته باشید به دیتابیس عظیم‌تری دسترسی پیدا کنید، می‌توانید اشتراک ماهانه آن را با قیمت بسیار مناسبی تهیه کنید.

5_ انعطاف بالا

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از پلاگین tik3d، این است که به شما قابلیت انعطاف بالایی می‌دهد. این یعنی اینکه می‌توانید هر موقع که دوست داشتید، فایل‌های موردنظرتان را به آن اضافه کنید و در آینده به ‌راحتی از طریق منوی پلاگین، به آنها دسترسی داشته باشید. به این ترتیب عملا tik3d نه فقط یک پلاگین، بلکه به دستیار شما هم در طراحی سه بعدی تبدیل می‌شود.

6_ رابط کاربری آسان

خوشبختانه این برنامه رابط کاربری بسیار آسانی دارد؛ پس نیازی نیست برای یادگیری کار با tik3d، ساعت‌ها با آن کلنجار بروید و خودتان را اذیت کنید. صرفاً با مشاهدۀ منوها و متن آنها، می‌توانید بفهمید که هر گزینه برای چه کاری انتخاب شده است. البته علاوه‌براین، خود تیم سازنده هم در وب‌سایت و اینستاگرام یک‌سری ویدیوهای آموزشی رایگان در اختیارتان قرار داده‌اند که می‌توانید برای یادگیری بهتر فضای پلاگین، از آنها استفاده کنید.

در مورد پلاگین سوال داریم، چه کنیم؟

اگر در مورد پلاگین سوالی داشتید یا اصلاً حین کار با آن به مشکل برخوردید، اصلاً نگران نباشید، چراکه این پلاگین یک تیم پشتیبانی بسیار قدرتمند دارد. شما می‌توانید سوالات و مشکلات خودتان را از طریق اینستاگرام، تلگرام، ایمیل و… با کارشناسان این مجموعه مطرح کنید و سریعاً پاسخ‌تان را دریافت کنید.

برای دانلود این پلاگین تنها کاری که باید بکنید، این است که وارد سایت tik3d شوید و با انتخاب دکمۀ دانلود که در وسط صفحه قرار گرفته، در کم‌تر از 30 ثانیه این برنامه 4 مگابایتی را دانلود کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.