انواع شیشه بالکن چیست؟ بررسی تکنولوژی های جدید در شیشه بالکن

0

در عصر امروزی افراد زیادی برای این که محیط بالکن خود را زیباتر نمایند از شیشه بالکن استفاده می کنند. در واقع استفاده کردن از شیشه بالکن برای فضاهای بالکن اداری، مسکونی، تجاری و … انجام می شود، و در هر یک از این فضاها زیبایی بی نظیری به وجود می آورد. با شیشه بالکن جهان نما در همراه باشید تا ضمن آشنایی با شیشه های بالکن با مزایا و روش های ساخت آن نیز آشنا شویم.

با استفاده نمودن از شیشه بالکن ها در صورتی که به صورت متحرک باشد امکان لذت بردن شما از فضا بسیار بیشتر می شود، و در صورتی که هوا گرم و یا سرد باشد از فضای درون ساختمان محافظت می کند. شما می توانید با استفاده از شیشه بالکن از فضای بیرون ساختمان بدون اینکه از آلودگی هوا و یا سرما و گرمای بیش از حد آزار ببینید لذت ببرید.

بررسی انواع شیشه بالکن‌ ها

  • شیشه‌‌های بدون قاب

این نوع شیشه‌ها به طور کامل سطح مابین دیوارها را می‌پوشاند و فقط در فواصل زیاد از اتصالات عمودی استفاده می‌شود. آن‌ها دیدی کامل و بی‌بدیل می‌دهند. فضای دنج بالکن شما را از سر و صدا، حشرات موذی، باد، باران، سرما و گرما محافظت می‌کنند. حتی با طراحی و تعبیه پنجره‌هایی می‌توان انعطاف آن‌ها را در شرایط مختلف آب و هوا افزایش داد. این شیشه‌ها می‌توانند به دیواره و یا سقف اتصال یابند، اما هیچ تخریبی در نما یا دیوارها ایجاد نمی‌کنند. قطر آن‌ها معمولا بین هشت تا ده میلی متر است. این شکل شیشه دیدی وسیع و بدون مزاحمت ایجاد می‌کند.

رونیکس
  • شیشه بالکن های ریلی

پنل‌های ریلی شیشه بالکن می‌توانند بدون هیچ نگهدارنده‌ عمودی نصب شوند. اگر بخواهیم با کمک ریل‌های عمودی آن‌ها را نصب کنیم، معمولا ریل را در فاصله‌های کم، تقریبا هر یک یا دو متر، قرار می‌دهیم. یا برای اتصال از گیره اتصال یا اتصال بند استفاده می‌شود. در فصل‌های بهار و تابستان می‌توان آن‌ها را به راحتی جابجا کرد و از هوا لذت برد. همچنین در زمستان، با بستن‌شان می‌توانیم از چایمان با منظره‌ بارش برف لذت ببریم.
مزیت دیگر شیشه بالکن ریلی این میباشد که در یک طرف جمع می‌شوند، پس تمیز کردن‌شان بسیار راحت است. نصب آن‌ها، هم مانند نوع بدون قاب، روکار است و هیچ تخریبی در نمای ساختمان و یا دیوارها ایجاد نمی‌کند. تنها نکته مهم این است در بالکن باید فضای کافی برای حرکت و جمع کردن شیشه‌ها وجود داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به شیشه بالکن در تهران مراجعه نمایید.

رنگ های مورد استفاده در شیشه های‌ بالکن

معمولا در طراحی‌ها از شیشه‌های شفاف استفاده می‌کنند. اما اگر بخواهند آن‌ها مقاوم‌تر شوند، از عنصر آهن استفاده می‌شود، به همین دلیل رنگ‌شان به سبزی می‌زند. ضخامت شیشه‌ها می‌تواند متغیر باشد. اگر بخواهیم رنگ سبز آن‌ها را خنثی کنیم از محصولی با نام low iron، که با نام‌های تجاری مختلف در بازار یافت می‌شود، استفاده می‌شود. اما آن‌ها معمولا قیمت بیشتری دارند.

استفاده از شیشه های مات در بالکن برای حفظ حریم خصوصی نیز بسیار پرکاربرد است. گرچه در چنین حالتی نمای بیرون دیده نمی‌شود.

مزیت های شیشه بالکن چیست؟

  • شیشه بالکن فضای بیشتری ایجاد کرده و بسیار پر کاربرد در منازل است.
  • قابلیت کاربرد در همه فصول سال را دارد .
  • فضای خوبی جهت بازی کودکان و حیوانات خانگی است.
  • از بالکن در مقابل گرد و غبار و باد و باران و غیره محافظت میکند.
  • سبب زیبایی نما ساختمان و افزایش ارزش ساختمان میگردد .
  • مانع از وارد شدن سر و صدای بیرون ساختمان به درون بالکن و خانه ها خواهد شد.
  • سبب می شود محیط ساختمان بزرگتر شود و در نتیجه موجب استفاده بهینه از محیط می شود .
  • نظافت و تمیز کردن آن ها راحت می باشد .
  • محلی مناسب برای پرورش گل و گیاه می باشد .
  • قابلیت اجرا برای هر نوع بالکن با هرشکل و اندازه را دارد .
  • شیشه های تراس بالکنی قابلیت اجرا تا 80.2 متر و عرض حداکثر 65 سانتی متر برای هر پانل را دارند .
  • قابلیت اجرا در مدل های گرد و هندسی و زاویه دار و سهمی وغیره را دارند .
  • تا میزان 70 درصد عایق صوتی بوده و 65 درصد عایق حرارت هستند.
  • شیشه های شیشه بالکن با استفاده از نوار اچ شکل یا جوینت آلومنیومی ساخته شده به وسیله ی بهترین مواد در هم قفل می شوند و در نتیجه هیچ درز و شکافی در بین آن ها باقی نمی ماند .

تکنولوژی های جدید در شیشه بالکن چیست؟

اخیرا، در مراکز تحقیقاتی نوع جدیدی از شیشه‌ها با نام شیشه‌های «خودتمیزکن» طراحی شده‌اند. این شیشه‌ها به محض اینکه آب باران یا هر آب دیگری با آن‌ها تماس پیدا کند تمیز می‌شوند و خودشان قادرند که لکه‌ها و ردها را پاک کنند. آن‌ها در دو نوع بیوشیمیایی و یا پوشش هیدروفوب عرضه می‌شوند. این تکنولوژی هنوز به کشور ما وارد نشده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از شیشه بالکن ها به آدرس سایت جهان نما www.jahannamabalcony.com مراجعه فرمایید

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.