با این 7 استراتژی کاهش وزن، هر چقدر که دوست دارید وزن کم کنید!

0

گول نخورید، خود را در چاه و چاله‌های تبلیغات رها نکنید، سلامتی خود را به خاطر وعده و وعید بهترین نتایج در کوتاه ترین زمان ممکن به خطر نی‌اندازید. دروغ محض است که “در طول 1 هفته بدون هیچ دشواری یا عوارضی 10 تا 12 کیلو وزن کم می کنید.” این که ادعا می شود “فلان رژیم لاغری در 1 هفته چربی شکم و پهلو را چنان آب می کند که انگار نبوده” یا “کاهش وزن به این سبک معجزه می کند”، این ها همه شایعه است و کلاهبرداری.

کاهش وزن سریع اصلا سالم نیست…

پایه و اساس کاهش وزن سالم، ابتدا کمک به حفظ سلامتی است. چه فایده ای دارد که وزن کم کنید اما سلامتی تان به خطر بی افتد؟ کاهش وزن سریع در طول یک زمان کوتاه عارضه دارد، خطرات سلامتی دارد. برای مثال یکی از نتایج کاهش وزن سریع تشکیل سنگ کیسه صفرا، تضعیف سیستم ایمنی در این آشفته بازار کرونا و به هم خوردن تعادل بدن است. بدنتان نمی تواند در یک بازه زمانی کوتاه تغییر کند و روال سابق و همیشگی خود را رها کند. به خود رحم کنید دنبال یک رژیم لاغری خوب و سالم متناسب با شاخص توده بدنی یاBMI خود باشید، در کنارش ورزش مناسبی انجام دهید و استراتژی های درست کاهش وزن را به کار ببرید.

7 استراتژی کاهش وزن سالم و موثر که پایه و اساس علمی دارند

برای اینکه در کاهش وزن موفق باشید و سلامتی تان را در این مسیر حفظ کنید، 6 استراتژی وجود دارد که قبل از هرکاری باید با آن ها آشنا شوید.

رونیکس

1.تا آماده نشده اید هیچ کاری نکنید

می شود در زمان کوتاه وزن زیادی کم کرد اما شما اینکار را انجام ندهید. زیرا عوارض زیادی را تجربه خواهید کرد. کاهش وزن زمانی موثر و سالم است که در دراز مدت اتفاق بی افتد. اینکار نیاز به تلاش مداوم دارد و یک تعهد طولانی مدت می طلبد.

بنابراین یا خود را وارد مسیر کاهش وزن نکنید، یا با این واقعیت کنار بیایید که برای یک مدت طولانی باید جفای زمانه را تحمل کنید تا به هدف خود برسید. نمی شود شما وارد مسیر شوید و پس از 2 هفته برگردید و خود را دلزده تر کنید.

بنابراین یا وارد نشوید یا اگر قصد کردید از همه نظر خود را آماده کنید. بهانه ها را کنار بگذارید، اهداف خود را تعیین کنید، ببینید چه انگیزه هایی دارید، از چه چیزی باید بگذرید و باید به چه کسی تبدیل شوید.

2.انگیزه های درونی و واقعی خود را پیدا کنید

هیچ چیزی از بیرون شما نمی تواند به کاهش وزنتان کمک کند. هرچه هست در درون شما است نه خارج. و مطالعات نشان می دهد هر چیزی که بخواهد به نتیجه برسد باید انگیزه درونی قوی پشتش باشد.

چه چیزی به شما انگیزه می دهد که وزن کم کنید؟ به چه انگیزه ای حاضرید یک رژیم لاغری یا ورزش روزانه را بدون فوق وقت و خلف وعده هر روز دنبال کنید؟

لیستی از هر آنچه که به شما انگیزه می دهد تا وزن کم کنید را تهیه کنید و قوی ترین آن ها را انتخاب کنید و هر روز بدون فراموشی از انگیزه هایتان کمک بگیرید تا در طول مسیر کاهش وزن به شما کمک کنند.

3.روی اهداف واقع بینانه تمرکز کنید

یکی از بزرگترین عواملی که توجیه می کند چرا شما تاکنون موفق به کاهش وزن و لاغری نشده اید تمرکز روی اهداف غیرمنطقی و غیر واقع بینانه است. چرا که سنگ بزرگ نشانه نزدن است و خب معلوم است شما نمی توانید بعد از اینکه سال ها BMI بالای 35 دارید نمی توانید در 1 ماه 8 کیلو وزن کم کنید.

برای محاسبه bmi کلیک کنید.

اگر هدفتان را واقع بینانه انتخاب نکنید هرچقدر هم که انگیزه داشته باشید و همه چیز در خدمت شما باشد در نهایت شکست خواهید خورد. پس واقع بین باشید و مطابق اصول، طبق استراتژی کاهش وزن پیش بروید.

درستش این است که شما هر هفته 0.5 تا 1 کیلوگرم کم کنید بنابراین هرچیزی به جز این ناسالم است و طاقت فرسا. بنابراین به جای اینکه هدفتان 10 کلیو کاهش وزن در 30 روز باشد، اینطور هدف گذاری کنید که هر ماه 4 تا 5 کیلو وزن کم می کنید.

4.غذاهای سالمی که از آن ها لذت میبرید بخورید

دور رژیم لاغری که هیچ کدام از آیتم های غذایی اش باب میل شما نیست و اصلا مطابق سلیقه غذایی تان نیست خط بکشید. چیزی بخورید که در عین سالم بودن، در عین اینکه برای کاهش وزن موثر است شما هم آن را دوست دارید و از خوردنش لذت میبرید.

قرار نیست چیزهایی بخورید که اصلا دوست ندارید. باور کنید اگر چنین باشد باز هم شکست خواهید خورد. غذاهای زیادی هستند که ممکن است از آن ها خوشتان بیاید و در عین حا کم کالری باشید.

در انتخاب غذاهایی که دوست دارید و فکر می کنید برای کاهش وزن موثرند دقت کنید و به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

  • روزانه حداقل چهار وعده سبزیجات و سه وعده میوه بخورید.
  • غلات کامل بخورید و از مصرف غلات تصفیه شده خودداری کنید
  • از مقادیر متوسط ​​چربی های سالم مانند روغن زیتون، روغن های گیاهی، آووکادو، آجیل، کره مغزهای آجیل و روغن آجیل استفاده کنید.
  • مصرف قند را تا آنجا که ممکن است کاهش دهید، به جز قند طبیعی موجود در میوه.
  • محصولات لبنی کم چرب و گوشت و مرغ بدون چربی را به مقدار محدود انتخاب کنید.
  1. سطح فعالیت خود را افزایش دهید و فعال بمانید

در حالی که می توانید بدون ورزش هم وزن کم کنید، اما داشتن فعالیت بدنی منظم و در کنار محدود کردن کالری می تواند به شما کمک کند سالمتر و کمی زودتر وزن از دست دهید. ورزش می تواند باعث از بین بردن کالری های اضافی شود که ناخواسته وارد بدن شما شده اند و ممکن است تبدیل به چرب شوند.

ورزش به جز لاغری و کاهش وزن همچنین مزایای بی شماری برای سلامتی دارد که تقویت روحیه، تقویت سیستم قلبی عروقی و کاهش فشار خون از جمله این مزایا هستند.

اینکه چقدر کالری می سوزانید به تعداد، مدت و شدت فعالیت های شما بستگی دارد. یکی از بهترین راه های از دست دادن چربی بدن، ورزش مداوم هوازی (مانند پیاده روی سریع برای حداقل 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته است).

هر حرکت اضافی به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند. بنابراین هر روز در کنار رژیم لاغری سالم خود حتما ورزش کنید و حتی اگر شده هر روز کمی بیشتر تحرک داشته باشید. مثلا از پله بالا بروید، پیاده روی کنید، به گل ها آب بدهید، گردگیری کنید و ….

  1. ادامه دهید

تنها زمانی موفق خواهید شد برای همیشه خوش اندام باشید و تناسب اندامی که به دست می آید را حفظ کنید که همیشه رژیم غذایی متعادل و سالم وورزش های سبک خود را انتخاب کنید. یکی از رازهای ادامه دار بودن این فعالیت ها، این است که برنامه تناسب اندام و کاهش وزن خود را در درازمدت بریزید، روزانه به خود فشار نیاورید و طوری بخش های مختلف برنامه خود را بچینید که ساده، آسان و هر روز قابل انجام باشند.

  1. از پزشکان کمک بگیرید

افرادی که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند به تنهایی و حتی با این استراتژی ها نمی توانند وزن کم کنند. این افراد باید با پزشک و متخصص جراحی لاغری، کارشناسان تغذیه و سایر پزشکان متخصص صحبت کنند. احتمالا یکی از گزینه های موجود برای این افراد انجام عمل جراحی لاغری باشد.

منبع: وبسایت رسمی دکتر عنبرا dranbara.com

بورد تخصصی جراحی عمومی و لاپاراسکوپی

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.