رنگ مناسب رو تختی از نظر روانشناسی کدام است؟

0

بازی با رنگ‌ها در روانشناسی اهمیت بسیاری دارد و دلیل این موضوع تاثیر رنگ‌های مختلف در روحیه افراد است. اتاق خواب محلی برای استراحت و رسیدن به آرامش است و به همین دلیل در کنار اهمیت به کیفیت کالای خواب، رنگ مورد استفاده در دیوارها، فرش، پرده و سرویس روتختی باید به دقت انتخاب شود. هر کدام از رنگ‌ها از نظر علم روانشناسی بیانگر یک نماد و آثار گوناگونی بر روحیه دارند و این نقش در انتخاب رنگ سرویس روتختی نیز قابل اجراست. اگر به شناخت نماد رنگ‌ها از نظر روانشناسی علاقه دارید مطالعه این مقاله را از دست ندهید؛ چون در ادامه بهترین رنگ برای روتختی از نظر روانشناسی را معرفی خواهیم کرد.

رنگ زرد، رنگی گرم و مناسب برای روتختی

رنگ زرد در روانشناسی به رنگی گرم شناخته می‌شود که به اندازه قابل توجهی احساسات را تقویت می‌کند. زرد رنگی روشن و درخشان است که در زمانی کوتاه چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. به گفته روانشناسان رنگ زرد باعث افزایش انرژی، ایجاد هیجان و اشتیاق در افراد می‌شود. همچنین رنگ زرد باعث تقویت روحیه و نشاط شده و به‌عنوان رنگی فرح‌بخش شناخته می‌شود.

معمولا افرادی که از رنگ‌های زرد استفاده می‌کنند روحیه‌ای شاد، بذله‌گو و پرانرژی دارند. در صورت تمایل می‌توانید در زمان خرید روتختی رنگ زرد را مناسب با دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید. اما با توجه به اینکه رنگ زرد تند باعث احساس خستگی و واکنش‌های عصبی در افراد می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌شود که از رنگ زرد در کنار رنگ‌های دیگر مانند خاکستری که از رنگ‌های خنثی است استفاده کنید.

رونیکس

رنگ آبی، نماد آرامش و بهترین رنگ روتختی عروس

آبی رنگی سرد، نماد صلح‌طلبی و آرامش‌بخش است. آبی طیف‌های رنگی بسیاری دارد و از روشن تا تیره‌ترین رنگ‌ها باعث ایجاد احساسات گوناگون در افراد می‌شود. شاید بتوان گفت بهترین رنگ از نظر روانشناسی برای روتختی آبی است چون باعث از بین رفتن عمیق‌ترین خستگی‌های روحی و جسمی می‌شود.

رنگ آبی در بیشتر پرچم‌های کشورهای صلح طلب دیده می‌شود و رنگی آرام‌کننده و تسکین‌دهنده است. آبی نیلی یکی از طیف‌های رنگی آبی است که کل بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث افزایش انرژی مثبت و آرامش در افراد می‌شود. از طیف‌های مختلف رنگ آبی علاوه‌بر رنگ روتختی عروس یا روتختی چهار فصل، می‌توان برای دیوارها، پرده‌ها و فرش اتاق خواب هم استفاده کرد. جالب است که بدانید علاقه‌مندان به رنگ آبی معمولا از دوست‌داران طبیعت، آب و محیط زیست هستند.

رنگ اتاق خواب صورتی با روتختی صورتی، محبوب‌ترین رنگ برای دخترها

رنگ صورتی از رنگ‌های گرم است که از ترکیب رنگ‌های سفید و قرمز ساخته می‌شود. رنگ صورتی به دلیل ملایم بودن از رنگ‌های مورد علاقه دخترها است. رنگ اتاق خواب صورتی در کنار طیف رنگی صورتی مثلا صورتی پاستیلی، صورتی چرک یا صورتی روشن باعث ایجاد یک فضای آرام و رمانتیک می‌شود. روانشناسی رنگ صورتی به دو دسته صورتی روشن و صورتی تیره تقسیم می‌شود. رنگ صورتی روشن نماد آرامش و رنگ صورتی تیره نشانه‌ای از عشق و هیجان است. استفاده از رنگ صورتی برای روتختی باعث افزایش انرژی و ضربان قلب می‌شود.

ترکیب رنگ بنفش و خاکستری، یکی از بهترین ترکیب رنگ‌ها برای اتاق خواب

افراد بسیاری به استفاده از ترکیب رنگی‌ها و ساخت هارمونی‌های چشمگیر برای روتختی علاقه دارند. ترکیب رنگ‌های بنفش و خاکستری یکی از زیباترین ترکیب‌های رنگی را برای اتاق خواب و روتختی می‌سازد. رنگ خاکستری از رنگ‌های خنثی است که در کنار بنفش یک طرح رنگی سنگین می‌سازد. ترکیب دو رنگ بنفش و خاکستری فضایی شاد در اتاق خواب به وجود می‌آورد. اگر حمام داخل اتاق خواب قرار دارد کالای حمام از جمله حوله مردانه، زنانه و حتی کودکانه را از رنگ‌های بنفش یا خاکستری انتخاب کنید تا یک هماهنگی بی‌نظیر بین کالای خواب و کالای حمام داشته باشید.

ترکیب رنگ خاکستری و زرد، یک هارمونی رنگ اتاق خواب با تم گرم

رنگ خاکستری در کنار رنگ زرد نیز باعث ایجاد فضایی دلنشین در اتاق خواب می‌شود. می‌توان سرویس روتختی را در طرحی با ترکیبی رنگ‌های خاکستری و زرد انتخاب کرد. افرادی که به ترک کردن کلیشه‌ها یا استفاده نکردن از رنگ‌های همیشگی هستند ترکیب رنگی زرد و خاکستری را برای روتختی انتخاب می‌کنند. روتختی زرد و خاکستری حتی برای روتختی عروس نیز مناسب است و به‌عنوان یک ترکیب رنگ قشنگ برای اتاق خواب شناخته می‌شود. در ترکیب بین دو رنگ زرد و خاکستری سعی کنید بیشتر از رنگ زرد استفاده کنید تا گرمای تم رنگی زرد بر خنثی بودن خاکستری غلبه کند.

برای انتخاب رنگ روتختی با متخصصین دکوراسیون داخلی مشورت کنید

در این مقاله درباره انتخاب بهترین رنگ روتختی از نظر روانشناسی صحبت کردیم. رنگ‌ها دنیای بی‌پایان و بزرگی دارند که هر فردی با توجه به سلیقه فردی و با توجه به تاثیر رنگ‌ها می‌تواند یکی از آن‌ها را برای روتختی و سرویس خواب خود انتخاب کند. گاهی اوقات برای انتخاب یک رنگ مناسب نیاز به نظرات کارشناسانه و دقیق داریم تا بهترین رنگ را با توجه به نوع دکوراسیون خانه و اتاق خواب انتخاب کنیم.

کارشناسان طراحی داخلی فروشگاه اینترنتی صفاهوم با سال‌ها سابقه در زمینه تزیین جهیزیه عروس آماده راهنمایی شما عزیزان برای چیدمان اتاق خواب و خانه عروس‌ها هستند. برای برقراری ارتباط با کارشناسان صفاهوم از طریق آدرس اینترنتی safahome.com یا شماره تلفن 09214542214 اقدام کنید. همکاران ما آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه دکوراسیون داخلی به شما عزیزان هستند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.