تعمیرات مبل در منزل و 3 نکته برای انتخاب پارچه مبلی

0

زندگی های امروزی کاملا مدرن شده اند و یکی از وسایل خانه که مختص دنیای امروزی است مبلمان منزل است؛ ولی متاسفانه قیمت خرید آن بسیار بالاست و کسانی که نیاز به تعویض مبل پیدا می کنند از انجام این کار عاجزند و ناچار به فکر تعمیرات مبل می افتند. اتفاقا تعمیرات مبل یا تعویض پارچه مبلی فکر بسیار اقتصادی می باشد و از نظر هزینه هم بسیار سودمند است، بخصوص اگر تعمیر مبل در منزل انجام شود و هزینه ی حمل و انتقال مبل به بیرون از خانه و دستمزد تعمیرکار نیز از آن کم شود.

خالی از لطف نیست اگر آموزش تعمیر مبل در منزل را مطالعه کنید و به خود و خانواده تان و یا دوستان نزدیک تان یاری برسانید. هزینه تعمیر مبل با توجه به نوع پارچه مبلی و نوع مبل متغیر است.

تعمیرات مبل شامل موارد زیر می شود: تعمیر رویه، تعویض فنر، تعویض پارچه مبلی، و تعمیر پایه ی شکسته مبل و …. همیشه هم تعمیر مبل به خاطر فرسودگی و یا آسیب دیدگی آن نیست، بعضی ها از چیدمان و دکوراسیون منزل شان خسته می شوند و مایلند که رویه مبل را تعویض کنند.

رونیکس

گاهی تعمیرات مبل به خاطر گران بودن پارچه مبلی بسیار زیاد می شود، در آن صورت خرید مبل نو بهتر است.

قبل از هر اقدامی دانستن این نکته لازم است؛ مبلی را تعمیر کنید که ساختمان مبل و یا به عبارت دیگر کلاف مبل هنوز هم کیفیت داشته باشد. زیرا اگر غیر از این باشد هزینه کردن بی فایده است و مدتی بعد از تعمیرات مبل، مبل ها کیفیت خود را از دست می دهند. اگر هم مجبور به تعمیر شدید لااقل از پارچه مبلی ارزان قیمت استفاده کنید.

انتخاب پارچه مبلی


 

پارچه مبلی یا پارچه رو مبلی بیشترین هزینه برای تعمیرات مبل است. حتی در زمان خرید مبل باید به کیفیت پارچه مبل توجه زیادی کنیم. ماندگاری پارچه مبل بسیار مهم است. کیفیت پایین پارچه مبلی باعث خواهد شد که بعد از مدت زمان بسیار کمی مبل تازه تعمیر شده یا تازه خریداری شده کیفیت خود را از دست بدهد یا پارچه خود را ول کند.

انحراف پارچه بعد از مدت زمان کوتاهیی از جمله ویژگی های پارچه مبلی با کیفیت پایین است. لمسه‌ها برای مبل‌های لمسه دوزی شده بعد از مدت زمان کوتاهی خارج خواهند شد. این موارد باعث خواهد شد که شما مجدد به فکر تعمیرات مبل باشید و مجدد هزینه رویه کوبی مبل با پارچه رومبلی جدید را پرداخت کنید.

در کنار زیبایی که میخواهید پارچه رو مبلی خود را با دکوراسیون داخلی منزل ست کنید، کیفیت پارچه را فراموش نکنید. پارچه مبلی نباید کش بیاید و لطیف باشد، ضمانت از فروشنده در زیمان خرید پارچه مبلی جدید دریافت کنید.

تعمیرات مبل تقریبا شبیه هم هستند فقط مرحله رویه کوبی آن ها متفاوت است. رویه کوبی مبل های راحتی با رویه کوبی و تعمیر مبل استیل تفاوت هایی دارد. رویه کوبی مبل بسیار مهم است و اگر مبل تان را برای تعمیر به کسی سپرده اید از انجام رویه کوبی آن مطمئن شوید.

آموزش تعمیر مبل در منزل:

عمدتا منظور از تعمیر مبل در منزل تعمیر و تعویض رویه مبل است. برای همه پیش آمده که مبل های منزلشان به دلیل کثیف شدن و یا کهنه شدن رویه مبل و یا کوسن و یا تشک های مبل نیاز به تعمیر پیدا می کنند؛ برای تعویض رویه مبل به مواد زیر نیاز دارید:

  1. پارچه بوم نقاشی در متراژ مناسب برای تمام مبل ها و کوسن ها
  2. خط کش، گچ، قیچی، متر
  3. اتو
  4. نوار چسب و چسب پارچه ای

ابتدا پارچه بوم نقاشی را آب بکشید ( بشویید) و منتظر بمانید تا خشک شود، اکنون پارچه را از وسط به گونه ای تا بزنید که پشت پارچه در مقابل چشمان تان باشد، تشک ها و یا کوسن را یکی یکی روی پارچه قرار دهید به گونه ای که یک ضلع از آن ها بر قسمت تا شده کاملا مماس باشد. اکنون اندازه ها را با گچ اندازه بزنید و مشخص کنید و برش بزنید؛ دقت کنید از قسمت تا شده هیچ گونه برشی ایجاد نکنید.

نوار چسب به اندازه ی اطراف کوسن و یا تشک ببرید و با اتو و به کمک حرارت به دور تا دور آن بچسبانید. کمی منتظر بمانید تا نوار چسب سرد شود، سپس کاغذ نوار چسب ها را جدا کنید و دوباره نوارها را اتو کنید. اکنون از قسمت باز روکشی که تقریبا آماده است آن را برگردانید و متکا یا کوسن یا تشک مورد نظر را در آن قرار داده و قسمت های اضافی را به سمت داخل تا بزنید و آنگاه با چسب پارچه ای درب آن را کاملا بچسبانید، یادتان باشد چسب ها را کاملا فشار دهید.

به همین سادگی موفق به تعمیرات مبل در منزل تان شدید.

تعمیر مبل استیل:

برخی معتقدند که مبل های استیل کلاسیک به نوعی سلطنتی هستند. باید گفت که تعمیر مبل استیل کاری کاملا تخصصی است و در منزل نمی توان به راحتی انجام داد و ممکن است فقط وقت مان را هدر دهیم و هزینه ی اضافی برای خود بتراشیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم که تعمیر مبل استیل را به کسانی بسپارید که مهارت این کار را دارند. بعضی تعمیرات تخصصی هستند و نیاز است که کار را به متخصص بسپارید.

حدود قیمت تعمیرات مبل

نوع خدمت

میانگین قیمت به تومان

تعمیرات استیل 7 نفره از 3.500.000 تا 5.500.000
تعمیرات استیل 9 نفره از 4.500.000 تا 7.000.000
تعمیرات راحتی 7 نفره 2.000.000 تا 6.000.000
تعمیرات راحتی 9 نفره 5.000.000 تا 7.000.000
تعمیرات هر عدد میزبان 250.000
رویه کوبی مبل استیل (بدون پارچه مبلی) 2.000.000 تا 4.000.000
رویه کوبی میز ناهارخوری 6 نفره از 1.500.000
رویه کوبی میز ناهارخوری 8 نفره از 2.200.000
رویه کوبی میز ناهارخوری 10 نفره از 3.000.000
رنگ کاری مبل 1.000.000 تا 2.500.000

برای مشاهده قیمت روز تعمیرات مبل به استاده (ostadeh.com) مراجعه کنید

بیشترین هزینه تعمیر مبل در کارگاه‌های مبل سازی یا در منزل ( فرقی نمی‌کند، برای پارجه مبلی است)

حتما در نظر داشته باشید در صورت استفاده از تعمیرکار مبل به چند نکته زیر توجه کنید

  1. تعمیر مبل در پایان سال کار درستی نیست، در برخی موارد به دلیل حجم بالا سفارشات رویه کوبی مبل شما یا به درستی انجام نخواهد شد. یا مبل شما در فروردین ماه آماده خواهد شد
  2. بازسازی و تعمیر کلاف مبل را فراموش نکنید.
  3. قبل از انجام هر کاری حتما نمنه کارهای تعمیرکار مبل را مشاهده بفرمایید. نمونه کارهای مبل لمسه دوزی شده تمیز، نشان دهنده حرفه‌ای بودن تعمیرکار مبل است.
  4. در انتخاب پارچه مبلی حتما توجه و حساسیت زیادی نشان دهید.

منبع: استاده www.ostadeh.com

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.