طرفداران سریال کانادایی قصه های جزیره چه سریال‌های دیگری ببینند؟

5

به تصویر کشیدن گذر از دوران کودکی به بزرگسالی همیشه چالش سازندگان فیلم و سریال بوده است. سریال قصه های جزیره مرزهای جدیدی را در‌ این زمینه برای سریال‌های اجتماعی و خانوادگی ایجاد کرده است. این سریال طرفداران بسیاری به‌دست آورد و با اینکه بسیار قدیمی است اما تاکنون به ۱۴۰ كشور جهان فروخته شده است و توانسته است تا انتظار مخاطب را از چنین سریال‌هایی بسیار بالاتر ببرد. همراه ما بمانید با معرفی چند سریال جذاب و اجتماعی که طرفداران قصه های جزیره دوست خواهند داشت.

ژانر اجتماعی و خانوادگی به‌خاطر ذات پیچیده و پرتلاطمی که دارد، همیشه مورد توجه سازندگان فیلم و سریال بوده است. بسیاری از سریال‌های خوب دنیا در همین حوزه ساخته شده‌اند. در واقع این ژانر جزو اولین حوزه‌های صنعت فیلم و سریال نیز به‌شمار می‌آید و همین نشان دهنده قدمت ساخت سریال در این زمینه است. در گذر زمان ساخت چنین سریال‌هایی تغییرات زیادی داشته است و مخاطبان با شکل‌های مختلفی از زندگی اجتماعی و خانوادگی در قالب داستان‌های مختلف، روبه‌رو شده‌اند.

رونیکس

درباره قصه های جزیره

سریال کانادایی قصه های جزیره با نام اصلی با نام اصلی جاده‌ای به اَونلی (Road to Avonlea) از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ در ۹۱ قسمت ۴۵ دقيقه‌ای با همکاری شرکت دیزنی ساخته شده است.

سریال قصه‌های جزیره

ماجرای قصه های جزیره (با امتیاز ۸/۵ از ۱۰ در رتبه‌بندی IMDb)، در یک شهر خیالی ساحلی کوچک به نام اَونلی در جزیره پرنس ادوارد و در اوایل قرن بیستم (۱۹۱۲ – ۱۹۰۳) می‌گذرد، دختری ثروتمند به نام سارا كه پدرش او رت به جزيره پرنس ادوارد و نزد خاله‌هايش می‌فرستد تا در كنار خانواده مادر مرحومش زندگی كند. داستان بر ماجراهای پيرامون برخورد سارا با خويشاوندانش متمركز است. زندگی این افراد از ابعاد مختلف دیده می‌شود و داستان‌های مختلفی با محوریت ارتباطات این خانواده شکل می‌گیرد. به مرور شخصیت سارا که شکل‌دهنده پایه‌های داستان است، کمرنگ‌تر می‌شود و سریال ما را به دنیای پرچالش اعضای دیگر این خانواده می‌کشاند.

قصه های جزیره روابط بچه‌ها با یكدیگر و ورود تدریجی‌شان به دنیای بزرگسالان و زندگی اجتماعی را نمایش می‌دهد. شخصیت‌پردازی قوی، از برجسته‌ترین ویژگی‌های این سریال است. همه در نقش خود غرق شده‌اند و مرزی بین بازیگر و نقشی که ایفا می‌کند حس نمی‌شود. ارتباط قوی سریال با مخاطب و بازگو کردن بخش‌های معمول ولی تاثیرگذار روابط بین اعضای یک خانواده بر محبوبیت هرچه بیشتر این سریال اضافه کرده‌اند.

به پیروی از سریال پرطرفدار قصه های جزیره، سریال‌های بسیاری ساخته شد. در ادامه تعدادی از این سریال‌ها را به شما معرفی می‌کنیم که تا حد زیادی توانسته‌اند رضایت مخاطبان را کسب کنند و تماشای آنها پس از سریال قصه های جزیره به مخاطب احساس خوشایندی داده‌ است.

۱. آنه با یک ای (Anne with an E)

سالیان پخش: ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹
کشور سازنده: کانادا
ژانر: تاریخی، درام
رده سنی: ۱۴+
سازندگان اثر: مویرا ولی-بیکت
بازیگران اصلی: Amybeth McNulty ،Lucas Jade Zumann ،Dalila Bela
مدت‌زمان: ۴۴ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۳ فصل، ۲۷ قسمت
وضعیت پخش: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۷ از ۱۰
سریال آنه با یک ئی
سریال آنه با یک ئی

درباره سریال آنه با یک ای

دستان این سریال قدیمی اقتباسی از کتاب کلاسیک ادبیات کودکانه لوسی مود مونتگومری در سال ۱۹۰۸، «آنه» در گرین گیبلز است. در این سریال معضلات اجتماعی زندگی کودکانی با شرایط سخت با زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر کشیده شده است. یتیم بودن، کودکان بی‌سرپرست و رها شده، نابرابری‌های جنسیتی، نژادپرستی، حقوق پایمال شده کودکان در جامعه و … چالش‌هایی هستند که در این سریال به خوبی به آنها اشاره شده است و مخاطب دنیا را از دیدگاه افرادی با چنین دغدغه‌هایی تجربه می‌کند. این سریال به خوبی فضا و احساس سریال زیبای قصه های جزیره را در مخاطبان تداعی می‌کند.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره این سریال

بسیاری از مخاطبان سریال «آنه با یک ای» آن را هم ارز با کتاب «آنه» می‌دانند. همانقدر جذاب و دوست‌داشتنی. بسیاری معتقد هستند این سریال می‌تواند مخاطب را کامل در خود غرق کند. همچنین سازندگان این سریال، فعالان حوزه کودکان و نوجوانان را با آسیب‌های احتمالی اجتماعی بیشتر مواجه کرده‌اند و از این نظر نیز نظرات مثبت بسیاری برای این سریال ثبت شده است. البته برخی به غیرقابل درک بودن تمام ابعاد شخصیت اصلی داستان انتقاداتی دارند که شاید بخشی از آن به نوع نگرش مخاطب هم برمی‌گردد.

۲. مزرعه قلب ها (Heartland)

سالیان پخش: ۲۰۱۵ تاکنون
کشور سازنده: کانادا
ژانر: درام، خانوادگی
رده سنی: بزرگ‌سال
سازندگان اثر: موری شوستاک
بازیگران اصلی: آمبر مارشال، گراهام واردل، میشل مورگان
مدت‌زمان: ۴۴ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۱۴ فصل، ۲۱۴ قسمت
وضعیت پخش: در حال انتشار
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰
سریال مزرعه قلب ها
سریال مزرعه قلب ها

درباره سریال مزرعه قلب ها، سریال پیشنهادی به طرفداران قصه های جزیره

مزرعه قلب ها یک انتخاب خوب دیگر برای طرفداران «قصه های جزیره» است. یکی از شخصیت‌های سریال، دختری از یک خانواده ساده، در همان قسمت‌های اول از مسیر داستان کنار گذاشته می‌شود و با این اتفاق مسیر برای ورود شخصیت‌های اصلی قصه، دو خواهر با تفاوت‌های زیاد شخصیتی، باز می‌شود. ادامه ماجرا را «ایمی» و «لو» در این سریال شکل می‌دهند. دختری سرشار از منطق و عقلانیت دربرابر خواهر احساسی‌اش. تقابل این دو نوع متفاوت از شخصیت فردی آن هم در یک خانواده از جاذبه‌های خوب این سریال است. این دو خواهر که با «چک»، پدربزرگشان برای اداره مزرعه همکاری می‌کنند، مخاطب را با ظرافت هرچه تمام‌تر با خود همراه می‌گنند و دنیا را از نگاه‌ها متفاوت خودشان به مخاطب نشان می‌دهند. این سریال، با فضای اجتماعی‌ـ‌خانوادگی که دارد، کاملا یادآور فضای سریال قصه های جزیره است.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره این سریال

مخاطبان این سریال را دوست داشتنی و زیبا توصیف کرده‌اند. سریالی که به خوبی بزرگ‌تر شدن یک فرد را نشان می‌دهد. گذر زمان و نحوه تغییر نگرش افراد که در سنین مختلف با چالش‌های مختلف روبه‌رو می‌شوند. تماشای این سریال را بسیاری از مخاطبان به دوست‌داران سریال «قصه های جزیره» پیشنهاد کرده‌اند.

۳. گارد ساحلی (Danger Bay)

سال پخش: ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰
کشور سازنده: کانادا
ژانر: ماجراجویی
رده سنی: بزرگ‌سال
سازندگان اثر: Paul Saltzman ،Peter Dixon
بازیگران اصلی: Donnelly Rhodes ،Susan Walden ،Christopher Crabb
مدت‌زمان: ۳۰ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۶ فصل، ۱۲۳ قسمت
وضعیت پخش: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۵ از ۱۰
سریال گارد ساحلی
سریال گارد ساحلی

درباره سریال گارد ساحلی

گارد ساحلی سریالی است با محتوای خانوادگی که با مطرح کردن دغدغه‌های متفاوت و با تمرکز بر مباحث زیست محیطی و حیات وحش ماجراهای جالبی را شکل می‌دهد. خانواده‌ای که روزمرگی‌شان با اهداف اجتماعی جالبی گره خورده است. این سریال هیجان جالبی دارد و می‌تواند به خوبی مخاطب را با خودش در داستان غرق کند. از نظر ارتباط عاطفی بین شخصیت‌های داستان و همچنین شکل مواجه شدن با چالش‌ها می‌توان ابن سریال مشابه سریال «قصه های جزیره» دانست.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره سریال

نظرات روی این سریال بیشتر به ستایش شخصیت‌پردازی قوی سریال برمی‌گردد. بسیاری ارتباط زیبای بین طبیعت و انسان‌ها را در سریال پسندیده‌اند. در واقع مخاطبان معتقد هستند که در این سریال ارتباط اجتماعی بین طبیعت و انسان به خوبی به تصویر کشیده شده است. البته نسبت به میزان نگرانی برخی از شخصیت‌های داستان نسبت به مسائل حیات وحش انتقادهایی نیز به این سریال شده است. مواردی مانند تصمیمات احساسی شخصیت‌های اصلی داستان.

۴. پزشک دهکده (Dr. Quinn, Medicine Woman)

سال پخش: ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: وسترن، درام و خانوادگی
رده سنی: ۱۴+
سازنده اثر: Beth Sullivan
بازیگران اصلی: Jane Seymour ،Joe Lando ،Chad Allen
مدت‌زمان: ۴۷ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۱ فصل، ۱۵۰ قسمت
وضعیت پخش: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۷ از ۱۰
سریال پزشک دهکده
سریال پزشک دهکده

درباره سریال پزشک دهکده، سریال دیگری که طرفداران قصه های جزیره باید ببینند

مایکلا کوئین پزشکی است که پس از فارغ‌التحصیلی در یافتن شغل مناسب ناکام می‌ماند. او برای یافتن شغلی در حوزه تحصیلاتش تصمیم می‌گیرد به یک دهکده برود و در آنجا طبیب مردم اسیب‌دیده و رنج کشیده باشد. هرچند در آن دهکده پذیرش یک پزشک زن برای مردم سخت است اما او تلاش می‌کند بهترین خودش باشد و کم‌کم اعتماد مردم را به‌دست می‌آورد. در این میان کوئین با یک خانواده از دهکده صمیمی می‌شود و رابطه خوبی بین آنها شکل می‌گیرد. در ادامه ماجرا مادر این خانواده دچار یک بیماری سخت می‌شود و فرزندانش را به کوئین می‌سپارد. حال باید دید چه برسر کوئین، فرزندان جدید و آینده‌اش در این دهکده مرموز می‌آید؟

نظر مخاطبان و منتقدان درباره سریال

طرفداران پزشک دهکده از شخصیت‌پردازی قوی و همچنین داستان عاطفی زیبای این سریال بسیار راضی بوده‌اند. شاید سخت‌ترین اتفاق سریال پزشک دهکده، پذیرش پایان آن سریال باشد! پزشک دهکده توانست مانند سریال خوب قصه های جزیره مخاطب را به خود نزدیک کند و این ارتباط را تا پایان سریال حفظ کنند.

۵. ماجراهای مرداک (Murdoch Mysteries)

سال پخش: ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳
کشور سازنده: کانادا
ژانر: جنایی، درام، تاریخی، معمایی
رده سنی: بزرگ‌سال
سازندگان اثر: R.B. Carney ،Cal Coons ،Alexandra Zarowny
بازیگران اصلی: Yannick Bisson ،Hélène Joy ،Thomas Craig
مدت‌زمان: ۴۳-۴۶ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۱۳ فصل، ۲۱۱ قسمت
وضعیت پخش: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰
سریال ماجراهای مرداک
سریال ماجراهای مرداک

درباره سریال ماجراهای مرداک

سریال ماجراهای مرداک درباره کارآگاه ویلیام مرداک است که به عنوان مأمور شهربانی مشغول به کار است. او با پرونده‌های عجیبی روبه‌رو می‌شود و از آنجایی که در آن سال‌ها تکنولوژی برای کمک به کارآگاهان نیامده بود، مرداک دست به خلاقیت می‌زند و بسیاری از تکنولوژی‌هایی که ما امروزه می‌شناسیم را به ابتدایی‌ترین شکل ممکن می‌سازد. سریالی هیجان‌انگیز و دوستداشتنی که مخاطب را تا آخر مشتاق نگه می‌دارد.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره سریال

مخاطبان این سریال را جذاب و زیبا توصیف کرده‌اند. قصه‌های ماجراجویانه و خلاقیت مرداک در این سریال بسیار مورد پسند مخاطبان قرار گرفته است. هرچند نوعی حس تک‌روی در سریال دیده و توسط برخی به عنوان نقد بیان شده است، در مجموع این سریال را یکی از سریال‌های جذاب دانسته‌اند که می‌تواند خلا دوران پس از سریال قصه‌های جزیره را به خوبی پر کند.

۶. زندگی با درک (Life with Derek)

سالیان پخش: ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹
کشور سازنده: کانادا
ژانر: درام، خانوادگی
رده سنی: بزرگ‌سال
سازنده اثر: Daphne Ballon
بازیگران اصلی: Michael Seater ،Ashley Leggat ،Jordan Todosey
مدت‌زمان: ۲۴ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۴ فصل، ۷۰ قسمت
وضعیت پخش: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۳ از ۱۰
سریال زندگی با دراک
سریال زندگی با دراک

درباره سریال زندگی با درک

دراک بیان داستان زندگی زن و مردی است که هر کدام ازدواج ناموفقی داشته‌اند و از ازدواج قبلی‌شان دارای بیش از یک فرزند هستند. اکنون با ازدواج این دو، خانواده جدید و پرجمعیت‌شان با چالش‌های جالبی روبه‌رو می‌شود. شکل جدیدی از مشکلات خانوادگی و معضلات اجتماعی در این سریال به تصویر کشیده شده است.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره سریال

در این سریال شکل جدیدی از مشکلات خانوادگی، ازدواج دوم افراد و شرایط پدرخوانده و مادرخوانده در برابر فرزندانی که از خون خودشان نیستند، مورد توجه قرار گرفته است. مسئله‌ای که مخاطبان بسیار تحسین کرده‌اند. شاید تا پیش از سریال «زندگی با درک»، چنین توجهی با این حجم موفقیت ایجاد نشده بود. به همین جهت طرفداران سریال قصه های جزیره توانسته‌اند از این سریال با دیدگاه مثبتی یاد کنند.

۷. خانواده والتون (The Waltons)

سالیان پخش: ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۱
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام
رده سنی: بزرگ‌سال
سازنده اثر: Earl Hamner Jr
بازیگران اصلی: Richard Thomas ،Ralph Waite ،Michael Learned
مدت‌زمان: ۴۵ تا ۴۸ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۹ فصل، ۲۱۰ قسمت
وضعیت پخش: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۶ از ۱۰
سریال خانواده والتون
سریال خانواده والتون

درباره سریال خانواده والتون، سریالی برای طرفداران قصه های جزیره

خانواده والتون در یک منطقه روستایی دورافتاده در ایالت ویرجینیا هستند که در دوران رکود بزرگ در جریان جنگ جهانی دوم زندگی می‌کنند. در این سریال به شرایط اقتصادی و اثرات جنگ بر یک خانواده به خوبی به تصویر کشیده می‌شود. درواقع سریال خانواده والتون با ما از خانواده‌ای در شرایطی با فشارهای زیاد زندگی، صحبت می‌کند. آنها چطور با این چالش‌ها روبه‌رو می‌شوند؟ موضوعی جذاب و متفاوت که می‌تواند دوستداران سریال قصه های جزیره راضی نگهدارد.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره سریال

مخاطبان سریال خانواده والتون از روبه‌رو شدن با شکل جدیدی از چالش‌های جدید خانوادگی لذت برده‌اند. آنها این سریال را در سطح خوبی دیده‌اند و بسیاری از آنها آن را انتخاب خوبی برای دوران پس از سریال قصه های جزیره می‌دانند.

۸. روزاَن (Roseanne)

سالیان پخش: ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۷
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: کمدی موقعیت
رده سنی: بزرگ‌سال
سازنده اثر: Matt Williams
بازیگران اصلی: Roseanne Barr ،John Goodman ،Laurie Metcalf
مدت‌زمان: ۲۲ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۱۰ فصل، ۲۳۱ قسمت
وضعیت پخش: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۷ از ۱۰
سریال روزاَن
سریال روزاَن

درباره سریال روزان

سریالی واقع‌گرایانه، به تصویر کشیدن زندگی خانواده‌ای که مادر شاغل است و چالش‌هایی ایجاد می‌شود. این سریال شکلی دیگر از زندگی خانوادگی را به تصویر می‌کشد و به دلیل شخصیت‌پردازی قوی و خوبی که دارد توانسته است با مخاطب ارتباط قوی و خوبی برقرار کند.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره سریال

مطلبی که این سریال به آن اشاره می‌کند، یک چالش گیرا و پرتکرار است. مخاطبان آن را واقعی و موثر ارزیابی کرده‌اند. در واقع علاقه‌مندان به سریال قصه های جزیره به خوبی می‌توانند با این سریال نیز ارتباط برقرار کنند.

۹. خانه کوچک (Little House on the Prairie)

سالیان پخش: ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۳
کشور سازنده: آمریکایی
ژانر: خانوادگی، درام
رده سنی: بزرگ‌سال
سازنده اثر: Blanche Hanalis
بازیگران اصلی: Michael Landon ،Melissa Gilbert ،Karen Grassle
مدت‌زمان: ۴۸-۴۵ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۹ فصل، ۲۰۴ قسمت
وضعیت پخش: پایان‌یافته
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۵ از ۱۰
سریال خانه کوچک
سریال خانه کوچک

درباره سریال خانه کوچک، سریال پیشنهادی به طرفداران قصه های جزیره

این سریال ماجرای خانواده‌ای کشاورز را در قرن نوزدهم نشان می‌دهد که در روستایی به نام والنات گرو زندگی می‌کنند. داستان زندگی لورا اینگلز، فرزند دوم این خانواده در این سریال روایت می‌شود. قهرمان اصلی این سریال لورا است، زندگی لورا از کودکی تا دوران تدریس در مدرسه و ازدواجش در والنات گرو برای مخاطب تصویر می‌شود. سریالی آرام و فضایی گیرا که مخاطب را تا آخرین لحظه با خود پای پخش نگه می‌دارد.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره سریال

مخاطبان این سریال را دوستداشتنی و تاثیرگذار توصیف کرده‌اند و بسیاری از طرفداران سریال قصه های جزیره نیز این سریال را دیده‌اند و آن را به دیگر طرفداران توصیه کرده‌اند.

۱۰. مادران شاغل (Workin’ Moms)

سالیان پخش: ۲۰۱۷ تاکنون
کشور سازنده: کانادا
ژانر: کمدی، درام
رده سنی: بزرگ‌سال
سازنده اثر:Catherine Reitman
بازیگران اصلی: Catherine Reitman ،Jessalyn Wanlim ،Dani Kind
مدت‌زمان: ۳۰ دقیقه
تعداد فصل‌ها و قسمت‌های منتشرشده: ۵ فصل، ۵۷ قسمت
وضعیت پخش: درحال پخش
امتیاز IMDb: امتیاز ۷/۶ از ۱۰

سریال مادران شاغل

درباره سریال مادران شاغل

مواجه شدن چهار زن با عشق، مشاغل و خانواده‌شان موضوع اصلی این سریال است. آنها از دوستانشان حمایت می‌کنند و در تلاش هستند تا یکدیگر را قضاوت نکنند. آنها احساس می‌کنند شرایط هر فردی ممکن است وابسته به اتفاق پنهانی باشد. ممکن است به خاطر یک بحران هویت، یک فرصت شغلی بزرگ، افسردگی پس از زایمان و یا یک بارداری ناخواسته باشد. آنها با اشکال مختلف این مسائل مواجه می‌شوند و روایت جالبی از این زنجیره اتفاقات به مخاطب نشان می‌دهند

نظر مخاطبان و منتقدان درباره سریال

مخاطبان این سریال را لذت‌بخش و تاثیرگذار دانسته‌اند. در واقع می‌توان گفت که فضای ناب سریال قطعا می‌تواند طرفداران سریال قصه های جزیره را در خود غرق کند.

در پایان

اگر از طرفداران سریال قصه های جزیره باشید، حتما در این فهرست آثار جالب و سرگرم‌کننده‌ای یافته‌اید. اگر سریال خوش‌ساخت دیگری در این ژانر سراغ دارید، می‌توانید در قسمت «ارسال دیدگاه» به ما و مخاطبان «چطور» معرفی کنید. همچنین، اگر هر یک سریال‌های معرفی‌شده را دیده‌اید، می‌توانید از برداشت خودتان بگویید؛ برایمان ارزشمند خواهد بود.


در ادامه بخوانید: معرفی بهترین سریال های اسپانیایی؛ ۱۰ سریال جذاب و پرطرفدار
هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 5 دیدگاه)
  1. پیمان می‌گوید

    سلام سریال معلم دهکده و سریال دهکده خاطرات

    1. محسن محمدبیگی می‌گوید

      سلام پیمان جان
      ممنون که برامون نوشتی.🌹👌

  2. نوشین می‌گوید

    لیستتون عالی بود

    1. محسن محمدبیگی می‌گوید

      خرسندیم که این مقاله توجهتون رو جلب کرده نوشین عزیز.🌹🙂

  3. پرستو می‌گوید

    سایتی که بتونیم این سریالها را دانلود کنیم معرفی کنید لطفا من هر چه نگاه کردم نشد دانلود کنم