طراحی و ساخت کابینت ممبران(CNC) و کمد دیواری برای خانه

0

برای داشتن خانه ای زیبا با دکوراسیونی منحصر به فرد لازم است تا برای دکوراسیون هر قسمتی از خانه طرح و برنامه خاص مربوط به آن فضا را داشته باشیم، از این رو لازم است تا برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود نهایت دقت و سلیقه را به کار ببریم تا با امکانات موجود، خانه ای زیبا، لاکچری و منحصر به فرد داشته باشیم. در این مطلب قصد داریم به توضیحاتی راجع به چند قسمت از مهمترین بخش های دکوراسیون داخلی خانه یعنی کابینت آشپزخانه و کمد دیواری برای اتاق خواب ها بپردازیم.

کابینت ممبران

کابینت ممبران، کابینت سی ان سی (CNC) یا کابینت وکیوم، همگی نام یکی از پر طرفدارترین کابینت های سبک کلاسیک در میان ایرانی ها می باشد. ورق ابتدایی برای ساخت این مدل کابینت از قرار گرفتن ورق ام دی اف (MDF) مابین 2 لایه ورق pvc و پرس شدن آن ساخته می شود که به این عمل اصطلاحا وکیوم کردن گفته می شود که نام کابینت وکیوم نیز از همین فرآیند گرفته شده است. کابینت ممبران در واقع کابینتی با طرح کلاسیک، اما با شیوه ساختی کاملا مدرن می باشند. فرآیند ساخت ورق های ممبران توسط دستگاه های جدید CNC صورت می گیرد که به همین علت به آن کابینت سی ان سی هم گفته می شود.

رونیکس

پر طرفدارترین رنگ ها در کابینت ممبران

در اکثر کابینت های ممبران حاشیه ای ساده توسط دستگاه های CNC روی درب کابینت ایجاد می کنند که یکی از مشخصه های اصلی کابینت های کلاسیک می باشد. با وجود چنین طرح هایی روی این کابینت ها، پر طرفدارترین رنگ برای این مدل کابینت، رنگ سفید صدفی می باشد. همچنین کابینت ممبران سفید طلایی نیز یکی دیگر از رنگ های خاص پر طرفدار می باشد که استفاده از آن در آشپزخانه های کلاسیک با طرح های اشرافی، جلوه خاصی به خانه و آشپزخانه می بخشد.

مزایا و معایب کابینت ممبران

کابینت ممبران هم به مانند سایر مدل های کابینت آشپزخانه، دارای مزایا و معایبی می باشد که در این قسمت به برخی از آنها می پردازیم.

یکی از بهترین مزایای این مدل از کابینت ها مقاومت خوب آنها در برابر رطوبت و عدم نفوذ پذیری آب به لایه های درونی ورق ممبران می باشد که دلیل چنین مزیتی شیوه ساخت لایه ای این نوع ورق ها می باشد. همچنین از دیگر مزایای کابینت ممبران می توان به عدم وجود درز و یا شکاف در آنها اشاره کرد که دلیل این مزیت هم به شیوه ساخت و وکیوم شدن ورق های ممبران بر می‌گردد. از نظر قیمت هم اگر بخواهیم مقایسه بین کابینت ها داشته باشیم، کابینت ممبران دارای قیمت مناسب تری نسبت به کابینت تمام چوب می‌باشد.

اصلی ترین و مهم ترین عیبی که برای این کابینت ها می توان بیان کرد، باز شدن لایه های MDF و PVC از یکدیگر به علت وکیوم نشدن مناسب و همچنین استفاده از چسب ها و مواد نامرغوب در ساخت آنها می باشد. یکی دیگر از عیب های کابینت ممبران عدم مقاومت سطح رویی کابینت در برابر اجسام تیز و برنده می باشد.

کمد دیواری برای اتاق خواب

وجود کمد دیواری در هر اتاق خوابی لازم و ضروریست و به نوعی می توان گفت کمد دیواری برای اتاق، حکم کابینت برای آشپزخانه را دارد. کمد ها در اتاق محلی برای نگهداری انواع لباس، کیف و کفش، کتاب ها، لوازمات شخصی، رختخواب ها، چمدان ها، لوازم برقی اعم از جاروبرقی، بخارشو و انواع وسایل و لوازم خانه که نمی خواهیم در دیدرس قرار گرفته، می باشد و برای نظم و ترتیب بخشیدن به فضای خانه و اتاق، برای آنها جایی در کمد فراهم می کنیم. پس همانطور که پیداست طراحی و ساخت کمد دیواری برای خانه را نمی توان انکار کرد، چراکه وجود آن باعث نظم و ترتیب بخشیدن به فضای خانه می شود.

انواع مدل های کمد دیواری

در طراحی و ساخت کمد دیواری برای خانه یا محل کار، طرح ها و مدل هایی وجود دارد که در اینجا به معرفی آنها می پردازیم.

کمد دیواری لولایی

یکی از معمول ترین و ساده ترین مدل های کمد دیواری می باشد که از قدیم تا به امروز در خانه های ایرانی طراحی و ساخته می شود. کمد دیواری با درب های لولایی دارای مزایا و معایبی می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم. سادگی در ساخت و انتخاب مدل را شاید بتوان یکی از ویژگی های اصلی کمد دیواری لولایی دانست. یکی از بهترین مزایای ساخت کمد با طرح لولایی در خانه یا محل کار، امکان دسترسی کامل به تمامی قسمت های کمد می باشد، بدین صورت که با باز شدن کامل درب ها، تمامی فضای داخل کمد در دسترس ما قرار گرفته و امکان قرار دادن وسایل بزرگ و یا حجیم را برای ما راحت تر می کند. اگر در اطراف کمد به اندازه کافی فضا برای باز شدن درب ها وجود نداشته نداشته باشد، می بایست از درب های ریلی برای ساخت کمد استفاده نمود که این یکی از معایب کمد های با درب ریلی می باشد.

کمد دیواری با درب ریلی

استفاده از درب های ریلی برای ساخت کمد دیواری چند سالیست که مورد توجه افراد قرار گرفته که یکی از مدل های کمد دیواری مدرن به شمار می رود. کمد دیواری با درب ریلی، بهترین انتخاب برای جاهایی است که با کمبود فضا برای باز و بسته شدن درب های کمد مواجه هستند که این قابلیت یکی از مهم ترین مزایای این مدل از کمدها به شمار می رود. مزیت دیگری که برای مدل های ریلی می توان عنوان کرد، قابلیت کار کردن آینه های قدی و یا تزیینی روی درب کمد می باشد که به زیباتر شدن و یا کاربردی تر شدن کمد کمک بسیاری می کند.

کمد دیواری با درب ریلی دارای معایبی نیز می باشد که از بین آنها می توان به مقاومت کمتر ریل ها در مقابل لولا ها اشاره کرد. دیگر عیبی که می توان برای این مدل کمد ها بیان کرد، نداشتن دسترسی کامل به تمام قسمت های کمد در صورت باز شدن درب های آن می باشد.

کمد دیواری با درب آکاردئونی (تاشو)

درب های آکاردئونی به درب هایی گفته می شود که به صورت تاشو روی هم قرار گرفته و در یک طرف جمع می شوند. کمد دیواری با درب های آکاردئونی بهترین انتخاب برای مکان هایی است که با کمبود فضا برای باز و بسته شدن درب ها مواجه هستند و از طرفی به هنگام باز شدن درب های کمد به تمامی فضای مورد دسترسی هم نیازمند می باشند. از آنجایی که در کمد با درب آکاردئونی درب ها دارای عرض کمتری می باشند، در نتیجه فضای اشغال شده توسط آنها به هنگام باز شدن کمتر از درب های ریلی می باشد که این خود یکی از مهمترین مزایای این مدل از کمد دیواری ها به شمار می رود.

طراحی دکوراسیون داخلی خانه با ترنج

مجموعه دکوراسیون داخلی ترنج واقع در شهرک غرب تهران، با سال ها سابقه فعالیت در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین با به کار گیری افراد مجرب در این حرفه، آماده ارائه خدمات طراحی و ساخت انواع کابینت های آشپزخانه، اعم از کابینت ممبران، کابینت ام دی اف، کابینت هایگلاس و همچنین ساخت به روز ترین مدل های کمد دیواری برای خانه و محل کار شما مشتریان عزیز متناسب با آخرین متد های روز دکوراسیون در دنیا، می باشد.

جهت تماس با مشاورین و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی دکوراسیون مغازه، فروشگاه و نمایشگاه، با شماره های 88697063-021 و 88560514-021 تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.