6 نکته برای ضدعفونی کردن خانه در ایام کرونا

0

در ایام کرونا چطور خانه خود را ضدعفونی کنیم؟

اگرچه مدت زمان نسبتا زیادی از شیوع این بیماری همه گیر می گذرد، با این حال همچنان بسیاری از افراد پاسخ سوالات خود را در رابطه با راهکارهای ضدعفونی کردن خانه پیدا نکرده اند. همان طور که می دانید، ضدعفونی کردن محیط داخلی خانه یکی از اصلی ترین راهکارها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری است. از طرف دیگر، نحوه صحیح انجام این کار در ایام بیماری با زمان های عادی متفاوت می باشد. در این مطلب چند راهکار ساده اما موثر معرفی کرده ایم که به شما کمک می کند تا محیط خانه را از هر گونه آلودگی دور نگه داشته و احتمال ابتلا به بیماری را برای اعضای خانواده خود به حداقل ممکن برسانید.

1. به محض ورود به خانه، دست های خود را بشویید.

در طول روز دستان شما با سطوح مختلفی در تماس است که ممکن است انواع آلودگی ها و میکروب ها روی هر یک از آن ها وجود داشته باشد. به همین علت گفته می شود که باید حتما پیش از ورود به خانه، دستان خود را با استفاده از یک محلول ضدعفونی کننده مناسب، تمیز کنید. همچنین می توانید پس از ورود به خانه، بدون این که دستان شما با سطح خاصی در تماس باشد، آن ها را با صابون به خوبی شستشو دهید. در این صورت دیگر نیازی به استفاده از محلول های ضدعفونی کننده نخواهید داشت.

2. فاصله زمانی تمیز کردن خانه را کوتاه تر کنید.

اغلب افراد سعی می کنند در فاصله های زمانی مشخصی خانه خود را تمیز کنند. در شرایط خاص که احتمال ابتلا به بیماری بیشتر می شود، مثل وقت هایی که یکی از اعضای خانواده بیمار بوده و یا بیماری خاصی شایع شده است، توصیه می شود که این کار را با فاصله زمانی کوتاه تری انجام دهید. بهتر است هر دو الی سه روز یک بار نسبت به نظافت کامل خانه خود اقدام نمایید تا از بیماری و آلودگی ها در امان باشید.

رونیکس

3. به تمیز بودن ملحفه ها دقت کنید.

بسته به نوع و میزان استفاده از ملحفه ها، بهترین زمان برای شستن آن ها به صورت هفتگی و یا دو هفته یک بار می باشد. با این حال در این ایام که احتمال انتقال آلودگی به اتاق خواب و محل استراحت شما بیشتر از گذشته است، توصیه می شود که این کار را سریع تر انجام دهید. همچنین به یاد داشته باشید که لباس های شما در خارج از محیط منزل با سطوح بسیاری در تماس هستند و به همین علت مکان مناسبی برای تجمع آلودگی ها به شمار می روند. بنابراین همواره از تماس لباس های بیرونی با رختخواب خود پرهیز کرده و تا حد امکان آن ها را از هم دور کنید. این کار ضمن کاهش احتمال ابتلا به بیماری، به شما کمک می کند تا خواب آرام تر و باکیفیت تری را تجربه نمایید.

4. برای هر کاری از شوینده مناسب استفاده کنید.

همیشه گفته شده است که هر کسی را بهر کاری ساختند؛ این ضرب المثل قدیمی حتی در رابطه با شوینده ها نیز صادق است. هر شوینده ای، مخصوص استفاده در موارد کاربرد خاصی ساخته شده است. اگرچه ممکن است در موارد دیگر نیز استفاده شده و حتی در ظاهر نتیجه قابل قبولی ارائه داده باشد، با این حال خوب است بدانید که نتیجه اصلی با گذشت زمان مشخص می شود. فرمولاسیون این مواد به گونه ای تنظیم شده است که برای کاربرد خاصی مناسب بوده و تا حد امکان برای استفاده در موارد و موقعیت های مشخص شده، بهینه سازی شده باشد.

به عنوان مثال فرض کنید که برای شستن دستی لباس ها، پودر ماشینی را جایگزین پودر دستی کرده اید. پودر دستی کف کاملا کنترل شده ای ایجاد می کند که با پوست دست سازگار بوده و از بروز مشکلاتی نظیر حساسیت پوستی جلوگیری نماید. نقطه مقابل این محصول، پودر ماشینی می باشد. با توجه به نحوه عملکرد ماشین لباسشویی، پودر ماشینی کف فراوانی ایجاد می کند که با پودرهای دستی قابل مقایسه نبوده و به مراتب قدرتمندتر است. همین قدرت بیشتر موجب می شود که در دراز مدت باعث بروز مشکلات پوستی شده و به آن آسیب برساند.

حال تصور کنید که این دو محصول را با یکدیگر جا به جا کرده و هر یک را برای موارد مصرف دیگری به کار بگیریم. در چنین شرایطی نه تنها نتیجه به دست آمده چندان رضایت بخش نخواهد بود، بلکه امکان آسیب دیدن سطوح و یا حتی خدشه دار شدن سلامتی شما نیز وجود دارد.

5. از جریان هوا غافل نشوید.

در صورتی که هوا در محیط های سربسته جریان داشته باشد، آلودگی ها روی یک سطح جمع نخواهد شد. این در حالی است که نقطه مقابل آن، فضاهای با هوای بسته هستند که بستر مناسبی برای رشد و پرورش یافتن انواع آلودگی، ویروس و … به شمار می رود. تهویه مناسب در فضاهای بسته، از حبس شدن آلودگی ها در محیط جلوگیری نموده و حس بهتری به افراد حاضر در آن جا می بخشد.

6. سرویس های بهداشتی را ضدعفونی کنید.

سرویس های بهداشتی و حمام را می توان آلوده ترین بخش از محیط های داخلی خانه دانست. از طرف دیگر، این محیط ها اغلب فضای گرم و مرطوبی دارند که می تواند محیط مناسبی برای تکثیر این آلودگی ها فراهم کند. با توجه به این نکته، توصیه می شود که با فاصله های زمانی کوتاه نسبت به ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی و نظافت آن ها اقدام نمایید.

برای انجام این کار نیز حتما از شوینده های مناسبی استفاده کنید که مخصوص این کار تولید شده اند. به عنوان مثال، شوینده های چندمنظوره می توانند عملکرد چندگانه از خود نشان داده و سطوح مختلفی را تمیز نمایند، اما قطعا شوینده های مخصوص سرامیک و کاشی عملکرد بهتر و قدرت بیشتری در این زمینه خواهند داشت. عکس این قضیه نیز صادق می باشد. برخی از افراد از پودرهای تمیز کننده سطوح برای تمیز کردن انواع سطوح استفاده می کنند؛ در حالی که ممکن است سطح مورد نظر مقاومت چندانی نداشته و بر اثر استفاده از این پودرها، آسیب ببیند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.