معرفی 3 مورد از برندهای لوازم خانگی در ایران که محصولاتشان ارزش خرید دارند!

2

کدام برندهای ایرانی لوازم خانگی شهرت بیشتری دارند؟

آیا واقعا محصولات ایرانی در حوزه لوازم خانگی کیفیت قابل قبولی دارند؟

 

در این مطلب به بررسی چند برند خوب ایرانی می پردازیم و در مورد پیشینه و قدمت این برندها، کیفیت محصولاتشان، نظرات خریداران و همچنین خدمات پس از فروش آنها صحبت می‌کنیم.

این مطلب توسط سایت خریدیار نگارش شده است، خریدیار سایتی است که به شما کمک می‌کند انتخاب هوشمندانه ای در خرید کالا به صورت آنلاین داشته باشید و در این میان تمرکز ویژه ای روی محصولات حوزه لوازم خانگی دارد.

رونیکس

 

چرا باید به لوازم خانگی ایرانی فکر کرد؟

شاید این سوال مطرح شود که هرچقدر هم لوازم خانگی ایرانی خوب باشند، قطعا در حال حاضر با برندهای مطرحی همچون بوش نمی‌توانند رقابت کنند، پس چرا باید به برندهای ایرانی فکر کنیم؟

پاسخ روشن است، قیمت لوازم خانگی ایرانی هرچقدر هم بالا، باز هم به مراتب کمتر از برندهایی همچون بوش هستند و از طرفی در بازار به وفور یافت می‌شوند و نمایندگی‌های زیادی هم دارند.

پس اگر در کیفیت محصولاتشان بهبود پیدا کرده باشند و حداقل ها را داشته باشند، گزینه های قابل تاملی در خرید هستند.

 

پیش از معرفی برندها، توجه داشته باشید که حوزه کاری همه این برندها دقیقا یکسان نیست، مثلا برخی فقط در حوزه لوازم خانگی برقی بزرگ مثل یخچال و ماشین لباسشویی فعالیت دارند و برخی دیگر در حوزه لوازم کوچک خانگی مثل مخلوط کن، پلوپز و …

اما در نهایت همه آنها به تولید لوازم خانگی می‌پردازند و از منظر کیفیت محصولات تولیدی و میزان رضایت خریداران با یکدیگر قابل مقایسه هستند.

 

1- برند پارس خزر با 50 سال قدمت

پارس خزر از برندهای مطرح و قدیمی ایرانی است که شاید همه ما این برندها با پلوپزهایش بشناسیم که انصافا با کیفیت بودند که توانستند در بیشتر خانه ها راه پیدا کنند.

شاید برایتان جالب باشد که یکی از ویژگی های خوب این پلوپزهای پارس خزر، ته دیگ های خوشمزه اش است که پلوپزهای خارجی در تهیه آن ناتوان هستند.

محصولات پارس خزر در گذشته با نام پارس توشیبا عرضه میشد اما از سال 1361 به نام پارس خزر تغییر پیدا کرد.

اما امروز پارس خزر تنها پلوپز تولید نمی کنند و تقریبا همه محصولات برقی کوچک خانه را از جمله مخلوط کن، آبمیوه گیری و… را تولید می کند.

 

کیفیت محصولات پارس خزر

اگر پلوپزهای پارس خزر را امتحان کرده باشید قطعا به کیفیت محصولات این برند پی می برید، اما خب قطعا همه محصولاتش به کیفیت پلوپزهایش نیست اما رضایت نسبی و خوبی از محصولات این برند در بازار وجود دارد.

در حال حاضر بر اساس بررسی محصولات پارس خزر در دیجی کالا آمار زیر به دست می آید.

پرفروش ترین محصولات پارس خزر

پرفروش ترین محصولات این برند در دیجی کالا 4 پنکه پارس خزر در رنج قیمتی 1.2 تا 2ت هستند.

محبوب ترین محصولات پارس خزر

محبوب ترین محصولات این برند از نظر امتیاز دهی کاربران چند مدل پنکه، جارو برقی و آبمیوه گیری هستند.البته محصولاتی که امتیاز 4 و بالاتر را از 5 نمره به دست آورده اند خیلی بیشتر هستند.

 

گرانترین محصولات پارس خزر

گران ترین محصولات این برند یک مدل ماشین لباسشویی با 12 میلیون تومان قیمت و چند مدل جاروبرقی در رنج قیمتی 3 الی 4 میلیون تومان هستند.

 

خدمات پس از فروش پارس خزر

از نظر خدمات پس از فروش جای نگرانی نیست، عمده محصولات این برند گارانتی دارند در صورت خرابی تا دو ماه پس از خرید قابل تعویض هستند و اگر هم بعد از مدت 2 ماه دچار خرابی شوند تا 25 ماه آینده به صورت رایگان تعمیر می شوند.

 

2- برند اسنوا ، برند ملی و به روز

اسنوا از برندهای جدید ایرانی در حوزه لوازم خانگی است که کل ماجرای آن از سال 84 رقم خورده است که به گفته خودشان تعداد زیادی از بهترین مهندسین و طراحان ایرانی با مشارکت یکدیگر این برند را خلق کرند.

این برند ایرانی در حال حاضر 5000 هزار پرسنل داره، 90 هزار متر مربع مساحت کارخانه اش است و بیش از 716 شعبه در سراسر کشور دارد.

این برند در حال حاضر به تولید لوازم برقی بزرگ خانه از جلمه یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف شویی، اجاق گاز و تلویزیون می پردازد.

 

کیفیت محصولات اسنوا

در خصوص کیفیت محصولات اسنوا باید گفت که خریداران راضی به مراتب بیشتر از خریداران راضی هستند، این حاصل بررسی نظرات و امتیازات به اسنوا در سایت های مختف از جلمه دیجی کالا است.

هم در مورد اسنوا و هم دیگر برندهای لوازم خانگی باید بدانید که همگی در تولید برخی محصلات توانایی بیشتری دارند و این به دلیل تمرکز آنها در تولید است.

حتی برندهای خارجی مانند سونی و سامسونگ هم در برخی محصولاتی که تولید کرده اند شهرت زیادی ندارند و کیفیت محصولاتشان به اندازه دیگر محصولاتشان نیست.

در مورد اسنوا به دلیل تمرکز روی چند محصول خاص، کیفیت تا حدی زیادی روی همه محصولات حفظ شده است که این یک امتیاز است.

به طور مثال اگر نگاهی به ماشین لباسشویی های پرفروش اسنوا در دیجی کالا داشته باشید، عمدتا امتیاز متوسط 4 و بالاتر را دریافت کرده اند.

خدمات پس از فروش اسنوا

اسنوا از نظر خدمات پس از فروش یکی از بهترین برندهای ایرانی است که حدود 2 سال ضمانت روی بیشتر محصولاتش دارد و برخی تا 8 سال خدمات پس از فروش هم دارند.

همچنین تعداد نمایندگی های این برند در ایران بیش از 700 نمایندگی است که حتی در کوچکترین شهرها هم برای این برند نمایندگی وجود دارد که این یک امتیاز بسیار بزرگ است.

 

3- برند پاکشوما ، با شعار همیشه با شما

با شنیدن نام پاکشوما به یاد شستن و نظافت می افتیم که کاملا هم صحیح است، چرا که این برند در تولید ماشین لباسشویی شهرت دارد و اصلا کارش با ماشین لباسشویی شروع کرده است و بیش از 40 سال روی تولید ماشین لباسشویی کار کرده است.

البته در حال حاضر به غیر از ماشین لباسشویی به تولید ماشین ظرف شویی، یخچال فریزر، جاروبرقی و حتی کولر گازی هم مشغول است.

شاید برایتان جالب باشد که طبق نظرسنجی ها در سال 98 بعد از اسنوا در رتبه دوم در گروه ماشین لباسشویی و ظرف شویی قرار گرفت که از این نظرسنجی دو نتیجه می توان گرفت.

نتیجه اول، اسنوا کیفیت بسیار بالایی دارد که توانسته در گروه ماشین لباسشویی از پاکشوما پیشی بگیرد و نتیجه دوم اینکه برند پاکشوما علی رغم قدیمی بودن همچنان از برندهای محبوب ایرانی ها در گروه ماشین لباسشویی و ظرف شویی است.

کیفیت محصولات پاکشوما

همین حالا وارد دیجی کالا شوید و دسته بندی ماشین های لباسشویی را باز کنید و محصولات را بر اساس پرفروش ترین ها مرتب کنید، مشاهده می کنید که چند مدل ماشین لباسشویی پاکشوما در لیست پرفروش ترین ها قرار دارد.

اگر بر اساس امتیاز کاربران یعنی محبوبیت کالاها مرتب سازی را انجام دهید بازهم در بالای لیست ماشین لباسشویی پاکشوما را مشاهده می کنید.

از طرفی اگر هر کدام از این ماشین لباسشویی ها را باز کنید مشاهده می کنید که نظرات مثبت زیادی برای آن درج شده است و امتیاز 4 به بالا دریافت کرده است.

همه این ها نشان می دهد که این برند کیفیت قابل قبولی دارد و همچنان کیفیت خود را مانند قدیم حفظ کرده است.

خدمات پس از فروش پاکشوما

کلیه لباسشویی های پاکشوما دارای 2 سال گارانتی، کولرگازی های این برند تا 5 سال گارانتی و سایر محصولات هم دارای 2 سال گارانتی هستند.

عوامل پاکشوما معتقدند که این برند به دلیل کیفیت محصولات و همچنین گارانتی های بلند مدتش شهرت دارد.

برندهای ایرانی دیگر زیادی وجود دارند که قطعا خیلی از آنها کیفیت قابل قبولی دارند، اما در این مطلب به سه برند ایرانی که شهرت بیشتری دارند اشاره شد که خرید از آنها ریسک بسیار پایینی دارد.

برای مشاهده بهترین های لوازم خانگی برقی، لوازم خانگی بزرگ و لوازم دکوراتیو به سایت خریدیار مراجعه کنید. این سایت بهترین ها را بررسی و معرفی می کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. زهرا صبحی می‌گوید

    سلاممنون از چطور بابت مطلب خوبش. من یه سوال داشتم. میخواستم وسایل آشپزخونم رو بگیریم. مشاور فروشگاه اینترنتی […] بهم گفت که بهتره لوازم کوچیکتر رو از مارک های خارجی بگیرم. البته خارجی های اصلی چون الان کیفیت داخلی ها پایین اومده. کسی در این باره تجربه ای داره؟ لطفا من رو راهنمایی کنید. اخرین بار که وسایل برقی خریدم یه جاروبرقی از مارک پارس خزر خریدم و کیفیتش عالی بود. اما خواهرم همون مدل رو گرفته و خیلی ازش ناراضیه. میگه که کیفیت محصولات داخلی بخاطر تحریم ها پایین اومده. من به مشاوره اون سایت خیلی اعتماد نداشتم واسه همین ترجیح دادم بیام اینجا بپرسم تا جواب درست رو بگیرم

    1. مهران اخوان می‌گوید

      سلام وقت بخیر. از خریدیار به شما پاسخ میدم. بله متاسفانه کیفیت برخی محصولات ایرانی کاهش داشته و این موضوع خارج از کنترل ماست، گاهی محصولی نظرات مثبتی داره و ما طبق صحبتی که با برخی فروشندگان داریم، در مورد محصول نظر مثبت دارن، اما ماه بعد همون فروشنده نظرش عوض میشه.
      متاسفانه این وضعیت خارج از کنترل همه هست.