8 قسمت برتر باب اسفنجی که باید ببینید

0

شاید تا به حال از خودتان پرسیده باشید که چطور یک کارتون که در سال 1999 تولید شده، به پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی در تمام دوران تبدیل شد؟ کارتون باب اسفنجی به همراه دوستش پاتریک، آقای خرچنگ و کاراکتر های مختلف به اندازه کافی بامزه هستند و این سریال به اتفاق آرای بینندگان به محبوب ترین کارتون در زمان خود تبدیل شده است. اگر چه تمامی قسمت های این کمدی دوست داشتنی به نوبه خود جذابند؛ ولی ما تصمیم گرفتیم بهترین قسمت های باب اسفنجی که محبوبیت بیشتری بین مردم دارند را به شما معرفی کنیم.

 

“Just One Bite” (فصل 3)

کل این قسمت را می توان در یک خط و جمله معروف باب اسفنجی خلاصه کرد: ” آقای اختاپوس شما همبرگر خرچنگی دوست دارین، مگه نه؟”. خیلی از ما انسان ها وقتی حق کاملا با طرف مقابل باشد، معمولا احساس جالبی نداریم و آقای اختاپوس این حس را به خوبی در این قسمت نشان می دهد. به حدی که از عصبانیت منفجر شده و خودش را از بدنش جدا می کند.

رونیکس

“Bubblestand” (فصل 1)

فصل 1 باب اسفنجی با چنین داستان های ساده به شوخی حیرت انگیزی دست می یابد. تنها چیزی که در این قسمت وجود دارد یک پایه حبابی چوبی و سه شخصیت اصلی کارتون است. این قسمت در درجه اول بخاطر روال مسخره ای که باب اسفنجی برای حباب درست کردن استفاده می کند، جالب است. باب اسفنجی در حالی که پشتِ دکه‌ اش نشسته ، از مشتریانش بیست و پنج سنت برای حباب درست کردن دریافت می کند.

“The Algae’s Always Greener” (فصل 3)

در این قسمت هیجان انگیز، آقای خرچنگ و پلانکتون، جایشان را با هم عوض می کنند! پلانکتون می فهمد که زندگی Mr.Krabs که به نظر او بی نقص بود، در واقع بسیار رنج آور است. پلانکتون با دیدن باب اسفنجی که به خاطر دادن سفارش اشتباه به مشتری فرار می کند و گریه کردن دختر نهنگش،پرل به خاطر یک دلار؛ به سرعت متوجه می شود زندگی اش آنقدرها که فکر می کرد بد نیست.

“Squilliam Returns”(فصل 3)

هر وقت که یک شخصیت کمدی سعی می کند کسی که از او بهتر است را فریب دهد؛ تمام نقشه هایش به هم می ریزد. در اینجا کاراکتر دروغگو، یعنی اختاپوس سعی می کند رقیب خود Squilliaim Fancyson را فریب دهد. این تنها وجه غیرقابل تحمل از شخصیت اختاپوس است؛ چون به رقیبش می گوید که Krusty Krab یک رستوران پنج ستاره بوده ولی به دروغ می گوید که خودش صاحب این رستوران است.

“Nasty Patty”(فصل 3)

یکی از دلایل خوب بودن کارتون باب اسفنجی این است که بسیاری از داستان های آن هنوز به صورت لایو اکشن خنده دار هستند. کارتون باب اسفنجی دوست دارد با هویت های کاذب بازی کند. در اپیزود “Nasty Patty” ، باب اسفنجی و آقای خرچنگ در اخبار شنیده اند که مردی خودش را به عنوان بازرس بهداشتی جا زده تا غذای مجانی از رستوران ها بخورد. در همین حین یک بازرس بهداشتی قانونی وارد رستوران آقای خرچنگ می شود و آن ها او را با بازرس قلابی اشتباه گرفته و تصمیم می گیرند که به او Krabby Patty یا همان همبرگر خرچنگی بدهند و سرانجام او با خوردن این همبرگر بیهوش می شود.

“Chocolate With Nuts” (فصل 3)

در این قسمت باب اسفنجی و پاتریک شکلات فروشی می کنند و با غریبه هایی روبرو می شوند که از نظر روانی به شدت مشتاق شکلات هستند. این دو توسط یک هنرمند شیاد فریب می می خورند و او با فروختن یک ساک که پر از شکلات است؛ از آن ها کلاهبرداری می کند و در نهایت با یک نفر از مشتریان خود در یک رستوران شیک قرار می گذارند. مشتری های آن ها یک زن مسن و مادر خیلی پیرش هستند که فقط یک پوست استخوان از او باقی مانده و در نهایت، باب اسفنجی و پاتریک متوجه می‌شوند هیچ مشتری دیگری برای فروختن شکلات‌هایشان ندارند و دوباره سروکله اولین مشتری که دیوانه وار عاشق شکلات بود پیدا می شود.

 

“Band Geeks” (فصل 2)

اگر از مردم برای قسمت محبوب کارتون باب اسفنجی نظرسنجی کنید ، اولین جواب آن ها قسمت”Band Geeks” خواهد بود. آن قسمتی که باب اسفنجی و پاتریک باید خانه‌ آقای خرچنگ را رنگ ‌آمیزی کنند، نشان دهنده هرج و مرج این سریال است. البته نمادین ترین صحنه ، اجرای بازی Bubble Bowl سریال “پیروزی شیرین” است که اسکولیام در کمال ناباوری در صحنه غش می کند. این بهترین شماره موسیقی کارتون باب اسفنجی نیز هست و در بقیه اپیزود شوخی های نمایشی بهتری از سریال دیده می شود. کارتون باب اسفنجی از هیچ و پوچ شوخی و جک می سازد و این روند را می‌توان در تک تک قسمت های این کارتون به خوبی نظاره کرد.

“Club SpongeBob” (فصل 3)

کامل ترین قسمت سریال همین اپیزود است؛ زیرا همه عناصر را دارد : یک پیش فرض ظالمانه ، شوخی های کلاسیک ، یک پیچ و تاب رضایت بخش و احمقانه و در پایان اختاپوس توسط باب اسفنجی و پاتریک چنان دیوانه می شود که در نهایت به یک درمانگر یا یک کُت‌ استریت (برای مهار بیماران اعصاب) نیاز خواهد داشت. در طول این اپیزود اتفاقات زیادی رخ می دهد و در حالی که اختاپوس پس از دیوانه شدن، در کنار بقیه روی زمین می‌نشیند و به ستایش کردنِ صدف جادویی می‌پردازد به پایان می‌رسد.

پیشنهادهای ویژه: انیمیشن باب اسفنجی در خشکی آپارات کودک

افراد با سلیقه های متفاوت ممکن است اپیزود های بیشتری را به عنوان بهترین انتخاب کنند ولی ما با توجه به وسع مقاله، ۸ قسمت محبوب از کارتون باب اسفنجی را معرفی کردیم که می توانید آن ها را به راحتی در آپارات کیدز تماشا کنید.

به علاوه، انیمیشن باب اسفنجی در خشکی در آپارات کودک هم به شدت تکمیل کننده این اپیزود هاست. این انیمیشن به کارگردانی پل تیبت در سال 2015 در ژانر انیمیشن کمدی ساخته شده است. خلاصه داستان فیلم این است که باب اسفنجی در جستجوی دستور پخت همبرگر اسرارآمیز سرزمین بیکنی باتم که به سرقت رفته ، وارد ماجرایی می شود که او را به دنیای انسان ها می آورد، جایی که با یک دزد دریایی درگیر می شود و… .

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.