با ۱۰ ترفند ساده جلوی جاسوسی از گوشی هوشمند خود را بگیرید

0

فناوری در کنار تمام مزیت‌هایش روی تاریکی نیز دارد: به‌خطرافتادن حریم خصوصی و اطلاعات شخصی. خوشبختانه، با انجام کارها و رعایت نکاتی، می‌توانیم از داده‌های شخصی‌مان حافظت کنیم. با اجرای ۱۰ ترفند ساده این مقاله می‌توانید برنامه‌هایی را که از شما جاسوسی می‌کنند یا اطلاعات شما را به اشتراک می‌گذارند شناسایی کنید و از به‌خطرافتادن حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خود جلوگیری کنید.

۱۰. مصرف باتری را بررسی کنید

گاهی برنامه‌ها بدون رضایت کاربر در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. ردگیری این برنامه‌ها دشوار است، زیرا پنهانی عمل می‌کنند. میزان باتری گوشی شاخص خوبی برای شناسایی برنامه‌های جاسوسی است که به‌طور ناشناس عمل می‌کنند. اجرای هر برنامه به انرژی باتری نیاز دارد؛ بنابراین، سریع‌تر خالی‌شدنِ باتری گوشی ممکن است به‌دلیل اجرای برنامه‌ای جاسوسی در پس‌زمینه گوشی باشد.

رونیکس

۹. فقط نسخه رسمی برنامه‌ها را نصب کنید

این مورد یکی از قوانین مهم حفظ امنیت در دنیای برنامه‌هاست. هرکسی می‌تواند برنامه‌ای بنویسد و آن را در فروشگاه بارگذاری کند. شما همیشه باید برنامه‌هایی را نصب کنید که شرکت‌های معتبر تولید کرده‌اند. معمولا اطلاعات توسعه‌دهنده در قسمت توضیحات برنامه ارائه می‌شود.

۸. از WiFi عمومی استفاده نکنید

از وای فای عمومی استفاده نکنید

امروزه WiFi عمومی به منبع اصلی نفوذ در اطلاعات شخصی تبدیل شده است. WiFi عمومی شبکه بازی است که هرکسی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. اگر واقعا به استفاده از WiFi عمومی نیاز دارید، راه‌هایی برای اطمینان از امن‌بودن اتصال وجود دارد. پیش از استفاده از WiFi عمومی، حتما درمورد نکات و طرز استفاده از آن پرس‌وجو کنید.

۷. حساب‌هایتان را باز رها نکنید

در میان بسیاری از کاربران گوشی‌های همراه، ورود خودکار به حساب‌ها مسئله‌ای پذیرفته‌شده است. ویژگی ورود خودکار موجب شده است ورود به حساب‌ها کار بسیار ساده‌ای باشد. منتها این کارِ هکرها را نیز بسیار ساده کرده است. تنها کاری که هکر باید انجام دهد دسترسی به مرورگر است! زیرا حساب‌ها از قبل باز شده‌اند و به تلاش برای ورود به آنها نیازی ندارد.

۶. از انتشار اطلاعات شخصی پرهیز کنید

این مورد به‌ویژه درمورد کسانی کاربرد دارد که از تاریخ تولد و نام و آدرس خود به‌عنوان رمز عبور استفاده می‌کنند. منتها باید از انتشار چنین اطلاعاتی در رسانه‌های اجتماعی یا انجمن‌های عمومی پرهیز کنید.

۵. برنامه‌هایتان را به‌روز نگه دارید

شاید به‌روزرسانی برنامه‌ها برایتان آزاردهنده باشد، چون بسیاری از برنامه‌ها به‌طور مرتب به‌روز می‌شوند. منتها این کار در بلندمدت به حفاظت از گوشی هوشمندتان کمک می‌کند، زیرا برنامه‌ها با به‌روزرسانی‌های جدید نسخه‌های قدیمی خود را در برابر آسیب‌ها تعمیر و ایمن می‌کنند.

۴. از داده‌هایتان پشتیبان‌گیری کنید

استفاده از فضای ذخیره سازی ابری برای پشتیبان گیری از اطلاعات
فضای ذخیره‌سازی ابری

همیشه توصیه می‌شود نسخه پشتیبانی از داده‌هایتان را در فضای ذخیره‌سازی ابری امنی نگهداری کنید. این کار به‌ویژه در موارد اضطراری مفید است. نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم شما در برابر هک یا سرقت محافظت می‌کند.

۳. اجازه ندهید غریبه‌ها از گوشی‌تان استفاده کنند

این مورد کاملا بدیهی است. فضای دیجیتالی در طول سال‌ها گسترش یافته است و گوشی هوشمند دیگر فقط گوشی تلفن شما نیست، بلکه کیف پول الکترونیکی شماست و اطلاعات شخصی‌تان در آن وجود دارد. از قرض‌دادن گوشی خود به غریبه‌ها پرهیز کنید.

۲. سطح دسترسی هر برنامه را بررسی کنید

برنامه‌های جدید، در زمان نصب، برای دسترسی به بخش‌های خاصی از گوشی، از شما اجازه می‌گیرند. این بخش‌ها می‌تواند شامل فهرست مخاطبان، آدرس ایمیل یا موارد دیگری باشد. همیشه اجازه دسترسی‌های خواسته‌شده در هر برنامه را به‌دقت بررسی کنید. اگر برنامه از شما دسترسی‌هایی را می‌خواهد که درمورد آنها مطمئن نیستید، از استفاده از آن برنامه خودداری کنید و آن را نصب نکنید.

۱. برنامه‌های مهم را قفل کنید

در برنامه‌هایی که به اطلاعات مهمی مانند اطلاعات بانکی شما دسترسی دارند، با استفاده از رمز عبور، اطلاعات شخصی‌تان را قفل کنید. استفاده از رمز عبور موجب می‌شود از اطلاعات شخصی‌تان به‌خوبی حفاظت شود.

شما بگویید

ترفندهای بالا امنیت دستگاه هوشمند ما را افزایش می‌دهند و از سرقت اطلاعات حساس و مهم ما جلوگیری می‌کنند. اگر شما نیز راه‌های دیگری را برای افزایش امنیت گوشی هوشمند و اطلاعات درون آن سراغ دارید، خوش‌حال می‌شویم در بخش «ارسال دیدگاه» توصیه‌ها و پیشنهادهایتان را با ما و سایر دوستان در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید با ۸ ترفند ساده اما موثر
کسب‌وکار خود را با سرمایه کم شروع کنید

به مدت محدود با تخفیف ۵۰٪

منبع acorly
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.