در سفر به رشت و لاهیجان کجا برویم؟

0

وقتی تصمیم می‌گیریم برای تعطیلات راهی شمال شویم، سوالات مختلفی ذهنمان را درگیر می‌کنند؛ برای تعطیلات کجا برویم؟ در کجا اقامت داشته باشیم؟ اقامتگاه مورد نظر خود را چطور رزرو کنیم؟ جاهای دیدنی شهر مقصد کجاها هستند؟ از چه مسیری برویم؟ با خانواده برویم یا دوستان نزدیک؟ و سوالات مختلف دیگری که برای پاسخ به بعضی از آن‌ها باید از گوگل کمک بگیریم. در این مطلب فرض ما بر این است که شهر منتخب شما رشت یا لاهیجان است و سعی می‌کنیم تا جایی که امکان دارد به سوالاتتان پاسخ دهیم. پس با هومسا همراه شوید تا با این دو شهر زیبا بیشتر آشنا شوید.

سفر به شهر باران؛ رشت

اگر رشت را به عنوان شهر مقصد انتخاب کنید مطمئن باشید که حتی یک ساعت هم وقت آزاد نخواهید داشت. این شهر در کنار طبیعت بکر و زیبا، تعداد زیادی آثار تاریخی، بازار سنتی، پارک، مرکز خرید، مسجد و آرامگاه و … دارد که در این مطلب نمی‌توان به همه آن‌ها پرداخت.

رونیکس

موزه رشت

یکی از بهترین گزینه‌ها برای شناخت فرهنگ، تاریخ و زندگی مردم هر منطقه موزه‌ها هستند. موزه رشت از دو بخش مردم‌شناسی و باستان‌شناسی تشکیل شده است. در بخش مردم‌شناسی مجسمه‌هایی از مردم بومی با لباس‌های محلی و در حال انجام کارهای روزمره به تصویر کشیده شده‌اند. در بخش باستان‌شناسی نیز آثاری از اشیا کشف شده از تپه‌های مارلیک رودبار، تالش و دیلمان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته‌اند که می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ جالب توجه باشد.

بازار رشت

بازارهای سنتی ایران در هر شهری از جاذبه‌های مهم آن شهر محسوب می‌شود. بازار بزرگ رشت با 24 هکتار وسعت، دارای 14 کاروانسرای مختلف است که با راسته‌های مختلف به هم پیوند می‌خورند. این کاروانسراها با معماری زیبا و چشم‌نواز خود یادگار دوران قاجار و اوایل پهلوی هستند. در این بازار اجناس مختلفی به فروش می‌رسد که شاید جذاب‌ترین بخش آن بخش فروش محصولات کشاورزی و ماهی‌های تازه باشند. با قدم زدن در راهروهای این بازار چیزی که بیش از همه توجه شما را جلب می کند عطر و بوی سبزی و میوه‌های تازه در کنار خوراکی‌های رنگارنگ است به طوری که نمی‌توان بدون خرید کردن بازار را ترک کرد.

در سفر به رشت پیشنهاد می‌کنیم بازدید از دریاچه‌های سقالکسار و سراوان، خانه ابرشمی و میرزا کوچک خان، میدان شهرداری و مصلی، باغ محتشم و منطقه گلسار را فراموش نکنید. در کنار جاذبه‌های شهر رشت که تعداد آنها بیش از مواردی است که در اینجا نام بردیم، چشیدن غذاهای محلی با آن طعم بی‌نظیر را به هیچ عنوان از دست ندهید. توصیه ما برای بازدید از تمام دیدنی‌های شهر رشت این است که برنامه سفر خود را کمی طولانی‌تر کنید. با اجاره ویلا و سوئیت در رشت از وب‌سایت هومسا به راحتی می‌توانید با هزینه‌ای معقول و اقتصادی، لحظات خوشی را در شهر باران برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

لاهیجان شهری با باغ‌های سرسبز چای

 

اگر می‌خواهید یک روز کامل از صبح تا غروب بدون تلف کردن وقت، تفریحات مختلفی را تجربه کنید به شیطان کوه لاهیجان بروید. در این مجموعه تفریحی تقریبا هر چیزی که برای گذراندن یک روز هیجان‌انگیز نیاز دارید در اختیارتان است. از مسیر سرسبز پیاده‌روی و دریاچه و آبشار گرفته تا تله کابین و شهربازی و زیپ‌لاین. تعداد زیادی کافه و رستوران نیز برای افرادی که علاقه‌ای به هیجان و شلوغی ندارند وجود دارد که می‌توانند از فضای آرام و غذاهای خوشمزه آن‌ها لذت ببرند.

شیطان کوه با ارتفاع 60 متر در شرق لاهیجان واقع شده است و با صعود به آن تمام منظره شهر لاهیجان زیر پای شما خواهد بود. برای بالا رفتن از از این کوه هم می‌توانید از مسیر پلکانی آن استفاده کنید و هم با تله کابین در عرض چند دقیقه به بالای کوه برسید. مسیر پلکانی پر است از درختان انار و گردو و منظره بسیار زیبایی به وجود آورده‌اند. برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند و از پلکان هم نمی‌توانند استفاده کنند این امکان وجود دارد که با ماشین تا پارکینگ بالای کوه بروند. در بالای قله شیطان کوه فضایی مسطح و سرسبز وجود دارد که به “بام سبز لاهیجان” شناخته می‌شود. در این بخش تفریحات متنوعی از جمله زیپ‌لاین لاهیجان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

شیطان کوه در کنار مناظر زیبایی که دارد یکی از بهترین تفرجگاههای شمال برای خانواده‌ها به حساب می‌آید. به جرات می‌توان گفت در شیطان کوه برای تک‌تک اعضای خانواده‌ها با هر سلیقه و هر سنی که دارند، چیزی برای ارائه وجود دارد. جوانان می‌توانند از تله کابین و زیپ لاین لذت ببرند. برای کودکان شهربازی با امکاناتی مانند ماشین برقی، کشتی صبا، بازی‌های کامپیوتری، چرخ‌و‌فلک و … در پایین کوه احداث شده است. پدران و مادران امکان نشستن کنار آبشار و استخر 17 هکتاری و تماشای مناظر زیبای شهر از بام سبز لاهیجان را خواهند داشت. برای اینکه بتوانید از تمام امکانات تفریحی این مجموعه نهایت استفاده را ببرید بهتر است یک روز کامل از صبح تا غروب را در آن سپری کنید. با اجاره ویلا و سوئیت روزانه در لاهیجان از وب‌سایت هومسا، یکی از بهترین سفرهای زندگیتان را در کنار خانواده تجربه کنید.

چرا باید از اقامتگاههای هومسا استفاده کنیم؟

در وب‌سایت هومسا تعداد زیادی اقامتگاه تحت عنوان هتل، ویلا، سوئیت، بومگردی، آپارتمان مبله و کلبه ثبت شده که دارای قیمت‌ها و امکانات متنوعی هستند. تعداد و تنوع بسیار زیاد اقامتگاه در این سایت باعث شده هر کسی با هر سلیقه و سطح درآمدی بتواند به سادگی اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.