آشنایی با 7 روش کسب درآمد از اینستاگرام

0

با توجه به رشد روز افزون کاربران اینستاگرام و همچنین حضور بیش‌ازپیش کسب و کارها در این شبکه اجتماعی، بسیاری از مردم به‌دنبال پیدا کردن روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام هستند.

اینستاگرام طی چند سال گذشته از یک برنامه‌ی ساده‌ی به اشتراک‌گذاری عکس، به یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی تبدیل شده است. بنابراین، اینفلوئنسرها و کسب‌وکارهای مختلف در هر اندازه‌ای که باشند، از این ابزار مؤثر برای رسیدن به اهداف تجاری خود استفاده می‌کنند. در این مقاله تصمیم داریم شما را با ۷ روش جدید کسب درآمد از اینستاگرام آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

۱. تبلیغ لینک‌های همکاری در فروش

یکی از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام، استفاده از سیستم همکاری در فروش (افیلیت affiliate) است. برای این منظور، باید به برنامه‌های همکاری در فروش پردرآمد بپیوندید تا بتوانید لینک‌های افیلیت را به اینستاگرام خود اضافه کنید و بابت مشتریانی که برای خرید محصولات مختلف ارجاع می‌دهید، کارمزد دریافت کنید. اگر بتوانید سیستم همکاری در فروش را به‌درستی به کار بگیرید، می‌توانید از طریق لینک‌های افیلیت درآمد بسیار زیادی کسب کنید.

رونیکس

برای این کار، ابتدا باید در سیستم همکاری در فروش بزرگی مثل دیجیکالا عضو شوید. ازآنجایی‌که اینستاگرام دارای یک پایگاه کاربری بسیار مناسب است، مکان مناسبی برای تبلیغ لینک‌های همکاری در فروش محسوب می‌شود.

مهم نیست که چند دنبال‌کننده داشته باشید، شما می‌توانید با استفاده از قرار دادن یک لینک در بیوگرافی اینستاگرام خود، مشتریان را به سایت موردنظر هدایت کرده و از هر فروش انجام شده کارمزد دریافت کنید. همچنین می‌توانید با قرار دادن لینک‌ها در استوری‌های اینستاگرام خود، فالوورهای خود را به هدف موردنظر خود هدایت کنید.

فالوورها توجه زیادی به پست‌های اینستاگرامی دارند، بنابراین، صحبت کردن درمورد لینک‌های افیلیت به‌وسیله‌ی کپشن‌ها، روش بسیار مناسبی برای جلب توجه آنها است.

درعین‌حال، به‌صورت پیش‌فرض شما فقط می‌توانید یک لینک در بیو اینستاگرام خود قرار دهید، اما با استفاده از سرویسی مانند «یک لینک» می‌توانید چند لینک در بیو ایسنتاگرام خود قرار دهید. این امر می‌تواند کمک بسیار زیادی در افزایش فروش شما داشته باشد چرا که شانس کلیک کردن و خرید محصول توسط فالوورهای شما بیشتر می‌شود.

۲. فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی

طی سال‌های اخیر، اینستاگرام به یک ابزار قدرتمند برای فروش برندهای مختلف تبدیل شده است. در واقع، ازآنجایی‌که مردم از اینستاگرام برای پیدا کردن و خرید محصولات موردنیاز خود استفاده می‌کنند، کسب و کارها ویژگی‌های حساب کاربری بیشتری همچون پرداخت درون‌برنامه‌ای، دکمه فروشگاه، برچسب‌های محصول و موارد مشابهی را ارائه می‌دهند تا روند خرید را آسان‌تر کنند.

برای کسب درآمد از اینستاگرام به این روش، می‌توانید ابتدا یک وبسایت فروشگاهی راه‌اندازی کنید. برای این کار می‌توانید از سازندگان وبسایت کمک بگیرید تا یک فروشگاه اینترنتی مطابق با خواسته‌های شما طراحی و اجرا کنند. سپس از اینستاگرام به‌عنوان یک ابزار بازاریابی آنلاین استفاده کرده تا فالوورهای خود را به سایت فروشگاهی خود هدایت کنید.

حتی می‌توانید ابتدا کالای خود را در سایتی مانند دیجی‌کالا یا باسلام برای فروش قرار دهید و سپس از طریق اینستاگرام آن کالا را تبلیغ کرده و با قرار دادن لینک در اینستاگرام، فالوورهای خود را به‌سمت خرید آن کالا هدایت کنید.

به‌خاطر داشته باشید که مردم انواع محصولات از لوازم آرایشی ارزان و لباس‌های دست‌دوم گرفته تا آپارتمان‌های مجلل و ماشین‌های گران‌قیمت را از اینستاگرام خریداری می‌کنند. شما فروشنده‌ی هر چیزی که باشید، به احتمال زیاد مشتری‌هایی در اینستاگرام برای کالای خود خواهید داشت. درعین‌حال، مهم است که با جست‌وجوی هشتگ‌ها و کلمات کلیدی موردنظر، جایگاه ویژه‌ی خود را پیدا کرده و به رقابت بپردازید.

۳. انتشار پست‌های اسپانسری و تبلیغاتی

امروزه اینفلوئنسر مارکتینگ روبه‌افزایش است: ۹۲ درصد مردم به توصیه‌های کلامی اعتماد دارند؛ ۷۶ درصد مردم می‌گویند که احتمال تمایل آنها به اعتماد مشترک مردم نسبت به یک برند بیشتر است؛ و ۸۲ درصد از مردم تمایل دارند که قبل از تصمیم‌گیری برای خرید از دوستان خود نظرخواهی کنند.

به زبان ساده، مردم به دنبال توصیه‌های هم‌سن‌وسال‌های خود و کسانی که به آنها اعتماد دارند هستند. بنابراین جای تعجبی نیست که برندها برای جلب‌نظر مردم به محصولات خود، به افراد تأثیرگذار مراجعه کنند.

دراین‌صورت، جای تعجب نیست اگر برندهای بزرگ با یک اینفلوئنسری که ۵۰۰ هزار فالوور دارد تماس بگیرند تا با استفاده از یک جامعه‌ی بزرگ ۵۰۰ هزار نفری که از قبل تشکیل شده است، برند و محصول خود را تبلیغ کنند.

بهترین قسمت ماجرا این است که برای شروع، نیازی به داشتن فالوورهای بسیار زیاد نیست. اکثر برندها بیشتر به میزان تعامل شما با فالوورهایتان توجه می‌کنند. بنابراین تعامل شما با فالوورها بیشتر از تعداد فالوورهای شما اهمیت دارد. دراین‌صورت، اینفلوئنسرهایی که با فالوورهای خود تعامل بیشتری داشته باشند، حتی اگر تعداد فالوورهای آنها کمتر از 1000 نفر باشد، نتایج بهتری خواهند گرفت.

۴. تبدیل شدن به سفیر یک برند

پست‌های اسپانسری و تبلیغاتی به‌خوبی در اینستاگرام عمل می‌کنند، اما اکثر شرکت‌ها تمایل دارند تا به‌صورت طولانی‌مدت با اینفلوئنسرها همکاری کنند. بنابراین، آنها به‌دنبال سفیران تجاری هستند که می‌توانند به‌صورت منظم تبلیغات یک شرکت را انجام دهند.

ازآنجایی‌که استفاده از اینستاگرام بهترین روش برای بازاریابی اینفلوئنسری است، مکان مناسبی برای یافتن سفیران کسب‌وکار و همکاری با شرکت‌ها برای تبلیغ محصولاتشان است. برندهای بزرگ نیز دائماً محصولات رایگانی را برای اینفلوئنسرها ارسال می‌کنند تا آنها بتوانند کالاها را بررسی کرده و تبلیغ کنند.

بیشتر برندها برای تبلیغ محصولات خود با سفیران خود قرارداد می‌بندند و برای دستیابی به نتایج بهتر، به‌دنبال اینفلوئنسرهایی با فالوورهای کم‌تر اما مطابق با مخاطبین هدف خود هستند.

 

۵. ایجاد محتوای تصویری برای فروش

در اینکه اینستاگرام یک پلتفرم بصری است شکی نیست. مردم روزانه ۱۰۰ میلیون عکس و فیلم در آن بارگذاری می‌کنند. درعین‌حال، برای برندها صرفاً گذاشتن عکس‌های حرفه‌ایِ زیباسازی شده از محصولاتشان برای اینکه متفاوت بودن خود را نمایش دهند کافی نیست.

امروزه مشتریان به‌دنبال چیزهای واقعی هستند، بنابراین توجه زیادی به محتوای تولید شده توسط کاربر دارند. این فرصت مناسبی برای فروش عکس‌ها و ویدیوهایی است که تولید می‌کنید.

به‌عنوان مثال، وقتی صحبت از صنعت گردشگری می‌شود، شرکت‌های فعال در این صنعت از مسافران خود دعوت می‌کنند تا در ازای دریافت محل اقامت رایگان، ضمن صحبت کردن از تجربیات خود از محلی که در آن اقامت داشته‌اند، عکس‌های واقعی آنجا را نیز به نمایش بگذارند. انتشار محتوای تولید شده توسط چنین کاربری می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای صنعت گردشگری داشته باشد.

بااین‌حال، ما این روش را توصیه نمی‌کنیم مگر اینکه فالوورهای زیادی داشته باشید. برای صاحبان هتل‌ها چیزی بیشتر از اینکه یک اینفلوئنسر جعلی درخواست اقامت رایگان کند آزاردهنده نیست.

۶. ارائه خدمات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام پتانسیل بسیار بالایی برای فروش دارد، بنابراین، برندهای بیشتری تمایل دارند تا از این بستر برای تبلیغ محصولات، ارتباط با مخاطبین هدف و افزایش فروش خود استفاده کنند. در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون کسب و کار و ۲ میلیون تبلیغ دهنده در این پلتفرم وجود دارد.

این باعث شده است که رقابت شدیدی برای کسب و کارها در اینستاگرام وجود داشته باشد. بنابراین اگر برندها بخواهند به موفقیت دست یابند نیاز به کمک حرفه‌ای دارند. به‌عبارت دیگر، ارائه خدمات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تقاضای زیادی دارد. ارائه‌ی این خدمات می‌تواند موجب کسب درآمد از اینستاگرام برای شما باشد.

این خدمات می‌تواند به‌صورت مدیریت پیج اینستاگرام، تولید محتوای متنی، تولید محتوای تصویری، افزایش فالوور، افزایش لایک، افزایش فروش و مواردی ازاین‌دست باشد که به‌صورت یک پکیج از طرف یک ارائه دهنده‌ی خدمات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شرکت‌ها و برندها ارائه می‌شود.

۷. خدمات کپی رایتینگ برای کسب‌وکارها

روزهایی که فقط برندهای بزرگ توانایی بازاریابی در اینستاگرام را داشتند گذشته است. امروزه برندهای مختلف و در هر اندازه‌ای، می‌خواهند از این بستر برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنند. ۹۲ درصد از مشاغل کوچک می‌خواهند زمان و تلاش بیشتری را صرف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کنند.

درحالی‌که برندهای بزرگ دارای کارکنان اختصاصی تولید محتوای داخلی هستند، صاحبان مشاغل کوچک معمولاً به‌دنبال استعدادهای مستقل برای کاهش هزینه‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی خود هستند. بنابراین، آنها به‌دنبال متخصصان خلاقی هستند که بتوانند با هزینه‌ای کم برای کسب‌و‌کار آنها کپشن بنویسد.

برای گرفتن یک پیشنهاد شغلی تمام وقت، باید ثابت کنید که توانایی انجام این کار را به نحو احسن دارید. بهترین راه برای انجام این کار نشان دادن نمونه کارهای قبلی که برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی انجام داده‌اید است. همچنین باید پیج اینستاگرامی خود را با خلاقیت اجرا کنید تا کارفرمایان بتوانند کیفیت نمونه کپشن‌های شما را مشاهده کنند.

سخن آخر

در این مقاله شما را با ۷ روش جدید برای کسب درآمد از اینستاگرام آشنا کردیم. امیدواریم که این اطلاعات بتواند به شما کمک کند تا بتوانید از این شبکه اجتماعی پرطرفدار که مخاطبین آن روزبه‌روز در حال افزایش است کسب درآمد کنید. به خاطر داشته باشید انتخاب ایده قدم اول است، پس از آن باید سراغ ایجاد یک پیج اصولی بروید و برای افزایش فروش اینستاگرام خود در این رقابت تنگاتنگ برنامه‌‌ریزی کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.