پاسخ به سوالات رایج درباره آزمایش در منزل؛ از آزمایش‌های انجام‌پذیر تا پوشش بیمه‌ای

0

این روز‌ها به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا باید تا حد امکان از مراجعه به آزمایشگاه‌ها خودداری کنید. بهترین گزینه پیش رو برای شما انجام آزمایش در منزل است. این خدمت توسط سرویس آزمایش در منزل اسنپ دکتر برای شما فراهم شده است. با ما همراه باشید تا با این سرویس بیشتر آشنا شویم و سؤال‌های رایج درباره آزمایش در منزل را بررسی کنیم.

آشنایی کوتاه با سرویس آزمایش در منزل اسنپ دکتر

نام سرویس: آزمایش در منزل اسنپ دکتر
نوع خدمات: طیف گسترده‌ای از آزمایش‌ها از جمله آزمایش خون، آزمایش چکاپ زنان و مردان و آزمایش‌های سالمندان و کودکان
امکان استفاده از بیمه درمانی: بله
نیاز به خروج از منزل برای دریافت خدمات: خیر
میزان قابل‌اعتماد بودن آزمایش‌ها: این خدمات را پرستاران و مراکز تخصصی معتبر و مورد اعتماد و با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، در منزل یا محل کار شما انجام می‌دهند.

پاسخ به سؤالات رایج درباره آزمایش در منزل

۱. چه آزمایش‌هایی در منزل انجام‌شدنی است؟

آزمایش تشخیص ویروس کرونا، آزمایش هورمون آقایان و بانوان، آزمایش تشخیص ایدز و هپاتیت، و چکاپ‌های روتین زنان و مردان و کودکان از جمله آزمایش‌هایی‌اند که در حال حاضر در منزل انجام می‌شوند.

۲. چه آزمایش‌هایی در منزل انجام‌شدنی نیست؟

آزمایش تشخیص انواع سرطان و بیماری‌های خاص به‌دلیل شرایط ویژه برای نمونه‌گیری در منزل قابل‌انجام نیست و فرد باید به آزمایشگاه مراجعه کند.

رونیکس

۳. آزمایش تشخیص کرونا در منزل قابل‌انجام است؟

آزمایش در منزل- تست کرونا

بله. آزمایش پی‌سی‌آر (PCR) و آزمایش آنتی‌بادی برای بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا در منزل انجام‌شدنی است.

۴. آیا نمونه‌گیری در منزل بهداشتی و ایمن است؟

بله. نمونه‌گیری در منزل با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

۵. آیا نمونه‌گیری در منزل قابل‌اعتماد است؟

نمونه‌ها با تجهیزات پیشرفته و تحت نظر پزشکان مجرب بررسی می‌شود. اگر هرگونه شک و شبهه‌ای در آزمایش وجود داشته باشد، بررسی و آزمایش دوباره تکرار خواهد شد.

۶. نمونه‌ها حین انتقال به آزمایشگاه فاسد نمی‌شوند؟

نمونه‌ها به‌صورت کاملا بهداشتی و، در صورت نیاز، با تجهیزات ویژه و در دمای بسیار کم از منزل به آزمایشگاه‌های معتبر و طرف قرارداد اسنپ دکتر منتقل می‌شوند.

۷. قبل از آزمایش کامل، چند ساعت باید ناشتا باشیم؟

بعد از ثبت درخواست برای چکاپ کامل، کارشناسان آزمایشگاه‌های طرف قرارداد اسنپ دکتر با شما تماس می‌گیرند و توضیحات لازم و ضروری قبل از آزمایشِ کامل را با شما در میان می‌گذارند.

۸. مدت‌زمان دریافت جواب آزمایش چقدر است؟

آزمایش در منزل - مدت زمان ارسال نتیجه

آزمایشگاه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن جواب آزمایش را با پیک‌های اسنپ دکتر به شما اعلام خواهند کرد. مدت‌زمان اعلام جواب آزمایش کرونا نیز ۲۴ ساعت است.

۹. در چه ساعاتی انجام آزمایش در منزل میسر است؟

آزمایش در منزل اسنپ دکتر از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب قابل‌انجام است. همچنین، از زمان ثبت سفارش تا زمان تماس اسنپ دکتر برای هماهنگیِ مراجعۀ نمونه‌گیر به منزل کاربران، کمتر از ۳ سال طول خواهد کشید.

۱۰. هزینه نمونه‌گیری در منزل چقدر است؟

هرکدام از آزمایش‌ها هزینه متفاوت دارند که بعد از ثبت درخواست فهرست قیمت اعلام خواهد شد. برای اطلاع از فهرست هزینه‌ها می‌توانید به بخش آزمایش‌های اسنپ دکتر مراجعه کنید.

۱۱. هزینه رفت‌وبرگشت آزمایش در منزل چقدر است؟

به‌هیچ‌عنوان هزینه ایاب‌وذهاب از افراد دریافت نمی‌شود. منتها چون آزمایش به‌صورت اختصاصی انجام می‌شود، هزینه آن کمی بالاتر از مراجعه حضوری به آزمایشگاه است. مزایایی هم دارد، مزایایی مثل صرفه‌جویی در وقت، منتظرنشدن در صف‌های طولانیِ مراکز درمانی، و ایمن‌بودن از نظر ابتلا به بیماری‌های ویروسی مثل کرونا.

۱۲. آیا آزمایش در منزل شامل بیمه می‌شود؟

هریک از آزمایش‌ها دارای فاکتور الکترونیکی و فیزیکی هستند که می‌توانید با ارائه آن به مراکز بیمه اقدام به دریافت حق بیمه کنید.

سخن پایانی

این روزها، به‌دلیل شرایط خاص موجود جامعه، به‌راحتی می‌توانید هر نوع خدمتی را به منزل خود بیاورید، از جملۀ این خدمات انجام آزمایش در منزل است که خدمتی نوین از اسنپ دکتر است. شما به‌راحتی و در‌ کم‌ترین زمان ممکن می‌توانید از اوضاع بدن خود اطلاع پیدا کنید.

تجربیات شما

اگر تجربه انجام آزمایش در منزل دارید برایمان بگویید. می‌توانید نظرات و راهکارهایتان را در قسمت «ارسال دیدگاه» با ما و مخاطبان «چطور» در میان بگذارید. از پیام‌های شما برای بهبود کیفیت مطالب بهره خواهیم برد.


در ادامه بخوانید: انواع تست کرونا و نتیجه آنها؛ با نتیجه مثبت تست کرونا چه کنیم؟
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.