نکاتی برای خلاصه‌نویسی بهتر متون

0

خلاصه نویسی یعنی به گونه ای ساده و کوتاه بنویسید که خواننده بتواند به راحتی مقصود شما را متوجه شده و از طرفی به مفهوم اصلی مطلب ایرادی وارد نشود. شاید این سوال به وجود آید که چه لزومی برای خلاصه کردن مطالب وجود دارد؟ در پاسخ باید بیان داشت که گاه زمان کمی داریم، اما حجم زیادی مطلب را باید مطالعه کنیم و یا کتابهای مرجع مفیدی هستند که اشخاص صرف نظر از کاربرد این کتابها، به علت حجم زیادشان از مطالعه آنها خوداری میکنند و یا به یک همایش بین المللی دعوت هستید و باید در قابل پوستر و خلاصه وار پژوهشتان را ارائه دهید، خلاصه نویسی همه این مشکلات را حل میکند.

البته باید خاطرنشان کرد که خلاصه نویسی با بازنویسی کاملا تفاوت دارد، در بازنویسی حجم مطلب کاهش نمی یابد و به طور کل نوع نگارش و قلم فقط تغییر میکند، اما در خلاصه نویسی تنها چیزی که تغییر میکند حجم مطلب است.

رونیکس

در چه مواردی خلاصه نویسی انجام بدیم؟

در مواردی که افراد با مشکل کمبود وقت روبرو می شوند یا به دلیل فشرده بودن برنامه ها، امکان مرور و بررسی نکات مهم از یک مطلب وجود ندارد، پیشنهاد می شود تا با خلاصه نویسی موارد مهم را یادداشت نمایند که به کمک آنها بتوانند پاسخگو سایر مطالب مربوطه باشند. خلاصه نویسی برای داوطلبین کنکور و دانش آموزان می تواند یک راهکار مهم تلقی گردد تا مطالب مهم را در ذهن خود طبقه بندی نمایند. بسیاری از افراد به نحوه خلاصه نویسی کردن آگاهی ندارند و در این پروسه نیز بسیاری از مطالب مهم را از دست می دهند اما افراد متخصصی هستند که بسیار سریع، به کمک روش های نوین و الگوریتم های هوشمند اقدام به خلاصه نویسی تمام متون تخصصی و حجیم می نمایند به گونه ای که بخش اعظمی از نگرانی افراد برطرف می شود.

در خلاصه نویسی رعایت چه مواردی مهم هست؟

اگر شما نیز جز افرادی می باشید که قصد خلاصه نوشتن دارید، لازم است تا موارد زیر را همواره در نظر داشته باشید:

توجه به زمان

بسیاری از افراد از همان ابتدای مطالعه به دلیل کمبود وقت اقدام به خلاصه نویسی می نمایند اما به این مورد توجه نمی نمایند که در ابتدای کار، تسلط نسبی به بحث خلاصه نویسی ندارند. بهترین زمان خلاصه نویسی، زمانی می باشد که فرد تسلط نسبی به مطلب را به دست آورده باشد.

توجه به حجم

گاها مشاهده شده است که متن خلاصه شده هم اندازه با متن اصلی است. باید در نظر داشته باشید که در بهترین حالت، حجم متنی که خلاصه می شود، یک پنجم یا یک ششم متن اصلی است.

توجه به نحوه نگارش

در خلاصه سازی شما می توانید متن خود را شخصی سازی نمایید. به این معنا که لزومی وجود ندارد که کل متن را از لحاظ نبود مشکلات نگارشی بررسی کنید. می توانید از رنگ های مختلف و علائمی خاص برای آگاه سازی خود بهره ببرید.

در خلاصه نویسی رعایت چه مواردی مهم است؟

آیا خلاصه نویسی به نرم افزار یا متخصص خاصی نیاز دارد؟

بسیاری از افراد تجربه زیادی در خلاصه نویسی ندارند، به همین دلیل خلاصه نویسی می تواند وقت زیادی را از آنها بگیرد، از همین رو توصیه می شود تا خلاصه نویسی را به شرکت های خدماتی متخصص بسپارند. البته امروزه نرم افزارهای بسیاری نیز وجود دارند که اقدام به خلاصه نویسی می نمایند اما هیچکدام آنها دقت بالایی ندارند. در نظر داشته باشید که گاها نرم افزارها قادر به درک مفهوم و معنای یک متن نمی باشند، از همین رو نیاز است تا خلاصه نوشتن توسط افراد متخصص صورت گیرد.

ایران تایپیست از جمله سایت های معتبری است که با استخدام بهترین مولفین و ویراستاران حرفه ای اقدام به خلاصه نمودن متن با قیمت بسیار ارزان می نماید. یکی از موارد مهم در این حوزه، آن است که در خلاصه نوشتن نباید از محتوای اصلی دور شد یا در ان دخل و تصرف کرد و این مورد هدفی است که در ایران تایپیست، متخصصان در رسیدن به ان تلاش می نمایند.

چطور خلاصه نویسی متون حجیم را سریع انجام بدیم؟

برای اینکه شما بتوانید یک متن حجیم را به خوبی خلاصه و کوتاه نمایید، لازم است تا حتما یک بار به صورت کامل متن و کتاب مد نظر را مطالعه نمایید. در گام بعدی یادداشت برداری از مطالب و کلمات کلیدی مهم، مد نظر می باشد. پس از آنکه موارد مهم را یادداشت کرده و آنها را مشخص نمودید لازم است تا نکات نوشته شده را بررسی کنید و با مواردی که مشخص نمودید، ادغام کرده و یک متن روان را ارائه دهید. در خلاصه نویسی متون حجیم بسیار مهم می باشد که متون شما گسسته نباشد، زیرا مخاطب باید بتواند کل مفهوم را درک کرده و با موارد مهم آشنا شود.

آیا خلاصه نویسی به نرم افزار یا متخصص خاصی نیاز دارد؟

مزیت سفارش خلاصه نویسی در سایت ایران تایپیست

با توضیحاتی که عنوان شد، قطعا به این اصل پی بردید که خلاصه نویسی یک کار حرفه ای می باشد. امروزه سایت های زیادی اقدام به خلاصه نوشتن متن های شما می نمایند، اما ایران تایپیست بعنوان قدیمی ترین سایت خدمات دانشجویی کشور، توانسته است بیشترین سفارشات در این حوزه را از آن خود کند.

از جمله دلایل اینکه خلاصه نویسی در ایران تایپیست بسیار طرفدار دارد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

از تغییر لحن در خلاصه نوشتن استفاده می شود:

متخصصان ایران تایپیست برای اینکه اثرگذاری یک خلاصه را بیشتر نمایند، گاها با توجه به نوع مطلب، از تکنیک های تغییر لحن استفاده می نمایند تا اثرگذاری متن بیشتر شود. این کار باعث ساده سازی و درک بهتر متون تخصصی می شود.

استفاده از عبارات هم معنی و هم خانواده:

برای درک متون تخصصی که دارای لغات دشوار هستند، متخصصان این وب سایت از لغات هم معنی و هم خانواده استفاده می نمایند که به یاد سپردن آنها بسیار آسان تر می باشد.

بیان نمودن تمام نکات مهم متون:

همان گونه که خود نیز می دانید، خلاصه ای مفید می باشد که دارای تمام نکات مهم و اساسی باشد، از همین رو در ایران تایپیست تلاش می شود تا تمام موارد مهم بیان شوند. در این خلاصه ها از کلمات کلیدی که می توانند در ذهن ماندگار باشند، استفاده می گردد.

تحویل به موقع خلاصه ها:

متخصصان ایران تایپیست تجربه زیادی در خلاصه نویسی انواع متون اعم از تخصصی و عمومی دارند. لذا می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن متن های حجیم شما را بررسی نمایند و مشکل کمبود تایم را برطرف نمایند.

قیمت بسیار ارزان و گارانتی خدمات:

هرچند که زبان، رشته، حجم و مدت زمان درخواستی در تعرفه خلاصه کردن متون تاثیرگذار است اما با اینحال، خلاصه نویسی در ایران تایپیست بسیار مقرون به صرفه و به نوعی دانشجویی است و حتی امکان پرداخت اقساط هزینه ها نیز وجود دارد.

عدم نیاز به مراجعه حضوری:

در ایران تایپیست انجام کلیه مراحل از ثبت سفارش تا تحویل به صورت آنلاین است و صدور فاکتور برای بررسی و تصمیم گیری شما نیز رایگان صادر خواهد شد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.