نکاتی درباره آموزش آیلتس حضوری و آنلاین

0

افرادی که قصد مهاجرت کاری و تحصیلی دارند یا می خواهند برای زندگی به کشورهای دیگر مهاجرت کنند، برای این آزمون آماده می شوند. در همین راستا، آموزش آیلتس در سراسر ایران در دسترس مردم قرار گرفته و حتی آموزشگاه آنلاین زبان انگلیسی برای راحتی عموم بنیان گذاری شده است. اگر می خواهید با آموزش آیلتس آشنا شوید و دوره های آیلتس را بگذرانید ادامه مقاله را از دست ندهید.

آموزش آیلتس

آیلتس-سفیر
آموزش آیلتس

آیلتس یکی از رایج‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای اهداف مختلف برگزار می‌شود. این آزمون از آنجایی که سطح بالایی دارد، سطح زبان آموز را به طور گسترده‌ای در مهارت‌های لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ می‌سنجد. افرادی که قصد مهاجرت کاری و تحصیلی دارند یا می‌خواهند برای زندگی به کشورهای دیگر مهاجرت کنند، برای این آزمون آماده می‌شوند. در همین راستا، آموزش آیلتس در سراسر ایران در دسترس مردم قرار گرفته و حتی آموزشگاه آنلاین زبان انگلیسی برای راحتی عموم بنیان‌گذاری شده است. اگر می‌خواهید با تدریس آیلتس آشنا شوید و دوره‌های آیلتس را بگذرانید ادامه مقاله را از دست ندهید.

رونیکس

نحوه آموزش آیلتس در آموزشگاه‌های حضوری و آنلاین

آموزش آیلتس در هر موسسه‌ای به سبک‌های مختلف برگزار می‌شود. به همین دلیل، نمی‌توان برای آن یک نسخه پیچید و یک نوع آموزش را برای آن در نظر گرفت. اما می‌توانیم رایج‌ترین نوع آموزش آیلتس در موسسه‌ها یا آموزشگاه‌های آنلاین زبان انگلیسی را ارائه کنیم تا قبل از ثبت‌نام در این دوره اطلاعات کافی داشته باشید.

۱. آزمون آیلتس آزمایشی و ثبت نام در کلاس های آیلتس

در قدم اول برای اینکه وارد یک موسسه آیلتس شوید و دوره را شروع کنید، باید در آزمون آزمایشی یا آزمون ماک آیلتس شرکت کنید تا سطح زبان انگلیسی و نمره‌های شما مشخص شود. در هر سطحی که قبول شوید، بعد از آن می‌توانید برای شرکت در کلاس مختص به سطح‌تان ثبت نام کنید.

۲. شروع کلاس با توجه به سطح شما

به طور اصولی کلاس‌های آیلتس تا حدودی شباهتی با کلاس‌های عمومی زبان انگلیسی دارد. اما تفاوت‌های آن موجب شده آموزش آیلتس منحصر به فرد و با تمرکز بر موارد خاصی ارائه شود. کتاب‌هایی که در دوره‌های آیلتس تدریس می‌شوند، اصولا پیچیدگی‌هایی دارند و در آنها تمرکز بر روی 4 مهارت زبان است. در برخی موارد دیده شده که افراد یک سطح پایین‌تر از سطح اصلی خود قبول می‌شوند و این هیچ ایرادی ندارد. این شرایط برای یادگیری آیلتس ایده‌آل است زیرا مطالب برای شما مرور می‌شود و مباحث جنرال زبان انگلیسی را با عمق بیشتری یاد می‌گیرید.

۳. نحوه تدریس آیلتس

همانطور که اشاره کردیم آموزش آیلتس تفاوت‌هایی با آموزش مکالمه زبان انگلیسی و دوره های عمومی زبان دارد. در کلاس‌های عمومی، شما به طور گسترده با بخش‌های مختلف زبان انگلیسی نظیر گرامر، لغات، مکالمه، خواندن و نوشتن آشنا می‌شوید. درست است که آموزش آیلتس هم این مهارت‌ها را به شما ارائه می‌دهد اما پیچیدگی زبان انگلیسی در آیلتس بیشتر است و باید تمام تمرکز خود را روی 4 مهارت اصلی بگذارید. در تدریس آیلتس استاد سعی دارد موقعیت آزمون را برای شما شبیه‌سازی کند و منابع منحصر به فرد آزمون آیلتس را در حین تدریس در دسترس شما قرار دهد. در آموزش زبان انگلیسی در کلاس‌های عمومی شاید اصرار زیادی جهت انجام تمرینات نباشد. این در حالی است که، در کلاس‌های آیلتس باید تمرینات را انجام دهید و کاملا در کلاس آماده باشید.

۴. آمادگی برای آزمون اصلی

به یاد داشته باشید، شرکت در کلاس‌های آیلتس به تنهایی کافی نخواهد بود و برای آماده شدن برای این آزمون به خودخوانی نیاز دارید. آموزش آیلتس و شرکت در این دوره‌ها تصمیمی هوشمندانه هستند و به شما کمک می‌کند تا نیمی از مسیر را بروید. اما بعد از اتمام آموزش، شما نیاز دارید چند ماهی را روی کتاب های کمبریج تمرکز کنید و خود را محک بزنید.

۵. آموزشگاه آنلاین زبان انگلیسی یا حضوری

نوع آموزش آیلتس کاملا به خود شما بستگی دارد. اینکه با کدام نوع آموزش ارتباط برقرار می‌کنید و کدام نوع آموزش برایتان از نظر زمانی و هزینه‌ای به صرفه‌تر است. آموزشگاه آنلاین زبان انگلیسی، به تازگی جایگاه ویژه‌ای در بین مردم کسب کرده و اینطور که پیداست همچنان یکی از بهترین راه‌های یادگیری آیلتس خواهد بود. اما خالی از لطف نیست که یادگیری مطالب آیلتس به صورت حضوری، تاثیر زیادی در سرعت یادگیری شما دارد و کمک می کند سریع‌تر به هدف خود برسید.

Language-Testing
آزمون آیلتس

آیا هر فردی مجوز آموزش دوره‌های آیلتس را دارد؟

برای اینکه استاد خوب و بد را از هم تشخیص دهید و موسسه مناسبی را انتخاب کنید، باید بدانید که استادان آیلتس معمولا دو سال یکبار در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند. استادان آیلتس، دوره‌های آموزشی این آزمون را گذرانده‌اند و به نوبه خود روش تدریس آیلتس را به طور حرفه‌ای می‌دانند. در نتیجه باید از معلم خود و موسسه ای که ثبت‌نام می‌کنید مطمئن باشید و بعد برای ثبت‌نام آیلتس اقدام کنید.

چرا در مورد استاد و موسسه آیلتس تاکید داریم؟ زیرا، هزینه و زمانی که برای آموزش آیلتس می‌گذارید بسیار اهمیت دارد. هزینه‌های دوره آیلتس گران هستند و در پیرو آن آزمون آیلتس نیز آزمونی گران قیمت است. بنابراین، تمام جوانب کلاس و آزمون آیلتس را در نظر بگیرید و با توجه به هدفی که برای آینده دارید، استاد را انتخاب کنید. به‌خصوص، اگر قصد دارید در کلاس‌های آنلاین آیلتس شرکت کنید، امر انتخاب اساتید اهمیت بسزایی خواهد داشت.

آیا کلاس مکالمه زبان انگلیسی جایگزین مناسبی برای آموزش اصلی آیلتس است؟

کلاس‌های مکالمه زبان انگلیسی شروع خوبی برای یادگیری مطالب ابتدایی تا پیشرفته زبان انگلیسی است. اما نمی‌توان به جای شرکت در کلاس‌های آیلتس، در دوره‌های زبان عمومی شرکت کرد. زیرا، دوره‌های آیلتس با هدف خاصی طراحی شده‌اند و تنها هدف آنها آشنا کردن شما با آزمون آیلتس است. اگر می‌خواهید به تازگی زبان انگلیسی را شروع کنید و در حال حاضر قصد مهاجرت ندارید، دوره‌های عمومی زبان انگلیسی برای شما عالی هستند. اما اگر قصد دارید تا یک یا دو سال آینده به یک کشور دیگری مهاجرت کاری یا تحصیلی داشته باشید، بدون شک آموزش آیلتس انتخابی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

البته این در صورتی است که کشور مقصد شما به این امتحان نیاز داشته باشد. برای نمونه باید اشاره کرد که برخی دانشگاه‌های آلمان، تنها در صورتی پذیرش می‌دهند که شما مدرک زبان آلمانی داشته باشید. اما رشته‌های متعددی هستند که به مدرک آیلتس نیاز دارند و بدون این مدرک به شما پذیرش نمی‌دهند. در نتیجه اینکه آیا باید آیلتس بخوانید یا خیر، به هدف شما بستگی دارد.

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

اگر می‌خواهید برای آزمون آیلتس آماده شوید، مراکز آیلتس و مدارس زبان در سراسر جهان دوره‌های آمادگی آیلتس را ارائه می‌کنند. شرکت در دوره‌های آیلتس امری الزامی نیست، اما بسیاری از شرکت‌کنندگان در آزمون می‌دانند که آموزش آیلتس به آنها کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در امتحان اصلی نشان دهند. بهترین راهکار برای اینکه برای این امتحان پیچیده آماده شوید این است که کلاس‌های آیلتس را به صورت حضوری یا آنلاین بگذرانید. در این مسیر، مطالب عمومی زبان انگلیسی یا به اصطلاح جنرال بهتر برایتان جا می‌افتد و می‌توانید سراغ مطالب سخت‌تر بروید.

آموزش آیلتس به شکل آنلاین نیز می‌تواند کمک زیادی به شما کند. به‌خصوص در شرایط کنونی که وارد چندمین پاندمی کرونا می‌شویم و تمامی کلاس‌ها غیرحضوری هستند، دوره‌های آنلاین مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. در کلاس‌های آنلاین دیگر نیازی به حضور و رفت‌و‌آمد نیست، در نتیجه می‌توانید از زمان و انرژی بیشتری برای یادگیری استفاده کنید. همچنین، این نوع کلاس‌ها دارای زمان‌بندی متنوعی هستند و دست شما برای انتخاب کلاس باز خواهد بود.

مسئله مهم دیگر در آمادگی برای آیلتس، فاصله زمانی تا امتحان اصلی است. قبل از اینکه برای امتحان اصلی آیلتس ثبت‌نام کنید، زمان آموزش را در نظر بگیرید. اینکه شما بر اساس سطح خودتان چقدر به زمان مطالعه و تمرین نیاز دارید امری مهم است. باید از زمان خود نهایت بهره را ببرید تا بتوانید نمره ای که می‌خواهید را در این آزمون کسب کنید. برای مثال، اگر هدف شما نمره 7 است، باید برای این نمره برنامه‌ریزی کنید و بر اساس پایه زبان انگلیسی که دارید، به مدت 10 ماه تا یک سال برنامه‌ریزی درسی داشته باشید. اگر پایه زبان شما در آزمون آزمایشی یا تعیین سطح بالا بوده، مدت زمانی که برای آیلتس نیاز دارید کمتر می‌شود و بالعکس.

آموزشگاه آنلاین زبان انگلیسی
آموزشگاه آنلاین زبان انگلیسی

کلام آخر

در این مطلب شما را با آموزش آیلتس و نکات مهم آن آشنا کردیم. اکنون اطلاعات زیادی در مورد تدریس آیلتس دارید و می‌دانید کدام نوع دوره برای شما مناسب است. لازم به ذکر است که تدریس آیلتس یکی از سخت‌ترین نوع تدریس است، زیرا آزمونی گران و مهمی است. این آزمون رابطه مستقیمی با آینده افراد دارد و هرچه دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر تدریس شود، تاثیر زیادی در مهاجرت فرد می‌گذارد. در نتیجه اگر استاد هستید و این مقاله را مطالعه می‌کنید، باید در آموزشی که به زبان آموزان می دهید حرفه‌ای باشید و اگر زبان آموز هستید و این مطلب را مطالعه کردید، سعی کنید بهترین نوع استاد، آموزشگاه و نوع تدریس را با توجه به اهداف خود انتخاب کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.