برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا چه کارهایی باید انجام دهیم؟

0

هنوز هم بعد از گذشت دوسال از شیوع ویروس کرونا رعایت مواردی همچون حفظ فاصله گذاری فیزیکی ، استفاده از ماسک، محلول ضدعفونی کننده دست و سایر اقدامات پیشگیرانه از ضروریات به حساب می‌آیند و تحت هر شرایطی باید آن‌ها را رعایت کرد تا از ابتلای خود و و دیگران جلوگیری به عمل آید.

برای محافظت از خود و دیگران در برابر COVID-19 چه کاری می توانم انجام دهیم؟

اقدامات زیر به جلوگیری از شیوع COVID-19 و همچنین سایر ویروس ها از جمله آنفولانزا کمک می کند.

رونیکس

اگر به طور کامل در برابر کووید -19 واکسینه نشده اید:

  • مطابق توصیه CDC از ماسک صورت ترجیحا دو عدد ماسک سه لایه استفاده کنید.
  • بین خود و دیگران حداقل شش قدم فاصله داشته باشید.
  • از حضور در اجتماعات بزرگ خودداری کنید.
  • در فضای باز معاشرت کنید
  • به محض واجد شرایط بودن، واکسن بزنید.
  • از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید.
  • از دست زدن به چشم ها ، بینی و دهان خود خودداری کنید و یا در صورت مجبور بودن قبل از تماس حتما دست‌ها را با محلول یا اسپری ضدعفونی کننده دست ، ضدعفونی و تمیز کنید.
  • وقتی مریض هستید در خانه بمانید.
  • هنگام سرفه یا عطسه صورت خود را با دستمال بپوشانید، سپس دستمال را در سطل زباله بیندازید.
  • دستان خود را اغلب با آب و صابون بشویید.

چرا CDC از افراد واکسینه شده می خواهد که دوباره ماسک بزنند؟ کجا و چه زمانی باید از ماسک استفاده کرد؟

در ژوئیه 2021 ، CDC به همه افراد واکسینه و بدون واکسیناسیون توصیه کرد که از ماسک در مکان های سرپوشیده عمومی و در مناطقی که انتقال ویروس بسیار زیاد است استفاده کنند. انجام واکسیناسیون به معنای ابتلا نشدن شما نیست بلکه نرخ مرگ و میر را در سطح جامعه کاهش می‌دهد.

یکی از عوامل افزایش عفونت‌ها افزایش نوع کرونای دلتا است که قدرت سرایت آن نسبت به دیگر سویه‌های کرونا بسیار بیشتر است. نوع دلتا در حال حاضر نوع غالب در سراسر جهان است.

افراد واکسینه شده نسبت به افراد واکسینه نشده ایمنی بالاتری دارند و امکان ابتلای در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. اما مسئله‌ی مهم در افراد واکسینه شده، ناقل شدن آن‌هاست. درست است که این افراد شاید در صورت وارد شدن ویروس به بدنشان از لحاظ ظاهری بیمار نشوند و هیچ علائمی نداشته باشند ولی می‌توانند ناقل باشند و این ویروس را به دیگر افراد انتقال داده و آن‌ها را بیمار کنند. پس به همین دلیل نیاز است همه‌ی افراد جامعه تا رسیدن به ایمنی دسته جمعی از ماسک استفاده نمایند.

بنا به گفته‌ی سازمان بهداشت جهانی واکسن ها حتی در برابر نوع دلتا محافظت خوبی در برابر عفونت شدید انجام داده‌اند و در میزان بستری شدن در بیمارستان و کاهش میزان مرگ بسیار موثر بوده‌اند. با این حال ، نوع دلتا توانسته است تعدادی از افراد واکسینه شده را به عفونت شدید مبتلا کرده. بخاطر همین در جامعه جهانی همچنان تاکید به استفاده از ماسک تا زمان مهار ویروس کرونا وجود دارد.

با رعایت ساده‌ترین پروتوکل‌ها، از جمله استفاده از ماسک و ضد عفونی کردن دست‌ها می‌توانیم خودمان و اطرافیانمان را از ابتلا به این ویروس مصون نگه داریم.

شما عزیزان برای سفارش هر نوع محصول پزشکی می‌توانید با شماره تلفن 02122220577 تماس گرفته و در صورت داشتن سوال، راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان ماهان مدیکال دریافت نمایید و یا با مراجعه به وبسایت شرکت لوازم پزشکی به آدرس www.MahanMedical.com سفارش خود را ثبت نموده و درب منزل دریافت نمایید.

جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.