چطور گربه را تربیت کنیم؟

2

افراد زیادی تمایل به سرپرستی گربه و حیوانات خانگی دیگری دارند؛ باید بدانید آموزش و تربیت سگ ها، متفاوت از آموزش گربه است. بچه گربه های جدید به شما وابسته هستند تا به آنها کمک کنید تا در خانه های جدید خود، احساس امنیت کنند. پرورش یک گربه مستلزم این است که شما نه تنها نیازهای اولیه او، مانند غذا و لوازم بهداشتی، بلکه سلامت و راحتی ذهن او را نیز تأمین کنید. اگر به پرورش گربه علاقه دارید، وقت بگذارید و نحوه درست تربیت آن را بیاموزید. اگر گربه خود را آموزش دهید، به احتمال زیاد یک گربه خوب، شاد و سالم خواهید داشت.

نکته مهم این است که باید به گربه ها آموزش دهید و اجازه ندهید دست شما را با وسایل بازی اشتباه بگیرند. در غیر این صورت ممکن است اشتباها، دست شما را مانند اسباب بازی های خود گاز بگیرند. بهتر است زمانی که این اتفاق افتاد، بازی را ادامه دهید و با صدای بلند با آنها صحبت کنید تا متوجه کار اشتباه خود شوند.

رونیکس

چطوری گربه را تربیت کنیم؟

باید بدانید که شما می توانید گربه را طوری تربیت کنید که به حرف شما گوش کند، برای دستشویی از خاک گربه در مکان مشخص استفاده کند و … در ادامه به نکات آموزش تربیت گربه ها پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

نکته اول: هیچ وقت گربه خود را تنبیه و مجازات نکنید

اولین نکته این است که بدانید گربه ها، از صاحبانی که سختگیر و دنبال نظم و ترتیب هستند، چیزی یاد نمی گیرند. هم چنین تنبیه می تواند باعث ایجاد استرس و مشکلات رفتاری و اختلال در سلامتی آنها شود. به یاد داشته باشید، برای اینکه یاد بگیرید چطور گربه را تربیت کنید، باید صبر کردن و اجبار مثبت را سرلوجه کار خود قرار دهید. در ای صورت آموزش تربیت گربه برای شما دلپذیرتر خواهد شد.

نکته دوم: یک کلیکر آموزش گربه و کمی تشویقی بگیرید

معمولا کلیکر (clicker) به عنوان یک ابزار برای آموزش انواع حیوانات استفاده می شود، زمانی که گربه خود را تربیت می کنید، این وسیله کمکتان می کند. اگر تمایلی به خرید کلیکر ندارید، می توانید از یک خودکار که دکمه کلیک مانند دارد، استفاده کنید. فقط لازم است صدای متفاوتی داشته باید که توجه گربه را به خود جلب کند. اگر به رفتاری که شما می خواهید عمل کند، با شنیدن صدای کلیک، تشویقی بگیرد، زودتر آن را یاد می گیرد. هنگام خرید وسایل مورد نیاز از پت شاپ، به سلیقه گربه خود توجه کنید.

چطور گربه را تربیت کنیم تا به حرفمان گوش کند

چطور گربه را تربیت کنیم تا به حرفمان گوش کند

گربه خود را همیشه با اسم مشخص صدا بزنید. در اوایل آموزش تربیت گربه، از اسم خودش برای فراخواندن او به سمت خود استفاده کنید. سپس برای اینکه طوری گربه را تربیت کنید که به حرفتان گوش کند، باید از یک صدای متمایز برای جلب توجه گربه خود استفاده کنید. شما باید سعی کنید صدای متفاوتی، برای صدا زدن گربه تان پیدا کنید که منحصر به او باشد و زمانی که از آن استفاده می کنید فقط و فقط گربه شما به آن پاسخ دهد.

گربه ها می توانند یاد بگیرند که به صدای خاص پاسخ دهند و به سمت شما بیایند. در این مرحله با ایجاد صدای متفاوت قبل از غذا دادن، گربه شما یاد می گیرد که این صدا به یک چیز مثبت مانند غذای گربه ربط دارد. شما خواهید دید که وقتی این صدا را می شنود، به سمت شما برای خوردن غذا می آید. سپس این آموزش را خارج از غذای روزانه او تمرین کنید. کمی دورتر از او، صدای خاص را دربیارید و زمانی که گربه آمد، به او تشویقی دهید. توجه داشته باشید که این تمرین را دو بار در روز، نهایت 5 دقیقه انجام دهید.

چطور گربه را تربیت کنیم که خواهش یا درخواست کند

برای در خواست کردن، گربه باید روی پاهای عقب خود بایستد. این تمرین شبیه دست دادن است. به این صورت که تشویقی را بالای سر گربه بگیرید و بگید درخواست کن. وقتی روی دو پای عقب ایستاد، با کلیکر، کلیک کنید تا رفتارش را نشانه گذاری کنید؛ سپس تشویقی را به او بدهید. آنقدر تمرین کنید تا یاد بگیرد بدون گرفتن تشویقی، درخواست کند. ما برای خرید تشویقی، پت شاپ آنلاین پتیشا را توصیه می کنیم.

چطور گربه را تربیت کنیم تا از توالت استفاده کند

چطور گربه را تربیت کنیم تا از توالت استفاده کند

آموزش و تربیت گربه برای استفاده از توالت، پروسه زمان بری است. اولین نکته این است که گربه هر جایی که دسشویی کرده را باید به خوبی تمیز کنید؛ چرا که امکان دارد، آنها با دنبال کردن بوی دستشویی خود، دوباره در همان نقطه دستشویی کنند. برای آموزش توالت رفتن گربه، بهتر است از ظرف خاک و خاک مخصوص گربه استفاده کنید. به طور کلی هر گربه به 2 ظرف خاک نیاز دارد. توجه داشته باشید گربه ها در مورد استفاده مجدد از ظرف خاکی که آلوده به ادرار و مدفوع است، خیلی حساس هستند به خصوص اگر این جعبه و آلودگی آن به آنها تعلق نداشته باشد. حداقل یک بار در روز باید با استفاده از بیلچه خاک آلوده را دور ریخت، تمیز نمود و ماهی یک بار پر از خاک نمود.

حتما به مکان قرارگیری ظرف خاک فکر کنید. اگر در دسترس نباشد، گربه علاقه ای به پیدا کردن آن ندارد. بهتر است در ابتدا، ظرف خاک را در مکانی که قبلا به ادرار در آنجا عادت داشته، بگذارید. سپس به تدریج به مکان مورد نظر خود انتقال دهید.

چطور گربه را تربیت کنیم که دست بدهد

خیلی آسون تر از چیزی است که فکرش را کنید. یک تشویقی گربه آماده داشته باشید، آن را بالا نگه دارید و گربه را ترغیب کنید تا تشویقی را بگیرد. وقتی برای گرفتن تشویقی، پنجه خود را به دست شما زد. از کلیکی استفاده کرده و یک کلمه مشخص مانند “دست بده” یا “دست بزن” بگویید؛ سپس تشویقی را به او بدهید و او را نوازش کنید. این تمرین را تکرار کنید تا با گفتن دست بده، او پنجه خود را برای دست دادن بالا بیاورد.

چطور گربه را تربیت کنیم تا با قلاده راه برود

چطور گربه را تربیت کنیم تا با قلاده راه برود

قلاده ای بگیرید که به پشت گربه وصل می شود. قبل از استفاده از آن، در مکان هایی مانند کنار ظرف غذا قرار دهید تا به دیدنش عادت کند. سپس در زمانی که به او تشویقی می دهید، قلاده را به دور او بیاندازید ولی بند آن را نبندید. ابتدا اجازه دهید چند دقیقه روی گربه بماند، در روزهای بعدی زمان آن را بیشتر کنید. زمانی که احساس راحتی کرد، بند قلاده را ببندید و بگذارید در خانه بچرخد. شاید در ابتدای آموزش گربه، سخت به نظر برسد، اما خیال شما از بابت نگهداری گربه راحت می کند.

چطور گربه را آموزش دهیم؟

در این مقاله کاربردی 5 آموزش تربیت گربه که می تواند زندگی را برای شما و گربه دوست داشتنی تان راحت تر کند، داده شده است. شما با صبر خود و تمرین زیاد می توانید در این زمینه موفق باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. الهه می‌گوید

    مطلب جامع و کاملی بود ممنون

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      خوش‌حالیم که همراه «چطور» هستی دوست عزیز.