چگونه تاج گلی مناسب مراسم چهلم انتخاب کنیم؟

2

تاج گل ترحیم؛ انتخاب مناسبی برای تسلیت گفتن

از دست دادن یک عزیز یکی از غم انگیز‌ترین اتفاقات زندگی است. به عنوان یکی از بستگان فرد عزادار، حتما قصد دارید که با انجام دادن کاری به بستگان خود ابراز تسلیت کنید. ارسال تاج گل می‌تواند به شما کمک کند. از زمان‌های قدیم یکی از روش‌های رایج ابراز همدری در مراسم، ارسال تاج گل است. حال قصد داریم برایتان نحوه ارسال تاج گل برای مراسم چهلم را بیان کنیم که از مهمترین مراسم ترحیم در ایران است.

با توجه به حال روحی و جسمانی که بعد از فوت عزیزان تان دارید. مراجعه به گلفروشی، انتخاب، خرید و حمل تاج تاج گل کلافه کننده است. برای این مشکل پیشنهاد ما به شما سفارش اینترنتی تاج گل برای مراسم از گل فروشی آنلاین VIP Shop است. در این حالت بدون دغدغه و با چند کلیک ساده می توانید انواع تاج گل های مراسم را با جزئیات بررسی کنید و بعد از سفارش تاج گل خود را در روز، ساعت و محل مورد نظر با ارسال رایگان تحویل بگیرید.

تاج-گل-برای-مراسم-چهلم

رونیکس

اهمیت ارسال تاج گل برای مراسم چهلم

یکی از دلایل مهم ارسال تاج گل برای مراسم عزاداری این است که گل‌ها می‌توانند بر رفتار افراد تأثیرگذار باشند. از زمان‌های قدیم نیز از تاج گل در مراسم تدفین و چهلم استفاده می‌کردند و بر این باور بودند که بین زندگی، مرگ و گل ارتباطی وجود دارد. زیرا گل تولد دوباره را نشان می‌دهد و گذاشتن آن روی مزار فرد از دنیا رفته به این معنا است که در دنیای دیگر تولد جدیدی دارد. به همین دلیل است که از تاج گل برای مراسم چهلم و تدفین استفاده می‌شود.

همچنین ارسال تاج گل و اهمیت حضور آن‌ها در مراسم سوگواری معنا و نماد مختلفی دارند. معنای مختلف این تاج‌ها عبارت اند از:

  1. زنده نگه‌داشتن خاطرات مرحوم
  2. احترام گذاشتن به فرد مرحوم و خانواده‌اش
  3. بیان زندگی ابدی برای مرحوم

به این دلیل است که از گل‌ها برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره فرد از دنیا رفته استفاده می‌شود.

ویژگی‌های تاج گل برای مراسم چهلم

تاج گلی که برای مراسم سوگواری استفاده می‌شود، با تاج گل مراسم شادی بسیار متفاوت است. پس انتخاب درست تاج گل برای مراسم سوگواری، دارای نکات مهمی است که باید آن‌ها را رعایت کنید. قصد داریم ویژگی‌های تاج گل برای مراسم چهلم را برای‌ شما بیان کنیم.

1- داشتن گل طبیعی

برای آماده کردن تاج گل مناسب، مهم است که از گل‌های طبیعی استفاده شود. بهتر است که از گل‌های مصنوعی در تاج گل برای مراسم چهلم استفاده نکنید، زیرا گل‌های مصنوعی مانند گل‌های طبیعی زیبایی و ظرافت ندارند. همچنین گل‌های مصنوعی نمی‌توانند جایگزین خوبی باشند، زیرا گل‌های مصنوعی در دسته گل‌های معمولی استفاده می‌شود.

مسئله دیگر این است که اغلب از گل مصنوعی برای دسته گل‌های معمولی استفاده می‌شود تا اگر قصد نگهداری دسته گل را داشتید، بتوانید آن ‌را به مدت زیادی نگه دارید.

2- ماندگاری گل

ماندگاری گل یکی دیگر از ویژگی‌های خرید تاج گل برای مراسم چهلم و ترحیم است. در انتخاب گل باید به فصلی که درآن هستید توجه کنید. به طور مثال اگر در فصل تابستان قصد خرید تاج گلی را داشتید، باید گل‌هایی را انتخاب کنید که توانایی ماندگاری در گرما را داشته باشند و مدت بیشتری نسبت به گل‌های عادی شاداب‌تر باقی بمانند و پژمرده نشوند.

اغلب در مجالس ختم به دلیل شلوغی فضای خانه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها وتالارها گل‌ها در فضای بیرون محوطه قرار می‌گیرند، پیشنهاد ما این است که از گل‌های مقاوم استفاده کنید تا زیبایی خود را حفظ کرده و پژمرده نشود.

3- رنگ گل

ویژگی دیگر تاج گل برای مراسم چهلم یا ترحیم رنگ گل‌ها است. برای خرید تاج گل مناسب باید به رنگ گل‌ها توجه کرد تا نشان دهنده تسلیت باشد. اغلب برای تاج گل‌های مراسم ترحیم، از گل‌های سفید رنگ استفاده می‌کنند که معنای پاکی متوفی و خلوص روح و برای خانواده فرد آرامش داشته باشد.

امروزه در تاج گل‌های این نوع مراسم از گل‌های رنگی نیز استفاده می‌کنند تا تاج گل از حالت سادگی در بیاید. البته باید بگوییم این گل‌های رنگی معنا و مفهوم خاصی را بیان می‌کنند و باید حواستان باشد که از گل‌های قرمز و نارنجی یا رنگ‌های به اصطلاح با رنگ جیغ و شاد! استفاده نکنید. باید تعادل رنگ‌ها به گونه‌ای باشد که تاج گل کمتر خودنمایی کند.

4- تزئین گل

طراحی تاج گل برای مراسم چهلم یا ترحیم باید به گونه‌ای باشد که تفاوت زیادی با تاج گل‌های مراسم شادی داشته باشد، پس در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید. تاج گل‌های مراسم ختم و چهلم باید با ربان‌های مشکی تزئین شوند. همچنین چیدمان گل‌ها به نحوی باشد تا گل‌ها بیشتر نمایان باشند و خود را نشان دهند و بتوانند کمی از اندوه خانواده متوفی را کاهش دهند.

5- متن تسلیت

بر روی تاج گل برای مراسم چهلم اغلب متنی جهت تسلیت نوشته می‌شود تا خانواده متوفی متوجه شوند که این تاج گل را چه کسی آورده است. متنی که نوشته می‌شود باید مناسب باشد تا ابراز همدردی را نشان دهد. همچنین خوب است متنی که قصد نوشتن دارید را به صورت چاپی تهیه کنید تا حس و حال بهتری را به بازماندگان بدهید و از نوشتن متن به صورت دستی و با خط نامناسب و ناخوانا خودداری کنید.

6- زمان مناسب سفارش

یکی دیگر از نکات در زمینه خرید تاج گل برای مراسم چهلم و ترحیم زمان سفارش است. زمان سفارش تاج گل بسیار مهم است؛ زیرا انتخاب زمان مناسب باعث می‌شود که ماندگاری گل بیشتر و بهتر شود. شما باید چند ساعت قبل از مراسم تاج گل را سفارش دهید. همچنین باید تاج گلی را انتخاب کنید که این امکان را داشته باشد تا پایان مراسم ماندگاری خود را حفظ کند و پژمرده نشود.

7- نوع گل

آخرین و مهم‌ترین ویژگی خرید تاج گل برای مراسم چهلم، انتخاب مناسب نوع گل است. نوع گل‌های مورد استفاه بسیار مهم هستند، زیرا گل‌هایی که برای تاج گل مراسم چهلم و ترحیم استفاده می‌شوند معنی مختلفی را می‌دهند و هر کدام نوع خاصی برای ابراز همدردی و تسلیت هستند.

در تاج گل‌ها می‌توانید از گل‌های گلایل، داوودی، آنتوریوم، رز و سوسن استفاده کنید. در ادامه به معنا، نوع و رنگ این گل‌ها پرداخته‌ایم که می‌تواند در خرید تاج گل کمک زیادی به شما بکند.

تاج-گل-برای-مراسم-چهلم

در تاج گل برای مراسم چهلم از چه گل‌هایی استفاده می‌شود

همانطور که خواندید در تاج گل از انواع مختلفی گل، استفاده می‌شود. برای همین قصد داریم که گل‌ها و معانی مختلف آن‌ها را بیان کنیم تا بتوانید گل مناسبی برای تسلیت گفتن انتخاب کنید.

  • گل گلایل

از گل‌های رایجی که در تاج گل برای مراسم چهلم و ترحیم برای ابراز همدردی استفاده می‌شود، گل گلایل است. این گل معنای احساسی عمیق و به یاد کسی بودن را می‌دهد. گل گلایل در بیشتر تاج گل‌ها استفاده می‌شود و محبوبیت زیادی دارد. دلیل استفاده از این گل این است ظاهری پر از گل دارد. همچنین ساقه گل گلایل بزرگ است و گل‌های دیگر توانایی قرار گرفتن بر روی آن را دارند.

این گل در تاج‌ها به شکل بادبزنی و پشت گل‌های دیگر قرار می‌گیرد. گل گلایل رنگ‌های متنوعی دارد که در مراسم ختم و چهلم فقط از رنگ سفید آن استفاده می‌کنند.

  • گل داوودی

گل داوودی نوع دیگری است که در تاج گل‌ها استفاده می‌شود. این گل به دلیل ظاهر زیبا و قیمت مناسبی که دارد، انتخابی خوبی برای افراد است. گل داوودی سفید معنای پاکی و سرشتی می‌دهد و در تاج گل‌ها برای نشان دادن غم استفاده می‌شود. ترکیب گل داوودی سفید با گلایل، تاج گلی زیبا و با شکوهی را ایجاد می‌کند. علاوه بر استفاده از این گل برای تاج گل‌های تسلیت، معنا و مفهوم دیگری نیز دارد که در زمان‌های مختلف استفاده می‌شود.

  • گل سوسن

گل سوسن یا گل لیلیوم یکی دیگر از گل‌هایی است که در تاج گل برای مراسم چهلم استفاده می‌شود. این گل نشان دهنده احترام به فرد تازه از دست رفته است و پرکاربردترین گل در تاج گل‌ها به شمار می‌رود. گل سوسن رنگ‌های مختلفی دارد و جالب است بدانید که رنگ در این نوع گل معنا ندارد و همه رنگ‌های این گل به معنای داشتن قدرت، ارزش‌‌های اخلاقی، صداقت و محبت است.

  • گل آنتوریوم

گل آنتوریوم به دلیل زیبایی و خاص بودنش در تاج گل‌ها استفاده می‌شود. دادن تاج گلی که در آن آنتوریوم استفاده شده، این معنا را دارد که شما آرزوی شادی و فروانی برای خانواده متوفی دارید. قیمت این گل نبست به گل‌های دیگر، کمی گران‌‌تر است. همچنین، در تاج گل‌ها از رنگ‌های سفید و صورتی آنتوریوم استفاده می‌شود.

تاج-گل-برای-مراسم-چهلم

  • گل رز

گل رز از محبوب‌ترین و زیباترین گل‌های جهان بوده که در هر مراسمی قابل استفاده است. این گل یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای خرید تاج گل استفاده کنید. شما می‌توانید در تاج گل برای مراسم چهلم، گل رز سفید را با گل‌هایی مانند سوسن یا آنتوریوم ترکیب کنید.

تاج-گل-برای-مراسم-چهلم

6- گل میخک

یکی دیگر از گل‌هایی که در تاج گل برای مراسم چهلم استفاده می‌شود و نزد مسیحیان نیز محبوب است گل میخک است. مسیحیان از این گل بر روی تابوت‌ها استفاده می‌کنند و این گل برایشان نماد اشک چشم مریم مقدس و معنای کلی تولد دوباره و بی‌گناهی را می‌دهد.

گل میخک به دلیل قیمت مناسب، دوام و ماندگاری زیادی که دارد، از گل‌های مناسب برای تاج گل‌ها به شمار می‌رود. گل میخک رنگ‌های متنوعی دارد که مانند گل‌های دیگر از رنگ سفید آن برای تاج گل استفاده می‌شود.

 

7- گل لاله و نرگس

گل‌های نرگس و لاله به معنی شروع دوباره است. این گل‌ها برای خانواده متوفی حس دلگرمی دارد و می‌توانید از این گل‌ها در تاج گل برای مراسم چهلم استفاده کنید. گل لاله و نرگس در فصل بهار می‌رویند.

8- گل کاملیا

از دیگر گل‌های خوب در تاج گل برای مراسم چهلم، گل کاملیا بوده که بسیار خاص و منحصر به فرد است. کاملیا گلبرگ‌های زیبا و ظریفی دارد. این گل معنی پاکی و کمال را می‌دهد و در مراسم ترحیم نشان دهنده احترام شما به متوفی قبل از فوت ایشان است.

تاج-گل-برای-مراسم-چهلم

9- گل مریم

گل آخر که در تاج گل برای مراسم چهلم استفاده می‌شود، گل مریم است. این گل بسیار خوشبو است، به طوریکه از عصاره آن روغن‌های معطر تهیه می‌کنند. گل مریم 12 نوع دارد که همانند گل‌های دیگر از رنگ سفید آن در تاج گل استفاده می‌شود. این گل زیبا دارای گلبرگ‌های سفید است که حالتی مومی شکل دارد و در یک حلقه منظم آرایش شده اند.

گل مریم مکزیکی نوع دیگری از گل مریم است که معروف‌ترین نوع از خانواده این گیاه به شمار می‌رود. این نوع از گل نگهداری زیادی لازم ندارد و انتخاب خوبی برای تاج گل‌ها به شمار می‌رود.

سخن پایانی

همانطور که در متن خواندید، خرید یک تاج گل برای مراسم چهلم دارای نکات و ویژگی‌هایی است که حتما باید آن‌ها را رعایت کنید. گفتیم که برای خرید تاج گل، باید ویژگی‌های مهمی مثل رنگ گل, نوع گل و معنای گل را رعایت کنید. دو ویژگی دیگر حمل و نقل تاج گل و اندازه آن است. شما باید تاج گلی را با ارتفاع و وزن مناسبی انتخاب کنید که توانایی حمل و نقل آن را داشته باشید. همچنین در حمل و نقل تاج گل باید حواستان باشد که گل آسیب نبیند و سالم به محل برگذاری مراسم برسد.

امیدواریم که این متن برای شما مفید بوده باشد و بتوانید تاج گل مناسبی را برای مراسم چهلم خریداری کنید و به نحوی مناسب با خانواده متوفی ابراز همدری کنید.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. ساسان می‌گوید

    انتخاب تاج گل برای مجلس ترحیم یا مجلس چهلم به نظرم خیلی اهمیت داره و ویژگی هایی مثل نوع گل , رنگ گل و همین طور متن تسلیت بسیار حائز اهمیت هستن

  2. جواد می‌گوید

    هرنوع گلی یه معنای خاصی میده و تو موقعیت های مختلف باید هدیه داده بشه مثل رنگ گل معنای گل و نوع گل و هدیه دادن اون نشون دهنده اینه ارزشی هست که به طرف مقابل قائل هستیم