آشنایی با چند گیاه آپارتمانی گلدار و شرایط نگهداری از آنها

0

 

امروزه استفاده از انواع گیاهان در فضای داخلی خانه ها رواج گسترده ای پیدا کرده است. گیاهان آپارتمانی گلدار به دلیل زیبایی و جلوه خاصی که به خانه ها می دهند، جای باغچه و فضاهای گسترده سبز را گرفته و به عنوان حیاط خلوتی روحی برای افراد مختلف کارایی دارند.

بودن در فضایی که گیاهان آپارتمانی گلدار در آن هستند همیشه شادابی و حسی نو به افراد داده و مکانی دلنشین به شمار می رود. به همین جهت امروزه، بودن در فضاهایی که این دسته از گیاهان در آن هستند بسیار محبوب بوده و هر روز رو به گسترش است.

رونیکس

بنفشه آفریقایی

در میان ساده ترین گیاهان آپارتمانی گلدار و البته زیبا، می توان به بنفشه آفریقایی اشاره کرد، بنفشه آفریقایی چندین بار در سال، می تواند به بهترین شکل ممکن، گل هایی زیبا داشته باشد. این گیاه انواع مختلفی داشته و هر کدام زیبایی خاصی دارند. برخی از آن ها دارای شاخ و برگ های متنوع یا شکوفه های لبه دار یا لبه سفید هستند. بنفشه آفریقایی شرایط گرم و نور خورشید فیلتر شده را برای رشد بهتر نیاز دارد؛ پس اگر شما هم تمایل به داشتن این گیاه دارید ابتدا باید شرایط نگهداری آن را فراهم کنید.

یکی از مهم ترین نکته های آب دهی به این گیاه آن است که نباید بر روی برگ های آن، آب پاشی کنید این کار می تواند موجب ایجاد لکه های قهوه ای و ناخوشایندی بر روی گیاه شما شود.

شما می توانید چند مدل از این گیاه را خریداری کرده و در کنار هم و به عنوان باغچه ای کوچک به آن ها رسیدگی کنید. سبز بودن همیشگی و قابلیت شکوفایی با زمان بندی های کم نسبت به هم را می توان از نقاط قوت این گیاه در نظر گرفت. در نهایت می توان گفت بنفشه آفریقایی از جمله محبوب ترین گیاهان آپارتمانی گلدار به شمار می رود.

  • نام گیاه شناسی: (Saintpaulia ionantha)
  • شرایط رشد: نور متوسط ​​تا روشن؛ 65-75 درجه فارنهایت؛ خاک باید هر روز مرطوب شود.
  • اندازه: ارتفاع 8 اینچ و عرض 16 اینچ

انتخاب یک گیاه مناسب می تواند فضای خانه شما را تغییر دهد.

افرا گلدار

افرا گلدار از دیگر گیاهان آپارتمانی گلدار است که طرفداران زیادی دارد. این گیاه به دلیل شکل برگ هایش به این نام معروف شده است. افرا گلدار برگ هایی مانند درخت افرا دارد و همین طور به نسبت گونه ای که دارد رنگ بندی های مختلفی داشته و زیبایی خاصی را به فضای خانه شما می دهد. افرا گلدار دارای گونه های مختلفی است و شما می توانید 2 الی 3 مدل از این گیاه را با رنگ های متفاوتی مانند قرمز و زرد در کنار هم قرار داده و از زیبایی های آن لذت ببرید.

از مهم ترین ویژگی های این گیاه، رشد سریع و البته دائم آن است. این روند موجب می شود شما با فاصله زمانی های نسبتاً کمی مجبور به هرس این گیاه باشید. اما در نهایت شما با این کار یک گیاه گلدار زیبا خواهید داشت. افرا گلدار را می توان یکی از پرطرفدار ترین گیاهان آپارتمانی گلدار در نظر داشت.

  • نام گیاه شناسی: (Abutilon x hybrid)
  • شرایط رشد: نور روشن تا شدید و زیاد: 65-75 درجه فارنهایت؛ تمامی قسمت های خاک این گیاه باید روزانه به طور کامل مرطوب شود
  • اندازه: تا 5 فوت ارتفاع و 3 فوت عرض

افرا گلدار انواع و رنگ بندی های گوناگونی دارد.

اگزالیس

از دیگر گیاهان آپارتمانی گلدار زیبا می توان به گیاه اگزالیس اشاره کرد. این گیاه کوچک و زیبا دارای برگ های بنفش مثلثی و شبدر است که در شب یا در شرایط کم نور جمع می شوند. یک نمایش باز و بسته شدن تقریبا ثابت که به طنازی این گیاه معروف است. همچنین شما می توانید در صورت تمایل برای خرید این گیاه، از گونه های دیگر آن هم دیدن کرده و از ترکیب چند مدل از این گیاهان آپارتمانی گلدار برای خانه خود استفاده کنید. این گیاه به دلیل برگ های خاص و رفتار منحصر به فردش نسبت به نور، تا این میزان معروف شده است.

 

  • نام گیاه شناسی:( Oxalis triangularis)
  • شرایط رشد این گیاه: نور متوسط ​​تا روشن؛ 60-75 درجه فارنهایت؛ هر روز باید خاک این گیاه به طور کامل آب دهی شود اما نه به میزانی که گلدان از آب پر شود.
  • اندازه: ارتفاع و عرض 12 اینچ

 

آنتوریوم

آنتوریوم از جمله گیاهان آپارتمانی گلدار است که نیاز شدیدی به نور آفتاب داشته و رشد آن رابطه مستقیمی با شدت نور دارد. هنگامی که آنتوریوم در نور روشن رشد می کند، گل های ماندگار خود را در رنگ های صورتی، قرمز، اسطوخودوس یا سفید را برای شما نمایان می کند. آن ها همچنین می توانند یک گل بریده (شکلی از گل) با ماندگاری تولید کنند. این گیاه قابلیت آن را دارد که حتی بدون گل هم با برگ هایی زیبا، جذاب و منحصر به فرد باشد.

از جمله نکاتی که باعث منحصر به فرد بودن این گیاه شده شکل قلب گونه برگ ها و گل های این گیاه هستند.

  • نام گیاه شناسی:( Anthurium andraeanum)
  • شرایط رشد: نور متوسط ​​تا روشن؛ 65-80 درجه فارنهایت؛ خاک در طی روز نباید بسیار خشک شود، خاک این گیاه معمولاً در پاییز و زمستان به سختی مرطوب می شود و شما باید حواستان به مرطوب بودن خاک این گیاه باشد.
  • اندازه: تا 3 فوت ارتفاع و 2 فوت عرض

در گیاهان آپارتمانی گلدار هم گاهی گیاهان سمی دیده می شود.

برای مشاهده قیمت این محصول و 2000 نمونه باکس گل یا جعبه گل دیگر بر روی جعبه گل کلیک کنید.

 

 

یاسمن

اگر شما هم می خواهید در خانه خود گیاهی زیبا و معطر داشته باشید باید گل یاس را به شما به عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی گلدار معرفی کنیم. انواع مختلفی از یاس وجود دارد. یاس گلدار (J. polyanthum) و یاسمن عربی (J. sambac) دو مورد از ساده ترین گیاهان برای رشد های خانگی هستند. فقط باید به آن ها نور و رطوبت زیادی بدهید. آن ها روی گیاهان پر رنگ خود شکوفه های معطر صورتی تا سفید خواهند داشت و به طور حتم بعد از مدتی کوتاه به محبوب ترین گلدان های خانگی شما تبدیل می شوند. ما ایرانی ها، در گذشته از این گیاه به عنوان یکی از اصلی ترین گیاهان آپارتمانی گلدار استفاده می کردیم.

مهم ترین المان های این گیاه را می توان عطر و زیبایی ظاهری آن در نظر گرفت.

  • نام گیاه شناسی: (Jasminum spp)
  • شرایط رشد: نور روشن تا شدید؛ 60-75 درجه فارنهایت، 40-60 درجه فارنهایت در زمستان؛ این گیاه به صورت روزانه نیاز به آب و رطوبت زیادی دارد.
  • اندازه: تا 4 فوت ارتفاع و 6 فوت عرض

 

کلیویا

کلیویا یا همان سوسن کافیر از جمله گیاهان آپارتمانی گلدار و محبوب در کشور ما ایران هستند، این گیاه معمولاً در زمستان با خوشه هایی تا 20 گل لوله ای قرمز مایل به نارنجی یا زرد شکوفا می شود. کولیویا تنها زمانی شکوفا می شود که در معرض شرایط سرد و خشک قرار گرفته باشد و از این نظر در دسته گیاهان خاص و منحصر به فرد قرار می گیرد؛ بنابراین با این شرایط خاص، شما باید در زمستان دمای کمتری به آن بدهید و آن را در سمت خشک خانه نگه دارید.

شرایط آسان رشد و مقاوم بودن این گیاه در زمان شکوفایی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن در میان افراد علاقه مند به حوزه گیاه شناسی است.

 

  • شرایط رشد: نور متوسط​​؛ 60-75 درجه فارنهایت و 50-55 درجه فارنهایت در زمستان؛ خاک نباید به شکلی کامل خیس و یا مرطوب باشد.
  • اندازه: تا 2 فوت ارتفاع و عرض
  • این گیاه سمی است و در صورت خوردن یا جویدن می تواند باعث بیماری شود.

کلیویا به دلیل رنگ نارنجی و شادابی که دارد معروف است.

برای مشاهده و خرید محصولات ما بر روی گلفروشی آنلاین کلیک کنید.

 

نمونه محصول رز جاودان از فروشگاه گندم وی ای پی برای مشاهده رنگ های دیگر بر روی رز جاودان کلیک کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.