چالش‌های انتخاب و استفاده از سیستم حضور و غیاب و راهکارهای آن

0

در بخش منابع انسانی هر مجموعه کاری دستیابی به اطلاعات حضور و غیاب کارمندان و پرسنل در محل کار از مسائلی است که همواره مدیران و کارفرمایان مجموعه را با چالش هایی روبرو نموده است. دستگاه حضور و غیاب به عنوان اولین انتخاب بعد از سیستم قدیمی و سنتی حضور و غیاب، در بسیاری از ادارات و کسب و کارها خیلی زود جای خود را باز کرد. اما دستگاه حضور و غیاب به تنهایی جوابگوی نیاز ادارات به اطلاعات صحیح از حضور و عملکرد کارمندان در شرایط مختلف را برآورده نمی سازد، از این رو فناوری های جدید گزینه های دیگری را جهت انتخاب یک سیستم حضور و غیاب جامع پیش روی مدیران و صاحبان کسب و کارها می گذارد. در ادامه مطالب به بررسی این فناوریها می پردازیم.

انتخاب و بررسی دستگاه حضور و غیاب

شرکت ها و سازمان ها جهت اینکه پیشرفت نمایند، همواره باید راندمان کاری خود را افزایش دهند و جهت دستیابی به این امر، ملزم به نظم بخشیدن رفت و آمد پرسنل و داشتن اطلاعات دقیق از حضور و غیاب کارکنان است. بنابراین انتخاب دستگاه حضور و غیاب جهت محل کار یکی از ضروریات هر کسب و کاری به شمار می رود. دستگاه های موجود در بازار، که جهت کنترل تردد در محل کار می باشند، توانسته اند تا حدودی نیاز مدیران و کارفرمایان را در انجام فرایند حضور و غیاب کارکنان یاری نمایند، اما نمی توان ادعا کرد که کاملا به این نیاز جواب داده اند. چرا که هم اکنون شاهد کاستی هایی در این دستگاه ها می باشیم. به عنوان مثال دستگاه حضور و غیاب بیومتریک به عنوان یکی از محبوب ترین دستگاه های حضور غیاب به شمار می رود، و با ثبت اثر انگشت، تردد کارکنان را ثبت می نماید. اما برخی از کارکنان راه هایی را برای دور زدن این دستگاه در ثبت حضور و غیاب خود را بکار برده اند که این امر نشان دهنده این است که اطلاعات حضور و غیاب دستگاه، همیشه چندان صحیح و دقیق نخواهد بود. به همین جهت به شما پیشنهاد می کنیم به ابزار های جدید و همگام با تکنولوژی در راستای دستیابی به اطلاعات دقیقی از حضور و غیاب کارکنان، توجه نمایید.

رونیکس

بررسی عوامل تاثیرگذار بر سیستم حضور و غیاب

جهت انتخاب سیستم حضور و غیاب مناسب محل کار باید عوامل تاثیرگذار بر نحوه کارکرد سیستم را ابتدا شناسایی و بررسی نماییم تا در نهایت بتوان بهترین انتخاب را در این زمینه داشت. به عنوان مثال چنانچه شما قصد ایجاد شعب مختلف جهت کسب و کار خود داشته باشید، آن وقت خرید چندین دستگاه حضور و غیاب نمی تواند چندان توجیه اقتصادی داشته باشد. همچنین در شرایطی مانند حال حاضر که بیماری کرونا در تمام دنیا فراگیر شده است، احتمال اینکه کارمندان بخواهند در منزل به دورکاری بپردازند، بسیار زیاد است و عملا استفاده از دستگاه های حضور و غیاب دیگر ممکن نخواهد بود. همچنین اغلب دستگاه های حضور و غیاب با قابلیت شناسایی اثر انگشت، نیز در شرایط کرونا به جهت استفاده تمام پرسنل از اثر انگشت خود، امکان انتقال و شیوع بیماری را به میزان بالایی افزایش می دهد. همچنین در صورتی که شما به تازگی کسب و کاری را آغاز نموده اید، خرید دستگاه حضور و غیاب نمی تواند چندان توجیه اقتصادی داشته باشد. تکنولوژی حال حاضر در ارائه و ثبت اطلاعات مربوط به تردد و حضور و غیاب کارکنان بدون نیاز و یا همراه با دستگاه حضور و غیاب، تحت عنوان نرم افزار حضور و غیاب می باشد که بعد از ارائه چندین نسخه، هم اکنون شاهد نسخه های متنوع و کامل تری از این نرم افزار تحت وب در بازار می باشیم.

ویژگی های نرم افزار حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب به عنوان جدیدترین تکنولوژی ها در خدمت منابع انسانی ادارات و کسب و کارها مطرح می باشند. در ادامه به شرح برخی از ویژگی های این نرم افزار می پردازیم تا آشنایی بیشتری با ساز و کار آن پیدا نماییم.

  • سازگار بودن با انواع دستگاه های حضور و غیاب، کامپیوتر و انواع مدل های تلفن همراه با دارا بودن نسخه کامپیوتری و نسخه موبایلی از مهمترین ویژگی های نرم افزار حضور و غیاب است.
  • نرم افزار حضور و غیاب آنلاین به واسطه دسترسی به اینترنت و تحت وب بودن، جهت بسیاری از کسب و کارها در شرایط دورکاری، بسیار موثر عمل می نماید و عملکرد کارکنان را حتی در منزل بهبود می بخشد.
  • مهمترین ویژگی نرم افزار حضور و غیاب، جامع و کامل بودن آن می باشد که این نرم افزار را انعطاف پذیر نموده است تا با قوانین و شرایط کاری مختلف هماهنگ شود و در بازخورد نهایی اطلاعات دقیقی را در اختیار مدیران منابع انسانی قرار دهد.
  • احتمال تقلب و دور زدن برخی کارکنان را در ثبت تردد و حضور و غیاب در محل کار را به صفر می رساند، دقیق بودن و قابل اطمینان بودن اساسی ترین، ویژگی این نرم افزار است.

نتیجه گیری

مدیران بخش منابع انسانی و کارفرماها، می توانند از تکنولوژی عصر حاضر در نظم دادن و بالا بردن بازدهی و کسب و کار خود استفاده نمایند تا بدین ترتیب ضمن اینکه هزینه های خود را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند، عملکرد و حس مسئولیت کارمندان و پرسنل خود را نیز افزایش دهند. نرم افزار تایمزی به عنوان یک نرم افزار حضور و غیاب آنلاین این امکان را برای کلیه مدیران و افرادی که قصد دارند مدیریت منابع انسانی خود را به بهترین وجه انجام دهند، فراهم می نماید. این نرم افزار به صورت جامع و دقیق دارای قابلیت های مختلف و مورد نیاز شما جهت دسترسی آسان به اطلاعات حضور و غیاب می باشد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.