چند پادکست خوب برای گوش دادن هنگام کار

0

حتما شما هم تجربه پرش ذهنی در میان کار را داشته اید که باعث می­شود دچار عدم تمرکز و اشتباه انجام دادن کاری شوید. فکر به هرجا که بخواهد می­رود و شما مانند آن کودک نوپایی هستید که توسط یک ذهن هدایت می­شود و به این سو و آن سو پرتاب می­شود تا در جای جای ذهنش زندگی کند و جایی خارج از کار ها بی­آساید. این که همیشه ذهن را تحت کنترل خود بگیرید و افکارتان را کنترل کنید غیر ممکن است بنابراین امروز من می­خواهم برایتان از راهی بگویم که بتوانید افکارتان را هدایت کنید. شما می­توانید ذهن را گول بزنید و به آنجایی ببرید که خودتان می­خواهید و اینگونه ذهنتان را رام و مهار کنید. اگر هنگام انجام کار از یک موزیک بی­کلام یا یک پادکست و یا کتاب صوتی استفاده کنید خواهید دید که به راحتی می­توانید روی آنچه انجام می­دهید تمرکز کنید. مخصوصا اگر کارهای شما بیشتر نیاز به فعالیت بدنی دارد و فعالیت ذهنی زیادی نیاز ندارید بهتر است ذهنتان را به بهترین شکل منحرف کنید. ما نیز قصد داریم چند پادکست مناسب برای هنگام کار به شما پیشنهاد کنیم تا کارتان را با کیفیت بیشتری انجام دهید و در این میان از یک یک موضوع جذاب هم استفاده کنید. در ادامه چند مورد از پادکست های فارسی محبوب با موضوعات مختلف برای زمانی که مشغول کار هستید به شما معرفی خواهیم کرد و شما با دانلود آنها از کست پلیر ها می­توانید از آنها استفاده کنید.

پادکست بیداری قسمت اول: انوناکی

داستان انوناکی یکی از اسرارآمیز ترین و جالب ترین داستان هایی است که می­توانیم بشنویم. این داستان از لوح هایی که در سومر یا همان عراق کشف شده است و همه چیز آنجا شروع شد. شاید شما چیزی از آن نشنیده باشید اما نمادهایی که در این لوح ها به کار برده شده در زبان ایران باستان نیز وجود داشته است. مورخان و باستان شناسان در تلاش هستند که از این داستان پرده برداری کنند و داستان های درون این لوح ها را کشف کنند. انوناکی گروهی از خدایانی هستند که در تمدن های سومر وجود داشتند. این خدایان در جهان های انتهایی حکومت می­کردند. انوناکی به معنی خدای آسمان و خدای زمین است. انلیل فرزند انو که خدای بهشت می­باشد بهشت و زمین را از هم جدا می­کند و انو که پدر انلیل بوده در بهشت باقی مانده و کی که مادر بوده به زمین می­آید. داستان از نظر تعدد نام خدایان کمی پیچیده است و به علت سخت بودن معنی کردن این لوح ها نمی­توان به درستی به محتوای آن دسترسی پیدا کرد اما در این داستان خدایان زیادی وجود دارد و نام های مختلفی هم دارند. داستان انوناکی در حقیقت شکل به وجود آمدن منظومه شمسی را ترسیم می­کند و در واقع خدایان مختلف در شکل دادن این جهان نقش داشته اند. اگر به داستان های مرتبط با حقیقت جهان هستی علاقه­مند هستید این داستان را برای آن که بهتر به تفکر پیشینیان پی ببرید و بهتر با حقیقت جهان ارتباط برقرار کنید کمک خوبی برای شما خواهد بود و از طرفی می­توانید این داستان را هنگام کار گوش دهید چون تمرکز زیادی از شما نمی­گیرد و تنها ذهن شما را با مفاهیمی چون خدایان سازنده جهان آشنا خواهد کرد.

رونیکس

پادکست بیداری قسمت 18: مراقبه

در این پادکست شما با روشی آسان و کاربردی برای پالایش روح خود و رسیدن به اهدافتان روبرو می­شوید. می­شنوید که تکنیک هایی راحت برای انجام مراقبه از آقای نویل گادار به شما گفته می­شود. در این مراقبه شما عباراتی را به صورت مکرر می­شنوید که ممکن است که آرامش بالا باعث شود شما به خواب فرو روید اما تمام تلاشتان را برای بیداری و بیداری ذهنتان انجام دهید. نیازی نیست مراقبه را در محل کار انجام دهید. شما می­توانید با روش انجام آن آشنا شوید و در منزل قدم به قدم آنها را انجام دهید. در این راه باید اهدافی که می­خواهید به آنها دست یابید را در سر داشته باشید و ذهنتان را با احساس داشتن آن چیز که می­خواهید پر کنید. به پول فکر نکنید و به جای آن به خانه رویاییتان فکر کنید. به بوی رنگی که وقتی وارد خانه می­شوید به مشامتان می­رسد. به بوی کابینت های نو فکر کنید و آن را احساس کنید. حس ایستادن پشت پنجره آن خانه را در دل داشته باشید.

نیاز دارید که در جایی ساکت و آرام بنشینید و این کار را زمانی انجام دهید که می­دانید هیچ کس مزاحم شما نخواهد شد. در حالتی راحت دراز بکشید. چشمانتان را آرام روی هم بگذارید و تمام عضلاتتان را از تنش دور کنید و بدنتان را شل کنید. می­توانید از یک موزیک بی کلام و ملایم استفاده کنید. بدنتان را رها کنید و آگاهی و تمرکزتان را تنها در ذهنتان متمرکز کنید و از بدنتان فارغ شوید. تمرکز خود را به روی انگشتان پاهایتان ببرید و از آنجا آرام به سمت بالای بدن حرکت دهید. از هر قسمتی که عبور می­کنید آن قسمت آرام و شل خواهد شد و انگار به خواب رفته است. از انگشتان پا به سمت قوزک پا حرکت کنید. احساس کنید که رو و کف پاهایتان شل شده و به سمت ساق پا حرکت کنید و حس کنید که این قسمت شل و رها شده است. زانوهایتان تا ران ها را رها کنید . به سمت شکمتان ادامه دهید. تمام عضلات به آرامش می­رسند.

بی شک مراقبه یکی از کارآمدترین کارها برای آرامش روح و روان و دستیابی به اهدافتان است، که در اینجا با فواید آن بیشتر آشنا خواهید شد. بنابراین هرگز از انجام مراقبه غافل نشوید و حتما به این پادکست مفید گوش کنید. از طرفی در نظر داشته باشید که با انجام دائم مراقبه تمرکز شما نیز افزایش خواهد یافت و در هنگام کار می­توانید با دقت و تمرکز بیشتری کار کنید.

توضیحی در باب افسردگی با علی بندری

عموما کسانی که بر اساس شرایطی خاص روتین خاصی را زندگی می­کنند دچار مشکلاتی مانند افسردگی خواهند شد و بیشتر این افراد از آن مطلع نیستند. به عنوان مثال کسانی که برای پرداخت قسط های مختلف اجبار به کار کردن دارند و محیط کاری آنها باب میلشان نیست یا مدیری دارند که با بی احترامی با آنها برخورد می­کند و بنا به شرایط زندگی مجبور به کار کردن هستند عموما دچار افسردگی می­شوند. همچنین برخی عوامل مانند مشکلات خانوادگی هم از دیگر عوامل افسردگی می­باشد و در واقع افسردگی دلایل مختلفی دارد. علی بندری در این پادکست در مورد کتاب روابط از دست رفته سخن می­گوید و میشنویم که عوامل مختلفی برای افسردگی وجود دارند. جایی از این پادکست علی بندری می­گوید که طبق خلاصه این کتاب روابطی هستند که در صورت قطع شدن آنها افسردگی ایجاد می­شود. یکی از این روابط، رابطه با طبیعت است. رابطه با طبیعت هم برای پیشگیری از افسردگی و هم برای درمان افسردگی موثر است. در واقع با رفتن به پیشینه انسان ها می­بینیم که ما در ابتدا در ارتباط مستقیم با طبیعت بودیم و یکجا نشینی باعث ایجاد افسردگی در بشر شده. حتی با نگاه به آمار ها می­شود متوجه شد که آمار ابتلا به افسردگی در شهر ها بسیار بیشتر از روستا ها است. رابطه از دست رفته دیگر رابطه ای است که انسان با خود از دست داده. گاهی ما تماما درگیر دیگری ها می­شویم و انسان رابطه خود را به خودش از دست می­دهد و از خود به دیگری پناه می­برد و در واقع دائما در حال فرار از خود است.

اگر به شنیدن ادامه این پادکست جذاب علاقه مند هستید با استفاده از کانال یوتیوب بی پلاس می­توانید آن را دنبال کنید.

چنل بی برای آنکه بتوانید از پادکست های جذاب و تجربه های دیگران استفاده کنید بسیار به شما کمک خواهد کرد. علی بندری یکی از پادکستر های مطرحی است که می­توانید از مطالب ارزشمند او در پادکست های چنل بی و بی پلاس استفاده کنید.

نویسنده: سارااقبالی

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.