عکاسی از محصول حرفه‌ای با خیمه و میز نور

0

اگر به دنبال بالا بردن سطح کیفیت تصاویر محصولات خود هستید، باید به فکر تجهیزات حرفه‌ای در عکاسی از آن‌ها باشید. عکاسی از محصول با خیمه و میز نور شما را به نتیجه دلخواهتان می‌رساند.

خیمه و میز نور از تجهیزات جانبی و حرفه‌ای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به شمار می‌آید که در نورپردازی عکاسی به شما کمک می‌کند.

اگر با این تجهیزات آشنا نیستید، با ما در این متن همراه باشید. در انتهای این متن حتما برای خرید این دو ابزار مهم در عکاسی تبلیغاتی اقدام خواهید کرد.

رونیکس

چرا عکاسی از محصول با خیمه و میز نور اهمیت دارد؟

اگر کمی در زمینه عکاسی تجربه داشته باشید، می‌دانید که نورپردازی به چه اندازه در تصویر نهایی تاثیر دارد. اما واقعیت این است که نورپردازی در عکاسی از محصول اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد.

زمانی که از محصولی عکاسی می‌کنید، ثبت تمام زوایای آن برای شما اهمیت دارد. بنابراین اگر می‌خواهید که تصویر خوبی از محصول خود ثبت کنید، باید تمام برجستگی‌ها و سایه‌ها را در آن کنترل کنید. تنها در این صورت است که سوژه شما کاملا درست در عکس ثبت شده است.

بنابراین باید به دنبال روشنایی مناسب برای این عکس‌ها باشید. اگرچه در نورپردازی عکاسی از محصولات باید به نکات زیادی توجه کنید، اما با ایجاد روشنایی ملایم و بدون سایه بخش زیادی از راه را رفته‌اید. خیمه و میز نور این کار را به خوبی برای شما انجام می‌دهند.

خیمه عکاسی چیست؟

خیمه‌ها معمولا یک مکعب شش وجهی هستند که جنس آن‌ها از پارچه سفید و نیمه شفاف ساخته شده است. خیمه‌ها یکی از تجهیزات عکاسی صنعتی به شمار می‌ایند که عملکرد ان‌ها بسیار شبیه به سافت باکس است. البته باید بدانید که در عکاسی از محصولات با خیمه و میز نور در مقایسه با سافت باکس و چتر تصاویر بهتری ثبت خواهید کرد.

از آن جایی که جنس پارچه بدنه این خیمه‌ها نیمه شفاف استف می‌توانید از هر زاویه‌ای نور به آن بتابانید. در داخل این خیمه‌ها محیطی بسیار روشن وجود دارد که یک طرف آن باز است. شما از همین طرف می‌توانید دوربین خود را داخل خیمه برده و از هر چیزی که داخل آن قرار دادید، عکس بگیرید.

خیمه‌های عکاسی در اندازه‌های مختلف قرار دارند؛ عرض این خیمه‌ها از 30 تا 60 سانتی‌متر است. عکاسی از محصول با خیمه و میز نور بسیار رایج است؛ به گونه‌ای که بسیاری از عکاسان حرفه‌ای از این خیمه‌ها برای نورپردازی استفاده می‌کنند.

آن‌ها به دنبال این هستند که نورپردازی را با این خیمه‌ها ساده و دقیق اجرا کنند. این چادرها مانند اکولایزرهای غول پیکر روشنایی عمل می‌کنند. هیچ اهمیتی ندارد که چه چراغ‌هایی را اطراف آن روشن می‌کنید؛ این خیمه‌ها نقاط نورانی را در عکس از بین می‌برند. به این ترتیب حتی عکاسی در اتاق‌های معمولی با لامپ‌های کوچک نیز با این خیمه‌ها نتیجه زیبایی خواهد داشت.

میز نور چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

اگر چه خیمه نور در عکاسی تاثیر زیادی دارد، اما در استفاده از آن با چالش‌هایی نیز مواجه هستیم. از آن جایی که ساختار این خیمه پارچه‌ای است، باید به چروک‌های آن توجه کنید؛ در غیر این صورت این چروک‌ها در پس‌زمینه عکس شما کاملا قابل مشاهده است.

برای این که با این چالش سرو کار نداشته باشید، می‌توانید از میز نور استفاده کنید. میز نور یکی از تجهیزات جانبی در استودیوها است که روی آن پلاستیک سفت و سختی قرار دارد. با کمک این ابزار می‌توانید تمامی چراغ‌ها را مستقیما روی سوژه خود قرار دهید.

میز نور صفحه‌ای نیمه شفاف است که به نورپردازی در عکاسی از محصولات کمک می‌کنند. این میزها گزینه‌ای بسیار کاربردی و انتخابی بسیار عالی برای عکاسی از محصولات با پس‌زمینه سفید محسوب می‌شود. میز نور را می‌توان در سایز‌های کوچک تا متوسط از فروشگاه‌ها خریداری کرد.

چه کسانی از خیمه و میز نور استفاده کنند؟

عکاسی از محصول با خیمه و میز نور در میان صاحبان مشاغل کوچک و عکاسان حوزه تبلیغات و صنعت بسیار رایج است.

از طرفی دیگر بسیاری از عکس‌های محصولات که در وب سایت‌ها مشاهده می‌کنید، با خیمه نور گرفته شده است. زیرا با خیمه‌های نور می‌توان محصولات را با سادگی تمام و به شکلی زیبا نشان داد.

همچنین با استفاده از خیمه نور عکاسی دیگر دغدغه زیادی در نورپردازی عکس‌های خود نخواهید داشت؛ زیرا این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که از محصولات مختلف با نورپردازی ثابت عکس بگیرید. بنابراین این ابزار برای عکاسانی که به دنبال راهی آسان برای نشان دادن سوژه به شکلی زیبا هستند، گزینه ایده‌آلی به شمار می‌آید.

مزایا و معایب استفاده از خیمه در عکاسی

قطعا استفاده از خیمه در عکاسی به حرفه‌ای‌تر شدن عکس‌های شما کمک می‌کند. اما آیا استفاده از این ابزارهای حرفه‌ای ارزش این هزینه‌ها را دارد؟ در ادامه مزایای و معایب استفاده از خیمه را با شما در میان می‌گذاریم.

1.روشنایی محیط را به نور دلپذیرتری تبدیل می‌کند

خیمه‌های نور برای ثبت عکس‌های ساده با پس‌زمینه‌های سفید گزینه بسیار ایده‌آلی به نظر می‌رسند. با استفاده از خیمه نور دیگر نیاز به تنظیمات زیاد دوربین عکاسی یا نورهای محیط اطراف نخواهید داشت. زمانی که تعداد زیادی محصول برای عکاسی وجود دارد، زمان اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت. به این ترتیب با کمک خیمه نور در زمان عکاسی از محصولات تا حدود زیادی صرفه‌جویی خواهید کرد.

2.نیاز به تنظیم مجدد نخواهید داشت

نکته قابل توجه در مورد عکاسی از محصول با خیمه و میز نور این است که تا زمانی که نور خارج از خیمه را تغییر ندهید، نوردهی در عکس‌های شما نیز تغییر نخواهد کرد. به این ترتیب می‌توانید از محصولات بی‌شماری با همین تنظیمات در زمان کمی عکس بگیرید.

3.عکاسی از اجسام براق و رفلکس‌پذیر را ممکن می‌کند

معمولا عکاسان در عکاسی از اجسام بازتابنده با مشکل مواجه می‌شوند؛ زیرا نمی‌توانند بازتاب نور از سطح این اجسام را کنترل کنند. اما با خیمه نور می‌توان عکس‌های خوبی از اجسام بازتابنده و براق گرفت. زیرا این ابزار محیط اطراف سوژه را می‌پوشاند و به این ترتیب از بازتاب اجسام و محیط روی سوژه جلوگیری می‌کند.

اگر بخواهید این کار را انجام دهید، باید کنترل بسیار دقیقی روی محل قرار گرفتن چراغ‌ها داشته باشید. به همین دلیل برای عکاسی از موارد زیر خیمه نور گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید:

  • جواهرات؛
  • محصولات استیل؛
  • ظروف براق؛
  • شیرآلات ساختمانی و غیره.

4.خیمه‌های نور خلاقیت را تا حد زیادی پایین می‌آورند

متاسفانه در کنار این مزایا خیمه‌های نور یک ضعف بزرگ دارند و این ضعف مربوط به شکل ظاهری آن‌ها می‌شود. خیمه‌ها معمولا به شکل جعبه هستند که این نقطه ضعف بزرگی برای آن‌ها به شمار می‌آید. البته این مسئله برای کسانی که به دنبال عکاسی ساده از محصولات خود هستند، هیچ اهمیتی ندارد؛ اما زمانی که به دنبال خلاقیت در عکس‌های خود هستید، این موضوع اهمیت پیدا می‌کند.

شکل ظاهری این خیمه‌ها به گونه‌ای است که فضای محدودی را در اختیار عکاسان قرار می‌دهد؛ به همین دلیل است که خیمه های نور برای عکاسان خلاق گزینه بی فایده‌ای محسوب می‌شوند. معمولا عکاسان خلاق و حرفه‌ای به دنبال خلاقیت در پس‌زمینه محصولات یا نورپردازی‌های جالب هستند. استفاده از خیمه نورپردازی دست آن‌ها را در هر یک از این کارها بسته نگه می‌دارد.

راهنمای استفاده از خیمه و میز نور

اگر در حال برنامه‌ریزی برای عکاسی از محصول با خیمه و میز نور هستید، حتما به راهنمایی برای استفاده از این تجهیزات نیاز دارید. با ما همراه باشید و نکاتی که باید در این مسیر بدانید را به خاطر بسپارید.

1.محدودیت فضایی خود را در نظر بگیرید

خیمه‌های نور به راحتی جمع می‌شوند، بنابراین در استفاده از آن‌ها هیچ محدودیت فضایی نخواهید داشت. همچنین به راحتی می‌توانید این خیمه‌ها را با خود حمل کنید. این در حالی است که میز نور فضای بیشتری را اشغال می‌کند. اگرچه میزهای نور جمع می‌شوند، اما اگر محدودیت فضایی دارید، ابعاد این میز را در نظر داشته باشید.

2.چراغ‌های محیط را در نظر بگیرید

شما باید مطمئن شوید که از نور مناسب استفاده می‌کنید. هیچ نیازی ندارید که حتما از فلاش‌های حرفه‌ای و خاص در این مورد استفاده کنید؛ عکاسی از محصول با خیمه و میز نور همراه با چراغ‌های پیوسته نیز به خوبی انجام می‌شود.

یادتان باشد که برخی از خیمه‌ها و میزهای نور برای عکاسی‌های حرفه‌ای با تنظیمات خاص طراحی شده‌اند. بدون شک برای خرید این تجهیزات نیاز به پرداخت هزینه‌های بیشتری دارید. این در حالی است که می‌توانید خیمه‌ها و میزهای ارزان‌تر و ساده‌تری را انتخاب کنید.

3.خلاقیت به خرج دهید

استفاده از پس‌زمینه سفید در عکاسی از محصولات بسیار رایج است. به خصوص که تصویر شما را خنثی و زیبا می‌کند. اما این بدان معنا نیست که تمامی محصولات باید با پس‌زمینه سفید عکاسی شوند. شما می‌توانید با چسباندن یک کاغذ سیاه یا رنگی روی میز نور خود چشم‌انداز عکس‌های خود را تغییر دهید.

 

4.زاویه عکاسی

یادتان باشد که زاویه عکاسی اهمیت زیادی در تصویر نهایی شما دارد. عکاسی از زاویه پایین از سوژه‌ها ایده‌آل‌ترین حالت است. برای این کار می‌توانید از یک سه‌پایه با ارتفاع کوتاه استفاده کنید. این سه پایه را روی زمین قرار دهید و با گذاشتن دوربین خود روی آن عکسی زیبا از زاویه درست ثبت کنید.

5.صبور باشید

زمانی نتیجه عکاسی شما خوب می‌شود که نورپردازی، پس‌زمینه و ترکیب‌بندی مناسبی برای عکس خود پیدا کرده باشید. لازمه این کار آزمون و خطاهای متعدد است که تنها با وقت گذاشتن و صبوری به آن خواهید رسید. به این ترتیب هیچ نقص کوچکی در تصویر به جا نخواهید گذاشت.

کلام آخر

این روزها که بیشتر کسب و کارها آنلاین شده است، عکاسی از محصولات اهمیت زیادی دارند. عکاسی از محصول با خیمه و میز نور کمک می‌کند که تصویر درست و واقعی از محصولات خود ثبت کنید. . خیمه و میز نورهای متنوعی در فروشگاه اینترنتی نورنگار با قیمت مناسب و کیفیت بالا عرضه می‌شود.

برای خرید این تجهیزات کافی است سری به وب سایت ما بزنید و یکی از مدل‌ها را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.