چند کتاب جذاب موفقیت برای ایجاد نتایج واقعی در زندگی

0

کتاب خواندن یک عادت موثر روزانه است که می‌تواند میان معمولی بودن و موفق بودن تفاوت ایجاد کند. این عادت به شما کمک می‌کند که سریع‌تر و با تلاش بیشتری به سمت جلو حرکت کنید. کتاب خواندن نه‌تنها شما را با نظرات، آموخته‌ها و داستان‌های افراد دیگر آشنا می‌کند، بلکه اگر روزانه انجام شود ورزشی برای ذهن است. بنابراین، اگر می‌خواهید در زندگی موفقیت بیشتری به دست آورید کتاب خواندن و استفاده از نکات آن می‌تواند بسیار مفید باشد. در ادامه با برخی از بهترین کتاب‌های حوزه موفقیت آشنا می‌شوید.

1.بیندیشید و ثروتمند شوید

اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه این کتاب را معرفی کنیم لازم است بگوییم کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید بر اساس اعتقاد ناپلئون هیل به قدرت ذهن نوشته شده است. نقل‌قول‌های معروف او ازجمله «هر چیزی که ذهن تصور کند و به آن باور داشته باشد می‌تواند به آن برسد» دیدگاه میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان نسبت به زندگی تغییر داده است. وقتی این کتاب را می‌خوانید و از اصول آن استفاده می‌کنید نه‌تنها می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید بلکه می‌توانید موجب تغییر زندگی دیگران نیز بشوید. بنابراین، اگر علاقه‌مند به مطالعه در حوزه موفقیت هستید، دانلود کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را به شما توصیه می‌کنیم.

2.آیین دوست‌یابی

این کتاب اولین بار در سال 1937 توسط دیل کارنگی منتشر شد و توانست یک‌شبه به موفقیت عظیمی دست پیدا کند. این کتاب مملو از حکایاتی از رهبران در طول تاریخ و درس‌هایی است که توسط صاحبان کسب‌وکار یاد گرفته شده یا آموزش داده شده است. خواندن کتاب آیین دوست‌یابی می‌تواند تجربه بسیار جالب و الهام بخشی باشد و آموزه‌های آن هم در حوزه کار و هم در حوزه خانواده و دوستان موثر است. کتاب آیین دوست‌یابی یک اثر کلاسیک است اما روش‌هایی که در آن مطرح شده است پایه و اساس بسیاری از کتاب‌های امروزی در مورد موفقیت است.

رونیکس

3.ثروتمندترین مرد بابل

اغلب اوقات، زندگی آن‌طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود و پول یا کمبود پول نقش بسیار مهمی در توانایی ما در کنترل پیشامدهای زندگی دارد. کتاب ثروتمندترین مرد بابل با این موضوع آغاز می‌شود که دو مرد متوجه می‌شوند یکی از دوستان دوران کودکی‌شان به ثروتمندترین مرد بابل تبدیل شده است اما آن‌ها در فقر زندگی می‌کنند. خواندن این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه برای آینده برنامه‌ریزی کنید، سرمایه‌گذاری عقلانی انجام دهید و چگونه پول را به‌عنوان ابزار و نه ملاک موفقیت در نظر بگیرید.

9.4 گام برای استقلال مالی

سوز اورمن، نویسنده کتاب 9 گام برای استقلال مالی، به‌عنوان کارشناس مالی در مورد مدیریت پول مشاوره‌های متعدد ارائه می‌دهد. پیامی که او به خوانندگان خود می‌دهد این است: ثروت یک نگرش است و پول کلید دستیابی به استقلال مالی حقیقی نیست. اورمن در این کتاب خوانندگان را به چالش می‌کشد تا با ترس‌های مالی خود مواجه شوند و بر اهمیت برنامه‌ریزی برای آینده واقف شوند. او با رویکردی سه‌جانبه به مسائل جسمی، روانی و روحی‌ای می‌پردازد که مانع رسیدن افراد به استقلال مالی می‌شود.

5.قانون جذب

کتاب قانون جذب یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه موفقیت است. مایکل لوسیر در این کتاب شما را در هر مرحله به سمت رسیدن به زندگی مطلوب هدایت می‌کند. قانون جذب را می‌توان به این شکل تعریف کرد: من هر چیزی را که برای آن توجه، انرژی و تمرکزم را صرف می‌کنم به خود جذب می‌کنم. خرید یا دانلود نسخه صوتی قانون جذب به شما کمک می‌کند قانون جذب را یاد بگیرید و آن را در زندگی روزمره خود ادغام کنید. در این صورت شما می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید به سمت خود جلب کنید.

6.هفت عادت مردمان موثر

این کتاب که توسط استفان کاوی نوشته شده است یکی از کتاب‌های پرفروش در حوزه موفقیت است که برخلاف کتاب‌های دیگر این حوزه یک راه‌حل ساده و سریع برای تغییر زندگی را به شما وعده نمی‌دهد. درواقع، یادگیری هفت عادتی که در این کتاب مطرح شده و یادگیری این عادات ممکن است به اندازه یک عمر طول بکشد. بااین‌حال، تلاش برای یادگیری این عادات می‌تواند تغییر اساسی‌ای را در زندگی شما ایجاد کند. این کتاب، رویکردی کلی به موفقیت دارد و رشد و بلوغ را از همان ابتدا تشویق می‌کند زیرا ایمن امر موجب ایجاد روابط قوی‌تر و رسیدن به موفقیت بیشتر در خانه و محل کار می‌شود.

7.تو همانی که می‌اندیشی


کتاب تو همانی که می‌اندیشی به نویسندگی جیمز آلن در سال 1902 منتشر شد. این کتاب اگرچه کم‌حجم است اما برای میلیون‌ها نفر الهام‌بخش بوده است و بر کار و رشد فردی بسیاری از رهبران تاثیر گذاشته است. جیمز آلن در کتاب خود تلاش می‌کند این موضوع را مطرح کند که افکار و شخصیت انسان‌ها به‌طور جدایی‌ناپذیری درهم‌تنیده‌اند. او توصیف می‌کند که برای موفق شدن در ابتدا لازم است وقت صرف کنیم و رویاهای خود را کشف کنیم، سپس برای محقق کردن این رویاها تلاش کنیم.

8.فصل‌های زندگی

جیمز ران در این کتاب میان زندگی و تغییر فصل‌ها یک همانندی ایجاد می‌کند. او مطرح می‌کند که وقتی شما یاد می‌گیرید تغییر تنها ضمانت است سعی می‌کنید از هر فصلی که در زندگی‌تان رخ می‌دهد نهایت استفاده را ببرید. بر اساس عقیده او می‌توان از هر تجربه‌ای درس گرفت و با آن رشد کرد. جیمز ران به شما کمک می‌کند که درک کنید هر فصل ضروری و ارزشمند است. حتی در فصل زمستان وقتی زندگی خشن می‌شود و اقدامات شما بی‌نتیجه است نیز فرصتی برای رشد فراهم می‌شود.

9.غول درونتان را بیدار کنید

به باور آنتونی رابینز، درون هر فردی یک غول بزرگ خوابیده است. آنتونی رابینز در این کتاب به شما کمک می‌کند که کنترل سرنوشت روانی، احساسی، جسمی و مالی خود را به‌سرعت به دست آورید. این نویسنده در کتاب خود راهکارهایی را مطرح می‌کند که در زندگی به موفقیت او کمک کرده‌اند. این اثر کلاسیک در حوزه موفقیت و توسعه فردی به موضوعاتی از قبیل هدف‌گذاری، دستیابی به موفقیت در روابط، گفتگو با خود و کشف پتانسیل واقعی خود می‌پردازد.

درنهایت، کتاب خواندن از مزایای مختلفی برخوردار است و می‌تواند در همه ابعاد زندگی تاثیر مثبت ایجاد کند. این مزایا به‌خصوص زمانی اتفاق می‌افتند که شما هدفمند و در جهت نیاز خود کتاب موردنظرتان را انتخاب کنید. بنابراین، اگر دغدغه شما رسیدن به موفقیت و ساختن زندگی مطلوبتان است، خواندن کتاب‌هایی در حوزه موفقیت می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

نویسنده: مینا معین اسلام

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.