مقایسه انواع کابینت آشپزخانه، مزایا و قیمت آن‌ها

0

همیشه تغییر دکوراسیون آشپزخانه، احساس بهتری را به زندگی افراد خانه و به ویژه خانم‌ها هدیه میکند. اکثر افراد، معمولا سالی یک‌بار به آشپزخانه رنگ و بوی تازه‌ای می‌بخشند. اما از حق نگذریم، انتخاب کابینت شیک و جدید کار بسیار سختی است.

خانواده امیری هم قصد انتخاب و خرید کابینت آشپزخانه را داشتند و از چند ماه پیش این تغییر، دغدغه‌ی جدیدی برای آن‌ها شده و با افراد زیادی صحبت کرده‌اند تا اطلاعاتی بدست آوردند. اما بازهم به چیزی که مدنظرشان هست نرسیدند. زهرا دوست خانوادگی آن‌ها که طراح داخلی است، پیشنهاد کرد که تحقیق و دیدن نمونه‌های مختلف کابینت، می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

به پیشنهاد زهرا، در سطح وب به دنبال انواع کابینت‌ها و مزایای آن‌ها بودند که با سایت سلام ساختمان آشنا شدند. اطلاعات جذاب و متنوعی پیدا کردند و به هر سؤالی که داشتند جواب‌های کامل و شفافی داده شده بود. چون انتخاب دکور خانه مسئله‌ی مهمی است، تصمیم بر این شد که تجربیات آن‌ها را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم. با این روش مطمئن هستیم افراد بیشتری می‌توانند انتخابی آگاهانه داشته باشند.

رونیکس

اگر شما هم دغدغه‌‌ی خرید کابینت دارید، با ما همراه شوید. چون قرار هست انواع کابینت‌ و قیمت خرید آن‌ها را بررسی کنیم.

انواع کابینت آشپزخانه بر اساس متریال چه مواردی هستند؟

کابینت‌ها دنیای متنوعی دارند که خانواده امیری در سایت سلام ساختمان با این مدل‌ها آشنا شدند.

  • کابینت آشپزخانه هایگلاس
  • کابینت آشپزخانه ام دی اف
  • کابینت آشپزخانه ممبران
  • کابینت آشپزخانه چوبی

البته در سایت سلام ساختمان، کابینت‌هایی با سایر متریال‌ هم هستند که شما می‌توانید به سایت آن‌ها سر بزنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید. همانطور که متوجه شدین، انواع کابینت آشپزخانه بر اساس نوع متریال استفاده شده در ساخت، دسته‌بندی می‌شوند. قیمت این کابینت‌‌ها نیز بر اساس متریال استفاده‌شده، متفاوت است. در ضمن کابینت‌ها 2 بخش اصلی دارند که هر بخش میتونه از متریال دلخواه شما ساخته بشه. این دو بخش عبارت‌اند از:

1- بدنه یا یونیت کابینت

بدنه کابینت قسمت چارچوب آن است که در نمای بیرونی دیده نمی‌شود. معمولاً برای ساخت یونیت، از ورق ام‌دی‌اف سفید معمولی استفاده می‌شود.

2- درب کابینت

درب کابینت نمای بیرونی و قابل‌مشاهده‌ی کابینت است. مثلا منظور از کابینت ام‌ دی ‌اف این است که درب کابینت و نمای بیرونی آن از ام‌ دی ‌اف ساخته‌شده است.

در ادامه به بررسی ویژگی ها، قیمت و مزایای انواع کابینت با 4 نوع متریالی که معمولا پر طرفدارتر هستند می‌پردازیم و در مورد اون‌ها صحبت می‌کنیم.

انواع کابینت آشپزخانه بر اساس متریال چه ویژگی هایی دارند؟

ویژگی‌ها، قیمت و مزایای 4 نوع کابینت آشپزخانه‌ی پرطرفدار بر اساس متریال عبارتند از:

1-کابینت‌آشپزخانه هایگلاس (High Gloss)

یونیت‌های کابینت‌ِ هایگلاس، از جنس ام دی اف سفید ساخته شده است. نمای بیرونی و درب‌ این مدل کابینت از جنس ورق «های گلاس» ساخته می‌شود. مغزیِ (بخش داخلی ورق است که روکش می‌شود) این نوع ورق‌ها از ام دی اف خام و روکش‌‌ها از جنس پلکسی گلاس است.

ظاهر کابینتِ ‌های گلاس، براق‌تر، متنوع‌تر و زیباتر از کابینت‌های ام دی اف است. قیمت کابینت هایگلاس نیز از ام دی اف بیشتر است. قیمت کابینت های‌گلاس به ازای هر متر طول حدود3,200,000 تا4,200,000 تومان است. در قیمت این مدل کابینت، خارجی یا داخلی بودن نوع متریال اهمیت دارد.

مزایای کابینت های گلاس چیست؟

برخی از مزایای کابینت های گلاس عبارت‌اند از:

  • درخشندگی بالا
  • تنوع زیاد در طرح و رنگ
  • قیمت نسبتا مناسب
  • مقاومت و دوام زیاد

2-کابینت آشپزخانه ام دی اف

همیشه شاهد طرفداری زیادِ خانواده‌ها از این مدل کابینت بوده‌ایم. تقریبا بسیاری از افراد به‌دلیل قیمت مناسب و اقتصادی بودن، کابینت ام دی اف را انتخاب می‌کنند. این مدل از کابینت، دوام و کیفیت مناسبی نیز دارد. از طرفی ورق‌های ام‌ دی ‌اف کاربرد بسیار زیادی در کابینت سازی و ساخت سایر محصولات چوبی دارند.

قیمت کابینت ام‌ دی ‌اف به ازای هر متر طول حدود 2,500,000 تا 3,300,000 تومان است. در قیمت این مدل کابینت نیز، خارجی یا داخلی بودن نوع متریال اهمیت دارد.

مزایای کابینت آشپزخانه ام دی اف چیست؟

برخی از مزایای مهم کابینت ام دی اف عبارت‌اند از:

  • قیمت مناسب و اقتصادی بودن
  • داشتن ظاهری زیبا و جذاب
  • قابلیت تعمیر آسان
  • سطوح متراکم و صاف
  • دوام و مقاومت بالا با توجه به قیمت

3-کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران، کابینت وکیوم نیز نامیده می‌شود. کابینت ممبران یکی از زیبا‌ترین مدل‌های کابینت در بازار است. بخش یونیت ‌این کابینت معمولاً ازجنس ام دی اف سفید است. بخش‌های ظاهری و درب‌ کابینت نیز، از ورق‌هایی با مغزی ام دی اف و نوعی روکش پی وی سی وکیوم شده ساخته می‌شوند. کابینت‌ ممبران در مقایسه با سایر کابینت‌ها نسبتاً گران ‌است.

قیمت کابینت ممبران تقریباً بین3,800,000 تومان تا 5,000,000 تومان به ازای هر متر طول است. طرح و مدل انتخابی اهمیت زیادی در تعیین قیمت این کابینت دارد.

مزایای کابینت ممبران چیست؟

برخی از مزایای کابینت آشپزخانه ممبران عبارت‌اند از:

  • تنوع بالا در طراحی ظاهری
  • مناسب برای طرح‌های کلاسیک
  • شباهت زیاد به کابینت گران قیمت چوبی

4-کابینت آشپزخانه چوبی

از آنجایی که در ایران چوب بسیار گران است، کابینت آشپزخانه چوبی، گران ترین نوع کابینت می‌باشد. همه‌ی افراد توانایی خرید کابینت چوبی را ندارند. کابینت چوبی را افرادی تهیه می‌کنند که معمولا دغدغه‌ی مالی ندارند. این افراد صرفا می‌خواهند آشپزخانه ای لوکس و بسیار زیبا داشته باشند. چوب متریال طبیعی و بسیار زیبایی هست که کیفیت بسیار بالایی دارد. قیمت کابینت چوبی تقریباً بین 8,000,000 تومان تا 14,000,000 تومان به ازای هر متر طول است. قیمت این کابینت بستگی به طرح، رنگ، نوع و میزان مصرف چوب دارد.

نکته: کابینت چوبی ممکن است تمام چوب باشد و یا روکش چوبی داشته باشد. قیمت کابینت روکش چوبی بین 5,000,000 تا 7,000,000 تومان است و ارزان تر از کابینت تمام چوب است.

مزایای کابینت تمام چوب چیست؟

برخی از مزایای کابینت زیبای آشپزخانه چوبی عبارت‌اند از:

  • استحکام و دوام و بالا
  • القای حس طبیعت در خانه
  • تنوع همراه با طرح های لوکس و مجلل
  • عایق بودن در برابر صدا

مزایای کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت‌های روکش چوب، اگرچه فقط دارای روکش چوبی هستند و مغزی آن‌ها از ورق ام دی اف است، اما باز هم برتری‌های زیادی دارند از جمله:

  • قابلیت اجرا با طرح‌های متنوع، زیبا و کلاسیک
  • مقاومت و دوام نسبتا بالا
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت

سخن آخر

خلاصه خانواده امیری در انتخاب کابینت توجه و دقت بسیار زیادی به‌خرج دادند، زیرا امسال دکوراسیون خانه برای‌ آن‌ها اهمیت زیادی داشت و می‌خواستند خانه‌شان لوکس و زیبا به‌نظر برسد. از طرفی هزینه‌ها هم برای‌شان کمی مهم بود، به همین دلیل تصمیم گرفتند از کابینت ‌های گلاس استفاده کنند. همیشه تحقیق و جست‌وجو نقش مهمی در انتخاب درست ایفا خواهد کرد. استفاده از سایت سلام ساختمان، به انتخاب کابینت مناسب به خانواده امیری، کمک بسیاری کرد.

امیدوارم شما هم به دلیل اهمیت انتخاب درست انواع متریال کابینت، کیفیت و قیمت آن، تحقیق کنید و قیمت‌های جاهای مختلف را بدانید. زیرا داشتن اطلاعات کافی قبل از خرید کابینت، کمک می‌کند تا از اتلاف هزینه و زمان شما جلوگیری شود. همچنین می‌توانید کابینتی را که متناسب با بودجه‌ی موردنظر شما هست پیدا کنید.

امیدوارم این مطلب توانسته باشد کمی از دغدغه‌های خرید شما کمتر کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.