چگونه درگاه پرداخت اینترنتی بسازیم؟

0

 

تجارت الکترونیک در دوران ما روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. یکی از ابزارهای نوینی که تاثیر بسزایی در توسعه‌ی روز افزون کسب و کارهای اینترنتی داشته، استفاده از انواع سرویس درگاه پرداخت است. صاحبان کسب و کارهای مختلف اینترنتی، سال‌هاست که دریافته‌اند؛ قابلیت‌ها و امکانات درگاه پرداخت آنلاین، برای سایت‌های فروشگاهی از چه اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی داشتن درگاه پرداخت اینترنتی، می‌تواند سبب بالا رفتن میزان تراکنش‌های موفق، همچنین بالا رفتن میزان فروش محصولات و راحتی کاربران در فرآیند خرید اینترنتی شود. با این وصف قصد داریم در ادامه به شما صاحبان کسب و کارهای آنلاین، آموزش بدهیم که چطور یک درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت خودتان دریافت کنید.

چطور مناسب‌ترین درگاه پرداخت را بشناسیم؟

پیش از اقدام به دریافت درگاه پرداخت، ابتدا باید شناختی نسبی به انواع سرویس‌های مختلف درگاه پرداخت داشته باشید؛ تا بتوانید بر اساس نیاز و مختصات سایت فروشگاهی‌تان، مناسب‌ترین درگاه پرداخت آنلاین را انتخاب کنید. بنابراین باید بدانید که اصولا درگاه پرداخت دارای دو نوع است: درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط. در ادامه به شکلی اجمالی ویژگی‌های هر کدام از این انواع سرویس‌های پرداخت اینترنتی را شرح خواهیم داد.

رونیکس

دریافت درگاه پرداخت مستقیم

همان‌طور که از نام این نوع درگاه بانکی مشخص می‌شود، درگاه پرداخت مستقیم، به شکل مستقیم به بانک‌ مورد نظر کاربر متصل می‌شود. درگاه پرداخت مستقیم را شرکت‌هایی تحت عنوان شرکت‌های PSP که زیرمجموعه‌ی بانک‌ها و تحت نظارت بانک مرکزی هستند ارائه می‌کنند. برای دریافت یک درگاه پرداخت مستقیم، سایت شما به عنوان بستری برای کسب و کارهای اینترنتی، باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. پس از دریافت این مجوز و بعد از این‌که به سایت شرکت مورد نظر مراجعه کرده و مدارک دیگر را تکمیل نمودید، باید مراحلی مانند احراز هویت و تایید مدارک را پشت سر بگذارید. آن‌گاه در مدت‌زمان معینی درگاه پرداخت مستقیم به سایت شما تعلق می‌گیرد. توجه کنید که انجام تراکنش در سرویس درگاه پرداخت مستقیم، اصولا کارمزدی ندارد. اما در عین‌حال با توجه به روال اداری نسبتا طولانی‌مدت و الزام به داشتن ای‌نماد، معمولا تنها کسب و کارهای بزرگی که دارای گردش‌های مالی بالایی هستند از این سرویس بهره می‌برند. همچنین کاربران باید به این نکته نیز توجه کنند که پس از دریافت درگاه بانکی مستقیم، هیچ افزونه‌ای برای نصب آسان درگاه بر روی سایت، به کاربر ارائه نمی‌شود و پلاگین‌ها و ماژول‌های مورد نیاز نیز معمولا ساپورت نمی‌شوند. بنابراین برای نصب درگاه پرداخت مستقیم بر روی سایت، با روند نسبتا پیچیده‌ای روبه‌رو خواهید بود. از طرف دیگر این ویژگی را نیز در مورد درگاه پرداخت مستقیم باید یادآور شویم که تسویه حساب در این سرویس‌، به روش پایا و بعد از ۲۴ ساعت انجام خواهد شد.

دریافت درگاه پرداخت واسط

درگاه‌های واسط نیز همان‌طور که از نام‌شان برمی‌آید، به عنوان واسطی میان کسب و کارها و بانک مرکزی عمل می‌کنند. در واقع شرکت‌های معتبر پرداخت یار، مانند شرکت رایان‌پی، در قالب پرداخت یارهای رسمی بانک مرکزی، پیچیدگی‌های دریافت درگاه پرداخت مستقیم را از پیش پای صاحبان کسب و کارهای کوچک و متنوع برمی‌دارد. به طور کلی روند دریافت و نصب درگاه پرداخت واسط به مراتب ساده‌ و کوتاه‌تر از مراحل دریافت درگاه بانکی مستقیم است. مثلا شرکت رایان‌پی برای ارائه‌ی درگاه واسط به کاربران، شرط داشتن نماد اعتماد الکترونیکی را ندارد. این نکته، عامل برجسته‌ای است که سبب می‌شود کسب و کارهای کوچک‌تر، برای دریافت درگاه آنلاین واسط، اشتیاق بیش‌تری داشته باشند. در روند دریافت این سرویس، اولا باید فرم ثبت‌نام شرکت پرداخت‌یار را تکمیل کنید. مثلا به سایت شرکت رایان‌پی مراجعه می‌کنید و آن‌جا برای دریافت درگاه بانکی ثبت‌نام به عمل می آورید. سپس مراحل بعدی شامل احراز هویت، ارائه و تایید مدارک و در نهایت راه‌اندازی درگاه، به سرعت و به صورت آنلاین انجام می‌شود. در واقع برای نمونه، کل فرآیند دریافت درگاه بانکی رایان‌پی، در حدود ۲ ساعت زمان خواهد برد. از طرف دیگر اگرچه انجام تراکنش در سرویس درگاه پرداخت دارای کارمزدی اندک است، اما در عین‌حال روش تسویه حساب آن در اشکال روزانه، آنی و حتی گاهی به درخواست و دلخواه مشتری انجام می‌شود. همچنین پس از دریافت درگاه بانکی واسط از شرکت رایان‌پی، ماژول‌ها و افزونه‌های مختلفی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت که برای انواع سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله وردپرس، فرآیند نصب را آسان‌ می‌کند. ویژگی برجسته‌ی دیگری که درگاه پرداخت واسط دارد و در انتها باید به آن اشاره کنیم، امکان دریافت درگاه اختصاصی با نام و لوگوی کسب و کار شما است. این قابلیت سبب‌ساز توسعه و بازاریابی مطلوب برای برند شما خواهد شد.

فهرست مراحل دریافت درگاه واسط

مراحل دریافت درگاه پرداخت واسط را مجدداً به شکل خلاصه بیان می‌کنیم:

  • تکمیل کردن فرم آنلاین درخواست درگاه پرداخت بانکی
  • انعقاد قراردادی میان متقاضی و شرکت رایان‌پی
  • احراز هویت و ارائه‌ی مدارک شناسایی و بانکی
  • انتظار برای دریافت تاییدیه مدارک
  • دریافت درگاه بانکی در صورت تایید

ویژگی‌های بهترین درگاه پرداخت واسط چیست؟

همان‌طور که گفتیم شرکت‌های پرداخت یار مختلفی، درگاه پرداخت واسط را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با این وصف بهترین و مناسب‌ترین درگاه پرداخت برای سایت شما، سرویسی است که تمام امکانات مورد نیاز را در اختیار شما قرار بدهد و از خدمات پشتیبانی مطلوبی نیز برخوردار باشد. بنابراین برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت واسط توجه به مواردی که در ادامه از آن‌‌ها یاد می‌کنیم، نقش برجسته‌ای خواهد داشت. به عبارت بهتر یک درگاه پرداخت واسط مطلوب باید دارای این ویژگی‌ها باشد:

  • تمام سرویس‌ها را به صورت یکپارچه به کاربر ارائه کند
  • این قابلیت را داشته باشد که برای یک کسب و کار چندین درگاه راه‌اندازی شود
  • از سیستم اعلان لحظه‌ای برخوردار باشد
  • افزونه‌های متنوعی را برای آسان کردن فرآیند نصب ارائه کند
  • از امنیت بالایی در تراکنش‌ها برخوردار باشد
  • خدمات پشتیبانی سریع و همیشگی داشته باشد
  • از میزان نرخ موفقیت بالایی در انجام تراکنش‌ها برخوردار باشد
  • امکان تسویه در لحظه و به دلخواه کاربر را داشته باشد
  • دارای قبلیت تسهیم باشد
  • از پنل مدیریتی و امکانات فوق العاده‌ی مربوط به آن برخوردار باشد

سخن پایانی

با توجه به ویژگی‌های یاد شده، به راحتی می‌توان درگاه پرداخت رایان‌پی را برخوردار از تمام مزایای ذکر شده دانست. بنابراین با توجه به اهمیت استفاده از درگاه پرداخت مناسب در سایت‌های فروشگاهی و تجاری، توصیه می‌کنیم همین حالا با مراجعه به سایت رایان‌پی اقدام اولیه‌ در راستای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را انجام بدهید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.