انواع فن کویل را از لحاظ طراحی ظاهری و نحوه نصب بشناسید

0

فن کویل‌ها سیستم گرمایشی سرمایشی هستند که به صورت دو فصلی از آنها استفاده می‌شود. در صورت تامین آب مورد نیاز فن کویل توسط آب گرم یا آب سرد، هوادهی گرم و سرد برای تغییر دمای محیط انجام می‌شود. فن کویل‌ها بر اساس ظرفیت تقسیم بندی گوناگونی دارند که طبق تقسیم بندی گروه کارخانجات تولیدی تاسیسات ساختمانی، صنعتی و تجاری ساران عبارتند از: فن کویل کاستی، فن کویل سقفی، فن کویل کانالی، فن كويل ديواری، فن کویل زمینی بالازن، فن کویل زمینی شیبدار، فن کویل دکوراتیو و فن کویل زمینی روبرو زن

1: فن کویل دیواری

به گفته اعضای گروه کارخانجات ساران خیلی‌ها فن کویل‌ دیواری را با کولر گازی اشتباه می گیرند. شکل ظاهری این مدل فن کویل دقیقا مشابه کولر گازی (اسپیلت) است و در ظرفیت 200 تا 800 سی اف ام طراحی و تولید می‌شوند. برای خرید فن كويل ديواری می توانید نمونه های موجود در سایت ساران را مشاهده کنید . لازم است این نکته را بدانید که ظرفیت 800 سی اف ام این مدل از فن کویل با داشتن همه تجهیزات پرطرفدارتر است و هزینه بسیار مناسبی دارد.

2: فن کویل زمینی روکار

این مدل فن کویل‌ها همان طور که از اسمش متوجه می‌شوید روی زمین قرار می‌گیرند. مهم‌ترین ایراد این دستگاه دو فصلی فضایی است که اشغال می‌کنند. در واقع قسمت قابل ملاحظه‌ای از یک سوی دیوار را به خود اختصاص می‌دهند و نمی‌توان جلوی آن چیزی قرار داد. به همین دلیل برای انتخاب آنها باید به مساحت محیط توجه کنید.

رونیکس

فن کویل‌های زمینی روکار با سه شکل خروجی هوا به صورت بالازن، روبه رو‌زن و شیب دار با ظرفیت 200 تا 1200 سی اف ام تولید می‌شوند و با استفاده از ترموستات به صورت دیواری نصب می‌شوند. هر یک از این سه مدل را می‌توانید در وب سایت گروه کارخانجات ساران مشاهده کنید و سفارش دهید و از یک سیستم تهویه مطبوع در محیط خود لذت ببرید.

برای مشاهده و خرید فن کویل زمینی می توانید نمونه های موجود در سایت ساران را مشاهده کنید. امروزه نمونه‌هایی از فن کویل دیواری روکار تولید شده اند که پنل الکترونیکی و ریموت کنترل دارند. به همین دلیل بدون ترموستات هم می‌توانند کار کنند.

3: فن کویل زمینی توکار

بسیاری از جزییات و ظرفیت بازدهی فن کویل‌های زمینی توکار مشابه مدل روکار است. تنها تفاوت این مدل در محل قرارگیری و نحوه نصب است. به دلیل قرار گرفتن داخل حفره دیوار، فقط به صورت روبرو زن عمل می‌کنند. برای خنک کردن یا گرم کردن فضا نمی‌توان از حالت شیب‌دار یا بالازن فن کویل‌های زمینی روکار بهره‌مند شد. با توجه به انواع کاربردهای این رو نوع فن کویل، خرید فن کویل زمینی را به محیط‌های مختلف پیشنهاد می کنیم.

آمارهای سایت گروه کارخانجات سارن نشان می‌دهد، از آنجا که این مدل فضای بیرونی کمتری اشغال می‌کند و مشکلات نمای بیرونی را ندارد، طرفداران زیادی دارد.

4.فن کویل سقفی (بدون کابینت) توکار

حتما در ایستگاه‌های مترو، پاساژ ها، مجتمع های تجاری اداری و یا اماکنی که تهویه هوا اهمیت زیادی دارد، متوجه هوای گرم یا سردی که از سقف به سمت شما جریان پیدا کرده است، شده اید. احتمالا سرتان را بالا گرفته‌ اید و متوجه دریچه کولری روی سقف شده اید. این دریچه‌ها همان فن کویل‌های سقفی توکار هستند که داخل سقف کاذب نصب می‌شوند و هوای مطبوع را از دریچه فوق توزیع می نمایند. از 200 تا 1000 سی اف ام ظرفیت دارند.

این فن کویل ها در دو نوع دارای محفظه هوای برگشت فیلتردار و بدون فیلتر (نیم تنه) ساخته می شوند.

به عبارتی دیگر تفاوت این دو مدل در است که در فن کویل بدون فیلتر نیم تنه، محفظه هوای برگشت فیلتردار را ندارد و قسمت حلزونی فن از پشت دستگاه قابل مشاهده است. فن کویل‌های سقفی مدل توکار برای کار کردن به ترموستات نیاز دارند.

5.فن کویل سقفی روکار

فن کویل‌های سقفی روکار با همان ظرفیت 200 تا 1000 سی اف ام (مشابه فن کویل سقفی توکار) با کابینت خارجی رنگ شده طراحی و تولید می‌شوند..

خرید فن کویل سقفی را در مکان هایی که سقف کاذب ندارد پیشنهد می کنیم.

6.فن کویل کاستی یک طرفه

چنانچه چیدمان دستگاه فن کویل کاستی در سقف و در کنار دیوار قرار داشته باشد، از فن کویل کاستی یک طرفه استفاده می‌شود. در این مدل هوا توسط دریچه ای که در یک سمت فن کویل وجود دارد خارج میشود و با توجه به تیغه های چرخشی توزیع هوا و تا زمان رسیدن به دمای مطلوب، هوادهی به تمام قسمت‌ها هدایت می‌شود. این فن کویل ها درون قسمت‌هایی از سقف کاذب جانمایی می‌شود و فقط پنل آن است که از بیرون دیده می‌شود.

7.فن کویل کاستی چهار طرفه

در پروژه‌های تاسیساتی که چیدمان سیستم گرمایشی و سرمایشی در وسط سقف قرار دارد، مدل فن کویل کاستی چهار طرفه کاربرد دارد. این مدل ساختاری شبیه به فن کویل کاستی یک طرفه دارد. تنها تفاوت در شکل ظاهری پنل بیرونی آنها است. این پنل قابلیت جریان هوا از چهار طرف را دارد. به کمک ریموت کنترل می‌توانید جریان هوای گرم یا سرد دارید را فعال کنید. همچنین می‌توانید به صورت همزمان از جریان هوای چهار جهت بهره‌مند شوید. و یک سیستم تهویه مطبوع داشته باشید.

این مدل از فن کویل ها به دلیل تجهیزات و امکانات ویژه‌ای که دارند قیمت بالایی داشته و طول عمر بیشتری هم دارند. معمولا در مجموعه های اداری و تجاری که مساحت محیط بیشتر است و افراد در قسمت های مختلف مشغول به کار هستند از این مدل استفاده می‌شود.

8.فن کویل کانالی

این مدل فن کویل مانند فن کویل سقفی توکار طراحی شده است. با این تفاوت که برای برقراری جریان هوا به بخش‌های مختلف یک مجموعه، می‌توانید کانال‌کشی طولانی انجام دهید. فن کویل کانالی قدرت گرمایشی و سرمایشی بسیار بالایی دارد. به همین دلیل در مکان‌های عمومی یا فضاهایی مانند سالن‌های نمایش، خوابگاه ها، مراکز اداری بزرگ، دانشگاه‌ها و … که روزانه یا به صورت شبانه روزی، افراد بسیاری در رفت و آمد هستند از این مدل استفاده می‌شود. به عکس‌هایی که از این نمونه در سایت گروه کارخانجات ساران موجود است دقت کنید.

این مدل با ظرفیت 800 تا 2000 سی اف ام تولید می‌شود که با توجه به مساحت محیط، تعداد نفرات مستقر، بار سرماشی و بار گرمایشی باید ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

چنانچه برای نصب و برقراری جریان هوای مطلوب در فضای کسب و کار اداری، تجاری و صنعتی خود دنبال سیستم دو فصلی (سیستم گرمایشی و سرمایشی) می‌گردید، می‌توانید نمونه های موجود در بازار و رنج قیمت هر یک را در وب سایت گروه کارخانه‌جات تولید تاسیسات مسکونی، تجاری و صنعتی ساران مشاهده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.