فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش؛ تغییر یک لوگوی مشهور بعد از 8 سال

0

شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش پس از 8 سال و با وجود بیش از 3 هزار شعبه در سراسر کشور، اقدام به باز طراحی لوگو خود کرده است.

شرکت فروشگاه های همیشه تخفیف افق کوروش در سال ۱۳۸۸ برند خود را ثبت و نخستین فروشگاه خود را آذر ماه ۱۳۹۲ در تهران افتتاح کرد. هدف از تاسیس این فروشگاه، عرضه محصولات و کالاهای اساسی و مصرفی سبد خانوار از قبیل مواد غذایی، نوشیدنی و … با قیمت مناسب و کیفیت بالا بود. شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، با هدف پیشبرد اهداف خود، در حال حاضر (شهریور ماه ۱۴۰۰) در ۳۱ استان و ۴۶۰ شهرستان کشور، بیش از 3هزار نمایندگی دارد و قریب به ۲۸۰۰ نوع کالا و محصول تندگردش را به دست مشتریان می رساند. این شرکت همچنین برای ۲۰ هزار نفر (هر 20 دقیقه یک استخدام) به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است. بد نیست بدانید این شرکت، کالا های خود را در 400 گروه کالایی از بیش از ۴۰۰ تامین کننده و 400 برند در کمتر از ۱ هفته، از انبار به فروشگاه ها می رساند. همچنین در صورت خرید اینترنتی از افق کوروش، کالا در کمتر از ۱ ساعت با اعمال تخفیف به دست مشتری می رسد. در کنار همه این ها، نظارت دقیق بر عملکرد فروشگاه ها و انجام آزمایش ها و کنترل کیفی کالاها، از دیگر اقدامات موثر مجموعه فروشگاه های افق کوروش بوده است که به رضایتمندی مشرف کنندگان منتهی شده است.

اعطای نمایندگی برای حمایت از سوپرمارکت های محلی

فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در حال حاضر 3000 تن کالا را به طور مستقیم در 30 انبار دریافت و با 600 ماشین به مقصد فروشگاه ها در همسایگی شما حمل می کند. یکی از دغدغه های اصلی کوروش، حمایت از سوپرمارکت های محلی است. از همین رو نیمی از فروشگاه ها در قالب نمایندگی یا فرانچایز به افراد تعلق دارد.

رونیکس

 

راه اندازی دارک استور افق کوروش

تارسیس دارک استور برای سرعت بخشیدن به تحویل کالا و راه اندازی مشتری یکی از فعالیت های مدرن و در عین حال کلیدی افق کوروش بوده است. خرده فروشی زنجیره ای افق کوروش با مشتری مداری، صداقت، ارزش آفرینی و نوآفرینی سعی کرده است تا در مسیر توسعه همواره حقوق مصرف کننده را در اولویت قرار دهد. در اردیبهشت ماه سال جاری، افق کوروش برای بهینه سازی و تنوع خدمات خود به مشتریان همزمان با پاندمی کرونا نخستین شعبه فروشگاه تمام اینترنتی خود را تحت عنوان دارک استور افتتاح کرد. هدف از راه اندازی فروشگاه تمام اینترنتی کوروش، افزایش، بهینه سازی و تنوع خدمات به مشتریان و بالابردن سرعت ارسال سفارشات مشتریان است. در حال حاضر فروشگاه زنجیره ای افق کوروش بیش از 3 میلیون کاربر فعال در اپلیکیشن خود دارد، و البته در همین راستا همزمان با پاندمی کرونا، اقدامات چشم گیری برای رفاه حال مصرف کننده انجام داده است.

 

بازطراحی و تغییر لوگوی فروشگاه زنجیره ای افق کوروش پس از 12 سال

لوگوی یک کسب و کار نشان دهنده هویت نام تجاری برند محسوب می شود. یک لوگوی قوی به افراد این حس را القا می کند که کسب و کار شما چه نوع کسب و کاری است؛ اهداف و چشم اندازهای شما چیست. این که برای چه کسانی خدمت رسانی می کنید. فروشگاه زنجیره ای افق کوروش نیز هم راستا با رشد و توسعه خود اقدام به تغییر لوگوی برند تجاری اش کرده است.

فروشگاه افق کوروش

ایجاد آگاهی خدمات، اهداف و چشم انداز های افق کوروش

طراحی لوگوی جدید افق کوروش در مسیر نوسازی و توسعه با هدف آگاهی رسانی به مشتریان از خدمات، اهداف و چشم انداز های این فروشگاه زنجیره ای صورت گرفته است.

لوگو نشان دهنده ارزش های سازمانی شما است. درست است که یک تصویر واحد نمی تواند همه چیز را بیان کند، اما کسب و کار های قدرتمند و هوشمند معمولا از روش های ظریف و نشانه ها استفاده کرده تا تمامی این موضوعات را در یک نگاه از طریق لوگو به مخاطب القا کنند. معمولا برندهای هوشمند و در عین حال قوی هر چند سال یکبار لوگوی خود را به روزرسانی می کنند

استفاده از المان های دایره و فلش در تعیین هدف و راهبری در طراحی لوگوی جدید افق کوروش

در طراحی جدید از المان هایی چون دایره و فلش استفاده شده است. فلش نمادی از راهبری برای رسیدن به هدف و دایره نمادی از خود هدف محسوب می شود. افق کوروش به عنوان رهبر بازار خرده فروشی در ایران با تعامل با مصرف کننده نهایی و حضور یکپارچه خود در بازار، امکان خرید هوشمندانه تر و زندگی بهتر و با کیفیت تر را فراهم کرده است. تمامی این امکانات در مجموعه راهبری این فروشگاه زنجیره ای قرار می گیرند.

مفهوم راهبری در طراحی لوگوی جدید افق کوروش

یکی دیگر از اهداف کوروش، بهینه کردن زنجیره ارزش و تعامل طولانی مدت با ذی نفعان است. 5 واژه اصلی که در زیر مجموعه نماد راهبری لوگوی افق کوروش قرار می گیرند، شامل آینده نگری، هوشمندسازی، شفافیت و توسعه و ایجاد ارزش برای مخاطبین است.

هدف از بروزرسانی لوگوی افق کوروش

هدف از این بروزرسانی در لوگوی افق کوروش آشنایی مخاطب با جنبه های مختلف و حتی جدید کسب و کار است. این اقدام یکی از مزایای مهم کسب و کارهای قوی محسوب می شود. تغییرات در لوگو نشان دهنده تکامل برند است. این که سازمان و کمپانی شما مدام در حال توسعه است. مخاطب از این تغییرات حس زنده بودن می گیرد. لوگوی شما به درستی نشان می دهد که چه کار می کنید و برای چه کسانی این کار را انجام می دهید.

منبع: مجله کوروش

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.