پمپ پنتاکس و انواع آن

0

پمپ پنتاکس ؛ ایمنی و کارایی همزمان

هر کجا که آب هست، یک پمپ پنتاکس وجود دارد؛ این شعار شرکت صنایع پمپ پنتاکس است. شرکت پنتاکس یک برند ایتالیایی و پرآوازه در بازار بین‌المللی الکتروپمپ‌های هیدرولیک است. این شرکت با روحیه نوآوری و رویکرد حرفه‌ای و اخذ استانداردهای برتر اروپایی توانسته است رضایت مشتریان خود را به‌دست آورد. پمپ‌های پنتاکس از جمله بهترین الکتروپمپ‌های هیدرولیک در بازار ایران هستند و در انواع گوناگون با توان‌ مختلف و کاربردهای متنوع عرضه می‌شوند.

معرفی برند پنتاکس

پنتاکس پمپ (Pentax Pump) نام یک برند مشهور ایتالیایی در زمینه تولید انواع پمپ هیدرولیک است. انتخاب پمپ آب پنتاکس را می‌توان به‌معنای انتخاب ایمنی در هر مرحله از عملیات توزیع آب در ساختمان‌ها دانست. هرچند پمپ‌های پنتاکس کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارند.

بخش تجاری و بازاریابی پنتاکس به‌طور مداوم در جستجوی راه حل‌های جدید برای مشتریان بالقوه به منظور توسعه فعالیت‌ها و پیش‌بینی خواسته‌های جدید تلاش می‌کند. طیف محصولات پنتاکس بسیار گسترده است؛ زیرا این شرکت تلاش می‌کند با توجه به کاربرد و نوع دستگاه، متنوع‌ترین نیازهای مشتریان را برآورده سازد. محصولات این شرکت در تمامی بخش‌های کشاورزی، عمران، مصارف خانگی و صنعتی کاربرد دارند.

رونیکس

گواهی‌نامه‌های صنایع پنتاکس

خط مشی شرکت پنتاکس، حاکی از توسعه مداوم کلیه فرآیندهای تولید و مدیریت دارد. این شرکت همچنین حفاظت از محیط زیست را هدف خود قرار داده است. این تعهدات با دریافت این گواهی‌نامه‌ها پشتیبانی و اجرایی شده‌اند:

  • گواهی‌نامه سیستم‌های مدیریت کیفیت مطابق با استاندارد UNI EN ISO 9001
  • گواهی‌نامه سیستم مدیریت زیست-محیطی مطابق با استاندارد UNI EN ISO 14001
  • گواهی‌نامه برنامه‌ریزی برای سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی در محل کار مطابق با استاندارد OHSAS 18001 که در حال انجام است

آشنایی با انواع پمپ پنتاکس

شرکت پنتاکس ایتالیا دارای سابقه‌ای 20 ساله در تولید انواع پمپ آب است. تمامی فعالیت‌های تولید در این شرکت با هدف ایجاد ارزش در فرآیندهای تولید و توزیع و در ادامه، افزایش کیفیت و کارایی محصولات انجام می‌شود. زمینه‌های مصرف پمپ‌های پنتاکس عبارتند از:

  • مصارف خانگی برای تقویت فشار آب سرد و گرم در آپارتمان‌ها و برج‌های مسکونی
  • استفاده در تمامی زمینه‌های باغبانی، کشاورزی و آبیاری
  • استفاده در کارواش‌ها و برخی سیستم‌های شست‌وشو
  • استفاده برای تخلیه آب مخازن آب و استخرها
  • استفاده در صنایع ساختمانی، عمرانی و بهداشتی
  • استفاده در سیستم‌های تصفیه آب
  • استفاده در سیستم‌های اطفا حریق
  • استفاده در برخی صنایع فرآوری و تولید مواد غذایی و نوشیدنی‌ها
  • استفاده در زمان انتقال مایعات فرار و انواع سوخت
  • استفاده در سیستم‌های تحت فشار و سیستم‌های سرمایش و گرمایش
  • استفاده در سیستم‌های فاضلاب خانگی و صنعتی

شرکت پنتاکس برای پوشش این موارد کاربرد، اقدام به تولید انواع گوناگونی از پمپ‌ها با تکنولوژی روز اروپا و با استفاده از طراحی برتر مهندسان ایتالیایی کرده است. این پمپ‌ها همچنین بسته به نوع و موارد کاربرد دارای توان‌های مختلفی هستند. برای مثال یک پمپ آب ساختمانی ممکن است از انواع قدرت با توان نیم اسب یا یک اسب بخار برخوردار باشد. با انواع گوناگون پمپ‌ پنتاکس آشنا می‌شویم.

پمپ آب خانگی پنتاکس

پمپ آب خانگی نوعی الکتروپمپ است که از آن برای افزایش فشار آب در یک ساختمان استفاده می‌شود. یکی از انواع پمپ آب خانگی پنتاکس، پمپ آب جتی خانگی است؛ این نوع از پمپ، از پروانه پلاستیکی و فلزی با قدرت مکش بالا برخوردار است. پمپ آب بشقابی خانگی پنتاکس، پروانه باکالیت و فلزی دارد؛ همچنین صدای آن بسیار کمتر از انواع دیگر است.

پمپ کف‌کش پنتاکس

از پمپ‌های کف‌کش پنتاکس برای انتقال آب از استخرها، مخازن آب و چاه‌های کم‌عمق با آب صاف استفاده می‌شود. ورودی این پمپ‌ها در قسمت پایین پمپ و دارای یک صافی است. این پمپ‌ها به‌طور کامل در درون آب قرار می‌گیرند و به‌همین علت، بخش الکتریکی کاملا در برابر آب عایق است.

پمپ لجن‌کش پنتاکس

از پمپ لجن کش در زمان انتقال آب آلوده در پساب‌ها و فاضلاب‌های شهری استفاده می‌شود. هم بدنه و هم پروانه این پمپ‌ها از جنس چدن است که سبب مقاومت بالایی در برابر خوردگی می‌شود. نوع دارای پروانه ورتکس از این پمپ با جریان گردابی در مواردی که آب دارای مواد جامد حاوی الیاف باشد پیشنهاد می‌شود. پروانه ورتکس همچون یک خردکن عمل می‌کند. این پمپ‌ها چهار تیغه فولادی دارند.

پمپ طبقاتی پنتاکس

پمپ‌های طبقاتی پنتاکس در دو مدل عمودی و افقی تولید می‌شوند. این پمپ‌ها دارای چندین پروانه و دیفیوزر هستند. تعداد بیشتر پروانه در پمپ‌های طبقاتی باعث ایجاد فشار بیشتر در مایعات و کاهش مصرف انرژی می‌شود. این پمپ‌ها دارای بدنه استیل و مقاوم نسبت به خوردگی و زنگ‌زدگی هستند. پمپ‌های طبقاتی پنتاکس در صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی و سیستم‌های تصفیه آب صنعتی کاربرد دارند.

پمپ شناور پنتاکس

پمپ شناور مناسب چاه‌های عمیق و مته‌ای است. پمپ شناور پنتاکس می‌تواند آب را تا ارتفاع بسیار بالایی پمپاژ کند. این پمپ‌ها همچنین بدنه‌ای باریک تا قطر ده سانتی‌متر دارند. بدنه پمپ‌های شناور پنتاکس از جنس استیل و مقاوم در برابر زنگ‌زدگی است و پروانه آن‌ها از جنس نوریل میباشد. این پمپ‌ها همچنین به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای استانداردهای بهداشتی لازم هستند و می‌توانید از آن‌ها برای انتقال آب چاه برای مصارف خوراکی نیز استفاده کرد.

پمپ استخری پنتاکس

کار تصفیه، پر کردن و در گردش قرار دادن آب در استخرها و جکوزی‌ها به کمک پمپ استخری پنتاکس انجام می‌شود. این پمپ‌ها در بخش ورودی دارای یک سبد هستند که همچون یک صافی در برابر مواد جامد احتمالی موجود در آب عمل می‌کند. ورودی و خروجی این پمپ‌ها در سایزهای یک تا هشت اینچ طراحی شده است. جنس بدنه پمپ استخری پنتاکس در سایزهای کوچک، مواد پلیمری و در سایزهای بزرگ از فلز چدن است.

پمپ سانتریفیوژ پنتاکس

منظور از پمپ سانتریفیوژ، پمپی است که از نیروی گریز از مرکز برای انتقال آب استفاده می‌کند. این پمپ‌های دارای سه نوع کلی جریان هستند که عبارتند از: پمپ سانتریفیوژ با جریان شعاعی (Turbo Pumps)، پمپ سانتریفیوژ با جریان وتری (Impeller Pump) و پمپ سانتریفیوژ با جریان محوری (Rotor Dynamic). پمپ‌های سانتریفیوژ پنتاکس از نوع زمینی با استاندارد EN733 هستند. این پمپ‌ها از توانایی لازم برای ایجاد فشار و دبی بالای آب طراحی شده‌اند.

خرید انواع پمپ پنتاکس از ماناموتور

از موارد پیشنهادی هنگام تهیه پمپ پنتاکس استفاده آن به همراه قیمت اینورتر می باشد تا طول عمر و راندمان پمپ آب را بسیار افزایش دهیم و از خرابی زود هنگام آن جلوگیری نماییم.

برای خرید هریک از انواع پمپ‌های پنتاکس با هر میزان قدرت مورد نظر، کافی است که در فروشگاه اینترنتی مانا موتور روی انواع محصولات برند پنتاکس کلیک کرده و تمامی اطلاعات لازم در مورد محصول را مطالعه کنید. اگر هم در هنگام انتخاب نیاز به مشاوره بود می توانید با متخصصان مجرب مانا موتور تماس بگیرید و بهترین پمپ آب را خریداری کنید. مراحل ثبت سفارش و خرید تنها با چند کلیک در یک بستر ایمن برای پرداخت انجام می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.