بهترین شهرهای اروپا برای قدم زدن و گردش پیاده

0

هیچ‌ چیزی به‌اندازه پیاده‌روی و قدم‌زدن در شهر نمی‌تواند مکان‌های دیدنی و بخش‌های مختلف آن را به ما نشان بدهد. پیاده‌روی بهترین راه شناخت کامل هر شهر و کشف چیزهایی است که در کتاب‌های راهنما یا برنامه‌های تلفن همراه معرفی نشده‌اند. با پیاده‌روی در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی و کمتر گاز گلخانه‌ای تولید می‌کنیم. در ادامه ۱۶ مورد از بهترین شهرهای اروپا برای قدم‌زدن را معرفی می‌کنیم.

۱. شهر برلین در آلمان

دیوار برلین
دیوار برلین

برلین هنوز هم شهری عجیب است که گاهی به آدم حس غربت می‌دهد، به‌ویژه هنگامی که در قلب تاریخی آن قدم می‌زنیم، جایی که دیوار برلین از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۹ در آن قرار داشت. با پیاده‌روی در قسمت‌های مختلف برلین شرقی و غربی سابق هنوز هم متوجه تفاوت‌های آنها می‌شویم. برلین شهر بزرگی است و اگر پیاده‌روی‌تان طولانی شد، می‌توانید برای بازگشت از قطار شهری استفاده کنید.

رونیکس

۲. شهر بندری تریسته در ایتالیا

شهر بندری تریسته در ایتالیا

شهر بندری تریسته در دریای آدریاتیک مکان مناسبی برای پیاده‌روی است. کافه‌های دوست‌داشتنی این شهر می‌توانند محلی برای استراحت و تجدید انرژی باشند. ساحل باشکوه تریسته نیز آن را به یکی از بهترین شهرهای اروپا برای قدم‌زدن تبدیل کرده است.

۳. شهر مارسی در فرانسه

محله لوپانیر در شهر مارسی فرانسه
محله لوپانیر

از جاذبه‌های این شهر باستانی می‌توان به بندر مارسی، خیابان‌های باریک و پرپیچ‌وخم محله لوپانیر (Le Panier)، چشم‌انداز وسیع کلیسای جامع نوتردام دولاگارد (Notre-Dame de la Garde) و محله Rue de la République با ساختمان‌های باشکوه اواسط قرن نوزدهم اشاره کرد.

۴. شهر لیسبون در پرتغال

شهر لیسبون در پرتغال

شهرک‌هایی که روی تپه‌های شیب‌دار گسترده شده‌اند، مسیرهای دشواری را برای پیاده‌روی ایجاد می‌کنند، به‌ویژه اگر بهترین لباستان را پوشیده باشید و خورشید نیز بالای سرتان باشد. البته خیابان‌های باریک این مزیت را دارند که معمولا می‌توانید در آنها سایه‌ای پیدا کنید.

۵. شهر کپنهاگ در دانمارک

قبرستان Assistens در کپنهاگ دانمارک
قبرستان Assistens

شهر کپنهاگ که یکی از بهترین شهرهای جهان برای دوچرخه‌سواران است، برای پیاده‌روی نیز جای خوبی است. پیاده‌روی را از قبرستان Assistens شروع کنید. این قبرستان به‌هیچ‌وجه جای غم‌انگیزی نیست و مردم محلی برای استراحت، گردش و لذت‌بردن از طبیعت به آنجا می‌روند. در این قبرستان افراد مشهوری مانند هانس کریستیان آندرسن نویسنده کتاب‌های کودکان دفن شده‌اند. پس از قبرستان، می‌توانید به‌سمت منطقه بندر حرکت کنید و در مسیرتان از فضای سبز باغ کتابخانه سلطنتی بگذرید.

۶. شهر سِویا یا سِویل در اسپانیا

محله تریانا در سویل اسپانیا
محله تریانا

بخش مرکزی و تاریخی سویل بسیار متراکم است، ولی می‌توانید در محله تریانا (Triana) در کنار رود گوادِالکیویِر (Guadalquivir) و جزیره Isla de la Cartuja پیاده‌روی کنید.

۷. شهر فلورانس در ایتالیا

پل قدیمی پونته وکیو در فلورانس ایتالیا
پل قدیمی پونته وکیو

پس از حدود ۱۰ دقیقه و فقط ۸۰۰ متر پیاده‌روی، می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری اصلی فلورانس برسید. پل قدیمی پونته وکیو (Ponte Vecchio)، کلیسای جامع معروف شهر و گالری اوفیتزی (Uffizi gallery) در فاصله اندکی از یکدیگر قرار دارند.

۸. شهر ونیز در ایتالیا

میدان سن مارکو در ونیز
میدان سن مارکو

گرچه ونیز بیشتر به آبراه‌هایش شهرت دارد، برای پیاده‌روی نیز شهر خوبی است. اگر ۱۲ دقیقه وقت داشته باشید، می‌توانید به مکان‌های دیدنی مانند پل ریالتو، میدان سن مارکو و پل افسوس نگاهی بیندازید البته اگر پشت تورهای گردشگری سرگردان گیر نیفتید.

۹. شهر ریگا در لتونی

خانه سیاه سران در ریگا در لتونی
خانه سیاه‌سران

فقط با ۲٫۴ کیلومتر پیاده‌روی می‌توانید از بهترین جاذبه‌های گردشگری ریگا دیدن کنید، جاذبه‌هایی مانند کلیسای جامع و خانه سیاه‌سران (House of the Black Heads). در بازار مرکزی هم می‌توانید تنقلات لازم برای تأمین انرژی پیاده‌رویتان را تهیه کنید.

۱۰. شهر آتن در یونان

آکروپولیس در آتن یونان
آکروپولیس

بیشتر جاذبه‌های گردشگری این شهر مانند آکروپولیس و پارتنون، آگورا و باغ ملی آتن را می‌توانید فقط با ۳ کیلومتر پیاده‌روی ببینید.

۱۱. شهر هامبورگ در آلمان

شهر هامبورگ در آلمان

برای پیاده پیمودن فاصله ۳٫۲کیلومتری میان بهترین جاذبه‌های گردشگری هامبورگ شامل سیاه‌چال هامبورگ (Hamburg Dungeon) و موزه دریایی فقط ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارید.

۱۲. شهر اِدینبرو در اسکاتلند

قلعه ادینبرو در اسکاتلند
قلعه ادینبرو در اسکاتلند

زمان لازم برای پیاده‌روی میان ۵ جاذبه گردشگری اصلی ادینبرو شامل موزه ملی، قلعه ادینبرو، گالری ملی، کاخ هولی‌رود و پارک سلطنتی هولی‌رود (Holyrood Park)، تقریبا ۴۴ دقیقه است. البته قسمت‌هایی از خیابان‌های این شهرْ بسیار ناهموار و پر از پستی‌وبلندی هستند.

۱۳. شهر مادرید در اسپانیا

پارک اِل رتیرو در مادرید اسپانیا
پارک اِل رتیرو در مادرید

برای پیاده‌روی میان مهم‌ترین مکان‌های دیدنی مادرید مانند معبد دِبود و پارک اِل رتیرو نیز فقط ۴۴ دقیقه زمان نیاز دارید.

۱۴. شهر پورتو در پرتغال

شهر پورتو در پرتغال

پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال است. در کمتر از ۴۵ دقیقه می‌توانید از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی پورتو مانند پل لوئیس اول (Luís I Bridge) و کلیسای جامع دیدن کنید.

۱۵. شهر تالین در استونی

میدان آزادی تالین در استونی
میدان آزادی تالین

مسافت میان مکان‌هایی مانند میدان آزادی تالین، دروازه ویرو (Viru Gate) و پارک کادریورگ فقط ۳٫۷ کیلومتر است.

۱۶. شهر استکهلم در سوئد

خانه های رنگارنگ در میدان استورتورگت استکهلم
خانه‌های رنگارنگ در میدان استورتورگت استکهلم

مکان‌های دیدنی شهر استکهلم مانند کاخ سلطنتی استکهلم، موزه واسا و موزه اسکانسن فقط با ۴۶ دقیقه پیاده‌روی در دسترس هستند.

شما تجربه زندگی یا گردش در هیچ‌یک از این شهرها را داشته‌اید؟ چقدر از قدم‌زدن در آنها لذت برده‌اید؟ چه شهرها و کدام بخش‌های آنها را برای گردش پیاده پیشنهاد می‌کنید؟


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی سوئیس؛ ۲۰ جاذبه گردشگری بهشت اروپا

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع theguardian timeout
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.