کانسیلر چیست؟ کانتور و کانسیلر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

6

چنانچه قصد خرید لوازم آرایشی برای رفع مشکلات حاد پوستی خود را دارید یا برای داشتن پوستی یکدست و بی نقص تلاش می‌کنید، در وهله اول باید بدانید کانسیلر چیست؟ پس از آشنایی با این محصول آرایشی به دنبال جواب این پرسش بگردید که کانتور و کانسیلر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ داشتن اطلاعاتی در خصوص دو پرسش فوق در واقع شاه کلید شما برای دست یافتن به پوستی آئینه‌ای، یکدست، عاری از هرگونه منفذ، ناهمواری و لک پوستی است. برخلاف پنکک و کرم پودر که تنها در زمان خرید آنها باید دقت لازم را به خرج دهید، کانسیلرها در زمان استفاده هم از اصول خاصی پیروی می‌کنند که به آن کانتور صورت می‌گویند. شگفت انگیز به نظر می‌رسد که بتوان تنها با یک محصول آرایشی، عیوب صورت را گرفت، چهره را خوش ترکیب نشان داد یا زوایای مورد پسند را در چهره اعمال کرد.

شاید به همین خاطر در مقالات فراوانی از تاثیر جادویی کانسیلر گفته‌ و نوشته‌اند و این محصول آرایشی توانسته خود را در صدر پرطرفدارترین محصولات زیرسازی صورت قرار دهد. اگر تصور می‌کنید از تمام اصول آرایش حرفه‌ای پیروی می‌کنید اما نتیجه دلخواهتان را نمی‌بینید، احتمالا هنوز کانسیلر را به ست آرایشی خود راه نداده‌اید. خانواده کانسیلرها بسیار متنوع هستند به همین خاطر احتمال آنکه در زمان خرید این محصول دچار سردرگمی شوید بسیار است. اما نگران نباشید زیرا در این مطلب هر آنچه برای استفاده تا انتخاب یک کانسیلر خوب نیاز دارید را به شما خواهیم گفت.

کانسیلر چیست؟

بسیاری از افراد به سبب تعریف‌های فراوانی که از کانسیلر شنیده‌اند تمایل به استفاده از آن دارند، در حالی که به درستی نمی‌دانند کانسیلر چیست و کارایی دقیق آن برایشان مشخص نمی‌باشد. در بسیاری از تعریف‌ها کانسیلر را کرم پودر فشرده‌‌ای توصیف می‌کنند که برای از بین بردن هرگونه آثار تیرگی، لک، جای جوش، چین و چروک، ناهمواری و در نهایت بهبود رنگ پوست کاربرد دارد. در حالی که این تعریف به درستی به کاربرد کانسیلرها اشاره دارد، اما چنانچه این محصولات را صرفا کرم پودرهایی فشرده بدانیم تمامی انواع کانسیلر را در این تعریف جا نداده‌ایم.

رونیکس

درحقیقت اغلب کانسیلرها از غلظت بیشتری نسبت به سایر محصولات آرایشی پوششی برخوردارند، اما دسته‌ای از این محصولات بنا به کارایی که از آنها انتظار می‌رود، بسیار سبک هستند. کانسیلرها را می‌توان مناسب‌ترین کرم‌های برای زیرسازی، یکسان سازی پوست دانست، که بسیاری از بازیگران و هنرمندان زیبایی خود را مدیون استفاده از آنها هستند.

فرق کانسیلر با کانتور چیست؟

برخی به اشتباه کانسیلر و کانتور را یکی می‌دانند و این دو واژه را به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌دهند. تا اینجای مطلب دریافته‌اید که کانسیلر یک محصول آرایشی برای رسیدن به پوستی یکدست و عاری از هرگونه مشکل می‌باشد. کانتور در واقع عملیاتی است که توسط کانسیلر انجام می‌شود تا عیوب چهره را پوشش داده و با ایجاد سایه روشن‌هایی، توجه بیننده را از نقاط خاص صورت گرفته و بر روی نقاط عطف چهره معطوف سازد. در واقع کانتور تکنیک برجسته‌سازی و سایه روشن زدن بر روی نقاط خاص چهره مانند گونه، حواشی فک و اطراف چشم‌هاست که درنهایت منتج به ایجاد تغییراتی شگرف می‌گردد. با این اوصاف، فراموش نکنید در زمان خرید کانسیلر از واژه کانتور استفاده نکنید یا اگر می‌خواهید از تاکتیک‌های کانتورینگ صورت با خبر شوید این واژه را درست و بجا مورد استفاده قرار دهید.

کانسیلرها با دنیای سلبریتی‌ها چه می‌کنند؟

حال که تا اینجای مطلب آمدید برای رفع خستگی هم که شده سری به دنیای جذاب سلبریتی‌ها می‌زنیم. در ادامه به شما می‌گوئیم، هنرمندانی که در نظر شما بالفطره زیبا هستند تا چه حد از جادوی کانسیلر برای ایجاد تغییراتی اساسی در چهره‌شان بهره‌مند می‌شوند. مطمنا اسم تعداد زیادی از هنرمندان محبوبتان را در ادامه خواهید یافت.

اولین هنرمند کانسیلرباز کسی نیست جز کیرا نایتلی، که به گفته خودش کانسیلر دور چشم جز لاینفک آرایش صبح او را تشکیل می‌دهد. او از کانسیلر برای مخفی کردن حلقه تیره دور چشمانش بهره می‌برد و به قدری ماهرانه این کار را انجام می‌دهد که تاکنون کمتر کسی متوجه تیرگی دور چشم او گردیده است.

کیت وینسلت بازیگر نقش اول فیلم تایتانیک را همه ما به خوبی می‌شناسیم، اما هر کسی نمی‌داند که کیت تا چه میزان زیبایی طبیعی خود را مدیون استفاده از کانسیلرهاست. او اذعان داشته اعتقادی به آرایش‌ غلیظ برای زیباتر به نظر رسیدن ندارد و حتی برای آرایش کردن بیشتر از 5 دقیقه وقت نمی‌گذارد. این موضوع نشانگر آنست که کانسیلر می‌تواند در چشم بر هم زدنی زیبایی چهره شما را دو چندان سازد.

کامیلو کابیو را می‌شناسید؟ اگر با این هنرمند آشنایی ندارید حتما سرچ کنید و نگاهی به چهره شرقی و گیرای او بی‌اندازید. زیرا قرار است برایتان بگوئیم که چطور کامیلو در هر مکانی از کانسیلر مخصوص استفاده می‌کند و با این شیوه خود را در رده سلبریتی‌های همیشه جذاب قرار داده است. بسیاری بر این باورند که کامیلو کابیو به خوبی می‌د‌اند، چطور در هر محفلی آرایشی مناسب آن مکان بیابید؟ با این اوصاف شما این سلبریتی را در شب نشینی‌های دوستانه و در مراسم فرش قرمز با ظاهری کاملا متفاوت خواهید دید. او توصیه می‌کند استفاده از مرطوب کننده، بالم لب و کانسیلر را برای داشتن چهره‌ای شاداب و زیبا فراموش نکنید. از توصیه‌های این سلبریتی که بگذریم به راز جذابیت جسیکا چستین می‌رسیم.

به نظر می‌رسد گفته جسیکا چستین در مورد کانسیلرها درست‌ترین توصیفی است که می‌توان از این محصول آرایشی داشت. این هنرمند می‌گوید«من همواره در آرایش چشمانم از کانسیلر استفاده می‌کنم، زیرا بارها تجربه به من ثابت کرده که استفاده از کرم پودر نه تنها چروک‌های اطراف چشمم را کمتر نمی‌کند، بلکه باعث بیشتر دیده شدن آنها می‌گردد.» او می‌گوید «کانسیر جز لاینفک کیف آرایشی من است و برای پوشاندن گودی و سیاهی دور چشم همواره از آن استفاده می‌کنم.»

کمتر کسی است که بلا حدید را نشناسد، هرچه باشد او معروف‌ترین مدل هالیوود است و اگر سلیقه شما با من هماهنگی داشته باشد می‌توانیم او را در دسته زیباترین مدل‌های هالیوودی هم قرار دهیم. این مانکن زیبا از اصول کانتور صورت برای برجسته سازی گونه، چانه، اطراف بینی و در نهایت زیر چشمان خود استفاده می‌کند و به همین خاطر عکس بدون آرایش و با آرایش بلا، نشانگر تغییرات زیادی در چهره این ابر مانکن می‌باشد.

کارا دلوین خواننده و مدل دیگری است که نام خود را در لیست کانسیلر دوستان جای داده و برخلاف ظاهر اغلب ساده‌اش، اقرار کرده که کانسیلر و ریمل جز لاینفک آرایش او هستند. هرچند این مدل معروف می‌گوید ریمل چهره او را از این رو به آنرو می‌کند اما یقین داشته باشید این تغییر شگرف در زیر سایه کانسیلر معنی و مفهوم می‌یابد.

کارلی کلاوس هم یکی دیگر از طرفداران میکاپ‌های لایت و طبیعی است، که به کشیدن خط چشم‌های باریک و کمی ریمل معروف است. کسی نمی‌دانست که این هنرمند محبوب از کانسیلر برای پوشاندن سیاهی دور چشمانش بهره می‌برد، تا زمانی که خودش این موضوع را اذعان داشت. به نظر می‌رسد کارلی در استفاده از این محصول به حد کافی چیره دست شده که کسی متوجه استفاده او از کانسیلر نگردیده است.

سلبریتی‌ها هم دارای چهره‌هایی بی نقص نیستند، تنها تفاوت آنها با شما در مهارت میکاپ‌ آرتیست‌هایشان در ایجاد تغییرات خاص خلاصه می‌‌گردد. اگر شما هم با این تکنیک‌ها آشنایی داشته باشید چه بسا بتوانید زیباتر از هنرپیشه یا مدل مورد پسندتان ظاهر شوید. در ادامه تکنیک‌های انتخاب رنگ مناسب کانسیلر براساس نوع پوست و مشکلی که به دنبال رفع آن هستید را به شما خواهیم گفت.

انتخاب رنگ مناسب کانسیلر براساس نوع پوست و مشکل

مطمنا تمیز بودن آرایش برای هر خانمی حائز اهمیت بسیاری است. اگر شما هم به دنبال راه‌حلی عالی برای تغییر رنگ طبیعی پوست، پوشاندن لک‌ها و تیرگی‌های صورت یا از بین بردن آثار سن از چهر‌تان هستید، نقش کانسیلر را در رقم زدن این تغییرات دست کم نگیرید. اینکه چطور کانسیلرها می‌توانند تاثیری غیر قابل باور بر جای بگذارند بستگی به نوع پوست و مشکلی دارد که در پی رفع آن هستید. بر همین اساس تک تک آیتم‌های لازم برای خرید یک کانسیلر مناسب را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد. با خواندن بخش‌های بعدی ریشه نارضایتی خود را از میکاپ‌های پیشین‌تان در می‌یابید و خواهید فهمید چقدر در استفاده از این محصول آرایشی اهمال کرده‌ و تاثیر جادویی آن را نادیده گرفته‌اید.

کانسیلر برای پوست خشک

کانسیلر مناسب برای پوست خشک را در میان انواع کانسیلر جامد یا در اصطلاح استیکی جستجو کنید. کانسیلرهای مایع از ماندگاری خوبی بر روی این دسته پوست‌ها برخوردار نیستند و چه بسا به مشکل کم آبی آنها دامن می‌زنند. البته این محصولات پوشاننده در انواع کرمی خود نیز انتخاب خوبی برای پوست‌های خشک هستند.

کانسیلر برای پوست چرب

کم آبی و فقدان چربی از مشکلات شایع در پوست‌های خشک می‌باشد، در حالی که پوست‌های چرب دقیقا در نقطه مقابل قرار داشته و از ازدیاد چربی در رنجند. چربی بالا باعث برق افتادن و ظاهر نه چندان مطلوب این دسته پوست‌ها می‌شود. با این اوصاف کانسیلر مناسب پوست چرب به طبع باید محصولی سبک و حتی الامکان فاقد چربی باشد. پس اگر دارای پوستی چرب هستید، خرید کانسیلرهای استیکی و کرمی را از لیست خرید خود حذف کنید. زیرا این کانسیلرها نه تنها جلوه زیبایی به پوست‌ چرب و مستعد جوش نمی‌بخشند ،بلکه با مسدود ساختن منافذ پوستی به مشکل آکنه و منافذ باز پوستی‌ دامن می‌زنند.

کانسیلر مناسب پوست گندمی، سبزه و سفید

اگر قصدتان از خرید کانسیلر پوشاندن عارضه‌های پوستی همچون لک، تیرگی یا بهبود رنگ پوستتان است، پس علاوه بر دقت در انتخاب رنگ کانسیلر، از نمونه‌هایی با پوشانندگی کم یا متوسط استفاده کنید. البته فراموش نکنید بهبود رنگ پوست به کمک کانسیلرها تنها زمانی طبیعی جلوه می‌یابد که از رنگ‌هایی متناسب با پایه پوستی خود استفاده کنید. برای این منظور کانسیلرهایی با تناژ یا حتی سایه رنگی صورتی، زرد ، مسی ، سفید، سرخ یا هلویی را فراموش کنید، زیرا در نهایت ظاهری غیر طبیعی برای خود رقم می‌زنید.

کانسیلر برای سیاهی دور چشم

چنانچه قصد استتار و پوشاندن تیرگی‌های دور چشم خود را دارید، از کانسیلری با پایه رنگی روشن‌تر از پوستتان استفاده کنید. ممکن است این سوال در ذهنتان نقش ببندد که کانسیلر مناسب برای سیاهی دور چشم باید تا چه میزان روشن‌تر از پوست باشد؟ برای این منظور به یک یا دو درجه روشن‌تر بودن کانسیلر اکتفا کنید، زیرا در غیر این صورت هاله‌ای غیر طبیعی و سفید رنگی دور چشمانتان ایجاد می‌کنید که هیچگونه زیبایی ندارد.

ممکن است در بررسی کانسیلرها با رنگ‌های جالب و به نظر غیر کاربردی مواجه شوید. توضیحاتی که در ادامه، براساس رنگ هر کانسیلر برایتان آورده‌ایم را با دقت بخوانید تا از تاثیر آنها برای زیباتر ساختن ظاهرتان غافل نمانید.

کانسیلر زرد

استفاده از کانسیلر زرد برای انواع پوست‌ محدودیت چندانی ندارد، اما چنانچه به دنبال تاثیر دقیق این رنگ کانسیلر هستید بهتر است بدانید، محو و استتار لک‌های اطراف چشم در تخصص اصلی این کانسیلر قرار دارد.

کانسیلر نارنجی

افرادی که دارای پوست سبزه هستند، می‌توانند از کانسیلر نارنجی برای زیباتر به نظر رسیدن کمک بگیرند.

کانسیلر سبز

در دنیای رنگ‌ها رنگ سبز نقطه مقابل قرمز قرار دارد، با این اوصاف کانسیلر سبز انتخاب مناسبی برای محو آثار قرمزی بر روی پوست می‌باشد. به عنوان مثال، چنانچه بر روی پوستتان لک‌های قرمز مادر زادی دارید یا جوش‌های قرمز رنگ مشاهده می‌کنید، کانسیلر سبز انتخاب مناسبی برای خنثی ساختن این عارضه‌های پوستی می‌باشد.

کانسیلر بنفش

کانسیلر بنفش برای افرادی که دارای پوستی با تناژ زرد هستند و به دنبال راه حلی برای از بین بردن لکه‌های پوستیشان می‌گردند، انتخاب بسیار مناسبی است.

خرید کانسیلر باکیفیت

کسانی که قادرند با آرایش تغییراتی شگرف در چهره‌شان رقم می‌زنند، از یک سری تکنیک‌هایی آرایشی مطلعند که به شما نمی‌گویند. یکی از این تکنیک‌ها استفاده از کانسیلر باکیفیت و شیوه صحیح کانتور صورت می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم جهت شناسایی و خرید کانسیلر از برندهای معتبر، به سایت‌ها یا فروشگاه‌های تخصصی مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی «این چند» در دسته این فروشگاه‌ها قرار دارد، که نه تنها کیفیت و اصالت کالاهای خود را تضمین می‌کند بلکه از لحظه ثبت سفارش، تا جلب رضایت کامل شما در کنارتان خواهد ماند. برای انتخاب و خرید کانسیلر از فروشگاه اینترنتی این چند کافیست از میان برندهای نام آشنا هر صفحه انتخاب کرده و در کنار اطلاع از قیمت، رنگ و اصالت کالا، خرید خود را نهایی کنید.

در پایان

اگر بتوانید صحبت‌های پشت پرده بسیاری از میکاپ آرتیست‌های یا بانوانی که با اصول آرایش حرفه‌ای آشنا هستند را بشنوید، درخواهید یافت بسیاری از آنها در بیان اسرار زیبایی خود به استفاده صحیح از کانسیلر اشاره دارند.

احتمالا با خواندن این مطلب به نظرتان رسیده در تاثیر مثبت کانسیلرها اغراق کرده‌ایم. اگر این تصور به ذهنتان خطور کرده حتما کانسیلر مناسب پوستتان را پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید، زیرا هر خاطره بدی در خصوص این محصول آرایشی به انتخاب و استفاده ناصحیح از آن باز می‌گردد. در حقیقت کانسیلر همان محصولی است که در یک آرایش حرفه‌ای فرد را از این رو به آنرو می‌کند و تنها رمز موفقیت یک آرایشگر حرفه‌ای در ایجاد تغییرات باور نکردنی است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 6 دیدگاه)
  1. زهره جانعلی می‌گوید

    خیلی ممنون از راهنماییتون
    اگر چند تا مارک خوب کانسیلر هم معرفی کنید عالی میشه- توی برندهای ایرانی کدوم رو توصیه می کنید ؟

  2. مونا صدیقی نژاد می‌گوید

    اگر کانسیلر نارنجی رو روی پوست سبزه بزنیم پوستمون برنزه میشه ؟ ممنون میشم جواب بدید

  3. مهری قادری می‌گوید

    ممنون خیلی خوب بود

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      مرسی که همراه «چطور» هستی .:)