تجربه‌ای به یاد ماندنی از جزیره کیش داشته باشید

1

راهنمای سفر به کیش

جزیره کیش با سرگرمی‌های مفرح، چشم‌اندازهای مثال‌زدنی و ساکنانی مهربان، صمیمی و مهمان‌نواز یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگری است. در کلیه اوقات سال، گردشگرانی را می‌توان دید که به‌صورت شخصی یا با استفاده از تور به این جزیره مرجانی سفر می‌کنند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست هتل‌ها و… اینجا کلیک کنید. در میان گردشگران کیش، کودکان، نوجوانان، جوانان، سالخوردگان و کلیه اقشار با هر سلیقه و هر میزان درآمدی را می‌توان دید. این جزیره آفتابی یکی از تماشایی‌ترین نقاطی است که هر شخص برای یک‌بار هم که شده باید به آن سفر کند. در این مطلب، قصد داریم راهنمای سفر به کیش و مهم‌ترین اطلاعات مربوط به آن را با شما به‌اشتراک بگذاریم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

 

موقعیت جغرافیایی کیش

شهر زیبا و مرجانی کیش با قرار گرفتن در جنوب ایران و در میان آب‌های فیروزه‌ای رنگ خلیج فارس در فهرست جزایر متعدد ایران قرار گرفته است. لازم است بدانید، ایران در مجموع دارای 21 جزیره است. این جزیره مرجانی از شمال با ایران، از جنوب با امارات متحده عربی، از شرق با تنگه هرمز و از غرب با عربستان و بحرین همسایه است. با توجه به جاری نشدن رودخانه‌های فصلی و دائمی در این جزیره، آب مصرفی آن عمدتا از منابع آب زیرزمینی یا از طریق تصفیه و شیرین کردن آب دریا تامین می‌شود.

رونیکس

آب‌وهوای جزیره کیش

با توجه به موقغیت جغرافیایی این جزیره به‌سادگی می‌توان دریافت، کیش از آب‌وهوایی گرم و مرطوب برخوردار است. دمای هوای این جزیره آفتابی در روزهای گرم تابستان به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. با این حال، در فصل زمستان دمای این شهر گاهی تا 19 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. در مجموع، میانگین دمای سالیانه کیش را می‌توان 27 درجه سانتی‌گراد برآورد کرد. در واقع، جزیره کیش هرگز 4 فصل سال را به خود ندیده است. دمای هوای این جزیره از اواسط پاییز تا اواسط بهار معتدل بوده و پس از آن، به‌تدریج گرم‌تر و گرم‌تر می‌شود. با توجه به آن‌چه گفته شد، بهترین زمان سفر به کیش را می‌توان از اواسط پاییز تا اوایل بهار دانست.

جاذبه‌های تاریخی کیش

وقتی صحبت از راهنمای سفر به کیش به میان می‌آید، لازم است کلیه جاذبه‌های تاریخی این شهر به علاقه‌مندان معرفی شوند. جزیره کیش را به‌هیچ عنوان نمی‌توان یکی از مقاصد گردشگری تاریخی دانست. با این حال، عمر طولانی و پیشینه پرفراز و نشیب این منطقه، ردپای خود را در کیش باقی گذاشته است. از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی کیش می‌توان به درخت سبز، آب انبار کیش، شهر باستانی حریره، خانه مردم‌شناسی، شهر زیرزمینی کاریزو کشتی یونانی اشاره کرد. بدون آشنایی با تاریخ و وقایع گذشته شهرها و کشورها هرگز نمی‌توان مدعی آشنایی با این مکان‌ها شد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم در هنگام سفر به کیش، بازدید از اماکن تاریخی آن را فراموش نکنید.

راهنمای سفر به کیش و آشنایی با زیباترین سواحل آن

راهنمای سفر به کیش بدون برشمردن دیدینی‌ترین سواحل این جزیره شگفت‌انگیز تکمیل نخواهد شد. از زیباترین سواحل این جزیره زیبا می‌توان ساحل اسکله تفریحی، ساحل میرمهنا، ساحل مرجان، ساحل سیمرغ و پارک ساحلی مرد ماهیگیر را برشمرد. علاوه بر چشم‌اندازهای تماشایی، وجود مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری، آلاچیق‌های با صفا، اجاق‌های مخصوص باربکیو برای درست کردن انواع کباب، میز و نیمکت، ایستگاه‌های اجاره دوچرخه و بسیاری از امکانات دیگر، سواحل زیبای کیش را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل کرده‌اند.

 

بهترین مراکز خرید کیش

خرید کردن یکی از دل‌پذیرترین بخش‌های سفر است. بنابراین، معرفی بهترین بازارها و مراکز خرید را می‌توان از اصلی‌ترین قسمت‌های راهنمای سفر به کیش به حساب آورد. حجم بسیار بالای گردشگرانی که تنها برای خرید به این شهر مراجعه می‌کنند از مهم‌ترین دلایل تنوع و تعدد مراکز تجاری موجود در جزیره است. با این حال، در این مطلب ما به معرفی برخی از شناخته‌شده‌ترین بازارهای کیش بسنده می‌کنیم. از این میان، می‌توان به پردیس 1 و 2، مرکز خرید دامون، مرکز تجاری کیش، رویا مال، کوروش برند سنتر، مرکز خرید سارینا، دیپلمات مال و بازار مروارید اشاره کرد.

بهترین رستوران‌های کیش

در راهنمای سفر به کیش، لازم است به فهرست محبوب‌ترین رستوران‌ها نیز اشاره شود. همان‌طور که می‌دانید، هر شخصی بسته به ذائقه و سلیقه خود به نوع خاصی از غذاها و خوراک‌ها علاقه دارد. بنابراین، تعریف بهترین رستوران ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با این حال، براساس تجربه و میزان رضایت عمومی، شاندیز صفدری، رستوران رویال استار، میرمهنا، توتی فروتی، رستوران پایاب، رستوران کوه نور، پدیده شاندیز و فود کورت دامون کیش را می‌توان در زمره بهترین رستوران‌های این شهر برشمرد.

بهترین هتل‌های کیش

برای ارائه کاربردی‌ترین راهنمای سفر به کیش، لازم است به اسامی برخی از بهترین هتل‌های جزیره نیز اشاره شود. با توجه به تمرکز این جزیره مرجانی بر صنعت گردشگری و با در نظر گرفتن تعداد بسیار زیاد مسافرانی که در کلیه اوقات سال به این شهر زیبا سفر می‌کنند، کیش دارای تعداد قابل توجهی از هتل‌های مختلف در رده‌بندی‌های گوناگون است. از بهترین هتل‌های کیش می‌توان هتل داریوش، هتل ترنج، هتل سارینا، هتل میراژ، هتل پانوراما، هتل مارینا و هتل شایان را نام برد.

سخن آخر

قصد ما از ارائه راهنمای سفر به کیش این است که تا جای ممکن، فرآیند مسافرت و گشت‌وگذار در این جزیره استثنایی را برای شما ساده‌تر کنیم. به خاطر داشته باشید، برای بازدید از این جزیره شگفت‌انگیز، حتما لازم نیست با تور سفر کنید. با این حال، انتخاب بهترین تور کیش روند رزرو هتل و خرید بلیط را برای شما ساده‌تر می‌کند. اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم همین امروز، مناسب‌ترین تور کیش را انتخاب کرده و برای یک مسافرت هیجان‌انگیز برنامه‌ریزی کنید.

منبع مقاله: آژانس مسافرتی همسفرها

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. ana attarian می‌گوید

    ممنون بابت راهنماتون در مورد جزیره کیش. من تجربه افامت داخل هتل شایان رو دارم و بنظرم واقعا هتل خوبیه