مزیت‌های سفر به استانبول در فصل زمستان

0

بی مورد نیست که ترکیه پنجمین جایگاه پر تردد اروپا را در سال ۲۰۱۸ کسب کرده است؛ گردشگران گاهی مجدد به این کشور و به خصوص استانبول سر می‌زنند تا باز هم حال و هوای کوچه‌ها، شبگردی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه خیابانی را تجربه کنند.
استانبول همیشه در فصل بهار و تابستان میزبان میلیون‌ها گردشگر و بازدید کننده از سراسر دنیا است. با این که شاید قیمت ارز درحال نوسان باشد اما هنوز دیدن این کشور نزدیک و همسایه برای مسافران مقرون به صرفه تمام می‌شود؛ اما به راستی به نظر شما در زمستان سفر به ترکیه لذت‌بخش است؟

در زمستان ارزان‌تر سفر کنید

زمانی که شما بلیط هواپیما استانبول را خریداری کردید و سفر خود به استانبول را در فصل زمستان برنامه‌ریزی می‌کنید با یک تیر چند نشان می‌زنید؛ اولین و مهم‌ترین آن هم بهینه سفر کردن است. کسانی که اهل سفر هستند از هزینه‌های آن هم خبر دارند و برنامه‌ریزی برای مخارج سفر را در اولویت خود قرار می‌دهد اما خبر خوب این که اگر اهل مسافرت هستید و دلتان یک تفریح متفاوت و جذاب می‌خواهد سفر به ترکیه در زمستان همان گزینه‌ای است که با وجود جذابیت بالا، سفر مقرون به صرفه‌ای هم هست. اغلب گردشگران با تصور ساحلی بودن این کشور فصل بهار و تابستان را برای تفریح انتخاب می‌کنند بی آنکه بدانند در فصل سرما تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای را از دست می‌دهند؛ از تخفیف‌های بالای برند‌های پوشاک و مراکز خرید گرفته تا تخفیف‌های هتل‌ها و حتی رستوران‌ها!
شما می‌توانید با یک قیمت مناسب در یکی از هتل‌های لوکس، اقامت راحتی را تجربه کنید، از خرید و گشت و گذار در خیابان‌های استانبول و بازار‌های این شهر دیدنی لذت ببرید؛ این در حالی است که این تنها یکی از مزیت‌های سفر به استانبول در فصل زمستان است.
در شلوغی شهر گم نشوید
اگر از شلوغی، ترددهای دشوار و صف‌های طولانی سخت کلافه می‌شوید اما همچنان عاشق بازدید از مناطق مختلف و به خصوص استانبول هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا لذت سفر به استانبول در فصل زمستان را جایگزین سفر در فصل تابستان کنید. یکی از فرصت‌های خوبی که فصل زمستان به گردشگران می‌دهد، دور بودن از شلوغی‌ها و وجود یک آرامش ناب است. در این فصل به راحتی به مناطق دیدنی سر بزنید بی آن که نگران ازدحام و انتظار در صف‌های طولانی باشید. مانند یک بومی کوچه و پس کوچه‌ها، مراکز خرید، دیدنی‌های بکر و متفاوتی که از چشم گردشگران تابستانه دور می‌ماند را کشف کنید و خاطره‌های تازه بسازید. استانبول، کاپادوکیا، ازمیر، حتی آنتالیا که در ذهن اغلب افراد شهری تابستانی به نظر می‌رسد، در زمستان شما را شگفت‌زده می‌کند. علاوه بر همه، به سادگی فرصت پیدا می‌کنید تا در نقاط مختلف این شهر به سبک و سوی دلخواه کاوش کنید و وقت‌تان در ترافیک و صف‌های بی‌پایان تلف نشود.

رونیکس

استانبول را از زاویه زیبای زمستانی ببینید

استانبول در فصل زمستان به معنای حقیقی زیبا و ستودنی‌ است. زمین‌های خیس، بارش دانه‌های برف و چشم اندازهای دیدنی که می‌تواند برای همیشه به عنوان یک خاطره‌ی فوق العاده در ذهن شما نقش ببندد. نوشیدن یک فنجان نوشیدنی گرم در حالی که میان خیابان‌های سفید پوش استانبول قدم می‌زنید، تجربه‌ای ناب را برای شما رقم خواهد زد. تماشای چشم انداز‌های طبیعی، قایق سواری همراه با تماشای مرغ‌های دریایی، یا دیدن کردن از بنا‌های تاریخی و همینطور قدم زدن در پارک ملی اولوداغ در این فصل در نوع خود بسیار دلنشین خواهد بود. از سمت دیگر توصیه می‌کنیم زمان تعطیلات میلادی، شب‌ سال نو و آتش بازی‌ مخصوص به این شب را از دست ندهید. زیبایی چراغانی‌ها و شور و هیجان این ایام هر کسی را به خیابان‌ها می‌کشاند.
اسکی و تله کابین در پارک ملی اولوداغ
به فصل زمستان که فکر می‌کنیم، برف و سپیدی شهر اولین تصویری است که به ذهن می‌رسد؛ قدم زدن روی برف‌های صاف و دست نخورده لذت خاصی دارد و چه بهتر که در پارک ملی اولوداغ این تجربه‌ی خواستنی را رقم بزنید. این پارک با استانبول نهایتا ۲ ساعت فاصله دارد و در فصل زمستان می‌توانید اسکی، تله کابین و تیوب سواری کنید یا به یاد کودکی آدم برفی‌های غول پیکر بسازید.
با فرهنگ غنی ترکیه از نزدیک آشنا شوید
دور بودن از شلوغی شهر و کوچه و خیابان‌های استانبول می‌تواند فرصت آشنایی با مردم این کشور را به گردشگران حقیقی بدهد. ساکنین و بومیان این کشور بسیار خونگرم و مهمان دوست هستند و از این که با آن‌ها صحبت کنید و به سادگی از آن‌ها چشم پوشی نکنید بسیار دلگرم خواهند شد و علاوه بر این شما هم از مصاحبت با مردم این شهر بهره‌مند می‌شوید، به این ترتیب یکی دیگر از مزایای سفر به استانبول در زمستان می‌تواند این مسئله باشد که گردشگران از تاریخ، آداب و رسوم، ویژگی‌ها و فرهنگ این کشور به شکل ملموس‌تری آشنا و آگاه می‌شوند.
تجربه آرامش با حمام‌های ترکی
حمام‌های ترکی همان گرمای مطلوبی‌ است که بعد از یک گردش زمستانی، سرما و خستگی روز را از تنتان بیرون می‌کند و آرامش را به وجودتان تزریق می‌کند. توصیه می‌کنیم یک قسمت از برنامه سفرتان را به حمام‌های مخصوص ترکی اختصاص دهید و از ماساژ متفاوت ترکی در حمام‌های سنتی استانبول در فصل زمستان استفاده کنید.
حمام‌های ایاصوفیه، حمام کلیچ علی پاشا، حمام میهریماه سلطان، حمام تاریخی گالاتایسرا و حمام چمبرلیتاش از حمام‌های ترکی معروف استانبول هستند که انواع خدمات ماساژ، مراسم سنتی حمام ترکی در آن‌ها اجرا می‌شود و با قیمت‌های بسیار مناسبی می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.

خرید بلیط استانبول

خرید بلیط هواپیما یکی از اساسی‌ترین اقدامات هر سفر محسوب می‌شود مخصوصا در شرایطی که نیاز به یک خرید فوری داشته باشید. سایت فلایتیو بهترین موتور‌های جست‌وجوی بلیط هواپیما را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید ارزان‌ترین پرواز‌ها به استانبول را به راحتی رزرو و خریداری نمایید. در صورت وجود هرگونه سوال، تیم پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شما هستند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.