روش‌های نگهداری از استخر خانه و ویلا و اقدامات ضروری

0

یکی از مورد اهمیت‌ترین موارد پس از نصب و راه‌اندازی استخر در خانه و ویلا، روش های نگهداری از آن است. اگر دقت داشته باشید افراد قبل از مراجعه به استخر راجب تمیزی و بهداشت آن تحقیق می‌کنند. در نتیجه حفظ تمیزی و بهداشت استخر خانه و ویلا از اهمیت بالایی برخوردار است. نکات همچون تصفیه استخر و گرمایش استخر نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بهتر است اگر قصد راه اندازی استخر در خانه و یا ویلایتان دارید؛ تجهیزات استخر را از مراکز معتبر تامین کنید. استخرهایی که در خانه‌ها راه‌اندازی می‌شوند معمولا یک فضای سربسته هستند. ولی در ویلاها، استخرها هم در فضای سربسته راه‌اندازی می‌شوند و هم در فضای باز. برخی اقدامات ضروری باید طی نگهداری از استخر خانه و ویلا انجام شود تا با گذشت زمان استخر دچار نقصان و یا آلودگی نشود. در ادامه این مقاله به موارد و اقدامات ضروری در نگهداری استخر خانه و ویلا خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در نگهداری از استخر خانه و ویلا

یک خانه شیک و مجلل با داشتن استخر چندین برابر جذاب‌تر خواهد بود و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای نیز در آن ایجاد خواهد شد. علاوه بر چشم‌اندازی که ایجاد می‌کند، مزیت‌های دیگری هم دارد. شما می‌توانید به آب‌تنی، شنا، ورزش درمانی در استخر و غیره نیز بپردازید. باید توجه کنید مواقعی که از استخر استفاده نمی‌کنید آن را به حال خود رها نکنید و هرازگاهی، در زمان‌های مشخص شده آب آن را تخلیه کرده و عوض کنید تا از مشکلات احتمالی و آلودگی جلوگیری شود. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که از محوطه زیبای استخر در خانه و ویلا و آب‌تنی در آن لذت می‌برید؛ باید نکات مهم و روش‌های نگهداری از آن را نیز به یاد داشته باشید و رعایت کنید.

گرمایش استخر

در قدم اول بهتر است از کارکرد درست تاسیسات و تجهیزات استخر اطمینان حاصل کنید. برای مثال پکیج گرمایشی استخر یکی از مهم‌ترین تجهیزات استخر به شمار می‌آید. کاربردهای اصلی پکیج گرمایشی استخر به گونه‌ای است که گرمایش آب و محیط استخرهای خانه و ویلا را تامین و تنظیم می‌کند. پکیج‌ گرمایشی استخر برای انواع استخرها با برندهای مختلف موجود است. برای مثال با وجود پکیج گرمایشی استخر حتی استخرهای روباز هم مجهز به آب گرم خواهند شد.

رونیکس

همانطور که گفته شد انواع پکیج گرمایشی استخر وجود دارد که به دو دسته مخزن‌دار و بدون مخزن تقسیم می‌شوند. در کل پکیج گرمایشی استخر دارای چهار نوع متفاوت است. هر کدام از پکیج‌های گرمایشی ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارند پس بهتر است با توجه به نیاز و کاربرد آن را تهیه کنید.

  • پکیج گرمایشی استخر از نوع برقی
  • پکیج گرمایشی استخر از نوع گازی
  • پکیج گرمایشی استخر از نوع دو گانه سوز
  • پکیج گرمایشی استخر از نوع سه گانه سوز

تصفیه استخر

بهداشت و پاکیزگی آب یکی از معیارهای مهم است. بنابراین یکی دیگر از موارد مهم در نگهداری از استخر خانه و ویلا، اطمینان حاصل کردن از کارکرد درست و وجود پمپ تصفیه استخر است. وجود پمپ تصفیه استخر از کلیدی‌ترین بخش‌های یک استخر است. کارکرد پمپ تصفیه استخر به گونه‌ای است که از طریق مکش آب استخر را جذب می‌کند، سپس آب را از فیلتر و تجهیزات تصفیه کننده عبور داده و در نتیجه آب تصفیه شده را وارد استخر می‌کند.

پمپ تصفیه استخر بر اساس نوع و کاربری استخر انتخاب و خریداری می‌شود. پمپ تصفیه استخر نیز در انواع مختلفی وجود دارند که بر اساس کاربری و سرعت کارکرد پمپ تقسیم‌بندی می‌شوند. اگر نیاز به تصفیه استخر در اصفهان دارید؛ شرکت سپاهان پالایش تامین کننده و اجراکننده انواع تجهیزات استخر از جمله پکیج تصفیه استخر است.

تجهیزات استخر

در قسمت‌های پیشین به دو مورد از تجهیزات استخر که در نگهداری استخر اهمیت زیادی دارند پرداختیم. فیلتر شنی استخر یکی دیگر از تجهیزاتی است که در نگهداری استخرهای خانه و ویلا از اهمیت بالایی برخوردار است. کارکرد فیلتر شنی استخر به گونه‌ای است که با استفاده از فرایند فیلتراسیون، ذرات کوچکی مانند شن، ماسه و غیره را از آب جدا می‌کند و به اصطلاح آب استخر را فیلتر می‌کند و موجب شفاف سازی آب استخر می‌شود. فیلتر شنی استخر با توجه به مواردی مانند میزان فشار کاری، کاربرد و نحوه فیلتراسیون به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

اهمیت نگهداری از استخر خانه و ویلا

مهم‌ترین مراحل در نگهداری از استخر خانه و ویلا، اقدام به پاکیزگی و بهداشت استخر است. توجه به سیستم یا پکیج گرمایشی استخر، پمپ تصفیه استخر، فیلتر شنی استخر و دیگر تاسیسات و تجهیزات استخر از مهم‌ترین موارد در نگهداری از استخر خانه و ویلا است.

همانطور که استخر، چشم‌انداز فوق‌العاده جذابی در خانه و ویلا بوجود می‌آورد، سختی‌هایی در نگهداری نیز همراه خود دارد. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که اگر از استخر به مدت طولانی استفاده نخواهید کرد، اقدامات لازم برای نگهداری از آن را فراموش نکنید تا بعدها با مشکلات احتمالی مواجه نشوید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.