۱۶ سریال ترکی جدید و قدیمی در ژانر‌های مختلف

6

در سال‌های اخیر، سریال‌ها و فیلم‌های ترکی در سراسر دنیا بسیار محبوب شده‌اند. در ایران هم سریال‌های ترکی طرف‌داران زیادی دارند. بعضی از این سریال‌ها به زبان فارسی دوبله شده‌اند و راحت‌تر می‌توانید از تماشای آنها لذت ببرید. در ادامه تعدادی از جدیدترین و محبوب‌ترین سریال‌های ترکی را معرفی می‌کنیم. اگر دوست دارید سریال جدید ترکی ببینید، می‌توانید از این فهرست سریالی را برای دیدن انتخاب کنید.

۱۶. گرگ تنها (Yalniz Kurt)

گرگ تنها

رونیکس
ژانر: اکشن، درام، رازآلود، جاسوسی
تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
بازیگران: حسن دنیزیاران، جیهان اونال، داملا جولبای
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۵

اگر دنبال سریال جدید ترکی هستید، این سریال یکی از جدیدترین مجموعه‌های تلویزیونی این فهرست است که می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید. تاریخ ترکیه فقط مربوط به دوران عثمانی نیست، بلکه تاریخ معاصر آن هم پرفرازونشیب است. البته این سریال تاریخی نیست، اما فداکاری‌های ارتش ترکیه را به تصویر می‌کشد. علاوه‌ بر این، سریال درباره عملیات آمریکا در کشوری مانند ترکیه نیز اطلاعاتی به بیننده می‌دهد.

در این سریال می‌توانید حسن دنیزیاران قهرمان خوش‌پوش و جذاب فیلم‌های ترکیه را در نقش مبارزی خیابانی و چگونگی انتقام‌گرفتن او بابت قتل پدرش را ببینید.

۱۵. دختر سفیر (Sefirin Kizi)

دختر سفیر

ژانر: تراژدی، عاشقانه، احساسی، درام‌‌‌
تاریخ انتشار: ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱‌
بازیگران: انگین آکیورک و نسلیهان آتاگول
دوبله فارسی: دارد‌
امتیاز (IMDb): ۵٫۷

نه‌تنها طرف‌داران محلی درام‌های ترکی این سریال ترکی جدید را پسندیده‌اند، بلکه در سراسر جهان هم طرف‌دارانی پیدا کرده است. انگین آکیورک نقش اصلی این سریال را بازی می‌کند. داستان درباره دختری به‌نام «ناره» است که دختر سفیر است. او در شب عروسی معشوق خود را ترک می‌کند و قصد خودکشی دارد و پس از ۸ سال همراه دختر ۸ساله خود «ملک» وارد زندگی همسر سابقش می‌شود.

۱۴. سیب ممنوعه (Yasak Elma)

سیب ممنوعه

ژانر: درام، عاشقانه، مهیج‌
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸
بازیگران: شوال سام، ادا اجه، بیران داملا ییلماز، برک اوکتای
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۵٫۸

سیب ممنوعه یکی از طولانی‌ترین سریال های ترکی است که از شبکه FOX TV ترکیه پخش شد. داستان سریال سیب ممنوعه درباره سرمایه‌داری به‌نام هالیت آرگون و همسرانش است. فراز و فرودهای ماجراهای این سریال مثل ترن‌هوایی جذاب و سرگرم‌کننده است. این سریال به‌زبان فارسی هم دوبله شده است.

۱۳. فاطما گل (?Fatmagül’ün Suçu Ne)

فاطما گل

ژانر: درام، عاشقانه
تاریخ انتشار: ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲
بازیگران: برن سات، انگین اکیورک، سدا گوون، سومرو یاوروجوک
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۵٫۸

سریال فاطما گل یکی از سریال‌های پرطرف‌دار ترکی است که نه‌تنها در ترکیه بلکه در کشورهای اروپایی و آسیایی نیز خیلی محبوب شد. ماجرای این سریال درباره دختر روستایی معصومی است که ۴ مرد تحت‌تأثیر مواد مخدر به او تجاوز می‌کنند. بعدا دختر بیچاره تمام تلاش خود را می‌کند که این افراد ثروتمند را مجازات کند.

این سریال جدید نیست، ولی در زمان خودش بسیار محبوب بود. اگر تا به‌ حال سریال ترکی ندیده‌اید، می‌توانید با این سریال محبوب شروع کنید.

۱۲. بازی سرنوشت من (Kaderimin Oyunu)

بازی سرنوشت من

ژانر: تراژدی، مهیج، عاشقانه
تاریخ انتشار: ۲۰۲۱
بازیگران: اویکو کارایل و آکین آکینوزو
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۶

بازیگر مشهور ترکیه آکین آکینوزو با سریالی جدید دوباره به دنیای سریال‌های ترکی پا گذاشته است و نقش مردی به‌نام جمال را بازی می‌کند. داستان این سریال درباره مادر جوانی به‌نام آسیه است که برای بزرگ‌کردن ۲ فرزندش خود را وقف آنها می‌کند و هم‌زمان نقش پدر و مادر را برایشان بازی می‌کند.

آسیه در ۱۷سالگی خانه نامادری خود را ترک و با جمال ازدواج می‌کند. جمال تصمیم می‌گیرد وضعیت مالی خانواده را بهبود بخشد و به‌ همین دلیل به خارج از شهر می‌رود. بعد از مدت‌ها دیگر برنمی‌گردد. در این سال‌ها همسرش آسیه بچه‌ها را بزرگ می‌کند. وقتی آسیه بعد از سال‌ها شوهرش را با همسر و فرزندی دیگر و در ثروت می‌بیند، همه‌چیز تغییر می‌کند.

۱۱. خانه تو سرنوشت توست (Doğduğun Ev Kaderindir)

خانه تو سرنوشت توست

ژانر: عاشقانه، درام، تراژدی
تاریخ انتشار: ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱
بازیگران: دمت اوزدمیر، ابراهیم چلیککول، چنگیز آیدوغان، ابنچنور داسته میر
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۶٫۵

این سریال ترکی بر اساس رمانی معروف ساخته شده است. خط داستانی این سریال درباره دختری فقیر به‌نام زینب است که خانواده‌ای ثروتمند او را به فرزندی پذیرفته‌اند. زینب که دختری کوچک است در این جابه‌جایی خانوادگی تا رسیدن دوران جوانی رنج زیادی می‌کشد.

وقتی زینب تصمیم می‌گیرد با مردی ثروتمند ازدواج کند، مادر بیولوژیکی فقیرش این ازدواج را تأیید نمی‌کند و مانع آن می‌شود و معتقد است که دخترش باید با فردی از طبقه متوسط ازدواج کند.

۱۰. تو در خانه‌ام را بزن (عشق مشروط) (Sen Çal Kapimi)

تو در خانه ام را بزن

ژانر: عاشقانه، کمدی
تاریخ انتشار: ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱
بازیگران: کرم بورسین، هانده ارچل، آنیل آلتان، سارپ بوزتورک
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۷٫۱

یکی دیگر از سریال‌های درام عاشقانه ترکی جدید همین سریال است که بازیگران محبوب ترکیه یعنی هانده ارچل و کرم بورسین در آن هم‌بازی هستند. طرف‌داران سریال‌های ترکی معمولا از درام‌های عاشقانه هانده ارچل استقبال می‌کنند و این سریال هم یکی دیگر از موفقیت‌های بزرگ او محسوب می‌شود.

ماجرای فیلم درباره دختری به‌نام اداست که به ادامه تحصیل و حرفه خود علاقه دارد، اما به دلایلی نمی‌تواند برای تحصیل به خارج از کشور برود. سپس سرکان وارد زندگی او می‌شود و به او پیشنهاد ازدواجی دوماهه را می‌دهد.

بعد از ۲ ماه، همه‌چیز برای تحصیل در خارج از کشور فراهم می‌شود. کرم بورسین نقش سرکان را بازی می‌کند و نقش ادا بر عهده هانده ارچل است. این سریال هم به زبان فارسی دوبله شده است.

۹. عشق سیاه (Kara Sevda)

عشق سیاه

ژانر: عاشقانه، درام، رازآلود
تاریخ انتشار: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷
بازیگران: بوراک اوزچیویت، نسلیهان آتاگول، کان اورگانجی‌اوغلو، کورشات آن‌آچیک، اورهان گونر
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۷٫۳

سریال Kara Sevda در بین تماشاگران انگلیسی درام‌های ترکی «عشق بی‌پایان» نامیده می‌شود و در فارسی «عشق سیاه» دوبله شده است. این سریال بهترین پیشنهاد برای کسانی است که دوست دارند سریال ترکی عاشقانه ببینند.

این سریال ۲ فصل و ۷۴ قسمت دارد و به بیش از ۳۰ زبان دوبله شده است.

۸. عشق پول سیاه (Kara Para Ask)

عشق پول سیاه

ژانر: رازآلود، اکشن، عاشقانه
تاریخ انتشار: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵
بازیگران: انگین اکیورک، طوبا بویوک‌اوستون، ارکان جان، نباهت چهره
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۷٫۴

این سریال یکی از بهترین سریال‌های ترکی است که با بازی جذاب بازیگران مشهور ترک بینندگان را سرگرم می‌کند. ماجرای این سریال از پول‌شویی و قتل شروع می‌شود و عمر و الیف که عزیزانی را در این تراژدی از دست داده‌اند، به‌مرور عاشق هم می‌شوند.

این مجموعه تلویزیونی بسیار جذاب و پرکشش در نتفلیکس با دوبله انگلیسی قرار گرفته است. این سریال ترکی به زبان فارسی هم دوبله شده است.

۷. مؤسس عثمان (Kurulus: Osman)

موسس عثمان

ژانر: تراژدی، تاریخی، درام، ماجراجویی
تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
بازیگران: بوراک اوزچیویت، نورالدین سونمز، راگیپ ساواش
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۷٫۵

این سریال یکی دیگر از سریال‌های محبوب ترکی در دنیا است. داستان این سریال تاریخی ترکی حول محور عثمان اول، پسر ارطغرل غازی و بنیان‌گذار امپراتوری عثمانی می‌چرخد. بوراک اوزچیویت در نقش عثمان بیگ ایفای نقش می‌کند.

بی‌شک این سریال را مانند سایر سریال‌های تاریخی ترکیه دوست خواهید داشت. این سریال هم به زبان فارسی دوبله شده است و می‌توانید آن را در نماوا و فیلیمو ببینید.

۶. بارباروس‌ها؛ شمشیر مدیترانه (Barbaroslar Akdeniz’in Kılıcı)

بارباروس‌ها شمشیر مدیترانه

ژانر: اکشن، تاریخی، جنگی
تاریخ انتشار: ۲۰۲۱
بازیگران: انگین آلتان دوزیاتان و اولاش تونا استپ
دوبله فارسی: ندارد
امتیاز (IMDb): ۷٫۷

بارباروس‌ها سریال تاریخی ترکی با بازی انگین آلتان است که خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدند، به‌خصوص بعد از موفقیت سریال ارطغرل، بینندگان درام ترکیه بی‌صبرانه منتظر دیدن بازی بعدی آلتان بودند که در نهایت این سریال منتشر شد.

داستان این سریال نمایش پیروزی‌های نیروی دریایی عثمانی در دریای مدیترانه و چگونگی دفاع ۴ برادر ملوان از سرزمین مادری است. انگین آلتان نقش شخصیت اصلی «خیرالدین بارباروسا» را بازی می‌کند.

۵. پرنده سحرخیز (Erkenci Kus)

پرنده سحرخیز

ژانر: کمدی، اکشن، عاشقانه
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹
بازیگران: جان یامان، دمت ازدمیر
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۷٫۸

اگر دوست دارید سریال طنز ترکی تماشا کنید، پرنده سحرخیز انتخاب خوبی است. این سریال درباره زندگی دختری به‌نام صنم است که ۲ انتخاب دارد: ازدواج یا داشتن شغل مناسب. اگرچه رؤیای او نویسندگی است، به‌نظر والدینش او مهارت لازم را ندارند. این سریال عاشقانه با چاشنی کمدی است.

۴. آپارتمان بی‌گناهان (Masumlar Apartmanı)

آپارتمان بی‌گناهان

ژانر: درام، رازآلود، عاشقانه، روان‌شناسی
تاریخ انتشار: ۲۰۲۰
بازیگران: ازگی مولا، بیرکان سوکولو، مروه دزدار و ملیسا شنولسون، فرح زینب عبدالله
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۷٫۹

سریال ترکی آپارتمان بی‌گناهان بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. این سریال ترکی را بر اساس رمان روان‌شناسی دکتر گلسرن بودایچی اوغلو ساخته‌اند و داستانش با درام‌های ترکی معمولی متفاوت است و قطعا عاشق ماجرای مرموز و متفاوتش می‌شوید.

۳. قیام ارطغرل (Dirilis: Ertugrul)

قیام ارطغرل

ژانر: اکشن، درام، تاریخی، ماجراجویی، جنگی
تاریخ انتشار: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹
بازیگران: انگین آلتان دوزیاتان، سردار گوکهان، اسرا بیلگیچ، کاعان تاشانر، عثمان سویکوت
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۷٫۹

قیام ارطغرل یکی از سریال‌های تاریخی محبوب و پردرآمد ترکیه محسوب می‌شود. این مجموعه تلویزیونی نه‌تنها در ترکیه، بلکه در دیگر کشورهای خاورمیانه، اروپا و آسیا نیز بینندگان زیادی داشت. داستان این سریال حول محور جنگجویی شجاع به‌نام «ارطغرل» می‌چرخد که پدر امپراتوری عثمانی نیز شناخته می‌شود.

اگرچه انجین آلتان دوزیتان بازیگر نقش اول این سریال تاریخی در ابتدا آمادگی ایفای نقش خود را نداشت، گذشت زمان ثابت کرد که او برای پذیرش این نقش تصمیم درستی گرفته است. این سریال پرطرف‌دار هم به فارسی دوبله شده است.

۲. امانت (Emanet)

امانت

ژانر: عاشقانه، درام، احساسی
تاریخ انتشار: ۲۰۲۰
بازیگران: خلیل ابراهیم جیهان، سیلا تورک اوغلو
دوبله فارسی: دارد
امتیاز (IMDb): ۸٫۳

«امانت» یکی دیگر از سریال‌های درام ترکی است که پس از موفقیت عظیم سریال «قول» فیلم‌برداری آن آغاز شد. این سریال ترکی داستان تاجری را روایت می‌کند که خلیل ابراهیم جیهان نقشش را بر عهده گرفته است.

یامان دوران کودکی بدی را سپری کرده که او را فردی بسیار جدی و درونگرا کرده است. اما او به برادرزاده‌اش «یوسف» اهمیت زیادی می‌دهد. داستان سریال امانت با ورود عمه یوسف به زندگی آنها تغییر می‌کند.

۱. قضاوت (Yargi)

قضاوت

ژانر: درام، مهیج، عاشقانه، اکشن
تاریخ انتشار: ۲۰۲۱
بازیگران: کان اورگانجی‌اوغلو و پینار دنیز
دوبله فارسی: ندارد
امتیاز (IMDb): ۸٫۶

سریال تلویزیونی قضاوت مجموعه‌ای کامل از احساسات، صحنه‌های اکشن، تعلیق و ماجراهای عاشقانه است. داستان سریال قضاوت حول یک پرونده قتل می‌چرخد که زنی وکیل به‌نام جیلین و مردی دادستان به‌نام ایلگاز را به هم نزدیک می‌کند. هر فصل از سریال قضاوت بخشی از ماجرا را آشکار می‌کند. این سریال بازیگران محبوب و ماجرای جذابی دارد. اگر می‌خواهید سریال ترکی جدید با امتیاز بالا ببینید، قضاوت انتخاب خوبی است.

انتخاب شما چیست؟

اگر از دوستداران سریال‌های ترکی باشید، حتما سریال های معروف ترکی را قبلا تماشا کرده‌اید. به‌نظر شما بهترین سریال ترکی کدام است؟ آیا سریال دیگری هم می‌شناسید که جای آن در این فهرست خالی باشد؟ می‌توانید در قسمت نظرات سریال‌های محبوب خود را معرفی کنید.


در ادامه بخوانید: ۷۰ فیلم از بهترین فیلم های هندی
هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع digitalcruch
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 6 دیدگاه)
  1. F2016 می‌گوید

    سلام
    قطعا یکی از محشر ترین و عالیترین سریال ترکی قضاوت یعنی اگه میخوای پای تیوی میخکوب بشی قضاوت رو ببین بدون کلیشه وفوق العادس وبعد اون پول سیاه (لطیفه) اونم عالبه

    1. حمیده کریمی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      خیلی ممنون بابت همراهی شما
      متشکرم که نظر دادی و انتخاب سریال رو برای بقیه مخاطبان «چطور» راحت‌تر کردی 🙂

  2. بنیامین می‌گوید

    سلام
    سریال قیام عثمان و ارطغرل و همچنین بارباروس ها خیلی زیبا و جذاب هستند من عاشق این سریال هام و کامل دنبال میکنم ….گرگ تنها هم قصه ی متفاوتی از فیلم های امروزی ترکیه داره و فیلم جذابیه 👌👌

  3. علی می‌گوید

    باسلام لطفاسریال کوثروزیبا راهم قرار دهید باسپاس