اجاره خانه روستایی ؛ یک تجربه متفاوت برای مسافرهای عصر جدید

0

برای مسافرهای عصر الکترونیک یکی از هدف‌های پر طرفدار اجاره اقامتگاه‌هایی است که تجربه متفاوتی را عرضه کنند. به خصوص با آمدن پلتفرم‌های اجاره آنلاین اقامتگاه مثل پینورست این مدل اقامتگاه‌ها بیشتر در دسترس هستند و تنها چند کلیک با ما فاصله دارند.

یکی از آن انواع پرطرفدار امروزی اجاره اقامتگاه رزرو خانه روستایی است.

ولی قبل از این که با کله سراغ این تجربه جذاب بروید باید با چند موضوع کنار بیایید و انتظارهایتان را با واقعیت تطبیق بدهید.

رونیکس

مزایا و معایب رزرو خانه روستایی

قرار است به زودی خانه روستایی اجاره کنید؟ مقصد سفرتان احتمالا شهرهای شمالی ایران مثل ماسال و رشت هستند. شاید هم در یزد و کاشان یا سمت قشم جایی را در نظر دارید.

در هر جغرافیایی خانه‌های روستایی با هم فرق دارند و انتظاری که می‌توانید از خدمات و امکانات خانه روستایی داشته باشید متفاوت خواهد بود.

ولی چند چیز مهم در اکثر خانه‌های روستایی مشترک است. بگذارید اسمشان را بگذاریم نقاط مشترک خانه‌های روستایی که هر جا هم بروید می‌توانید انتظارشان را داشته باشید.

۱. آشپزخانه و سرویس غذا متفاوت است

به نظرم اولین چیزی که برایتان جالب خواهد بود که بدانید سیستم خورد و خوراک و آشپزی خانه‌های روستایی است. خانه‌های روستایی معمولا آشپزخانه مجهز ندارند.

این را باید برای اقامت‌های بالای سه روز در ذهن داشته باشید.

ولی یک چیز خوب که در عوضش دارند میزبان‌هایی هستند که یا خودشان برای شما آشپزی می‌کنند یا از شما سفارش می‌گیرند و از آشپزخانه‌های همان نزدیکی غذای مورد نیاز شما را تأمین می‌کنند. معمولا فرصت خوبی است که دستپخت‌های محلی را بچشید. به خصوص اگر دلتان هوس غذای سنتی شمالی را کرده شاید هیچ فرصت بهتری در زندگی‌تان برای امتحان کردن بعضی غذاها پیدا نمی‌کنید.

اصلا یکی از سرویس‌هایی که به خاطرش اجاره خانه روستایی هر روز محبوب‌تر می‌شود هم همین است. بعضی مسافرها حتی برای تورهای شکم‌گردی سعی می‌کنند در چندین نقطه از مسیر سفرشان خانه روستایی اجاره کنند تا فرصت داشته باشند غذاهای محلی بخش‌های مختلف یک مسیر را با هم مقایسه کنند.

البته تهیه و پخت و پز غذا هزینه‌ای اضافه بر هزینه اقامتگاه دارد که معمولا این هزینه در تبلیغات اقامتگاه وجود دارد. ولی اگر هزینه‌ها را در خود تبلیغ پیدا نکردید، همیشه می‌توانید از قبل با میزبان‌تان تماس بکیرید و هماهنگی‌ها را از پیش انجام بدهید. معمولا هزینه‌ها معقول و در بیشتر مواقع خیلی کمتر از حد انتظار شما هستند و به یک فستیوال غذایی حسابی می‌ارزند.

خلاصه این تجربه متفاوت را از دست ندهید.

۲. سرویس خواب خیلی با هتل و ویلا فرق دارد

انتظار تخت پر قو و دو لایه تشک و حتی یک تخت خواب ساده را هم نداشته باشید. خانه‌های روستایی معمولا سرویس خواب بسیار سنتی‌ای دارند. این یعنی تعداد زیادی متکی و تشک و پتو. پس یعنی خودتان را باید برای روی زمین خوابیدن آماده کنید.

این موضوع برای خیلی‌ها سخت است. خیلی‌ها دقیقا به همین دلیل از چنین تجربه‌ای دور می‌مانند. ولی باور کنید یکی دو شب روی زمین خوابیدن ارزش این تجربه متفاوت را دارد.

خانه‌های روستایی معمولا یک هال بزرگ دارند که در آن ظرفیت خواب برای ده تا ۱۲ نفر وجود دارد. برای همین ظرفیت خواب این اقامتگاه‌ها معمولا در تبلیغاتشان بسیار بالاست. این را بگذارید در کنار هزینه اجاره بسیار پایین این اقامتگاه‌ها.

خلاصه برای اقامت کوتاه مدت در مقایسه با ویلا برای گروه‌های بزرگ بسیار عالی هستند.

۳. دسترسی به امکانات محدود است

البته در پینورست ما سعی کرده‌ایم براساس امکاناتی که فکر می‌کنیم برای شما مهم است فیلترهای مناسب به وجود بیاوریم که شما موقع گشتن در مورد اقامتگاه دقیقا همان چیزی را پیدا کنید که دنبالش هستید. کافی است به Pinorest.com سر بزنید و فیلتر مربوط به چیزهایی که فکر می‌کنید برای اقامت شما حیاتی هستند را روشن کنید.

ولی بیشتر خانه‌های روستایی ممکن است از جاده‌های اصلی دور باشند، به سوپرمارکت و رستوران دسترسی نداشته باشند،‌ آب لوله‌کشی نداشته باشند و سیستم سرمایش و گرمایش سنتی داشته باشند.

برای همین حتما این چیزها را چک کنید. سیستم لوله‌کشی مهم است. به خصوص اگر می‌خواهید بیشتر از دو سه شب در اقامتگاه‌تان بمانید.

اگر به سوپرمارکت دسترسی ندارید خوب است که در مورد بعضی دسترسی‌ها از میزبان خودتان با دقت سوال کنید. از دانش محلی میزبان خودتان نهایت استفاده را ببرید.

در ضمن اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید با سیستم گرمایش سنتی کنار بیایید، سعی کنید تجربه خودتان را به ماه‌های با هوای ملایم و گرم منتقل کنید. مثلا اردیبهشت و مهر در بیشتر مناطق ایران وقت مناسبی برای اجاره اقامتگاه روستایی هستند. ولی ماه‌های زمستان را برای اجاره اقامتگاه در جنوب کنار بگذارید و اگر طاقت گرما را ندارید به هیچ وجه در تابستان سراغ اجاره اقامتگاه روستایی نروید. مگر اینکه مقصد سفرتان جایی مثل ماسال باشد.

تجربه‌های جدید خودتان را با پینورست انجام دهید

همه این‌ها به کنار، تجربه کردن تجربه‌های جدید مثل اجاره یک اقامتگاه برای اولین بار (به جای اجاره هتل) یا اجاره اقامتگاه بومگردی و سنتی یا خانه روستایی برای اولین بار (به جای ویلا) یا اجاره یک کلبه جنگلی برای اولین بار، همگی کارهای جالبی هستند.

منتها همیشه اولین تجربه‌ها امن، مثبت و جالب نیستند. خیلی‌ چیزها هستند که می‌توانند کام شما را تلخ کنند. اینجاست که می‌توانید بخش سخت‌تر ماجرا را به پلتفرم آشنا و قابل اعتمادی مثل پینورست بسپارید.

ما سعی می‌کنیم برای شما بهترین اقامتگاه‌ها را گلچین کنیم تا شما موقع اجاره خانه روستایی، کلبه، ویلا و آپارتمان و سفر به یک شهر جدید یا شروع یک تجربه جدید، کمترین غافلگیری‌های منفی را پشت سر بگذارید و با راحتی خیال بیشتری برنامه‌ریزی کنید.

برای همین پیشنهاد می‌کنیم با پینورست به سراغ تجربه‌های جدیدتان بروید. از همین حالا به فکر چیدن تجربه تعطیلات بعدی خودتان باشید. با پینورست از اقامت خیالتان راحت.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.