پرستار کودک؛ نکاتی برای انتخاب بهترین گزینه + سؤالات رایج

0

برای نگهداری از فرزندتان دنبال استخدام پرستار کودک هستید؟ پیداکردن و انتخاب پرستار کودک کاری سخت و چالش‌برانگیز است. در این مقاله، نکات مهم برای انتخاب پرستار مناسب را با هم مرور می‌کنیم و در پایان به سؤالات رایج در این زمینه پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

۱. مشخص کنید از پرستار چه انتظاراتی دارید

از پرستار چه انتظاراتی دارید؟ آیا وظیفه او نگهداری و مراقبت از فرزندتان است یا از او توقع برنامه‌های آموزشی هم دارید؟ آیا کارهایی مانند حمام‌کردن نوزاد هم بر عهده او خواهد بود؟ انتظارات‌ خود و وظایف پرستار کودک را مشخص کنید و در زمان مصاحبه با او در میان بگذارید.

۲. نیازهایتان را بر ترجیحات‌تان اولویت بدهید

تصور استخدام پرستاری که قادر به انجام همه کارها باشد آسان است، اما به خاطر داشته باشید که ارائه‌دهندگان خدمات مراقبت از کودک هم مانند شما انسان هستند و ممکن است از عهده خیلی کارها برنیایند. مثلا مسئولیت‌پذیری یا انعطاف‌پذیری در برابر تغییر برنامه‌ها ویژگی‌های مهم پرستار کودک هستند، اما ویژگی‌هایی مانند داشتن علمی خاص برای تدریس خصوصی چندان هم مهم نیستند. پس اگر فردی که ملاقات کرده‌اید ویژگی‌های ضروری برای پرستاری از کودکتان را دارد، بیش‌ از حد سخت‌گیری نکنید و به نیازهایتان بیش از ترجیحات‌تان اهمیت بدهید.

رونیکس

۳. به تعامل پرستار کودک با فرزندتان توجه کنید

گام بعدی این است که پرستار را برای گفت‌‌‌‌‌‌‌وگوی رودررو دعوت کنید تا از او سؤالاتی بپرسید و ببینید چگونه با فرزندتان تعامل می‌کند. این تعامل، میزان راحتی پرستار با کودکتان در آینده را نشان می‌دهد. مهم است پرستاری را انتخاب کنید که عملکردش با سبک فرزندپروری شما همسو باشد.

۴. او را با معیارهای خودتان محک بزنید

بررسی کند فرد مدنظر ویژگی‌های مهمی را دارد که پرستار کودک باید داشته باشد یا نه. فرد مسئولیت‌پذیر و سرگرم‌کننده‌ای به نظر می‌رسد؟ مرتب و منظم است؟ درباره آنچه آنها ممکن است در شرایط خاص و اضطراری انجام دهد با او صحبت کنید. پرستار ماهر قادر خواهد بود به این سؤالات پاسخ بدهد و ثابت کند از عهده این کار برمی‌آید. البته از همه اینها مهم‌تر نظر خود شماست. آیا به این پرستار حس خوبی دارید؟

۵. درباره شرایط فرزند و قوانین خانه‌تان با او صحبت کنید

هر اطلاعات مهمی را مهمی که پرستار برای مراقبت بهتر از فرزندتان نیاز دارد به او بدهید، مثلا هرگونه برنامه زمانی (تغذیه یا خواب کودک)، آلرژی غذایی و علاقه‌مندی‌ فرزندتان را به او بگویید. بهتر است قبل از اینکه اتفاق بدی بیفتد یا مسئله‌ای سبب ناراضایتی شما شود، درباره شرایط فرزند و قوانین خانه‌تان با پرستار صحبت کنید.

۶. از پرستار انتظارات بیجا نداشته باشید

فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی حرفه مراقبت از کودک را جذاب جلوه می‌دهند، اما واقعی نیستند. اگر شما ۳ فرزند دارید و برنامه‌های مدرسه و بعد از مدرسه آنها را به‌خوبی مدیریت می‌کنید و در عین حال وظایف مربوط به خانه را هم به‌خوبی انجام می‌دهید، انتظار نداشته باشید پرستار هم اینها را به‌راحتی انجام دهد. درست است که پرستار کودک در منزل شماست و به او پول می‌دهید، اما اولویت اول او فقط مراقبت از بچه‌هاست. پس لازم است انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشید.

۷. احساس گناه ناشته باشید

احساس گناه یا غم و اندوه ناشی از ترک کودک و رفتن به محل کار، احساساتی هستند که والدین شاغل اغلب با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به یاد داشته باشید پرستار جایگزین شما نیست، بلکه قرار است برای مراقبت از کودک به شما کمک می‌کند. به مزایای کارکردن فکر کنید و همین‌طور خدماتی که پرستار می‌تواند به فرزندتان بدهد. شما همه تلاشتان را برای پیداکردن بهترین پرستار برای فرزندتان کرده‌اید و نباید هیچ احساس گناهی داشته باشید.

سؤالاتی که باید در مصاحبه بپرسید

سؤالاتی که باید در مصاحبه با پرستار کودک بپرسید

  • «قبلا از کودک نگهداری کرده‌اید؟ لطفا درباره تجربیات‌تان بگویید.»
  • «آموزشی تخصصی در زمینه مراقبت از کودک دیده‌اید؟ در دوره پرستاری کودک شرکت کرده‌اید یا دوره‌های آموزشی مرتبط را گذرانده‌اید؟»
  • «از نظر سلامتی مشکلی ندارید؟ اگر مشکلی دارید که ممکن است بر توانایی شما برای نگهداری از کودک تأثیر بگذارد، درباره‌اش توضیح بدهید.»
  • «چرا از سروکارداشتن با بچه‌ها لذت می‌برید؟»
  • «وقتی من به محل کارم بروم، چه فعالیت‌هایی را با بچه من انجام می‌دهید؟» این سؤال را بپرسید تا مشخص شود پرستار کودک در غیاب شما بازی، کاردستی یا فعالیت‌های موردعلاقه کودک را انجام می‌دهد یا خیر.
  • «با کدام گروه سنی راحت‌تر هستید؟»
  • «اگر بچه‌ها با هم کنار نیایند یا دعوای کودکان چه خواهید کرد؟ چگونه با اضطراب جدایی کودک کنار می‌آیید؟» اگر قرار است پرستار از بیش از یک کودک مراقبت کند، این سؤالات را بپرسید.
  • «اگر فرزند من به حرف شما گوش ندهد یا رفتار بدی بکند، چه خواهید کرد؟»
  • «در چه شرایطی با من تماس می‌گیرید؟» این را بپرسید تا مشخص شود این فرد چگونه موارد اضطراری را اولویت‌بندی می‌کند.
  • «بلدید چگونه به نوزاد یا کودک نوپا غذا بدهید؟» این سؤال نشان می‌دهد پرستار چقدر به ایمنی تغذیه کودک توجه می‌کند.
  • «چه مبلغی را برای حقوق در نظر دارید؟ چه ساعت‌ها و روزهایی از هفته می‌توانید از فرزندم مراقبت کنید؟ آیا ساعت یا روز خاصی هست که نتوانید کار کنید؟»
  • «چه ویژگی‌هایی دارید که باعث شوند من بخواهم شما را استخدام کنم؟» پرستار کودک خوب ممکن است درباره فعالیت‌های مشترک با کودک یا حس شوخ‌طبعی‌اش صحبت کند.
  • «چه تعهدی به من می‌دهید که به توافقمان برای نگهداری از کودک پایبند باشید؟» اگر برای تعطیلات یا ایام شلوغی مانند شب سال نو پرستار استخدام می‌کنید، پرسیدن این سؤال بسیار مهم است.
  • «بدترین تجربه نگهداری از کودک شما چه بوده است و چرا؟» ببینید این فرد چگونه مشکل را حل کرده است.

سؤالات رایج درباره انتخاب پرستار کودک

– حقوق پرستار کودک چقدر است؟

دستمزد پرستار بسته به وظایفی که قرار است انجام بدهد تغییر می‌کند. پس از اینکه انتظارات و ساعت کاری او را تعیین کردید، خیلی شفاف با او درباره حقوقش صحبت کنید.

– وظایف پرستار کودک چیست؟

این فرد وظیفه دارد با بچه‌ها بازی کند، به آنها غذا بدهد و مراقبشان باشد. نباید از او انتظار داشته باشید که کارهای خانه را انجام دهد، مگر اینکه از قبل با هم در این باره توافق کرده باشید و برای انجام این کارها پول اضافی به او بدهید.

– چگونه پرستار کودک استخدام کنم؟

بهترین راه برای پیداکردن پرستار کودک، اطرافیانتان هستند. ممکن است کسانی این فرد را به شما معرفی کنند که قبلا برای کودک خودشان پرستار گرفته‌اند. اگر دیگران پرستار را به شما معرفی کرده‌اند، از آنها درباره ویژگی‌های این فرد و نحوه تعاملش با فرزندشان سؤال کنید.

– چگونه می‌توانم تعامل پرستار با کودکم را بسنجم؟

بهتر است از او بخواهید یک روز که شما هم در خانه هستید، بیاید و از بچه مراقبت کند. این‌طوری او و بچه با هم آشنا خواهند شد و شما هم نحوه کار و تعامل او با بچه را خواهید دید.

سخن پایانی

اگر قرار است پرستاری برای مراقبت از کودکتان استخدام کنید، از همه نظر او را بسنجید تا خیالتان کاملا راحت شود. کودک شما قرار است ساعات زیادی از روز را با او بگذراند، پس لازم است که انتظارات اولیه شما را برآورده کند. امیدواریم نکات گفته‌شده در این مقاله برایتان مفید باشد.


در ادامه بخوانید: هنگام سپردن بچه‌ها به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
مهم‌ترین و سخت‌ترین وظیفه پدران و مادران تربیت فرزند است تربیت کودکان شاد و سالم امروز، و انسان‌های موفق فردا

۸،۰۰۰ تومان

منبع verywellfamily verywellfamily verywellfamily
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.