مدارس معروف جهان و نکته‌های جالب در مورد آنها

0

از آنجایی که دانش آموزان به مدت چند سال، ساعات زیادی از زندگی خود را در مدرسه می‌گذرانند، درس خواندن در بهترین مدارس جهان یک فانتزی بسیار هیجان انگیز برای آن‌ها است. آشنایی با برنامه‌های تحصیلی برترین مدرسه های دنیا نه تنها برای دانش آموزان تجربه‌ی لذت‌بخشی است، بلکه می‌تواند الهام‌بخش مسئولین سایر مدارس برای ارتقا دادن استانداردهای مدرسه نیز باشد و همچنین، به خانواده‌هایی که مقیم ایران نیستند یا قصد مهاجرت دارند، کمک کند تا بهترین مدارس کشور مقصد خود را برای تحصیل فرزندشان انتخاب کنند. در این مطلب، به معرفی چند مورد از این مدارس برتر دنیا می‌پردازیم و در آخر، شبیه‌ترین دبیرستان به این مدارس در ایران که به عنوان بهترین دبیرستان خاورمیانه شهرت دارد را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

۱) مدرسه‌ی Abbey DLD

این مدرسه، یکی از قدیمی‌ترین و خاص‌ترین مدارس دنیا در ایالات متحده است و مسئولینش حسابی اهل سختگیری در مورد مطالعه‌ی دانش آموزان هستند. نکته‌ی ویژه و تعجب آوری که در مورد این مدرسه وجود دارد، نسبت معلمان به دانش آموزان است. به ازای هر دانش آموز، ۸ معلم در این مدرسه حضور دارد!

دانش آموزان این دبیرستان، از ۱۴ سالگی به بعد وارد آن می‌شوند و ۲۰ درصد آن‌ها مهاجر هستند. این مدرسه خدمات منحصر به فردی برای دانش آموزانی دارد که قصد دارند در رشته‌ی پزشکی ادامه تحصیل بدهند. این مدرسه از کلاس‌های کوچکی تشکیل شده و دارای سه استودیوی هنری، محیط ورزشی برای فوتبال و صخره نوردی، سالکن کنسرت، گروه تئاتر ۸۰ نفری و… است و علیرغم سختگیری معلمانش در مورد مطالعه، جو آن خیلی غیررسمی و راحت است!

رونیکس

۲) مدرسه‌یQueen Ethelburga’s College

این مدرسه در شمال لندن در کشور انگلیس قرار دارد و همیشه جایگاه خودش را بین ۵ مدرسه برتر دنیا حفظ می‌کند. هزینه‌ی هر ترم تحصیل در این دبیرستان، ۱۵ هزار یورو است. نکته‌ی ویژه در مورد این مدرسه این است که از ۵۴ کشور دنیا دانش آموز در خود دارد. دانش آموزان این مدرسه بین سنین ۳ تا ۱۹ سال قرار دارند؛ یعنی می‌توانند تمام دوران دانش آموزی و حتی قبل از آن را در آنجا بگذرانند! در این دبیرستان خوب، مسیر تحصیلی هر دانش آموزی به تنهایی مورد نظارت یک مشاور تحصیلی خوب و شخصی قرار می‌گیرد.

در برنامه درسی دانش آموزان این مدرسه، عناوین بسیار متنوعی قرار داده شده است. مانند: بیزنس و خرید و فروش، روانشناسی، تکنولوژی، موسیقی، سیاست و البته درس‌های همیشگی مثل ریاضی و شیمی و ادبیات. فعالیت‌های ورزشی این مدرسه نیز بسیار متنوع است؛ از رقص و شنا گرفته تا تیراندازی و همچنین فوتبال و تنیس و…. دانش آموزان مدرسه‌ی Queen Ethelburga’s College همگی در یک هتل ۵ ستاره اقامت دارند که دارای اتاق‌های گیمینگ، خشکشویی، آشپزخانه و… است و جز در روزهای تعطیل، اجازه خروج از هتل به آنان داده نمی‌شود!

۳) مدرسه‌ی Tonbridge School

این مدرسه یک دبیرستان پسرانه در کشور انگلستان است که هر ساله دانش آموزانش، بالاترین نمرات و امتیازات را در جهان به‌دست می‌آورند. هزینه هر ترم تحصیل در این مدرسه پسرانه ۱۴ هزار یورو است و نکته‌ی جالب توجه در مورد مدرسه‌ی Tonbridge School این است که یک ارکستر سمفونیک دارد که به خاطر کیفیت اجراهایش به شهرت جهانی رسیده است. سن ورود به این مدرسه، بین ۱۳ تا ۱۸ سالگی است.

درس‌های این مدرسه تنوع زیادی دارند: تکنولوژی، سیاست، هنر، زیست شناسی، موسیقی و فعالیت‌های ورزشی این مدرسه عبارتند از: تیراندازی با اسلحه، تنیس، جودو، کوهنوردی، تئاتر، دو میدانی و… همچنین، در برنامه‌های آموزشی این دبیرستان، علاوه بر درس‌های آکادمیک، برنامه‌های خلاقیت و آمادگی جسمانی هم قرار گرفته و هر دانش آموز با داشتن مشاور تحصیلی شخصی، برنامه ریزی مختص خودش را جلو می‌برد. برگزاری کنسرت و وجود چند کلاب در مدرسه، سرگرمی‌های بسیاری برای دانش آموزان فراهم می‌کند. هرساله بیش از چهل نفر از دانش آموزان این دبیرستان به دانشگاه آکسفورد راه پیدا می‌کنند.

۴) مدرسه‌ی Webb School

یکی دیگر از بهترین مدارس جهان با قیمت زیاد است و در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. هزینه‌ی تحصیل در این مدرسه، سالانه ۶۶ هزار دلار است و نکته‌ی قابل توجه در موردش، این است که در ساحل اقیانوس آرام قرار گرفته است و یک موزه دیرینه شناسی نیز در آن قرار دارد. دانش آموزان از سن ۱۵ تا ۱۸ سالگی به این دبیرستان زیبا وارد می‌شوند و ۲۲ درصد آن‌ها مهاجر هستند.

درس‌هایی که در این دبیرستان خاص تدریس می‌شوند عبارتند از: زبان فرانسوی، تاریخ آمریکا، شیمی، ریاضی پیشرفته، زبان و ادبیات اسپانیایی، تاریخ جهان، زبان و ادبیات انگلیسی، آمار، فیزیک، زیست و محیط زیست. این دبیرستان، هم در ساحل است و هم در منطقه‌ی بسیار نزدیکی به لس آنجلس قرار گرفته است و دانش آموزانش، یک جورهایی سرگرمی‌های دو طرفه دارند. محیط این مدرسه بسیار مجهز و پیشرفته است و یک مدرسه­ی موسیقی در آن قرار گرفته که دانش آموزانش می توانند ۶۵ ساز را در آن یاد بگیرند. آزمایشگاه و محیط ورزشی این مدرسه نیز بسیار پیشرفته است.

معرفی یک مدرسه خاص ایرانی: دبیرستان دخترانه مدبران بارسا

این مدرسه که در سال ۲۰۱۳ به­عنوان بهترین دبیرستان دخترانه در خاورمیانه (MENA) برگزیده شد، یک دبیرستان دخترانه غیرانتفاعی در تهران است که توسط علی میرصادقی، نویسنده و روانشناس، ایده پردازی شده است. مدرسه دخترانه مدبران بارسا دارای مقطع متوسطه اول و دوم است و دانش آموزان از ۱۳ تا ۱۸ سالگی در آن به تحصیل می‌پردازند.

این مدرسه، تأکید زیادی روی اصول روانشناختی برای خودشناسی و بهتر زیستن دارد؛ تا جاییکه به مدرسه‌ای برای زندگی معروف شده است و بنابراین، می‌توانید حدس بزنید که در دبیرستان دخترانه مدبران نیز مانند بهترین دبیرستان های جهان، دانش آموزان، از وجود روانشناس و مشاور تحصیلی بهره می‌برند و برنامه شخصی‌شان را با مشاور تحصیلی خود پیش می‌برند.

برگزاری دوره‌های خودشناسی و مهارت‌های زندگی، کلاس‌های کامپیوتر و تکنولوژی، موسیقی، پژوهش حرفه‌ای، زبان انگلیسی و… جزو فوق برنامه‌های این مدرسه هستند که موجب می‌شوند رشد نوجوانان چند بعدی بوده و محدود نشود. فعالیت‌های ورزشی گوناگونی نیز در این مدرسه دنبال می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به کیک بوکسینگ و یوگا اشاره کرد. یک نکته‌ی خیلی جالب در مورد دبیرستان مدبران بارسا این است که در حال حاضر، جزو معدود مدارسی است که از تکنولوژی عینک واقعیت افزوده برای تدریس به دانش آموزان استفاده می‌کند.

امیدواریم که این مطلب در مورد بهترین مدارس دنیا (که از جانب مدرسه مدبران بارسا تهیه شده) مورد علاقه و استفاده‌ی شما واقع شده باشد و در آینده‌ی نزدیک، اسم مدارس ایرانی دیگری را هم در این لیست ببینیم.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.