نکات اساسی تعمیر کابینت در منزل که باید بدانید

0

کابینت ها از اصلی ترین تجهیزات موجود در آشپزخانه هستند و سلامت آن ها اهمیت زیادی در عملکرد و زیبایی آشپزخانه دارد. در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی، تعمیر کابینت برای بسیاری از افراد گزینه معقول تری به نظر می رسد. بنابراین اگر شما هم قصد دارید به جای خرید کابینت های جدید، کابینت های قبلی منزلتان را تعمیر کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله به موضوع تعمیر کابینت ها و کیفیت اجزای آن می پردازیم تا در هنگام تعمیر با نکات مهم و محصولات با کیفیت آشنا باشید.

چرا تعمیر بهتر از تعویض کابینت است؟

اگر به تازگی با خرابی کابینت هایتان مواجه شده اید شاید این سوال به ذهن شما هم رسیده باشد: تعمیر کابینت ها بهتر است یا تعویض آن ها؟

قطعا اگر هزینه ی بالای تعویض کابینت ها را داشته باشید این کار باعث می شود تا تنوعی نیز در دکوراسیون آشپزخانه ی خود بدهید، اما اگر بودجه ی کمی دارید بهترین راه تعمیر کابینت هاست. هزینه تعمیر کابینت های آشپزخانه به مراتب کمتر از خرید و جایگزینی کابینت های جدید است؛ البته مدیریت هزینه ها و صرفه جویی مالی، هرگز به معنی استفاده از اجناس بی کیفیت نیست؛ بلکه اگر در زمان خرید وسایل یا تعمیرات آن ها از لوازم با کیفیت استفاده کنید، نه تنها طول عمر وسایلتان افزایش می یابد بلکه عملکرد بهتری نیز خواهند داشت.

رونیکس

در بریتانیا یک مثل رایج است که “هنوز آنقدر پولدار نشده ایم که اجناس ارزان بخریم”. خرید اجناس ارزان مخصوصا در یراق آلات کابینت باعث ایجاد هزینه های متوالی برای شما خواهد شد. در این حالت هرچقدر شما هزینه کنید مجددا با خرابی این یراق آلات مواجه خواهید شد و تا زمانی که آن ها را با یراق های با کیفیت جایگزین کنید شرایط به همین منوال پیش می رود.

به این ترتیب اگر به صورت اساسی کابینت های منزل را تعمیر کنید به طور حتم هزینه های آتی خود را نیز کاهش داده اید.

مهمترین نکات تعمیر کابینت چیست؟

اگر قصد تعمیر کابینت های آشپزخانه را دارید، به دو مورد توجه کنید: تعمیرکار و یراق آلات.

اگر تعمیرکاری که برای تعمیر کابینت هایتان استخدام می کنید فردی خبره و با تجربه نباشد قطعا کار تمیز و مقاومی را تحویل شما نمی دهد. بنابراین برای پیدا کردن بهترین تعمیرکار به سراغ آشنایان و یا نرم افزار های معرفی افراد بروید.

سعی کنید خودتان با یراق آلات و تجهیزات کابینتی آشنا باشید تا در مواقع لزوم بتوانید به تعمیرکارتان استفاده از یراق آلات مرغوب را تذکر دهید. یراق آلات مناسب و با کیفیت در طول عمر و زیبایی کابینت شما تاثیر زیادی می گذارند.

لازم است بدانید شناخت یراق آلات و اکسسوری کابینت کار چندان سختی هم نیست و شما می توانید با اندکی مطالعه با یراق مرغوب و برند های معتبر آشنا شوید.

 

استفاده از یراق مناسب در هنگام تعمیر کابینت

کابینت ها برای زیبایی بیشتر و کارایی بهتر به چه یراق آلاتی نیاز دارند؟

  1. لولا کابینت از مهم ترین یراق آلات کابینت است که درب کابینت را بر روی بدنه نگه داشته و در مواقع لزوم باعث باز و بسته شدن درب می شود. اگر لولای شما خراب باشد نه تنها درب کابینت به سختی و با سرو صدا باز و بسته می شود بلکه در هنگام بسته بودن هم درب کابینت کج است. به این ترتیب لولا کابینت به زیبایی بیشتر و عملکرد بهتر کابینت ها کمک می کند.
  2. جک کابینت انتخابی مناسب برای کابینت هایی است که درب آن ها به سمت بالا باز می شود. اگر از جک بی کیفیت استفاده کنید درب کابینت شما به درستی باز نمی شود و به حالت کج بر روی بدنه کابینت قرار می گیرد. اگر از جک های اتوبوسی برای کابینت های خود استفاده کنید، ظاهر آشپزخانه شما بسیار منظم تر و شکیل تر می شود. جک کابینتی نیز به عملکرد بهتر و زیبایی بیشتر کابینت ها کمک می کند. با توجه به این که هزینه های تعمیر به مراتب نسبت به تعویض کمتر است.
  3. به هیچ عنوان در خرید محصولاتی مانند ریل کابینت خساست به خرج ندهید. کشو ها از پر مصرف ترین و محبوب ترین طبقات کابینت هستند و استفاده های زیادی دارند؛ بنابراین اگر ریل کشو کابینت شما خراب باشد باعث می شود تا کشو ها به سختی حرکت کنند؛ همچنین تکان های شدید کشو در هنگام باز شدن باعث بهم ریختگی وسایل داخل کشو می شود.
  4. پایه کابینت تمام وزن کابینت ها را تحمل می کند تا بدنه کابینت ها برخوردی با زمین نداشته باشند. اگر از پایه کابینتی بی کیفیت استفاده کنید، ممکن است با افتادن کابینت و شکستن وسایل داخل آن مواجه شوید.
  5. پاخور کابینت در قسمت پایین کابینت نصب می شود تا زیر کابینت های شما مشخص نباشد و نمای آشپزخانه زیباتر و یکدست تر به نظر برسد. اگر پاخور ها کیفیت کافی را نداشته باشند در مدت کمی پوسته پوسته و ترک دار شده و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند.
  6. قرنیز کابینت یکی از یراق آلاتی است که از خرابی مجدد کابینت ها جلوگیری می کند. چرا که باعث جلوگیری از نفوذ آب به بدنه کابینت می شود. قرنیز ها زیبایی ظاهری کابینت را نیز دو چندان می کنند؛ بنابراین با استفاده از قرنیز مرغوب و زیبا، کارایی و جذابیت بیشتری را تجربه می کنید.
  7. دستگیره ها از اصلی ترین یراق آلات کابینت هستند. که بیشترین تاثیر را بر روی ظاهر کابینت ها دارند. انتخاب دستگیره کابینت متناسب با سلیقه شما و دکوراسیون محیط باعث می شود تا محیطی زیبا تر داشته باشید.

 

از برند های مطرح و با کیفیت یراق آلات کابینت می توان به بلوم، هفله، ملونی و یونی هوپر اشاره کرد.

پس از تعمیر کابینت ها چه باید کرد؟

از شایع ترین دلایلی که باعث خرابی کابینت ها می شود رطوبت است. رطوبت باعث می شود که بدنه کابینت ها پوسیده شود و قطعات فلزی مثل لولا، جک، دستگیره و … زنگ بزنند. البته گاهی اوقات استفاده از اکسسوری های مناسب کمک می کند تا این مشکل به حد اقل برسد.

به عنوان مثال ممکن است دلیل خراب شدن کابینت ها، ناشی از قطرات آب جریان یافته از سینک و آبچکان باشند. در مرحله اول دقت کنید که تمام درز های اطراف سینک را با چسب آکواریوم پر کرده باشید تا آب وارد بدنه کابینت نشود. در مرحله دوم با تهیه آبچکان در سایز مناسب، از نریختن آب حاصل از شستن ظروف بر روی کابینت ها مطمئن شوید.

برای این منظور می توانید از آبچکان های سینی دار استفاده کنید تاباعث اطمینان شما از خیس نشدن کابینت ها شوند. ابچکان یکی از مهمترین اکسسوری های کابینت است؛ البته در هنگام خرید و سفارش حتما از طرح های زیبا و با کیفیت استفاده کنید تا زیبایی آشپزخانه شما چند برابر شود.

 

خرید یراق آلات کابینت برای تعمیرات اساسی کابینت در تجهیز یراق

شرایط اقتصادی کشور به شکلی است که تعمیر وسایل خانه جایگزین خیلی از خرید ها شده است. قطعا هزینه تعویض کابینت ها نیز چندین برابر هزینه تعمیرات جزئی آن است؛ بنابراین انتخاب درست و اصولی اجزای کابینت باعث استفاده بهتر و افزایش طول عمر کابینت می شود و کیفیت تجربه استفاده شما از کابینت ها را افزایش می دهد. از این رو می توانید با شماره گیری 02177343556 از کارشناسان تیم تجهیز یراق کمک بگیرید تا شما را در انتخاب بهتر یراق آلات کابینت و اکسسوری های دیگری مثل تجهیزات نورپردازی، پریز توکار کابینت و … راهنمایی کند.

تجهیز یراق به شما کمک می کند تا با خرید محصولات با کیفیت بتوانید تجربه مناسبی در خرید و تعمیر کابینت های خود داشته باشید. شما می توانید از طریق سایت اینترنتی فروشگاه تجهیز یراق، شماره تماس فروشگاه و مراجعه حضوری به فروشگاه فیزیکی تجهیز یراق، تمامی سفارشات خود را ثبت نمایید تا با گارانتی معتبر کالا و ضمانت اصالت محصول برای شما ارسال شود.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.