۱۳ روش برای داشتن سینه خوش فرم بدون جراحی

0

جراحی تنها راه داشتن سینه خوش‌ فرم نیست. ورزش هم روشی عالی برای مبارزه با افتادگی سینه است. بعضی ترفندهای زیبایی مثل استفاده از چسب‌های مخصوص هم برای تغییر شکل سریع وجود دارند تا در کمترین زمان ممکن سینه خوش فرم داشته باشید. در ادامه تعدادی راهکار برای داشتن سینه های خوش فرم ارائه می‌کنیم که بعضی از آنها سریع و موقتی هستند و بعضی دیگر نیازمند شکیبایی و ثبات قدم. با ما همراه باشید.

راه‌حل‌های فوری

۱. ترفندهای آرایشی

با ترفندهای آرایشی بدون پرداخت هزینه زیاد می‌توانید سینه خوش فرم داشته باشد. با استفاده از هایلایتر و برنزر می‌توانید روی بدنتان پستی و بلندی ایجاد کنید تا پرتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. برای داشتن ظاهر طبیعی‌تر کافی است از مقداری هایلایتر براق استفاده کنید. هایلایتر سینه‌ها را پرتر و سفت‌تر نشان می‌دهد.

رونیکس

برای ایجاد برجستگی بیشتر، علاوه بر زدن هایلایتر روی قسمت‌های برجسته، می‌توانید با کمی سایه حالت گردی و شکل سینه را روی بدن نقاشی کنید یا اینکه قسمت‌های گود بدن را گودتر نشان دهید. این سایه باید یکی‌دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست باشد.

۲. ترفندهای مربوط به سوتین

یکی از بهترین راه‌حل‌های فوری برای داشتن سینه خوش فرم استفاده از سوتین مناسب با توجه به لباستان است. در ادامه، ۳ راهکار مفید را توضیح داده‌ایم.

– درست‌کردن سوتین مدل پشت قهرمانی

سوتین‌های معمولی را می‌توانید با یک گیره به سوتین پشت قهرمانی تبدیل کنید. کافی است دو بند پشتی سوتین را با یک سنجاق به هم وصل کنید. این کار باعث می‌شود سینه‌ها بالاتر کشیده شوند و افتاده به نظر نرسند.

– بستن ۲ سوتین روی هم

یکی از روش‌های قدیمی برای داشتن سینه خوش فرم و بزرگ‌کردن سینه استفاده از ۲ سوتین است. این کار اذیت‌کننده به نظر می‌رسد، ولی خیلی زود به آن عادت می‌کنید. برای این کار باید ۲ سایز سوتین داشته باشید، یکی سایز خودتان و یکی هم یک سایز بزرگ‌تر.

– پرکردن سوتین با پارچه

روش دیگر پرکردن کاپ سوتین با پارچه است. پارچه‌های کوچک را می‌توانید داخل سوتین و در قسمت زیر و کنارهای سینه قرار دهید تا سینه‌ها برآمده‌تر و نزدیک‌ به هم دیده شوند. با توجه به حجم مدنظرتان، از مقدار مناسب پارچه یا جوراب استفاده کنید. هرگز از دستمال کاغذی استفاده نکنید، چون به‌مرور زمان می‌خوابد و حجمش کم می‌شود.

۳. انتخاب هوشمندانه لباس

روش بی‌دردسر دیگر پوشیدن لباس مناسب است. پیراهن‌ها و لباس‌هایی که یقه‌ V‌شکل دارند یا لباس‌هایی با یقه‌های دلبری باعث می‌شوند سینه‌ها پرتر به نظر برسند. از این روش می‌توانید هم‌زمان با روش‌های دیگر استفاده کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

وسایل کمکی برای داشتن سینه خوش فرم

۱. نوارچسب مخصوص

نوارچسب‌های مخصوصی برای بالاکشیدن و لیفت سینه وجود دارند که برای لباس‌هایی مناسب‌اند که نمی‌توانید زیرشان سوتین بپوشید. بعضی از این نوارچسب‌ها استحکام بیشتری دارند، ولی باعث آسیب‌دیدن پوست می‌شوند. اگر به نوارچسب‌های محکم حساسیت دارید، از مدل‌های ورزشی استفاده کنید.

۲. اسفنج‌های سیلیکونی

اگر دوست ندارید داخل لباس زیر خود پارچه یا جوراب بگذارید و دوست دارید لباس شما ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد، از اسفنج‌های سیلیکونی یا پدهای مخصوصی که با آب پر می‌شوند و حجم می‌گیرند استفاده کنید. برای اینکه سینه‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند، این اسفنج‌ها را زیر سینه بگذارید.

۳. سوتین با اندازه دقیق

حداقل ۸۰درصد از زنان سوتینی با سایز اشتباه را انتخاب می‌کنند. سوتینی که اندازه‌ دقیقی داشته باشد سینه را محکم و خوش‌فرم نگه می‌دارد. اگر سایز دقیق خود را نمی‌دانید، در بعضی فروشگاه‌ها که شعبه‌ برندهای لباس زیر هستند، راهنمای تشخیص سایز ارائه شده‌اند و حتی افرادی حضور دارند که با متر خیاطی دقیقا اندازه شما را می‌گیرند و سایز مناسب شما را پیدا می‌کنند.

شکل و مدل سوتین هم مهم است و روی خوش فرم شدن سینه تأثیر دارد. مدل مناسب را با راهنمایی فروشنده انتخاب کنید یا مدلی را انتخاب کنید که قبلا امتحانش کرده‌اید و از خوش فرم بودن آن مطمئنید.

۴. سوتین‌های پوش‌آپ

در بازار سوتین‌هایی به‌نام سوتین پوش‌آپ در دسترس است که برای تمام فرم‌های سینه مناسب است و یکی از لباس‌هایی است که هر زنی باید در کمد لباس خود داشته باشد. با این سوتین‌ها، سینه‌ها خوش‌فرم‌تر و پرتر دیده می‌شوند و برای پوشیدن زیر پیراهن‌های مجلسی مناسب‌اند.

راه‌حل‌های بلندمدت

ٰسینه خوش فرم بدون جراحی

بعضی از راه‌حل‌ها نتیجه فوری ندارند و باید کاری را مدتی طولانی پیوسته انجام دهید تا نتیجه‌ آن را ببینید. ولی معمولا نتیجه آنها هم طولانی‌مدت‌تر است.

۱. ماساژدادن سینه‌ها

بر اساس تجربه‌های افراد، ماساژ سینه‌ می‌تواند جریان خون را افزایش بدهد و تولید کلاژن را تحریک کند. تولید کلاژن باعث سفت‌شدن ماهیچه‌ها و افزایش رشد بافت‌ها می‌شود و سینه را کمی بزرگ‌تر و خوش‌فرم می‌کند.

برای ماساژ سینه این مراحل را انجام دهید:

  • با دست معکوس، یعنی دست راست برای سینه چپ و برعکس، ماساژ را شروع کنید.
  • سینه را به‌آرامی فشار دهید و رها کنید.
  • دست خود را به‌تدریج از پایین به بالای سینه حرکت دهید.
  • ماساژ را دور قسمت بیرونی، زیرین و داخلی سینه ادامه دهید.

۲. هیدروتراپی

آب‌درمانی یا هیدروتراپی راه دیگری برای افزایش گردش خون در سینه است. بر اساس شواهد، آب‌درمانی جریان خون را بهبود می‌بخشد و اعصاب را تحریک می‌کند و تا حدی باعث استحکام سینه می‌شود.

حداقل ۱ بار در روز باید این مراحل را انجام دهید:

  • بعد از دوش‌گرفتن، آب را ببندید.
  • سینه را به‌مدت ۱ دقیقه با آب گرم بشویید.
  • آب سرد را باز کنید و سینه را مجددا با آب خنک به‌مدت ۲۰ ثانیه بشویید.

۳. تمرین‌های موضعی

ورزش‌هایی که بالاتنه را تقویت می‌کنند سبب تقویت ماهیچه‌های سینه و بهبود شکل بدن می‌شوند که هر دو باعث می‌شوند سینه پرتر به نظر برسد.

تمرین‌هایی مثل شنای سوئدی، پلانک، پرس سینه و فلای سینه سبب تقویت بالاتنه می‌شوند. اگر می‌خواهید تأثیرگذاری تمرین‌ها را بیشتر کنید، از دمبل‌های ۲ تا ۴کیلویی استفاده کنید.

۴. تمرین حالت صحیح بدن

اگر حالت قرارگرفتن بدن (posture) درست و اصولی باشد، بدن را در یک خط مستقیم نگه می‌دارد و سینه‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد. اگر قوز می‌کنید، برای تصحیح حالت قرارگرفتن بدن این نکات را به‌ خاطر بسپارید:

  • موقع نشستن پاهای خود را روی زمین یا روی زیرپایی قرار دهید.
  • از نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت در یک وضعیت خودداری کنید.
  • صاف بایستید، شانه‌هایتان را به‌سمت عقب بکشید و زانوهایتان را کمی خم کنید.

۵. رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی برای سینه خوش فرم

بر اساس تحقیقات، رژیم غذایی غنی از مواد مغذی سبب می‌شود که بافت سینه سالمی داشته باشید و بافت سالم هم سینه را سفت و خوش‌فرم نگه می‌دارد.

برای تقویت عضلات سینه، این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

۶. حفظ وزن مناسب

کمر باریک‌تر سینه‌ را برجسته‌تر نشان می‌دهد، زیرا نسبت دور سینه‌ به دور کمر بیشتر می‌شود. از رژیم غذایی مملو از میوه و سبزی استفاده کنید و حداقل ۳۰ دقیقه در روز و ۴ روز در هفته ورزش کنید تا وزن مناسبی داشته باشید.

جمع‌بندی

برای خوش فرم کردن سینه ها لازم نیست زیر تیغ جراحی بروید. ترفندهای سریع زیادی وجود دارند که می‌توانند تأثیر مشابهی در کوتاه‌مدت داشته باشند. بعضی از این ترفندها مثل بالاکشیدن سینه با نوارچسب‌های مخصوص راحت نیستند، بنابراین نباید هر روز آنها را انجام دهید. اگر دنبال روشی هستید که اثری ماندگارتر داشته باشد، باید به تغییر رژیم غذایی، ورزش منظم و در صورت لزوم جراحی فکر کنید.


در ادامه بخوانید: ورزش برای خوش فرم شدن سینه؛ تقویت سینه‌‌ها بدون پروتز یا تزریق چربی
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع healthline
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.