راهنمای انتخاب بلندگوی مناسب برای اتاق کسب و کار خواب شما

0

بلندگو سقفی

بلندگوهای سقفی همانطور که از نامشان پیداست برای نصب در سقف طراحی شده اند و شامل یک بخش رویی ( شامل طوری و قاب ) و یک بخش داخلی (شامل بلندگو و تجهیزات موردنیاز) می باشد.

این بلندگوها به دلیل آلودگی بصری کمتر، انتخابی مناسب برای فضاهای اداری ، آموزشی ، مسکونی و اداری می باشد.

بلندگوهای سقفی به دلیل زاویه صدادهی گسترده هرچه در ارتفاع بالاتری نصب شوند فضای بیشتری را پوشش می دهد.

رونیکس

چند نوع بلندگو سقفی وجود دارد؟

بلندگوی سقفی در سه نوع Full Range | Two Way | Three Way موجود می باشند که بر اساس کاربری و کیفیت مورد نیاز انتخاب می شوند.

بلندگو سقفی Full Range

از یک بخش کل صدا تولید می شود یعنی اگر بازه صوتی ما ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز باشد کل صدا توسط یک درایود پخش می شود.از مزایای این بلندگو می توان به اقتصادی بودن و سبک بودن آن اشاره کرد که مناسب فضاهایی است که به دنبال یک بلندگوی سقفی ارزان قیمت با تعداد زیاد می باشد و یا سقفی با تحما وزن کم می باشند.

بلندگو Two Way یا دو راهه

این نوع بلندگوی سقفی صدا را توسط ۲ درایور تولید می نماید یعنی اگر بازه صوتی ما ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز باشد قسمت بم و میانی صدا توسط یک درایور و قسمت تیز یا تریبل صدا توسط یک درایور تولید می شود.از مزایای این نوع بلندگو سقفی تفکیک و حجم صدای مناسب می باشد و مناسب فضاهایی می باشد که کیفیت و تفکیک صدا نیاز می باشد.

بلندگوی Three Way یا سه راهه

این نوع بلندگوی سقفی صدا را توسط ۳ درایور تولید می نماید یعنی اگر بازه صوتی ما ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز باشد قسمت بم توسط یک درایور، قسمت میانی صدا توسط درایور مجزا و قسمت تیز یا تریبل صدا توسط درایوری دیگر تولید می شود.از مزایای این نوع بلندگو سقفی تفکیک و حجم صدای High End می باشد و مناسب فضاهایی می باشد که بودجه مالی اهمیت نداشته کیفیت و تفکیک صدا High End نیاز می باشد.

به عنوان یک قاعده کلی ، اتاقهایی که بیشترین زمان را در آنها می گذرانید باید دارای بلندگوی قوی تری باشند. سایر فضاها که عمدتاً به عنوان موسیقی پس زمینه عمل می کنند ، به مدل های کوچکتر یا ارزان تر نیاز دارند.

چه مواردی در انتخاب ابعاد بلندگو سقفی تاثیر گذار می باشد؟

بعد از انتخاب نوع بلندگو بر اساس صدا دهی باید بر اساس ارتفاع قرار گیری و نوع موزیک پخشی ابعاد بلندگو سقفی خود را انتخاب کنید.

در صورت قرار گرفتن بلندگو در ارتفاع بالا و یا پخش موسیقی با باس زیاد نیاز به بلندگو به اینچ بالا می باشد یعنی نیاز به بلندگو بزرگتر می باشد.

در صورتی که می خواهید از بلندگو درفضای مرطوب استفاده کنید می بایست بلندگوی دارای استاندارد IP-65 را انتخاب کنید.پیشنهاد می گردد در صورتی که می خواهید بلندگو کمتر در دید باشد از بلندگوهای Frameless استفاده کنید.

بلندگوها در دو نوع اهمی و اهمی/ولتی موجود می باشد. در صورتی که نیاز به نصب تعداد زیادی بلندگو بر روی یک رشته کابل دارید باید از بلندگوهای دارای ترانس که اهمی/ولتی می باشند استفاده کنید.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد قیمت فروش انواع بلندگو سقفی و اطلاعات فنی به سایت ما به آدرس https://www.iranav.com مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.