بهترین کتاب ها در مورد ثروتمند شدن؛ معرفی ۱۵ اثر خواندنی

0

ثروتمندشدن دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی و رؤیای بسیاری از ما آدم‌هاست. مانند هر هدف و مسیری که انسان‌ها دنبال می‌کنند، ثروتمندشدن نیز اصول و قواعد مشخصی دارد. افراد زیادی درباره ثروتمندشدن و زندگی افراد ثروتمند تحقیق می‌کنند و بسیاری نیز تجربه شخصی خود از ثروتمندشدن را در قالب کتاب با دیگران به اشتراک می‌گذارند. معرفی کتاب امروز درباره بهترین کتاب ها در مورد ثروتمند شدن است. اگر شما هم رؤیای ثروتمندشدن و راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان را در سر دارید، معرفی کتاب امروز را از دست ندهید.

۱. هفت عادت مردمان مؤثر

هفت-عادت-مردمان-موثر

رونیکس

نویسنده: استفان کاوی
مترجم (پیشنهاد کاربران): ا
لهام خرسندی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
هورمزد
تعداد صفحه:
۵۲۰

کتاب «هفت عادت مردمان مؤثر» اولین‌ بار در سال ۱۹۸۹ منتشر و پس از مدت کوتاهی به یکی از بهترین‌ کتاب‌های حوزه موفقیت تبدیل شد. استفان کاوی معتقد است با ایجاد عادت‌های درست می‌توان به هر موفقیتی از جمله ثروتمندشدن دست یافت. او عادت‌ها و نگرش‌های افراد موفق را به ۷ دسته تقسیم می‌کند. این کتاب تأثیرگذار پیشنهاد ویژه ما به کارآفرینان و مدیران است.

مردمان مؤثر کنشگر هستند، بدین معنا که آنها مسئولیت تمامی کارهای خود را بر عهده گرفته و رفتارشان نتیجه انتخاب آگاهانه است. این افراد هیچ‌وقت به ملامت‌کردن اوضاع، شرایط و افراد دیگر نمی‌پردازند و در شرایطی که با مشکلی مواجه می‌شوند، درصدد یافتن سایر راه‌حل‌های ممکن هستند.

۲. تافته جدابافته

تافته-جدابافته

نویسنده: ملکم گلدول
مترجم (پیشنهاد کاربران):
مرجان فرجی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
جوانه رشد
تعداد صفحه:
۳۹۲

بررسی زندگی افراد موفق و تحلیل الگوهای رفتاری آنها از رایج‌ترین کارها برای یافتن عوامل موفقیت است. مطالعه زندگی افراد موفق می‌تواند بسیار الهام‌بخش باشد و از انجام اشتباه‌های رایج جلوگیری کند. ملکم گلدون در این کتاب زندگی‌نامه مختصر تعدادی از افراد موفق و مسیر شغلی‌ای را که طی کرده‌اند ارائه می‌کند. او با تحلیل مسیر موفقیت هرکدام از این اشخاص فهرستی از رفتارهای درست و عوامل بیرونی موفقیت را شرح می‌دهد.

فرهنگی که به آن تعلق داریم و میراث‌هایی که از نیاکان به ارث برده‌ایم الگوهای موفقیت‌های ما را به شیوه‌هایی که حتی از تصور آن عاجزیم، شکل می‌دهند. به عبارت دیگر اینکه بپرسیم افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند کافی نیست. باید بپرسیم این عده از کجا می‌آیند؟

۳. دانش ثروتمند شدن

دانش-ثروتمند-شدن

نویسنده: والاس د.واتلز
مترجم (پیشنهاد کاربران):
محمدصادق غلامحسین‌زاده
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
نسل نواندیش
تعداد صفحه:
۱۱۳

کتاب «دانش ثروتمند شدن» مجموعه‌ای از نکات ارزشمند درباره ذهن، ناخودآگاه و تأثیر شکرگذاری و انرژی‌های خوب بر موفقیت و البته ثروتمندشدن است. اگر از طرف‌داران قانون جذب باشید، این کتاب برای شما جالب خواهد بود.

لازم نیست که شما اراده‌تان را بر چیزها اعمال کنید تا آنها را وادار به حرکت به‌سمت خود کنید. زیرا این کار در حقیقت تلاش به وادار ساختن خداست و همان‌قدر که گستاخانه است، احمقانه و بی‌فایده نیز هست. به همان اندازه که لازم نیست از قدرت اراده‌تان برای طلوع خورشید استفاده کنید. نیازی نیست که خدا را مجبور به دادن چیزهای خوب به خود کنید.

۴. پدر ثروتمند، پدر فقیر

پدر-ثروتمند-پدر-فقیر

نویسنده: رابرت کیوساکی
مترجم (پیشنهاد کاربران):
اعظم نایبی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
هورمزد
تعداد صفحه:
۳۱۶

نگرش و زندگی شخصی رابرت کیوساکی، تاجر و نویسنده ژاپنی‌آمریکایی، تحت‌تأثیر ۲ نفر در زندگی‌اش است که او از آنها با عنوان پدر ثروتمند و پدر فقیر یاد می‌کند. کیوساکی نگرش‌هایش در زمینه اقتصاد و مسائل مالی را در ۶ بخش بیان می‌کند. اگر دنبال موفقیت در کسب‌وکار و افزایش سرمایه خود هستید، خواندن پدر ثروتمند، پدر فقیر توصیه ما به شماست.

زندگی بهترین معلم توست. اکثر اوقات زندگی با تو حرف نمی‌زند. فقط نوعی هل‌دادن به اطراف است. زندگی با هر بار هل‌دادن به تو می‌گوید بیدار شو؛ می‌خواهم چیزی به تو یاد بدهم.

۵. قدرت عادت

قدرت-عادت

نویسنده: چارلز دوهیگ
مترجم (پیشنهاد کاربران):
مصطفی طرسکی، معصومه ثابت‌قدم
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
نشر نوین
تعداد صفحه:
۳۲۰

عادت‌ها نقشی انکارنشدنی در شکل‌گیری شخصیت و میزان موفقیت و حتی شکست‌های ما دارند. اینکه بدانیم عادت‌ها چگونه شکل می‌گیرند و چگونه می‌توان آنها را تغییر داد، گامی بزرگ در راه رسیدن به موفقیت است. کتاب قدرت عادت مبتنی بر نظریه‌های علمی و برگرفته از نتایج پژوهش‌های صورت‌گرفته در حوزه عادت‌ها روی انسان‌های مختلف است.

دانشمندان می‌گویند عادت‌ها به این دلیل به وجود می‌آیند که مغز مرتب به دنبال راه‌هایی است تا سعی و تلاش را کم کرده و در انرژی مصرفی صرفه‌جویی کند. اگر تمام کارها به خود مغز واگذار شوند، مغز سعی می‌کند تقریبا هر کار روتین و معمولی را به شکل یک عادت درآورد، چون عادت‌ها به ذهن ما اجازه می‌دهند اغلب اوقات تجزیه و تحلیل‌ها را کاهش دهد.

۶. قانون ده‌برابر؛ تنها تفاوت بین موفقیت و شکست

قانون-ده-برابر

نویسنده: گرنت کاردون
مترجم (پیشنهاد کاربران):
محمدحسین اکبرزاده
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
نگاه نوین
تعداد صفحه:
۲۶۰

قانون «۱۰ برابر» اصلی است که گرنت کاردون از آن به‌عنوان اصل اساسی موفقیت آدم‌های مختلف با شرایط متفاوت یاد می‌کند. او بر این باور است که همه افراد مختلف از این اصل بهره می‌گیرند تا به آنچه می‌خواهند دست پیدا کنند. این اصل مبتنی بر میزان تلاش افراد و طرز فکر آنهاست. اگر می‌خواید با این اصل آشنا شوید، این کتاب پیشنهاد ما به شماست.

اگر نگاهی به اطرافتان بیندازید، احتمالا دنیایی پر از عادی‌ها می‌بینید. هرچند که سطح عادی (همان‌طور که قبلا گفتیم) سطح فعالیت قابل‌قبولی است که طبقه متوسط بر پایه آن بنا می‌شود، ولی شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این طرز فکر جوابگو نیست.

۷. جوان و پولدار بازنشسته شوید

جوان-و-پولدار-بازنشسته-شوید

نویسنده: رابرت کیوساکی
مترجم (پیشنهاد کاربران):
سمانه فلاح
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
طاهریان
تعداد صفحه:
۴۹۶

رابرت کیوساکی که از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موفق آمریکاست، در این کتاب توصیه‌های اقتصادی برای مدیران و کارآفرینان دارد. او در این کتاب بیان می‌کند که چگونه یک برنامه‌ریزی مالی کارآمد داشته باشید تا مجبور نباشید همه عمرتان را کار کنید. اگر شما هم پرسش‌هایی درباره چگونه پول‌دارشدن دارید، آن هم بدون اینکه مجبور باشید ۲۴ساعته کار کنید، این کتاب در مورد ثروتمند شدن می‌تواند راهنمای شما باشد.

احمقانه‌ترین کار در دنیا این است که وانمود کنیم باهوش هستیم و همه‌چیز را می‌دانیم. انسان درست همان زمانی که فکر می‌کند باهوش است در احمقانه‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

۸. طرز فکر

طرز-فکر

نویسنده: کارول دوک
مترجم (پیشنهاد کاربران):
شهلا ثریاصفت
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
نوین
تعداد صفحه:
۳۱۰

طرز فکر ما درباره اینکه در مسیر موفقیت استعداد حرف اول را می‌زند یا تلاش مستمر، موضوع این کتاب است. پس عجیب نیست که یکی از بهترین کتاب ها در مورد ثروتمند شدن باشد. نویسنده جامعه آماری کتاب را به ۲ دسته تقسیم می‌کند: کسانی که طرز فکر ثابت دارند و آنها که طرز فکر رشد دارند. او با مثال‌های مختلف این ۲ نوع نگرش را با هم مقایسه می‌کند. مطالعه این کتاب اهمیت نوع نگرش برای رسیدن به اهداف‌ را برای ما روشن می‌کند.

واضح است که افراد با طرز فکر رشد، وقتی مهارت‌های خود را توسعه می‌دهند کامیاب می‌شوند. اما افراد دارای طرز فکر ثابت چه زمانی موفق می‌شوند؟ زمانی‌که همه‌چیز با خیال راحت در چنگ آنها باشد. اگر چیزی بیش‌ از حد چالش‌برانگیز باشد و آنها احساس باهوش یا بااستعدادبودن نکنند، علاقه‌شان را از دست می‌دهند.

۹. صفر به یک

صفر-به-یک

نویسنده: پیتر تیل
مترجم (پیشنهاد کاربران):
واسع علوی، راهله یوسف‌زاده
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
نوین
تعداد صفحه:
۱۹۲

«از صفر به یک» درباره تغییردادن موقعیتمان از صفر به یک با استفاده از خلاقیت و ایده‌های نوست. نویسنده‌های این کتاب بر این باورند برای موفق‌شدن در دنیای امروز باید دنبال ایده‌های جدید باشیم و با به‌کارگیری خلاقیتمان اهداف‌ خود را پیگیری کنیم. در این کتاب شاهد مثال‌هایی جالب از شرکت‌های موفقی هستیم که خودشان را از موقعیت صفر به یک رسانده‌اند.

آینده یعنی مجموعه همه لحظاتی که هنوز به وقوع نپیوسته‌اند. ولی آنچه آینده را متمایز و مهم می‌کند این نیست که هنوز فرا نرسیده است، بلکه متفاوت‌بودن جهان آینده نسبت به امروز است.

۱۰. بیندیشید و ثروتمند شوید

بیندیشید-و-ثروتمند-شوید

نویسنده: ناپلئون هیل
مترجم (پیشنهاد کاربران):
مهین خالصی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
نسل نواندیش
تعداد صفحه:
۳۴۲

ناپلئون هیل، نویسنده موفق آمریکایی، در این کتاب به مخاطب‌هایش می‌آموزد که چگونه مسیر ثروتمندشدن را طی کنند. او بر این باور است که به‌رغم تمام محدودیت، با تغییر نگرشمان می‌توانیم به موفقیت و ثروت دست پیدا کنیم. او آموزه‌هایش را در ۱۳ اصل خلاصه می‌کند. این کتاب در زمان رکود اقتصادی آمریکا الهام‌بخش افراد زیادی بوده است به همین دلیل یکی از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌ها در مورد ثروتمند شدن است.

اغلب به‌عنوان شکست‌خورده زندگی را پشت‌سر می‌گذاریم، چون منتظریم زمان مناسب فرا برسد تا دست به کاری ارزنده بزنیم. منتظر نمانید. زمان هیچ‌وقت به‌کلی مناسب نخواهد شد. از همان‌جا که هستید شروع کنید، با هر ابزاری که در اختیار دارید شروع کنید و همان‌ طور که جلو می‌روید ابزار بهتری پیدا خواهید کرد.

۱۱. هفته کاری چهارساعته

هفته-کاری-چهارساعته

نویسنده: تیموتی فریس
مترجم (پیشنهاد کاربران):
سارا حبیبی‌تبار
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
نون
تعداد صفحه:
۳۹۲

این کتاب از معروف‌ترین و بهترین کتاب ها در مورد ثروتمند شدن است. کتاب بر اساس سخنرانی تیموتی فریس، نویسنده و سرمایه‌گذار موفق آمریکایی، در دانشگاه پرینستون نوشته شده است. او بر این باور است برای ثروتمندشدن لزوما به ساعت‌های کاری طولانی نیاز نیست، بلکه می‌توان با برنامه‌ای بهتر در ازای ساعت کاری کمتر با بهره‌وری بیشتری کار کرد. آموزه‌های او می‌تواند نگرش شما به کارکردن را تغییر و بهبود دهد.

داشتن یک‌میلیون دلار در بانک رؤیای اصلی نیست. رؤیای اصلی زندگی آزادانه‌ای است که با ثروتمندشدن امکان‌پذیر می‌شود.

۱۲. ثروتمندترین مرد بابل

ثروتمندترین-مرد-بابل

نویسنده: جورج سموئل کلاسون
مترجم (پیشنهاد کاربران): ژیلا ناظریان
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
هورمزد
تعداد صفحه:
۱۶۷

شهر بابل در زمان قدیم از پررونق‌ترین شهرهای دنیا بود و ثروتمندترین مردمان دنیا را داشت. کتاب شامل حکایت‌هایی از دوره رونق بابل است. نویسنده در این کتاب سعی دارد با روایت این حکایت‌ به مخاطب درس‌هایی درباره مدیریت مالی و ثروتمندشدن بدهد.

جوانان تجربه‌ای ندارند ازاین‌رو، نمی‌توانند درک کنند که قرض بی‌ثمر مثل چاه عمیقی فرد را به سرعت به پایین می‌کشد و برای مدتی فرد بیهوده دست و پا می‌زند.

۱۳. همسایه میلیونر

همسایه-میلیونر

نویسنده: توماس جی استنلی
مترجم (پیشنهاد کاربران):
محمدرضا حبیبی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
ابر سفید
تعداد صفحه:
۴۱۶

محتوای این کتاب حاصل تلاش‌ها و پژوهش‌های ۲۰ساله نویسنده درباره زندگی میلونرهای آمریکایی است. او در این تحقیقات زندگی شخصی، رفتارها، عادت‌ها، نحوه تلاش‌کردن و مدیریت دخل‌وخرج آنها را تحلیل و بررسی می‌کند. این بررسی برای کسانی که دنبال ثروتمندشدن هستند، آموزنده است.

اغلب افرادی که به استقلال مالی رسیده‌اند، هرگز تلاشی برای نشان‌دادن دارایی‌هایشان نمی‌کنند. آنها همیشه سخت کار می‌کنند و عادت‌های مصرفی عادی و متعادلی دارند.

۱۴. ذهن کارآفرینان

ذهن کارآفرینان

نویسنده: کوین جانسون
مترجم (پیشنهاد کاربران):
الهام کیان‌مهر، هاجر معیری‌فرد
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
بازاریابی
تعداد صفحه:
۳۱۲

کتاب «ذهن کارآفرینان» یکی از بهترین کتاب ها در مورد ثروتمند شدن و اثری متفاوت و ساختارشکنانه از کوین جانسون است؛ او کارآفرینی را اولویت اول می‌داند، درحالی‌که بیشتر نویسندگان و فعالان این حوزه بر تعادل اولویت‌ها تأکید دارند. نویسنده با توصیف‌کردن کارآفرینی موفق، نکات آموزشی را به مخاطب منتقل می‌کند. مطالب کتاب در ۷ فصل استراتژی، تحصیل، منابع انسانی، سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش، رهبری و انگیزه دسته‌بندی شده‌اند.

کارآفرین می‌داند که با دشواری‌های مسیر به‌صورت دائم دست‌وپنجه نرم می‌کند. و همواره نارضایتی مثبت دارد. پس کسانی که اهل مبارزه نیستند، اهل خطر نیستند و دنبال آرامش مدام هستند، بدانند که دنیای کارآفرینی مناسب آنها نیست، کارآفرینان فراتر از نقطه آسایش خود گام برمی‌دارند.

۱۵. افسانه کارآفرینی

افسانه-کارآفرینی

 

نویسنده: مایکل گربر
مترجم (پیشنهاد کاربران):
کاوش حسین‌تبار، مجید فیاض‌فر
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
نخبه‌سازان
تعداد صفحه:
۲۸۷

برای بسیاری از افراد راه ثروتمندشدن از مسیر کارآفرینی می‌گذرد و گذر از این مسیر نیاز به آموزش و دانش ویژه‌ای دارد. چه کسب‌وکار کوچک خودتان را داشته باشید و چه در میانه راه باشید و کارتان پیشرفت کرده باشد، مطالعه کتاب «افسانه کارآفرینی» می‌تواند راهنمای شما باشد تا چالش‌های این مسیر را بهتر پشت‌سر بگذارید. مایکل گربر کارآفرینی را به انسان توصیف می‌کند که ۳ مرحله کودکی، نوجوانی و بلوغ دارد و در هر مرحله نیاز به مراقبت دارد. اگر دنبال ثروتمندشدن از طریق کارآفرینی هستید، این اثر از بهترین کتاب ها در مورد ثروتمند شدن است.

همان طور که انسان به‌هنگام رشد تغییرات فراوانی را تجربه می‌کند. کسب‌وکار هم باید زمانی که در حال توسعه است دستخوش تغییرات فراوانی شود. متأسفانه اکثر کسب‌وکارها طبق این اصول اداره نمی‌شوند و به‌جای آنکه بر اساس نیازهای کسب‌وکار پیش بروند، مطابق خواسته‌های صاحبانشان جلو می‌روند.

شما بگویید

کتاب در مورد ثروتمند شدن چقدر نظر شما را جلب می‌کند؟ کدام‌یک از کتاب‌ها را که در این مقاله معرفی شدند، خوانده‌اید؟ آیا تاکنون کتاب در مورد ثروتمند شدن خوانده‌اید که برای راه‌اندازی و رونق کسب‌وکارتان الهام‌بخش شما بوده باشد؟ لطفا کتاب‌های پیشنهادی و نظرات خود را در قسمت نظرات برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان؛ ۱۰ کتاب توصیه‌شده توسط ثروتمندان دنیا
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.