راهنمای انتخاب فرش ماشینی باکیفیت

1

فرش های متفاوت بسیاری امروزه در بازار وجود دارند که براساس کیفیت درجه بندی شده اند. فرش ماشینی امروزه توانسته جایگزین بسیار مناسبی برای فرش های دستباف سنگین شناخته شود. همچنین فرش ماشینی به دلیل آن که می تواند نقشه ها و طرح های متنوعی را بپذیرد دارای طرفداران بسیاری است و هر ساله تعداد بسیاری از انواع فرش ماشینی به فروش می رسند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب مراجعه نمایید

www.mahoormarket.com

رونیکس

در این مطلب قصد داریم که بیان کنیم بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟ و بررسی می کنیم که معیار ها و ملاک های انتخاب فرش ماشینی چه چیزهایی هستند؟

یک فرش ماشینی با کیفیت از چه جنبه هایی بررسی می شود؟

بهترین فرش ماشینی دارای ویژگی های زیر می باشد که به آن ها اشاره می کنیم:

  1. دارای نرمی و لطافت بالایی می باشد.
  2. طرح و نقش زیبایی دارد و چشم نواز است.
  3. ریزبافت است و نقش و نگارش واضح است.
  4. پرز دهی کمی دارد.
  5. در برابر پارگی و سوختگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد.
  6. رنگ فرش ثبات دارد و از علامت استاندارد برخوردار است.

بررسی دیگر ویژگی های فرش های ماشینی

بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟ برای تشخیص این مورد نیاز است به نکاتی اشاره کنیم و آن ها را بدانیم. فرش ایرانی دارای شهرت جهانی است و این شهرت به علت وجود فرش های دستباف است. قالی های دستباف تا پیش از تاسیس اولین کارخانه فرش ماشینی در سال 1350 در ایران مورد استفاده قرار می گرفتند. البته هنوز هم در برخی نقاط ایران و برخی از افراد استفاده از فرش های دستباف را ترجیح می دهند.

پس از تاسیس کارخانه فرش در کاشان، شهر های دیگری نیز اقدام به تاسیس کارخانه فرش نمودند ولی، فرش کاشان همیشه در اولویت و صدر لیست باکیفیت ترین فرش های ماشینی قرار گرفته است. با استناد به دستنوشته ها و متون تاریخی کاشان از گذشته یکی از مهم ترین شهر ها در عرصه تولید انواع پارچه و مخمل و اطلسی و … بوده است. مارکوپولو، شوالیه شاردن، آنتوان شرلی و کارترایت از جمله افرادی بوده اند که در سفرهایشان به کاشان از این هنر های اهالی کاشان یاد کرده اند.

تاریخچه فرش ماشینی در شهر کاشان نیز به سال 1351 شمسی بازمی گردد که اولین ماشین های فرش بافی به ایران وارد شدند. اعتبار فرش کاشان به این دلیل است که چیزی در حدود 80 درصد ماشین آلات مربوط به فرش بافی در کاشان و حوالی آن قرار دارند.

ویژگی بهترین فرش ماشینی

فرش ها ماشینی کاشانی در دسته بهترین فرش های ماشینی ایرانی قرار می گیرند که ویژگی های آن ها را نام خواهیم برد:

  1. دارای ارتفاع خاب متوسط می باشند.
  2. بسیار ریز بافت و ظریف هستند.
  3. طرح و نقش آن ها دارای جلوه ای خاص و زیبایی حیرت انگیز می باشد.
  4. مطابق سلیقه مشتریان از رنگ بندی های مدرن برای بافت فرش استفاده می شود.

بررسی بهترین فرش ماشینی از نظر تعداد شانه:

  1. فرش های 1500 شانه به دلیل آن که ضخامت کمی دارند برای مکان های پرتردد مناسب نیستند و اغلب برای خانه های بزرگ که قسمت هایی از آن ها کم رفت و آمد است استفاده می شوند.
  2. فرش های 1200 شانه نسبت به فرش های 1500 شانه ارتفاع خاب بیشتری دارند و در کنار مبل ها از آن استفاده می شود.
  3. فرش های 700 شانه که ارتفاع خاب بیشتر و قیمت کمتری نسبت به سایر فرش ها دارند برای منازل پر رفت و آمد مناسب هستند.

شانه و تراکم یکی از معیارهای موثر در قیمت فرش است. هر چه شانه و تراکم بالاتر باشد قیمت فرش ماشینی گرانتر می شود.

فرش ماهور یکی از برترین برند های ارائه دهنده فرش ماشینی است که هر ساله در بهترین نمایشگاه های بین المللی شرکت می کند و فرش هایی با بهترین کیفیت ارائه می دهد. کلیه ابعاد فرش ماشینی در انواع مختلف طرح های کلاسیک ، فرش مدرن ، فرش افشان را می توانید در فروشگاه ماهورمارکت که نمایندگی مرکزی فروش فرش ماهور است خریداری کنید.

بی شک ماهور مارکت یکی از برترین تولید کنندگان فرش ماشینی است که در کنار کیفیت بالا، فرش ها را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد. ماهور دارای نمایندگی های مختلف در شهرهای ایران وهمچنین در کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی ست.

جهت مشاهده نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید کنید.
@mahoor.market

فرش ماهور کاشان یکی از برترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان

فرش ماهور کاشان یکی از برترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ماشینی با طرح های متفاوت همچون فرش گل برجسته، فرش مدرن و … می باشد.

شما می توانید فرش ماهور کاشان را با شانه های متفاوت 1200، 700 و 500 شانه تهیه کنید. لازم به ذکر است که تمامی فرش های ماهور دارای ضمانت پس از خرید می باشند.

شما می توانید از طریق وب سایت ماهور هر فرشی را که مد نظر دارید به صورت آنلاین خریداری کنید و به سادگی درب منزل در هر کجای ایران که باشید، تحویل بگیرید. تمامی فرش های ماهور به دلیل آن که خود ما تولید کننده هستیم به قیمت کارخانه به فروش می رسد.

جنس نخ خاب فرش

بهترین فرش ماشینی همچنین براساس نوع جنس نخ خاب فرش نیز تعیین می شود. در هنگام خرید فرش باید دقت کنیم که انتخاب درستی داشته باشیم که بتوانیم مدت زمان زیادی از فرش استفاده کنیم.

فرش‌ها امروزه با نخ های متفاوتی بافته می شوند، اکریلیک یکی از بهترین نخ هایی است که برای بافت فرش می توان از آن استفاده کرد. نخ اکریلیک بیشترین شباهت را به پشم دارد و به همین جهت برای بافت فرش بسیار مناسب است.

اکریلیک همچنین دارای ویژگی هایی نظیر کمترین مقدار پرزدهی، طول عمر بالا، استحکام بالا، دوام بالا، عدم ایجاد آلرژی و … می باشد. مقاومت در برابر گرما نیز یکی دیگر از ویژگی های فرش های اکریلیک است و اجسام داغی مانند اتو به سادگی باعث آسیب رسیدن به فرش نخواهند شد.

یکی دیگر از نخ هایی که به دلیل ظاهر شفافش مورد توجه خریداران قرار می گیرد، نخ پلی استر می باشد. نخ پلی استر نسبت دیگر نخ ها شفاف تر و سبکتر است و قیمت مناسبتری دارد . اگر به دنبال فرش با قیمت مناسب هستید می توانید از فرش های پلی استر ماهور انتخاب کنید.

هماهنگی با دکوراسیون

بهترین فرش ماشینی مناسب منزل شما، فرشی است که با توجه به دکور و چیدمان منزل شما انتخاب شود. بی شک هماهنگی میان اجزای منزل می تواند تاثیر مهمی در زیبایی منزل شما بگذارد.

البته این شما هستید که باید با سلیقه خاص خودتان این زیبایی و هماهنگی را به وجود بیاورید. پس بهترین فرش ماشینی که انتخاب می کنید باید به طرح، رنگ، نقشه و دیگر موارد نیز دقت کنید.

همچنین بجز فرشی که برای پذیرایی استفاده می کنید، فرش هایی را نیز برای محیط راهرو و آشپزخانه تهیه کنید که این فرش ها باید با فرش پذیرایی نیز هماهنگ باشند.

از چه دستگاهی برای بافت استفاده می شود؟

دستگاه بافت فرش یکی دیگر از مهم ترین مواردی است که می تواند کیفیت فرش را تعیین کند. دستگاه های بافت فرش باید براساس تعداد شانه فرش انتخاب شوند. امروزه متاسفانه برخی از کارخانه های فرش بافی از یک دستگاه برای بافت فرش هایی با تعداد شانه های متفاوت استفاده می کنند که همین مسئله موجب افت کیفیت فرش می شود.

چنانچه هر فرش با دستگاه مخصوص خودش ساخته شود بی شک کیفیت و نوع بافت بی نظیری خواهد داشت. یکی از نکاتی که در کارخانه ماهور به آن بسیار توجه می شود همین مسئله است. و به همین علت است که تمامی فرش های موجود در ماهور دارای کیفیت بافت و نقشه ای دقیق می باشند.

همچنین ماهورمارکت مفتخر است که بگوید تمامی فرش های بافته شده توسط ما دارای ضمانت نامه می باشند. همچنین تمامی فرش های موجود در فروشگاه ما دارای کیفیت صادراتی می باشند و به بسیاری از کشور های اروپایی صادر می شوند، گواه این مسئله حضور هر ساله فرش ماهور در بسیاری از نمایشگاه های فرش بین المللی در خارج از ایران می باشند.

همین حالا تماس بگیرید.

02138437

09903587030

بهترین فرش ماشینی را از کجا بخریم؟ با شرایط اقساط خرید کنید.

همانطور که اشاره شد فرش ماهور یکی از برترین تولید کنندگان فرش در کاشان است. فروشگاه ماهورمارکت یکی از نمایندگی مرکزی فرش ماهور در تهران است که امکان فروش حضوری و آنلاین داردو

کلیه محصولات ماهورمارکت دارای ضمانت نامه هستند .

جهت رفاه حال مشتریان امکان خرید اقساطی بدون ضامن فراهم شده است. از طرفی ارسال محصولات از فروشگاه ماهورمارکت به سراسر کشور رایگان است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. نادیک تازاریان می‌گوید

    من چند سال پیش فرش ماهور خریداری نموده ام و هر وقت شسته میشود انگار که الان از کارخانه خریداری شده است کیفیت بینظیر