چگونه ویزای کار استرالیا بگیریم؟

0

ویزای کار استرالیا در ازای مهارت و تخصص و بر اساس سوابق کاری شما اعطا می‌شود. بسیاری از ویزاهای مربوط به ویزای کار در سیستم امتیازبندی استرالیا صادر می‌شوند. فرد متقاضی با داشتن ویزای کار مجوز کار و زندگی به صورت موقت یا دائم را در این کشور خواهد داشت.

بدون تردید ویزای کار و اسکیل ورکر استرالیا یکی از پر تقاضاترین ویزاهایی بوده که از سراسر جهان به صورت درخواست رسمی در اداره مهاجرت این کشور به ثبت می‌رسد. در این مقاله با شما از نحوه درخواست ویزای کار، ویژگی‌های کشور استرالیا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر برای کار، همچنین از انواع ویزای کار به ویژه فرآیند دریافت جاب آفر خواهیم گفت.

استرالیا بهشت ایده‌های نو در کسب و کار

قرار نیست فقط یک بهشت کسب و کار روی زمین داشته باشیم. در واقع کانادا تنها بهشت ایده‌های نو و درآمدزا در جهان نیست. استرالیا دستکم در یک دهه گذشته به صدر جدول کسب و کارهای نوین و فناوارانه نزدیک شده است.

رونیکس

آشتی استرالیا با انرژی‌های نو و آغوش باز این کشور برای ایده‌های کاربردی و درآمدزا شگفت انگیز است. البته رسیدن به این آغوش باز، شرایط و ضوابطی دارد که در کنار صبر و شکیبایی، حرفه‌ای بودن و اثبات ادعاهای عنوان شده را می‌طلبد.

بیش از 25 میلیون نفر در کشوری که تولید ناخالص ملی آن تا سپتامبر 2022 به اندازه 0.6 درصد رشد کرده و تا نوامبر 2022 فقط 3.4 درصد نرخ بیکاری در سال داشته یک اقتصاد با ثبات، مردم محور و تا حد قابل توجهی سالم را تجربه می‌کنند.

میزان تولید ناخالص ملی در استرالیا در سال جاری میلادی 1376 میلیارد دلار بوده و این رقم به میزان 1645 میلیارد دلار تا سال 2025 میلادی پیش‌بینی می‌شود.

آمار دقیق نیروی کار ماهر

هر ایالت استرالیا ماهیانه فهرست نیاز به کسب و کار و نیروی کار ماهر خود را به صورت به روز شده به اداره مهاجرت استرالیا تقدیم می‌کند. این آمار در اداره مهاجرت استرالیا برای هر سال مالی به روز می‌شود. جالب است که برای هر شغل با کد و مشخصات تعریف شده، آمار دقیقی از میزان نیروی شاغل، میزان درآمد واقعی و پیش بینی آینده آن به ثبت رسمی رسیده است و مدام به روز می‌شود.

نرخ بیکاری در ایالت مرکزی استرالیا بیش از سایر ایالت‌ها خودنمایی می‌کند و البته ایالت غربی استرالیا کمترین نرخ بیکاری را تا پایان سال 2022 به نام خود ثبت کرده است و البته این خبر خوبی برای مهاجرین متخصص است تا بتوانند در بازار کار این کشور خود را تثبیت کنند.

صنایع اصلی و مهم در استرالیا

کشور استرالیا در صنعت معدن یکی از کشورهای مهم و صاحب تجهیزات مدرن است. در این عرصه هر سال استخدام نیروی کار ماهر در مقیاس وسیعی صورت می‌گیرد. کارشناسان معدن در کنار کارگران ساده اما میدان دیده و کاربلد بیشترین نیروی کاری هستند که دولت استرالیا به آنها نیاز دارد.

کشاورزی

کشاورزی از دیگر صنایعی است که استرالیا روی پیشرفت آن در دو دهه آینده حساب ویژه‌ای باز کرده است. هر ایده و یا کسب و کار مربوط به فضای کشاورزی که در توسعه این صنعت در استرالیا موثر باشد مورد استقبال استرالیا خواهد بود.

گردشگری

صنعت گردشگری در کشور استرالیا نیز بسیار رونق دارد و هر سال صدور ویزای توریستی نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است. استرالیا از سرمایه گذاری در این عرصه استقبال کرده و با کارفرمایانی که به صنعت گردشگری استرالیا کمک می‌کنند در حوزه مالیات و وام بسیار مهربان بوده و هست.

شرکای تجاری و اقتصادی استرالیا

شرکای تجاری و اقتصادی بزرگ استرالیا به ترتیب میزان تجارت و معاملات عبارتند از:

  1. چین
  2. ژاپن
  3. اتحادیه اروپا
  4. آمریکا
  5. کره جنوبی
  6. سنگاپور
  7. هند
  8. نیوزلند
  9. انگلیس
  10. تایلند

مهمترین موارد صادراتی کشور استرالیا محصولات کشاورزی، زغال، طلا، پشم، گندم، گوشت، شکر، لبنیات، آلومینیوم، سنگ آهن، گازهای طبیعی و تجهیزات حمل و نقل است.

انواع ویزای کار استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا در چند سال گذشته اوج گرفته و هر سال تقاضا و البته صدور ویزا برای آن بیشتر می‌شود.

ویزای کار استرالیا از نگاه اقامتی به دو نوع اصلی طبقه بندی می‌شود:

  1. ویزای کار استرالیا با اقامت موقت
  2. ویزای کار استرالیا با اقامت دائم

البته از نگاهی دیگر ویزای کار استرالیا می‌تواند در یکی از 2 دسته ذیل قرار بگیرد:

  1. ویزای نیروی کار ماهر یا اسکیل ورکر
  2. ویزای نیروی کار ماهر با اسپانسر شغلی کارفرما

در طبقه بندی مربوط به اقامت دائم ویزاهای اسکیل ورکر با دو سابکلاس ویزای 189 (ویزاهای مهارتی مستقل) و ویزای 190 (ویزای مهارتی با اسپانسر ایالتی) همراه خواهید بود. اما در حالت اقامت موقت این نوع ویزای استرالیا سابکلاس 491 پیش روی شما خواهند بود.

فراموش نکنید که شرط مهم و ابتدایی برای ثبت درخواست ویزای اسکیل ورکر استرالیا این است که شغل شما در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد.

ویزای مهارتی استرالیا

ویزای مهارتی که به آن ویزای نیروی کار ماهر یا ویزای Skilled worker نیز گفته می‌شود معمولا همیشه در بالای جدول تقاضای مهاجران به اداره مهاجرت استرالیا است.

شرایط و مراحل ویزای مهارتی در نگاهی کلی از قرار زیر است:

  • سن بین ۱۸ تا ۴۴ سال تمام باشد
  • انتخاب عنوان شغلی
  • دریافت اسسمنت مثبت
  • ارائه ی مدرک زبان انگلیسی
  • ثبت درخواست EOI و انتظار برای دریافت دعوت‌نامۀ اداره مهاجرت
  • دریافت دعوتنامه
  • لاج ویزا
  • دریافت ویزا

برای دریافت ویزای 189 (احتیاجی به کارفرما یا اسپانسر ندارید و بر پایه سیستم امتیاز بندی صادر می‌شود)، ویزای 190 (احتیاجی به کارفرما ندارید و از داخل یا خارج استرالیا می‌توانید اقدام کنید، ویزای 190 استرالیا به شما این امکان را می‌دهد که در استرالیا زندگی کنید، سفرکنید، کارکنید، درس بخوانید و از سایر مزایای اقامت استرالیا مثل بیمه درمانی و مدرسه استفاده کنید) و ویزای 491 (این ویزا در راستای برنامه‌های دولت استرالیا برای توسعه مناطق کم‌جمعیت و جلوگیری از تراکم نیروی کار مهاجر در شهرهای بزرگ استرالیا طراحی شده است) باید حداقل ۶۵ امتیاز در سیستم امتیاز بندی استرالیا گردآوری کنید. ملاک‌های مهم و تعیین کننده برای افزایش امتیاز شما سن، تحصیلات، سابقه شغلی، امتیاز زبان و امتیاز وضعیت تاهل یا تجرد است.

ویزای منطقه ای با اسپانسر کارفرمای ماهر سابکلاس 494

این ویزا به کارفرمایان منطقه‌ای اجازه می‌دهد تا با حمایت از نیروی متخصص ماهر، کمبود نیروی کار در منطقه خود را برطرف کنند.

شرایط کلی برای اخذ این ویزا:

  • توسط یک اسپانسر کاری مورد تایید و توصیه شده باشید. (nominated)
  • شغل شما در لیست مشاغل مرتبط باشد.
  • برای شغل خود ارزیابی مهارتمناسب داشته باشید. (skills assessment)
  • سن شما باید کمتر از45 سال باشد.
  • حداقل استانداردهای تسلط به زبان انگلیسی را داشته باشید.

مدت اقامت این ویزا 5 سال و هزینه ی آن از 4240 دلار استرالیا شروع می شود.

ویزای مهارتی انتخابی سابکلاس 491

این ویزا برای افرادی است که توسط یک ایالت یا سازمان دولتی برای کار و زندگی در مناطق کم جمعیت استرالیا توصیه شده‌اند.

شرایط کلی برای اخذ این ویزا:

  • شما باید توسط یکی از ایالت های استرالیا یا یک سازمان دولتی استرالیا توصیه شده باشید و یا یکی از خویشاوندان واجد شرایطتان اسپانسر شما شود. (nominated)
  • شغل شما باید مطابق لیست مشاغل مهارتی باشد.
  • ارزیابی مهارتی مناسبی برای شغل مورد نظر داشته باشید. (skills assessment)
  • شما باید برای درخواست ویزا دعوت شده باشید.
  • شما باید امتیازات لازم را داشته باشید.

جاب آفر استرالیا

کشور استرالیا این ویزاها را تحت عنوان ویزای اسپانسر کارفرما یا اسپانسر شغلی نیز معرفی کرده است. موضوع مهم این است که کارفرما باید مراحل ارزیابی را طی کند و همچنین اثبات کند که فردی با تخصص و مهارت مناسب را در کشور خود نیافته است.

چنین فرایندی می‌تواند طریق ویزای 482، ویزای 186 و یا ویزای 187 استرالیا انجام شود.

مراحل دریافت ویزای مهارتی استرالیا

اولین مرحله در فرایند ویزای مهارتی استرالیا، انتخاب عنوان شغلی و جمع آوری مدارک مورد نیاز اسسمنت است. با توجه به شغل و عنوان شغلی شما و البته سازمانی که مدارک شما را ارزیابی و تایید می‌کند، انتظاری از دو هفته تا 4 ماه را برای این مرحله پیش روی خود خواهید داشت.

در قدم بعدی وقتی که ارزیابی تخصص شما با موفقیت انجام شد، نوبت به اقدام برای دریافت دعوت نامه می‌رسد. انتظار برای دریافت دعوت‌نامه تا حدی غیر قابل پیش بینی است اما مدت زمان دو ماه به عنوان میانگین ممکن است بیان شود. این موضوع به ایالتی که دعوتنامه را صادر می‌کند بستگی زیادی دارد و البته در موارد بسیاری شاهد آن بودیم که با ارسال درخواست، دعوتنامه صادر شده است.

اگر موفق به دریافت دعوت‌نامۀ ویزای مهارتی استرالیا در یکی از ساب‌کلاس‌ها شدید، حالا انتظار بعدی شما دریافت ویزا می باشد.

کاریابی بین المللی و اخذ جاب آفر در شادا

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای استرالیایی می تواند به شما کمک کند تا در این کشور مشغول به کار شده و به آن مهاجرت کنید. کاریابی بین المللی شادا از سال 1394 به صورت قانونی در این زمینه فعالیت می کند و مجوز کاریابی بین المللی خود را از وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کرده است.

از آنجایی که دریافت جاب آفر استرالیا یک فرآیند فورمالیته نمی باشد و کاملا روال قانونی خود را دارد، پیشنهاد های شغلی همیشگی و ثابت نیز نخواهد بود و بنا به نیاز کارفرماهای استرالیایی مشاغلی که امکان دریافت جاب آفر در آن وجود دارد نیز متغییر است.

مجموعه ی شادا با بیش از یک دهه فعالیت موفق، در زمینه ی کاریابی بین المللی و اخذ اقامت کشور استرالیا خدمات خود را به متقاضیان عزیز ارائه می دهد. شما از طریق تماس با شماره تلفن 02191009946 و یا وبسایتwww.shadavisa.com می توانید با این مجموعه بزرگ مهاجرتی در ارتباط باشید.

در کنار شادا بهترین انتخاب را برای مهاجرت به کشور زیبای استرالیا داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.