روش‌های ماساژ برای افرادی که مداوم پشت لپ تاپ می‌نشینند

0

سبک زندگی و مشغله های کاری متعدد همچون نشستن پشت لپ تاپ موجب شده که افراد به روش های مختلف ماساژ برای کاهش درد شانه ها و گردن نیاز پیدا کنند. زیرا تاثیر مالش دادن علاوه بر کاهش درد در گردن و شانه ها، سلامت جسمی، ذهنی و راندمان کاری را افزایش می دهد و سلامت عمومی بدن را تضمین می نماید.

همچنین نشستن اشتباه حتی در بازه زمانی کوتاه باعث ایجاد دردهای مزمن کمر، اختلال در گردش خون، بدخوابی و حمله های میگرن شود که آسان ترین روش رفع این مشکلات مشت و مال می باشد.

انواع سبک های ماساژ برای افرادی که پشت لپ تاپ می نشینند

رونیکس

ماساژ همان ورز دادن و مالش دادن بدن که به وسیله دست انجام می شود و از روش ها و سبک های مختلفی برخوردار است. بنابراین روش مالش دادن بسته به بخش درگیر بدن و با چه هدفی صورت می گیرد، متفاوت خواهد بود. پس متخصصان این روش درمانی با هدف کاهش فشار عضلانی، درد و فشار مفاصل بدن، فرد را مشت و مال می دهند. البته متخصصان، روش ها و تکنیک های خاصی را در این زمینه یاد گرفته اند که در زمان درمان فرد، بسته به نقطه درد آن را به کار می برند.

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی نوعی از ورز دادن تمام بدن بوده و برای افرادی که گره های عضلانی دارند و در طول دریافت مشت و مال به استراحت نیاز دارند، بهترین گزینه است. پس برای شروع این نوع مالش بدن، باید فرد با شکم روی تخت دراز بکشد. البته جهت حفظ حریم خصوصی یک حوله روی قسمتی از بدن فرد انداخته می شود. این نوع ورز دادن به 90 دقیقه زمان نیاز داشته و برای افراد با تنش بالا، حساس به لمس شدن و به عنوان نخستین تجربه مناسب می باشد. همچنین ورز دادن سوئدی از ترکیب روش های متعددی حاصل می شود که شامل موارد زیر است.

  • تکنیک هایی جهت حرکت مفصل های بی کنش
  • ضربه زدن و لرزش
  • حرکات به صورت دایره عمیق
  • شل نمودن عضلات با هدف افزایش عملکرد سیستم گردش خون
  • مالش دادن یا مشت و مال

ماساژ آروماتراپی

آروماتراپی یا ماساژ رومانتیک ترکیبی از فشار ملایم، نرم و روغن های اسانسی بوده که انتخاب نوع روغن به متخصص مالش دادن بستگی دارد. پس فرد متقاضی می تواند درباره روغن انتخابی و ترجیحی خود با متخصص صحبت نماید. البته برای رقیق کردن روغن های اسانسی از روغن های حامل بر روی پوست استفاده می شود و به 60 الی 90 دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین آروماتراپی برای بهبود تقویت روحیه، تسکین درد، کاهش علائم افسردگی، کاهش اضطراب و استرس و تسکین فشار عضلات مورد استفاده قرار می گیرد. آروماتراپی از طریق دستگاه دیفیوزر نیز ممکن بوده که با ترکیب آب جوش و روغن اسانسی و بخار آن ها در هوا، جذب پوست می شوند که برای افرادی که مدام با لپ تاپ سر و کله می زنند، مناسب است.

ماساژ سنگ داغ

افرادی که می خواهند در زمان ماساژ استراحت کنند و تنش عضلانی زیادی دارند، مالش دادن بدن با سنگ داغ بهترین گزینه است. این نوع ورز دادن با ورز دادن سوئدی بسیار شبیه بوده با این تفاوت که متخصص به غیر از دستان خود، سنگ های گرم را در این عمل دخالت می دهد. زیرا سنگ داغ از میزان تنش ماهیچه ها کاسته و با بهبود جریان خون، درد را تسکین می بخشد. همچنین متخصص مشت و مال برخی مواقع سنگ های داغ و گاهی نیز سنگ های سرد را در نقاط مختلف بدن فرد قرار می دهد. ناگفته نماند که استفاد از این نوع سنگ موجب رفع استرس، تقویت آرامش، کاهش درد، بهبود جریان خون و کاهش تنش عضلانی می شود.

ماساژ بافت های عمیق

فشار ناشی از ورز دادن بافت های عمیق در مقایسه با ورز دادن سوئدی بیشتر بوده که برای افراد دارای مشکلات عضلانی مزمن همچون عدم تعادل، آسیب و درد، مناسب می باشد. متخصص در این روش از ضربه های آرام و نرم همراه با ایجاد فشار عمیق از انگشت های خود استفاده می کند. سپس تنش و فشار موجود در بافت ها و عمیق ترین لایه های عضلات را از بین می برد. مدت زمان لازم برای این نوع مالش دادن 60 الی 90 دقیقه می باشد که در صورت درگیر نمودن عمق بافت ها، دیگر فرد احساس فشار زیاد عضلانی و درد نخواهد داشت.

ماساژ ورزشی

افراد ورزشکار که به علت استفاده مکرر از عضلات به آسیب های عضلانی دچار می شوند، باید از ماساژ ورزشی استفاده کنند. همچنین افرادی که در معرض آسیب دیدگی قرار دارند از طریق این نوع مالش دادن می توانند از بروز آسیب های ورزشی جلوگیری کنند. زیرا این روش عملکرد و انعطاف پذیری عضلات را بیشتر کرده و کاهش فشار عضلانی، استرس و تسکین درد را به دنبال دارد. البته متخصص بسته به نیاز فرد، قسمتی از بدن یا تمام آن را مشت و مال می دهد و فشارهای عمیقی به صورت متناوب و با ضربه متوالی به بدن وارد می کند. این نوع ورز دادن نیز به 60 الی 90 دقیقه زمان نیاز دارد.

ماساژ تریگر پوینت ها یا نقاط ماسه ای

افرادی که آسیب دیدگی، درد مزمن، وضعیت خاص و یا مشکلی دارند، ورز دادن به روش نقاط ماسه ای بهترین انتخاب است. همچنین برخی مواقع بافت های عضلانی به شدت دردناک و سفت می شوند که در دیگر نقاط بدن درد ایجاد می کنند و به نقاط ماشه ای معروف می باشند. البته متخصص در این نوع مشت و مال با ضربه های ممتد و طولانی، فشار روی عضلات را بیشتر و بیشتر می کند که تسکین درد و آرام شدن بدن را به دنبال دارد. ناگفته نماند که مدت زمان لازم برای این نوع مالش دادن 60 الی 90 دقیقه می باشد.

صندلی ماساژ

این روش یکی از مناسب ترین روش ها برای افرادی است که مدام در پشت لپ تاپ به سر می برند و فشاری زیادی روی پشت، شانه ها و گردن تحمل می نمایند. زیرا علاوه بر کاهش فشارهای جسمی باعث تقویت آرامش و رفع استرس نیز می شود. همچنین صندلی ماساژ به گونه ای طراحی شده است که فشار در نوع ورز دادن آن قابل تنظیم بوده و از خفیف و سبک به متوسط می رسد و طی مدت زمان 10 الی 30 دقیقه انجام می شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.