سامبره چیست؟ تفاوت آن با آمبره و بالیاژ

0

قصد رنگ‌کردن مو دارید و می‌خواهید دخترانه و طبیعی تغییر کنید؟ سامبره گزینه تابستانی خوبی برای شماست. این تکنیک جدید ترکیب خیره‌کننده‌ای از آمبره و بالیاژ با تغییر رنگ کاملا ملایم است که مدت‌ها نیازی به ریشه‌گیری ندارد. در این مقاله، درباره جزئیات این مدل رنگ مو بیشتر می‌خوانید.

معرفی رنگ سامبره مو

سامبره یکی از پرطرف‌دارترین مدل‌های رنگ مو و یکی از جدیدترین تکنیک‌های تلفیقی است که به‌رغم شباهت زیاد به آمبره، ظریف‌تر و زیباتر است. در تکنیک آمبره تغییر رنگ تیره به روشن (یا برعکس) کاملا ناگهانی و واضح است، در حالی که همین تغییر در مدل سامبره به‌سختی دیده می‌شود و جلوه ظریف‌تری دارد، چیزی شبیه نسخه ملایم آمبره که اختلاف رنگ ریشه و پایه نهایتا ۲ درجه است و به‌شدت در فصل‌های بهار و تابستان پرطرف‌دار است.

رونیکس

رنگ‌های محبوب این تکنیک سایه مشکی و طلایی، قهوه‌ای روشن و بلوند، طلایی و بلوند، نقره‌ای و بلوند، قهوه‌ای تیره و عسلی هستند. البته هرکسی بهترین رنگ مو را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب می‌کند.

مزیت سامبره مو چیست؟

بزرگ‌ترین مزیت موی سامبره این است که فرد با ماهی ۱ بار رنگساژ خداحافظی می‌کند و نهایتا سالی ۱ یا ۲ بار در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرد. بنابراین اگر سلامتی را به زیبایی ترجیح می‌دهید، هر ماه فرصت رسیدگی به موهایتان را ندارید یا هزینه رنگساژهای همیشگی برایتان سنگین است، سامبره را انتخاب کنید. نگران پوست روشن، گندمی یا سبزه هم نباشید؛ این مدل رنگ مو با تمام پوست‌ها فوق‌العاده جذاب و تماشایی می‌شود، به‌خصوص اگر ساقه‌های مو بلند و درخشان باشند. دقت کنید که سامبره مو کوتاه خیلی به چشم نمی‌آید و بهتر است به‌جای آن تکنیک آمبره اجرا شود.

ماندگاری رنگ سامبره چقدر است؟

این مدل موی سایه‌دار نیازی به نگهداری مداوم ندارد. شیب ملایم بین دو رنگ مرزی باقی نمی‌گذارد و تا ۱ سال زیبایی روز اول را حفظ می‌کند. برای همین بهترین گزینه برای بانوان پرمشغله و کسانی است که خیلی اهل مراجعه به سالن‌های زیبایی نیستند.

مراقبت از موی سامبره

اولین و مهم‌ترین نکته مراقبت از موی رنگ‌شده سامبره استفاده از مرطوب‌کننده‌ای خوب برای حفظ رطوبت و کراتین موست. موی سامبره بخش زیادی از پروتئین و آب خود را در طول فرایند رنگ‌گذاری از دست داده است و به مراقبت زیاد احتیاج دارد. به‌هیچ‌وجه مو را با آب داغ آب‌کشی نکنید و از نرم‌کننده‌ها و ماسک‌های مخصوص موی دکلره استفاده کنید تا خشکی و شکنندگی مو از آنچه هست، بیشتر نشود. سشوار و اتوی مو را کنار بگذارید و اجازه دهید موها کاملا طبیعی یا با باد سرد سشوار خشک شوند.

خودمان در خانه سامبره کنیم؟

تقریبا اجرای تمام لاین‌های زیبایی در خانه امکان‌پذیر است و اتفاقا لذت خاصی هم دارد؛ البته اگر خودتان را برای هر نتیجه‌ای آماده کرده باشید!

رنگ‌کردن مو عملی فوق‌العاده حساس است که مستقیما با سلامت مو ارتباط دارد. دانش ترکیب رنگ، ماساژ رنگ و مدت‌زمانی که رنگ روی سر می‌ماند، همگی بر نتیجه کار مؤثرند و تضمین می‌کنند سامبره زیبایی را تحویل بگیرید که مدنظر داشتید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم اگر متخصص این کار نیستید، از خیر انواع‌و‌اقسام آموزش سامبره مو خانگی بگذرید و حتما از فردی خبره کمک بخواهید تا انتهای کار با موی خشک و سوخته و ریخته مواجه نشوید.

تکنیک اجرای سامبره مو

گفتیم که سامبره ترکیب زیبایی از بالیاژ و آمبره است. برای اجرای این مدل رنگ زیبا، دو تکنیک آمبره و بالیاژ هنرمندانه ترکیب می‌شوند تا تغییر رنگ موها ملایم‌تر از آمبره باشد. ممکن است به انتخاب شما یا پیشنهاد آرایشگر، ریشه موها دست‌نخوره و طبیعی بمانند و فقط انتهای موها تغییر رنگ ملایم و زیبای روشن یا تیره داشته باشند. این تغییر ملایم با پوش‌دادن مو قبل از پیچیدن فویل حاصل می‌شود. به این ترتیب تکه‌هایی از دکلره نامنظم قسمت‌های بالاتر ساقه مو را آغشته و درگیر می‌کنند و بعد از شست‌وشو و سشوارکشی مو، تغییر رنگ ملایم کاملا قابل‌مشاهده خواهد بود.

  • مرحله اول بی‌رنگ‌کردن موهای طبیعی است. اجرای این مرحله الزامی نیست، اما اگر بخواهید درجه روشنی رنگ موی پایه را تغییر دهید، باید با دکلره کامل شروع کنید.
  • بعد از شست‌وشوی دکلره، نوبت به رنگ ریشه می‌رسد. رنگی تیره را به‌عنوان رنگ پایه انتخاب کنید و روی ناحیه نزدیک به کف سر بمالید. همچنین می‌توانید رنگ ریشه را اصلا تغییر ندهید و رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کنید.
  • مرحله بعدی اجرای سایه میانی بین ریشه و انتهای ساقه است. در تکنیک سامبره رنگ ناحیه میانی تیره‌تر از نوک ساقه و روشن‌تر از رنگ ریشه است.
  • سپس باید نوک ساقه‌ها را روشن کنید. می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که تا ۲ درجه با رنگ ریشه اختلاف داشته باشد.
  • آخرین مرحله شست‌وشوی موها و خشک‌کردنشان با باد سشوار است. برای درخشندگی و لطافت مو، آنها را با ماسک نرم‌کننده بشویید و حتما از روغن آرگان استفاده کنید.

تفاوت سامبره و آمبره و بالیاژ

تفاوت سامبره، آمبره و بالیاژ

بالیاژ

بالایاژ واژه‌ای فرانسوی به‌معنای «جاروکشیدن» یا «نقاشی‌کردن» است. در این تکنیک، رنگ مو با فویل یا کلاه روی سر نمی‌نشیند و دست آرایشگر آزادانه مو را پوش می‌دهد و رنگ می‌گذارد تا هایلایتی کاملا طبیعی و سایه‌دار بسازد. خوبی بالیاژ این است که خط رویش مو به‌اندازه انتهای ساقه‌ها روشن نیست و بلافاصله بعد از یکی‌دو سانتی‌متر رشد، به رنگساژ نیاز ندارد. نتیجه هایلایتی طبیعی و نامتقارن خواهد بود که می‌توان رنگش را ملایم یا تند انتخاب کرد.

آمبره

آمبره نیز واژه‌ای فرانسوی به‌معنای «سایه» یا «سایه‌دار» است و سایه‌ای فوق‌العاده زیبا به مو می‌دهد. در این تکنیک، ریشه و انتهای ساقه دو رنگ متفاوت دارند و شیب میان آنها تند و واضح است. ریشه مو می‌تواند رنگی تیره مثل قهوه‌ای یا حتی مشکی باشد، بخش میانی روشن و بخش انتهایی کاملا روشن و بلوند.

سامبره

سامبره مدلی از رنگ موی هایلایت‌دار مثل آمبره است که ظرافت و نرمی بیشتری دارد. اگر تغییر یکباره را دوست ندارید، با این تکنیک می‌توانید رنگ ریشه را حفظ و نوک ساقه‌ها را تنها یکی‌دو درجه روشن‌تر کنید. این تکنیک به نگهداری و ترمیم کمتر نیاز دارد و با رنگ‌های کاراملی، بلوند، طلایی یا عسلی عالی از آب درمی‌آید.

بنابراین مهم‌ترین تفاوت سامبره و آمبره در شیب رنگ و فرق بالیاژ و سامبره در نقطه شروع رنگ میانی است. تغییر رنگ در آمبره تیزتر است و در بالیاژ از نقطه بالاتر (اواسط ساقه) شروع می‌شود. در حالی که سامبره یک حالت نور خورشیدی ملایم دارد و پررنگ‌ترین قسمت نوک ساقه است.

کلام آخر

اگر با رویش سریع ریشه‌ها در دکلره کامل یا بالیاژ مشکل دارید، مدل رنگ سامبره مدت‌ها خیالتان را بابت مو راحت می‌کند. این مدل رنگ حالت دخترانه جذابی دارد و مهم‌تر از همه، بدون دکلره‌ قابل‌اجراست. این یعنی می‌توانید بدون خطر سوختگی و آسیب‌دیدگی، موی خود را مشابه ستاره‌های هالیوود رنگ کنید و مدت‌ها از ماندگاری بی‌نظیرش لذت ببرید.

به‌نظرتان سامبره زیباتر است یا آمبره و بالیاژ؟ تجربه سامبره‌کردن مو را دارید؟ اگر بله، حتما تجربیات خود را در انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: احیا مو چیست؟ فرایند، روش‌ها و تفاوت آن با صافی مو
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع byrdie revlonprofessional santabarbarasalon
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.