۱۱ جاذبه دیدنی کشور غنا؛ سرزمین ساحل‌ها

0

کشور غنا یکی از کشورهای قاره آفریقا است که گردشگران زیادی دارد. این کشور به‌خاطر زیست‌بوم متنوع، جنگل‌های بارانی استوایی و فرهنگ متفاوتی که دارد، محبوب گردشگرانی است که به قاره آفریقا سفر می‌کنند. در ادامه، درباره کشور غنا و جاذبه‌های آن بیشتر بخوانید.

آشنایی با کشور غنا

کشور غنا در غرب آفریقا و در ساحل خلیج گینه قرار دارد. هرچند این کشور جمعیت و مساحت نسبتا کمی دارد، یکی از کشورهای پیشرو در قاره آفریقاست. این شرایط تا حدی به‌دلیل ثروت طبیعی قابل‌توجهی است که دارد و تا حدی هم به این دلیل که اولین کشور آفریقایی با ساکنان سیاه‌پوست‌ در جنوب صحرای آفریقاست که از حکومت استعماری استقلال پیدا کرد.

رونیکس

غنا علاوه‌ بر اینکه به‌خاطر جنگل‌های سرسبز، حیات‌وحش متنوع و کیلومترها ساحل شنی در امتداد دریایی زیبا معروف است، به‌خاطر تاریخ غنی‌اش که احتمالا به ۱۰هزار سال قبل از میلاد برمی‌گردد نیز شهره است.

غنا از شمال غربی و شمال با بورکینافاسو، از شرق با توگو، از جنوب با اقیانوس اطلس و از غرب با ساحل عاج همسایه است.

دین کشور غنا

بیش از نیمی از جمعیت این کشور مسیحی و حدود یک‌پنجم آن مسلمان هستند و بخش کوچکی از مردم از ادیان سنتی بومی پیروی می‌کنند. ادیان بومی در عین گستردگی و ریشه‌داربودن، فاقد مجموعه‌ای منظم از آموزه‌ها هستند. اگرچه طرف‌داران این ادیان بومی معتقد به وجود موجودی برترند، تعدادی از آنها خدایان مرتبط با پدیده‌های طبیعی را می‌پرستند. آنها برای اجداد مرده اهمیت زیادی قائل‌اند و مردگان را همیشه حاضر در نظر می‌گیرند، حاضرانی که می‌توانند بر زندگی زندگان اثر بگذارند و واسطه‌ای بین زندگان و خدایان باشند.

در نیمه اول قرن بیستم، مسیحیت به‌سرعت جایگزین ادیان بومی می‌شد، اما این روند به دنبال استقلال این کشور کاهش یافت. از اواخر قرن بیستم، تعداد پیروان اسلام افزایش یافت. مسیحیان بیشتر در بخش جنوبی کشور و مسلمانان بیشتر در منتهی‌الیه شمال و در مراکز شهری بزرگ‌تر زندگی می‌کنند. این مناطق میزبان جمعیت‌های مهاجر از مناطق مسلمان‌نشین غرب آفریقا هستند.

اقتصاد کشور غنا

اقتصاد این کشور آمیزه‌ای از شرکت‌های خصوصی و دولتی است. حدود سه‌پنجم تولید ناخالص داخلی حاصل بخش خدمات است. بخش کشاورزی تقریبا یک‌پنجم و صنعت حدود یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارند.

قبل از استقلال، نقش دولت عمدتا به ارائه خدمات اساسی مانند آب، برق، راه‌آهن، جاده‌ها و خدمات پستی محدود می‌شد. کشاورزی، بازرگانی، بانکداری و صنعت تقریبا به‌طور کامل در دست بخش خصوصی بود و خارجی‌ها سهم بیشتری را در همه‌ آنها به جز کشاورزی در اختیار داشتند.

جاذبه‌های گردشگری غنا

آفریقا قاره‌ای بزرگ پر از شگفتی‌های طبیعی است. بنابراین مقصد خوبی برای گردشگرانی است که دنبال جاذبه‌های بکر و خاص می‌گردند. اگر دوست دارید فرهنگ‌های متفاوت، غذاهای جدید، جاذبه‌های طبیعی بکر و دیدنی‌های منحصربه‌فرد را در سفر خود بگنجانید، آفریقا مقصد خوبی است. در کشور غنا هم جاذبه‌های متعددی برای گردشگران وجود دارد که در ادامه با چند مورد از آنها آشنا می‌شوید.

۱. شهر آکرا

آکرا پایتخت کشور غنا

آکرا پایتخت کشور غنا و یکی از مدرن‌ترین و بهترین شهرهای این کشور برای سفر است. این شهر ۲میلیون نفر جمعیت دارد و پر از بازارهای شلوغ و ساختمان‌های قدیمی است که از دوران استعمار به‌ جا مانده‌اند. در آکرا می‌توانید از بازار ماکولا، موزه‌ ملی و سایر ساختمان‌های قدیمی استعماری دیدن کنید. ۲ ساحل کوکو و لابادی هم برای علاقه‌مندان به تفریحات ساحلی مناسب‌اند.

۲. پارک ملی کاکوم

کشور غنا از نظر تنوع زیست‌محیطی بی‌نظیر است. در پارک ملی کاکوم، می‌توانید گونه‌های منحصربه‌فردی را ببینید و از جنگل‌های بارانی بازدید کنید که بخش زیادی از جنوب غنا را به خود اختصاص داده‌اند. تماشای بوفالوها، میرکت‌ها،‌ انواع فیل و گونه‌های خاص پرندگان از جذابیت‌های این پارک است. گذرگاه کانوپی که یک پل معلق دارد، یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این پارک برای گردشگران است.

۳. پارک ملی مول (Mole)

فیل‌ها در پارک ملی مول در کشور غنا

یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های کشور غنا پارک ملی مول است که در شمال غربی این کشور قرار دارد. این پارک بزرگ‌ترین پارک حیات‌وحش در کشور غنا است. انواع گونه‌های بومی حیات‌حش مثل فیل و پلنگ و بوفالو را می‌توانید در این پارک ببینید. حتی اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید شیرها را از نزدیک تماشا کنید. این پارک میزبان بیش از ۲۵۰ گونه پرنده است که برای علاقه‌مندان به تماشای پرنده‌ها موقعیتی بسیار عالی است.

اگر می‌توانید، فصل خشک را برای بازدید از این پارک انتخاب کنید که از ژانویه تا مارس است. در این فصل می‌توانید بیشتر حیوانات را که برای آب‌خوردن برمی‌گردند، از نزدیک ببینید.

۴. شهر کوماسی

شهر کوماسی پایتخت سابق غنا بود و اکنون دومین شهر بزرگ این کشور است. اگر شهرهای شلوغ و بازارهای پرهمهمه را دوست دارید، این شهر مقصد خوبی برای سفر است. بازارهای این شهر بابت زیورآلات طلا، لباس‌های سنتی و ظرف‌های چوبی‌ شهرت دارند. اگر عاشق خریدکردن هستید و صنایع دستی را دوست دارید، حتما به این شهر سر بزنید. اگر دوست دارید با تاریخچه‌ امپراطوری آشانتی (Ashanti) آشنا شوید که سابقا بر غنا حکومت می‌کرده است، حتما به موزه‌ Manhiya Palace سر بزنید.

۵. ساحل بوسوا (Busua)

غنا به اقیانوس نزدیک است، درنتیجه ساحل یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود. ساحل بوسوا یکی از زیباترین سواحل این کشور است و هرآنچه از تفریحات ساحلی در نظر دارید، در آن پیدا می‌شود. در این ساحل می‌توانید موج‌سواری را یاد بگیرید و فعالیت‌های پرهیجان دریایی را تجربه کنید.

این ساحل را به اقامتگاه‌های مجللش می‌شناسند که دقیقا در نزدیکی دریا قرار دارند. اگر این ساحل را به‌عنوان مقصد تفریحات ساحلی خود انتخاب کنید، ناامیدتان نمی‌کند. در رستوران‌های این ساحل می‌توانید بهترین غذاهای محلی را نوش جان کنید.

۶. قلعه سنت جرج

شهر المینا (Elmina) در غنا یکی از شهرهای ماهیگیری است، یعنی بسیاری از گردشگران فقط برای ماهیگیری به آن سفر می‌کنند. در این شهر می‌توانید از قلعه قدیمی سنت جرج بازدید کنید که یکی از معدود جاذبه‌های گردشگری تاریخی در غناست. این قلعه دیوارهای سفید دارد و در سال ۱۴۸۲ به‌دست پرتغالی‌ها ساخته شده است. البته این قلعه تاریخچه‌ای تلخ و تاریک دارد، چون تجارت برده در آن انجام می‌شده است.

۷. روستای نزولزو (Nzulezo)

روستای Nzulezo در کشور غنا

یکی از خاص‌ترین و زیباترین جاذبه‌های غنا این دهکده است. نام این دهکده به‌معنای «سطح آب» است. خانه‌های آن در تالاب ساخته شده‌اند و تمامشان روی پایه‌ قرار گرفته‌اند. برای دیدن خلاقیت اهالی این روستا در ساخت خانه و سبک زندگی آنها بد نیست که حتما بخشی از سفر خود را به بازدید از این روستا اختصاص دهید. این روزها حتی هتل‌هایی هم به سبک خانه‌های محلی در این روستا ساخته شده‌اند. گردشگران در این روستا از فعالیت‌هایی مثل شنا، غواصی و قایق‌سواری لذت می‌برند.

اگر از علاقه‌مندان به حیات‌وحش باشید، از دیدن تمساح‌ها و میمون‌ها نیز در این روستا لذت می‌برید.

۸. دریاچه ولتا

این دریاچه یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مصنوعی ساخت بشر در کل دنیاست. موقعیت مکانی این دریاچه بسیار زیباست و یکی از جاذبه‌هایی است که مسافران غنا نباید فرصت دیدن آن را از دست بدهند. این دریاچه ۳٫۶درصد از مساحت کشور غنا را به خودش اختصاص داده است. هنگام بازدید از این دریاچه حتما به جزیره‌ دُدی (Dodi) سر بزنید و تفریحاتی مثل ماهیگیری را تجربه کنید. در اطراف دریاچه، هتل‌های مجلل و اقامتگاه‌های جذابی وجود دارند که برای مهمانان فرصتی برای زندگی در نزدیکی طبیعت فراهم می‌کنند.

۹. ساحل کوکروبیت (Kokrobite Beach)

یکی دیگر از سواحل زیبای کشور غنا همین ساحل است که فقط ۳۰ کیلومتر تا آکرا فاصله دارد. آکادمی موسیقی و هنر آفریقایی در این ساحل فعالیت دارد و فرصتی برای دیدن جنبه دیگری از زندگی در کشور غنا است. در این منطقه اقامتگاه‌هایی وجود دارند که چشم‌انداز ساحلی دارند. فستیوال Homowo هر سال در ماه مه در این ساحل برگزار می‌شود.

۱۰. آبگیر پاگا (Paga)

این آبگیر برای نگهداری از تمساح‌ها ساخته شده است و علاقه‌مندان به این حیوان می‌توانند تعداد زیادی از آنها را ببینند. تمساح‌های این آبگیر معمولا رابطه دوستانه‌ای با بازدیدکنندگان دارند. گردشگران می‌توانند به آنها غذا بدهند و از نزدیک با آنها تماس داشته باشند. این تجربه‌ منحصربه‌فردی است که شاید در زندگی هرگز دوباره فرصت آن پیش نیاید.

۱۱. ساحل لابادی (Labadi)

ساحل Labadi در کشور غنا

این ساحل یکی دیگر از مناطق توریستی محبوب در کشور غنا است که در آکرا قرار دارد. غذاهای عالی محلی و نوشیدنی‌های خاص و متفاوت از ویژگی‌های خاص این ساحل برای گردشگران است. البته این ساحل در اختیار هتل‌هایی است که در اطراف آن قرار دارند. بنابراین اگر مسافر هتل‌ها نباشید، برای بازدید از هتل باید هزینه ورودی بپردازید. این مکان بهترین فرصت برای دیدن سبک زندگی غنایی و لذت‌بردن از موسیقی محلی است.

پرسش و پاسخ

۱. کشور غنا کجاست؟

غنا با نام رسمی جمهوری غنا کشوری در غرب قاره آفریقاست. این کشور از جنوب به خلیج گینه و اقیانوس اطلس متصل است.

۲. مهم‌ترین محصول کشور غنا چیست؟

مهم‌ترین صادرات غنا کاکائو، طلا و نفت است. بزرگ‌ترین بازارهای محصولات این کشور چین، سوئیس، هند، آفریقای جنوبی، هلند و امارات هستند.

۳. آیا غنا کشور خوبی برای سفر است؟

غنا یکی از کشورهای آفریقایی است که اقتصاد و دموکراسی پایداری دارد و برای سفر و گردشگری مناسب است. اگر دوست دارید فرهنگ‌های متفاوت را ببینید، مقصد خوبی در قاره آفریقاست.

۴. آیا کشور غنا ساحل دارد؟

بله کشور غنا ۵۶۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. تفریحاتی مثل موج‌سواری، غواصی و اقامت در هتل‌های مجلل برای گردشگران در این سواحل فراهم شده است.

۵. آیا غنا برای گردشگران امن است؟

کشور غنا یکی از امن‌ترین کشورهای قاره آفریقاست و گردشگران زیادی از سراسر دنیا بدون هیچ مشکلی به این کشور سفر می‌کنند.

سخن پایانی

آفریقا یکی از مقصدهای متفاوت برای سفر و گردشگری است. در این قاره، کشور غنا می‌تواند میزبان خوبی برای گردشگران سراسر دنیا باشد. اگر شما هم تجربه‌ای از سفر به قاره آفریقا و خصوصا کشور غنا دارید، در بخش دیدگاه‌ها با سایر همراهان «چطور» در میانش بگذارید.


در ادامه بخوانید: آشنایی با کشور مراکش + معرفی ۱۳ جاذبه دیدنی آن

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع traveltriangle britannica
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.