آموزش رنگ کردن دیوار با پیستوله؛ نکات مهم + غلظت رنگ

0

رنگ‌آمیزی سطح‌هایی که متراژ وسیعی دارند یا قطعات با تعداد بالا، به صرف زمان بسیاری نیاز دارد؛ بنابراین در این شرایط استفاده از قلمو و غلتک انتخاب چندان مناسبی محسوب نمی‌شود. در این موارد بهتر است که از پیستوله برای رنگ کردن دیوارها و سطوح با متراژ بالا کمک بگیرید. رنگ کردن دیوار با این ابزار نکات و تکنیک‌های مخصوصی دارد. در این مطلب به آموزش رنگ کردن دیوار با پیستوله خواهیم پرداخت. اگر به‌دنبال دریافت اطلاعات مناسبی در مورد غلظت رنگ برای کار با پیستوله هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

نحوه حرکت و سرعت پیستوله برای رنگ کردن دیوار

یکی از نکاتی که هنگام رنگ کردن دیوار با پیستوله باید به آن توجه کنید، نحوه حرکت و سرعت این ابزار رنگ‌آمیزی است. رنگ‌آمیزی دیوار باید از سمت چپ و راست و با سرعت یکنواخت انجام شود. توجه داشته باشید که باید پیستوله را در هر رفت و برگشت به‌طورکامل رها کرده و مجددا در دست بگیرید.

برای رنگ‌آمیزی با پیستوله برقی باید آن را موازی با سطح دیوار بگیرید. فاصله رنگ‌پاش در قسمت وسط باید کم و برای رنگ کردن کناره‌های دیوار بیشتر باشد. همچنین در مورد نحوه حرکت پیستوله توجه داشته باشید که حرکت حتما باید به‌صورت قوسی صورت بگیرد.

رونیکس

رعایت فاصله مناسب برای رنگ‌آمیزی دیوار با پیستوله

یکی از موضوعات مهمی که در آموزش رنگ کردن دیوار با پیستوله به آن اشاره می‌شود، رعایت فاصله مناسب برای رنگ‌آمیزی است. رعایت نکردن و کم و زیاد بودن فاصله مناسب در زمان نقاشی ساختمان با پيستوله باعث می‌شود که تراکم رنگ در بخش‌های مختلف یکنواخت نباشد. اگر فاصله پیستوله با دیوار کم باشد، باعث می‌شود تراکم رنگ در بخشی از دیوار بیشتر شود و شاهد چکه کردن رنگ اضافی از دیوار باشیم. در‌صورتی هم که فاصله بیشتر از حد استاندارد باشد، رنگ‌آمیزی با پراکندگی بالا انجام می‌شود. در نتیجه سطح رنگ دانه دانه یا زبر خواهد شد.

فاصله استاندارد برای رنگ کردن دیوار با رنگ‌پاش به عواملی همچون جنس و غلظت رنگ بستگی دارد؛ اما به‌طور کلی این فاصله استاندارد بین 20 تا 30 سانتی‌متر است. با استفاده از پیستوله سایه پاش تجربه دل‌نشینی از یک رنگ‌آمیزی سریع و یک‌‌دست خواهید داشت. این پیستوله مجهز به پیچ تنظیم است که با آن می‌توان میزان و نحوه پاشش مایع و میزان مصرف هوا را کنترل کرد.

رعایت غلظت مناسب برای رنگ کردن دیوار با پیستوله

یکی از ویژگی‌های مهمی که در مورد رنگ برای رنگ‌آمیزی با پیستوله به آن توجه شود، غلظت رنگ است. بالا بودن غلظت کار رنگ‌آمیزی را با مشکل روبه‌رو می‌کند و خروج رنگ از دهانه پیستوله به دشواری صورت می‌گیرد. در نتیجه پایین بودن جریان‌پذیری رنگ برای خروج از دستگاه، ممکن است شاهد مسدود شدن دهانه پیستوله باشیم.

برای جلوگیری از این مشکل ترکیب رنگ و تینر برای پیستوله راه‌حل مناسبی است. در این حالت می‌توانید با اضافه کردن مقداری تینر از غلظت بالای رنگ کم کنید. در نتیجه رنگ در تینر حل می‌شود و جریان آن در لوله‌ها و نازل دستگاه‌ها سریع‌تر و راحت‌تر خواهد بود. با به کار بردن این ترفند قادر خواهید بود که رنگ‌های با غلظت بالا را نیز با استفاده از پیستوله به سطح دیوار بپاشید.

تاثیر فشار هوا در رنگ کردن دیوار با پیستوله

میزان فشار هوای لازم برای پودر کردن رنگ به میزان غلظت رنگ بستگی دارد. برای جلوگیری از دانه دانه شدن رنگ باید تنظیم پیستوله به‌گونه‌ای باشد که رنگ و هوا در آن به یک نسبت مخلوط شوند. در صورت رعایت این موضوع رنگ به‌درستی پودر شده و سطح دیوار در زمان رنگ‌آمیزی چروک نخواهد شد.

درجه حرارت رنگ و دیوار؛ دو عامل مهم برای رنگ‌آمیزی دیوار با پیستوله

نکته دیگری که در آموزش نقاشی ساختمان با پيستوله باید به آن توجه کنید، مناسب بودن دمای رنگ و دیوار است. درجه حرارت نقش بسزایی در بالا بردن کیفیت رنگ‌آمیزی دیوار دارد. دمای استانداردی که برای رنگ در زمان پاشیدن در نظر گرفته می‌شود، 22 درجه سانتی‌گراد و درجه حرارت دیوار بین 22 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.

رونیکس مرجع مطمئن خرید پیستوله؛ ابزاری کارآمد برای رنگ‌آمیزی دیوار

در این مقاله به مهم‌ترین نکاتی که هنگام رنگ کردن دیوار با پیستوله باید به آن توجه کنید، اشاره کردیم. پیستوله یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای نقاشی برای رنگ کردن دیوار محسوب می‌شود. استفاده از این رنگ‌پاش باعث می‌شود تا همه قسمت‌های دیوار، از کنج دیوارها گرفته تا قسمت‌های فرو‌رفته را در کمترین زمان و بدون هدر رفت رنگ، به‌طور‌کامل رنگ‌آمیزی کنید.

پیستوله‌های رونیکس در انواع بادی و برقی تولید می‌شوند. با استفاده از پیستوله‌های برقی که از قابلیت پاشش رنگ به‌صورت عمودی، افقی و نقطه‌ای برخوردار هستند، سرعت و دقت عمل شما در رنگ‌آمیزی افزایش می‌یابد. همچنین پیستوله‌های بادی به شما کمک می‌کنند که رنگ‌آمیزی دیوارها را به‌صورت یکنواخت انجام دهید. برای مشاهده ویژگی‌های انواع پیستوله‌ها و تهیه این محصول کاربردی می‌توانید به سایت ronix.ir مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.